abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27506309
quote:
Op maandag 30 mei 2005 18:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik sleep Alicey wel een keer mee daarheen. Anders verdwaalt ze geheid.
Mwoah, vanaf het CS kun je de Martinitoren al wel zien, dus dat moet zelfs Alicey lukken.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:03:33 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27506503
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:57 schreef Maethor het volgende:

[..]

Mwoah, vanaf het CS kun je de Martinitoren al wel zien, dus dat moet zelfs Alicey lukken.
Jij kent mij nog niet.
pi_27506510
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:57 schreef Maethor het volgende:
Dan ken je Alicey nog niet.
pi_27506515
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 11:29:31 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27507416
Hee!
Leuk!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 11:31:58 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27507483
Vanaf CS ga je over de museumbrug richting 't zuiderdiep (rechtdoor dus)
Zuiderdiep is een straat met links en rechts 1 richtingsweggetjes en een volkomen geasfalteerde weg.
Je gaat rechts en loop imme grade aus totdat de weg linksafstraat (oosterstraat) (ook geasfalteerd)
Imme grade aus totdat je op een plein komt.
DAAAR zie je een toren, ook wel Martinitoren en daar achter staat de martinikerk..

Okay
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_27508210
Nog even ter verduidelijking:

N.B. - Je kunt vanaf het CS direct bij het Groninger Museum het water oversteken.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:00:47 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508488
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:31 schreef Renesite het volgende:
Vanaf CS ga je over de museumbrug richting 't zuiderdiep (rechtdoor dus)
Zuiderdiep is een straat met links en rechts 1 richtingsweggetjes en een volkomen geasfalteerde weg.
Je gaat rechts en loop imme grade aus totdat de weg linksafstraat (oosterstraat) (ook geasfalteerd)
Imme grade aus totdat je op een plein komt.
DAAAR zie je een toren, ook wel Martinitoren en daar achter staat de martinikerk..

Okay
Ik ga er met Lupa heen, dan komt het zeker weten goed.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:01:20 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508509
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:52 schreef Maethor het volgende:
Nog even ter verduidelijking:

[afbeelding]

N.B. - Je kunt vanaf het CS direct bij het Groninger Museum het water oversteken.
Ziet er zo gezien logisch en eenvoudig uit.
pi_27508663
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ziet er zo gezien logisch en eenvoudig uit.
Tot dat je met de eenrichtingswegen, voetgangerszones en smalle paadjes te maken krijgt.

Ik ben ooit eens in Friesland terecht gekomen terwijl ik alleen maar probeerde om uit die verdomde stad genaamd Groningen te komen richting Nijmegen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:06:41 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27508696
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Tot dat je met de eenrichtingswegen, voetgangerszones en smalle paadjes te maken krijgt.

Ik ben ooit eens in Friesland terecht gekomen terwijl ik alleen maar probeerde om uit die verdomde stad genaamd Groningen te komen richting Nijmegen.
Je hebt net zo'n richtingsvoel als ik dus!
pi_27508956
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Karboenkeltje het volgende:

Ik heb me één keer flauw gezocht naar de personeningang van een parkeergarage midden in de nacht . En toen moest ik nog een nog een kilometer of 210 rijden .

Maar over het algemeen is Groningen een fijn opgezette overzichtelijke stad .
pi_27508979
En toen zag ik de Slinger.
Hangend aan het uiteinde van een lang touw dat boven in het koorgewelf was bevestigd, maakte de bol met isochrone statigheid zijn weidse slingerbeweging.

Ik wist - maar een ieder zou het in de betovering van die rustige ademhaling gewaar moeten worden - dat de omloop bepaald werd door de relatie tussen de vierkantswortel van de lengte van het touw en het getal pi dat, ongrijpbaar voor de ondermaanse geest, op goddelijke grond de omtrek van alle mogelijke cirkels noodzakelijkerwijs relateert aan hun diameter - zodat de duur van die uitslag van een bol van de ene naar de andere pool de resultante was van een geheime samenzwering tussen de meest tijdloze onder de maten, de eenheid van het ophangpunt, de dualiteit van een abstracte dimensie, de ternaire aard van pi, het tetragonale geheim van de wortel, de volmaaktheid van de cirkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haushofer op 12-06-2005 08:53:17 ]
pi_27509025
Even wat relevante lettertjes van een hopeloze mooischrijver. Tevens het enige deel van het prul genaamd de Slinger van Foucault dat de moeite waard is.
pi_27509137
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt net zo'n richtingsvoel als ik dus!
Mijn richtingsgevoel stelt me in staat om te verdwalen in een luciferdoosje.

Ik kan me nog herinneren hoe we toen tijdens die rit in een dorp verzeild raakten en twee krantenjongens aanspraken.
"Mogen we wat vragen, waar zijn we hier?
-"[Onverstaanbare Friese plaatsnaam]"
"Uhm... welke provincie?"
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:20:28 #41
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27509168
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:19 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Mijn richtingsgevoel stelt me in staat om te verdwalen in een luciferdoosje.
Herkenbaar.
quote:
Ik kan me nog herinneren hie we toen tijdens die rit in een dorp verzeild raakten en twee krantenjongens aanspraken.
"Mogen we wat vragen, waar zijn we hier?
-"[Onverstaanbare Friese plaatsnaam]"
"Uhm... welke provincie?"
"I am from The Netherlands"
pi_27509615
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Herkenbaar.
[..]

"I am from The Netherlands"
Nou, mijn passagier die was nogal bijdehand. Dus toen het antwoord; "Friesland." (of eerder: "Fryslân.") was zei hij nog iets in de geest van: "Geeft niet, joh. Lekker skutsjesielen."

Maar dat heeft allemaal niets met één van de tofste experimenten ooit te maken.
pi_27562170
Net terug van de opening. Na een uur praatjes hebben twee achterachterkleindochters (als ik het goed heb onthouden) van Heike Kamerlingh Onnes de Slinger officieel in beweging gezet.

Het is een mooi gezicht en ik wil iedereen nogmaals van harte uitnodigen de komende maanden eens een keer langs te komen.
pi_30511312
Afgelopen zaterdag was de laatste dag dat de Slinger te bezichtigen was.
pi_30511366
Ik heb de hele Slinger dus gemist?
pi_30511462
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:57 schreef Alicey het volgende:
Ik heb de hele Slinger dus gemist?
Ja. En een slingermeet zal er ook wel niet meer van komen.
pi_30513595
pi_30513620
We kunnen niet zelf nog een keer de slinger er ophangen?
pi_30513703
We nodigen gewoon Foucault uit, mét zijn slinger.
pi_30513731
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
We nodigen gewoon Foucault uit, mét zijn slinger.
Inderdaad, want die nep-natuurkundigen laten hun slinger toch niet zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')