Gelukkig maar.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:45 schreef Haushofer het volgende:
Nee, jouw met de slinger slaan zou wetenschappelijk niet zo verantwoord zijn natuurlijk
Ik ben jou wel dan, want zeg nooit dat ik niet kan verdwalen.quote:De Martinikerk is trouwens op de grote markt; daar kom je door vanaf het treinstation richting Groninger museum (dat gebouw herken je gelijk) naar het centrum te gaan. Het groninermuseum is het spuuglelijke gebouw bij het water.
Nou, ik hoef Goddank niks op te zettenquote:Op donderdag 12 mei 2005 19:36 schreef Geartsjuh het volgende:
Tof haus!Ik kom zeker kijken. Ga je ook een meettopic oid openen? Ik wil wel de grote Haushofer meeten nl.
En jij moest dat ding toch ook opzetten ofzo? Of erbij zijn?
Dat zou niet best wezen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:24 schreef Haushofer het volgende:
voor als de slinger naar beneden sodemietert
Maar natuurlijk.quote:
Dat heb je nu al 3 keer benadrukt in dit topicquote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:45 schreef Haushofer het volgende:
Jahaa, kickje! Als er nog VWO scholieren zijn die volgend jaar een profielwerkstuk willen maken, dan is dit natuurlijk de uitgelezen kans! Er valt theoretisch genoeg over te vertellen ( er gaat heel veel leuke wiskunde en natuurkunde schuil achter het effect) en je kunt ook nog metingen doen en die narekenen
Het kan niet genoeg benadrukt worden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:50 schreef Fatality het volgende:
[..]
Dat heb je nu al 3 keer benadrukt in dit topic
De slinger is van 13-17u te bezichtigen, en het is streng verboden voor bezoekers om de meting te beinvloeden.quote:Maar best gaaf, wilde zowiezo binnenkort nog eens in Groningen gaan stappen, dus is de kerk na 3 uur 's nachts nog open? Kan ik de slinger met mijn ladderzatte hoofd eens een zetje geven.
Ja, kan niet vaak genoeg hé.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:50 schreef Fatality het volgende:
[..]
Dat heb je nu al 3 keer benadrukt in dit topic
Is prima.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik sleep Alicey wel een keer mee daarheen. Anders verdwaalt ze geheid.
Vooruit dan maar...quote:Op maandag 30 mei 2005 19:06 schreef Alicey het volgende:
Waarom dat? Soms kan ik echt de weg niet vinden.
Het boek zelf viel mij nogal tegen.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:16 schreef Reya het volgende:
Alleen al omdat de naam van het gelijknamige boek me altijd al heeft gefascineerd
Mwoah, vanaf het CS kun je de Martinitoren al wel zien, dus dat moet zelfs Alicey lukken.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik sleep Alicey wel een keer mee daarheen. Anders verdwaalt ze geheid.
Jij kent mij nog niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:57 schreef Maethor het volgende:
[..]
Mwoah, vanaf het CS kun je de Martinitoren al wel zien, dus dat moet zelfs Alicey lukken.
Dan ken je Alicey nog niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:57 schreef Maethor het volgende:
Mwoah, vanaf het CS kun je de Martinitoren al wel zien, dus dat moet zelfs Alicey lukken.
Ik ga er met Lupa heen, dan komt het zeker weten goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:31 schreef Renesite het volgende:
Vanaf CS ga je over de museumbrug richting 't zuiderdiep (rechtdoor dus)
Zuiderdiep is een straat met links en rechts 1 richtingsweggetjes en een volkomen geasfalteerde weg.
Je gaat rechts en loop imme grade aus totdat de weg linksafstraat (oosterstraat) (ook geasfalteerd)
Imme grade aus totdat je op een plein komt.
DAAAR zie je een toren, ook wel Martinitoren en daar achter staat de martinikerk..
Okay![]()
Ziet er zo gezien logisch en eenvoudig uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:52 schreef Maethor het volgende:
Nog even ter verduidelijking:
[afbeelding]
N.B. - Je kunt vanaf het CS direct bij het Groninger Museum het water oversteken.
Tot dat je met de eenrichtingswegen, voetgangerszones en smalle paadjes te maken krijgt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ziet er zo gezien logisch en eenvoudig uit.
Je hebt net zo'n richtingsvoel als ik dus!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Tot dat je met de eenrichtingswegen, voetgangerszones en smalle paadjes te maken krijgt.
Ik ben ooit eens in Friesland terecht gekomen terwijl ik alleen maar probeerde om uit die verdomde stad genaamd Groningen te komen richting Nijmegen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:05 schreef Karboenkeltje het volgende:
Tot dat je met de eenrichtingswegen, voetgangerszones en smalle paadjes te maken krijgt.
Ik ben ooit eens in Friesland terecht gekomen terwijl ik alleen maar probeerde om uit die verdomde stad genaamd Groningen te komen richting Nijmegen.
Mijn richtingsgevoel stelt me in staat om te verdwalen in een luciferdoosje.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt net zo'n richtingsvoel als ik dus!
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:19 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Mijn richtingsgevoel stelt me in staat om te verdwalen in een luciferdoosje.
"I am from The Netherlands"quote:Ik kan me nog herinneren hie we toen tijdens die rit in een dorp verzeild raakten en twee krantenjongens aanspraken.
"Mogen we wat vragen, waar zijn we hier?
-"[Onverstaanbare Friese plaatsnaam]"
"Uhm... welke provincie?"
Nou, mijn passagier die was nogal bijdehand. Dus toen het antwoord; "Friesland." (of eerder: "Fryslân.") was zei hij nog iets in de geest van: "Geeft niet, joh. Lekker skutsjesielen."quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Herkenbaar.
[..]
"I am from The Netherlands"
Ja.quote:
Inderdaad, want die nep-natuurkundigen laten hun slinger toch niet zien.quote:Op maandag 12 september 2005 14:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
We nodigen gewoon Foucault uit, mét zijn slinger.
Nee.quote:Op maandag 12 september 2005 14:20 schreef Alicey het volgende:
We kunnen niet zelf nog een keer de slinger er ophangen?
Jean Bernard Léon Foucault (18 September 1819–11 February 1868)quote:Op maandag 12 september 2005 14:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
We nodigen gewoon Foucault uit, mét zijn slinger.
quote:Op maandag 12 september 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Inderdaad, want die nep-natuurkundigen laten hun slinger toch niet zien.
quote:Op maandag 12 september 2005 15:37 schreef Maethor het volgende:
Jean Bernard Léon Foucault (18 September 1819–11 February 1868)![]()
Jammer inderdaad... Ik had zelf ook graag gezien dat er wat meer ruchtbaarheid aan gegeven was.quote:Op maandag 12 september 2005 17:29 schreef Cruoninga het volgende:
Nou ben ik dus nota bene in de periode dat er zo'n ding in mijn eigen stad rondslingerde naar Parijs geweest om het origineel te zien.... Jammer dat ik het nu pas lees, was wel benieuwd.
Je kunt em komende zaterdag en de zaterdag daarop nog bewonderenquote:Op maandag 12 september 2005 17:29 schreef Cruoninga het volgende:
Nou ben ik dus nota bene in de periode dat er zo'n ding in mijn eigen stad rondslingerde naar Parijs geweest om het origineel te zien.... Jammer dat ik het nu pas lees, was wel benieuwd.
Huh?quote:Op maandag 12 september 2005 20:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je kunt em komende zaterdag en de zaterdag daarop nog bewonderen
Ah mooi, ik zal nog wel een kijkje komen nemen dus.quote:Op maandag 12 september 2005 20:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je kunt em komende zaterdag en de zaterdag daarop nog bewonderen
Je kunt er gewoon zonder voorkennis naar toe gaan, en als het goed is wordt alles duidelijk door de uitleg die je van onze medestudenten of stafleden krijgt.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:05 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Ah mooi, ik zal nog wel een kijkje komen nemen dus.
Ik vind het een intrigerend principe, maar ik begrijp nog maar weinig van de precieze werking. Wellicht dat je dat even in leek-termen kan uitleggen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |