quote:
Donderdag 12 mei - Arsenal, Juventus en Roma ook in gesprek
(Verslaggever SV, Amsterdam, 08.31u GMT+01.00, Il Romanista)
Volgens Il Romanista staan er nog drie andere clubs in de rij om met Rafael Van der Vaart te praten. Na HSV hebben ook Arsenal FC, Juventus en AS Roma interesse in de 22-jarige Heemskerker.
Dit heeft de Romeinse sportdirecteur het Italiaanse medium gisteren laten weten. De drie clubs zijn niet de minste en Arsenal heeft in het verleden al eens aan Van der Vaart geroken. AS Roma is zelfs bereid 5,31 miljoen euro op tafel te legen voor de aanvallende middenvelder.
![]()
.
quote:
Donderdag 12 mei - Contractbeleid van Ajax zwaar onder vuur
(Verslaggever SV, Amsterdam, 08.40u GMT+01.00, Sportweek)
Het beleid dat Ajax de laatste tien jaar heeft gevoerd bij de contractbesprekingen wordt in de nieuwe Sportweek zwaar onder vuur genomen. Zo haalt de zaakwaarnemer van Steven Pienaar keihard uit en verwijt Clarence Seedorf Ajax dat destijds alle spelers zijn vertrokken, terwijl zij, zo blijkt, wel wilden blijven. Momenteel wachten vijf spelers op contractverlenging.
De zaakwaarnemer van Steven Pienaar zegt het volgende in het weekblad. 'Pienaar wordt in mijn ogen onderbetaald bij Ajax. Probleem is dat Ajax alleen handelt waneer het hun uitkomt. De laatste keer dat wij wat gedaan wilden hebben, moesten we drie maanden wachten', aldus Rob Moore. Pienaar wil vooral duidelijkheid over zijn positie, maar ook de keuzes van zijn teamgenoten spelen een rol.
Clarence Seedorf (29), ex-Ajacied, geeft in het op 12 mei uit te geven boek 'De godenzonen van Ajax, tien jaar later' Ajax de schuld van het vertrek van de godenzonen van 'de generatie 1995'. 'Ik ben om andere zaken vertrokken bij Ajax. Ik had al vanaf mijn vijftiende een goed contract bij Ajax. Ik verdiende goed, geld kan nooit het probleem zijn als je ergens al lang voetbalt', zegt Seedorf.
Hij vervolgt: 'Ze wilden me ook een geweldige aanbieding doen, maar ik had al besloten dat ik wilde gaan. Door mij gingen anderen misschien ook wel denken', vermoedt Seedorf. 'Iedereen had zo zijn redenen om weg te gaan. Finidi, Kanu, Davids, Reiziger, Bogarde, Kluivert, allemaal. Dat had niets met geld te maken, maar puur de manier waarop alles ging. Het ging om het feit dat sommigen veel later een contract kregen en dat dan weer lager was dan anderen', aldus Seedorf.
Tot slot: 'Iedereen vond het jammer dat we zo weg moesten gaan. Het deed iedereen pijn dat ze weg moesten gaan'. Het boek komt 12 mei uit en kost 19,95 euro. (foto: Redactie AS | Sambo)
![]()
.