Nee dan mot je gewoon de standby knop op de modem inrammenquote:Op donderdag 12 mei 2005 09:41 schreef Trancemaster het volgende:
Als je een 192 ip adres krijgt wanneer modem op standby staat, dan zit het bij jou goed en moet je bellen met @home en dit tegen ze vertellen. Je krijgt dan een update, of een nieuwe computernaam...
Ga fietsen man....quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:39 schreef Trancemaster het volgende:
Tuurlijk kunnen ze daar geen router ondersteunen, routers hebben meestal een ingebouwde firewall --> niet te pingen en ipconfig in systeem levert altijd een 192 ip op, iets wat de troubleshoot geen stap verder helpt. Mensen die vragen hebben over routers zijn uberhaupt te dom om ze te gebruiken en moeten dat sowieso niet doen
Hahahaquote:Op donderdag 12 mei 2005 09:44 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nee dan mot je gewoon de standby knop op de modem inrammen![]()
![]()
Als je modem op standby staat dan ga je echt geen verbinding krijgen hoor lieverdquote:Op donderdag 12 mei 2005 10:07 schreef Trancemaster het volgende:
Ja maar ik bedoelde dus een 169. ip op de PC dan he
Lieverd...quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:11 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als je modem op standby staat dan ga je echt geen verbinding krijgen hoor lieverd![]()
![]()
Jij denkt dat het goed is om een 192 ip te hebben bij @Home? Je denkt dat ze die range hebben gekocht terwijl deze gereserveerd is? Of, ja en ik ben een enorme N00b heur (quote:Op donderdag 12 mei 2005 10:16 schreef Trancemaster het volgende:
Als het modem op standby staat krijgt de PC (MITS alles goed geconfigureerd is) een 192 ip
Dit geeft aan dat alles dus oke is, en dat het een lease probleem is, veroorzaakt bij @home
Oeh ik voel die hormonen van je gewoon stromen in je lichaamquote:Op donderdag 12 mei 2005 10:46 schreef Trancemaster het volgende:
Aaargh, je snapt er echt geen reet van he livEliveD.........
Hej hier heb je gelijk inquote:Geeft dit een 192 ip adres ---> Alles staat goed bij TS (het modem communiceert met de computer)
Nou dit is niet per definitie waar maar ok ik ga met je mee voor de sake of argumentquote:Geeft dit nog steeds een 169 of 0.0.0.0 ip adres ---> Er gaat iets mis tussen de communicatie van modem en PC, TS moet kabels checken, of NIC
Ga door ik hang aan je lippenquote:Kortom, TS kreeg al een 192 ip adres (ZONDER STANDBY EEN 169........)
Dit wil dus zeggen dat het modem op de juiste manier met de PC communiceert
Toch kut dat het op zijn laptop wel werkt. Oh ja foutje in je betoog. Kut voor jequote:Wat wil dus zeggen dat het allemaal goed staat bij TS, en dat TS dus een update van zijn computernaam nodig heeft, werkt dit ook niet, dan gaat men bij @home een nieuwe computernaam aanmaken...
Dat het op 1 pc wel werkte heb ik niet gelezen, en daarvoor moet ik dan ook openlijk mijn excuses aanbieden.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:00 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Oeh ik voel die hormonen van je gewoon stromen in je lichaam![]()
[..]
Hej hier heb je gelijk in![]()
[..]
Nou dit is niet per definitie waar maar ok ik ga met je mee voor de sake of argument
[..]
Ga door ik hang aan je lippen![]()
[..]
Toch kut dat het op zijn laptop wel werkt. Oh ja foutje in je betoog. Kut voor jeIemand moest leren lezen begreep ik van je
Maar je denkt dat als het op de ene comp wel werkt en op de andere niet dat het toch aan @home ligt?![]()
Maar ok, omdat ik zo aardig ben: Het zou natuurlijk kunnen dat hij op de laptop het ip niet heeft gerefreshed waardoor het daarop nog wel werkt en er toch iets mis is met de compnaam. Zelf denk ik dat ie gewoon het modem moet resetten en het werkt of hij mot de compnaam op de goede plek in leren typen. Probleem is dat de TS evenveel kwaliteit heeft als jou en das een, hoe zal ik zeggen, struikelblok.
Respectquote:Op donderdag 12 mei 2005 11:06 schreef Trancemaster het volgende:
Dat het op 1 pc wel werkte heb ik niet gelezen, en daarvoor moet ik dan ook openlijk mijn excuses aanbieden.
Ik ging in op het feit dat als dat niet het geval was, als 1 PC niet online komt en de andere wel dan is het natuurlijk overduidelijk een probleem dat bij TS zelf zit ja, zo achterlijk ben ik ook weer niet.
Maar nogmaals escuses voor het niet correct lezen van het hele verhaal
Mja er zijn wat randvoorwaarden om dit direct te kunnen stellenquote:Op donderdag 12 mei 2005 16:59 schreef DaFan het volgende:
Als het op zijn laptop wel werkt is er dus niks mis met de verbinding van @home uit. Punt.
Dat ding zal heus wel werken, maar het probleem is dat jij niet weet hoe je het moet installerenquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:17 schreef kebabkever het volgende:
nou ik meld me even...heb een draadloze router gekocht bij @home shop...maar het werkte mooi niet he...heb veel emails gestuurd...gebeld..maar geen ondersteuning..vind het ook zeeer slecht van @home..die helpdesk is echt waardeloos!
Het is idd krom dat @home die routers verkoopt en er geen ondersteuning op gegeven wordt ja...quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:17 schreef kebabkever het volgende:
nou ik meld me even...heb een draadloze router gekocht bij @home shop...maar het werkte mooi niet he...heb veel emails gestuurd...gebeld..maar geen ondersteuning..vind het ook zeeer slecht van @home..die helpdesk is echt waardeloos!
Moet je het niet een beetje zo zien: Je koopt een auto en optioneel kun je er een autoradio bij krijgen maar als je niet weet hoe die werkt moet je toch echt de fabrikant van de autoradio bellen i.p.v. de garage?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:52 schreef Trancemaster het volgende:
Het is idd krom dat @home die routers verkoopt en er geen ondersteuning op gegeven wordt ja...
Heb een router met kabel ondersteuning waar ik ook MAC adressen mee kan klonen, maar ik ga niet het mac van m'n laptop gebruiken, dan gaat die niet echt lekker meer werkenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:20 schreef Metro2005 het volgende:
De TS heeft neem ik aan al uitgevonden dat een heleboel kabel en adslmodems zich binden aan het eerste het beste macadres wat ze voor hun kiezen krijgen? (nic van je laptop in dit geval) en dat alles wat je erdaarna aan hangt niet meer gezien wordt en dus ook geen IP krijgt?
Koop een router, kloon het macadress van je laptop daarin en sluit de rest vd pc's daarop aan.
Maar dat had je zelf ook al bedacht natuurlijk![]()
Dat werkt prima hoor. Gewoon mac van je laptop klonen in de router en vervolgens de boel aansluiten en draaien maar.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:37 schreef Smoved het volgende:
[..]
Heb een router met kabel ondersteuning waar ik ook MAC adressen mee kan klonen, maar ik ga niet het mac van m'n laptop gebruiken, dan gaat die niet echt lekker meer werken
Nu heb ik helermaal geen verstand van computers. Maar hoe worden de arp requests dan afgehandeld? Arp koppelt immers een ip adres aan een mac adres, en hoe gaat dat dan als je twee dezelfde mac adressen hebt? Of gooi je de netwerkkaart die je van @home hebt gekregen gewoon weg.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:20 schreef Metro2005 het volgende:
kloon het macadress van je laptop daarin
Daar zorgt je router voorquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nu heb ik helermaal geen verstand van computers. Maar hoe worden de arp requests dan afgehandeld? Arp koppelt immers een ip adres aan een mac adres.
Ja okee, hij kijkt of het een lokaal subnet betreft of niet. Maar ik bedoelde eigenlijk, hoe gaat het netwerk ermee om als je twee dezelfde mac adressen gebruikt in je eigen lan? Het mac adres van de laptop is immers nog steeds aanwezig op het netwerk (tenzij ik de netwerkkaart eruit zaag), en nu dus ook op de router, want dat adres is daar immers naartoe gekloond.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar zorgt je router voor
Die scheidt de mac/ip adres combinaties van het WAN van je LAN af en sluist de gegevens door van het ene netwerk naar het andere.
Het interne netwerk ziet het macadres van die router helemaal niet. Die komt namelijk aan de WAN kant van de router te staan en de router fungeert voor het interne netwerk verder alleen maar als switch.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja okee, hij kijkt of het een lokaal subnet betreft of niet. Maar ik bedoelde eigenlijk, hoe gaat het netwerk ermee om als je twee dezelfde mac adressen gebruikt in je eigen lan? Het mac adres van de laptop is immers nog steeds aanwezig op het netwerk (tenzij ik de netwerkkaart eruit zaag), en nu dus ook op de router, want dat adres is daar immers naartoe gekloond.
wel je modem op de wanpoort zetten hequote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:07 schreef Smoved het volgende:
Ik ga het eens proberen, maar ik weet bijna wel zeker dat het niet gaat werken, die router gaat namelijk gewoon op het interne netwerk met dat MAC adres een DHCP zoeken...
Staat het IPadres van je nic op de laptop niet ingesteld op een vast ipadres?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:08 schreef Smoved het volgende:
Hmm, het werkt inderdaad als ik m'n MAC kloon, m'n laptop NIC wil dan echter niet meer op het netwerk
Mgoed, daar heb ik nog wireless voor
Blijkt maar weer dat ze op een of andere manier toch op MAC filteren...
Op de router voor de kabel heb ik DHCP uit staan, op het ADSL modem staat de DHCP aan, maar windows activeert de netwerkverbinding nu op een of andere manier niet, begint ie te mekkeren over conflictenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Staat het IPadres van je nic op de laptop niet ingesteld op een vast ipadres?
Die zou namelijk ook moeten werken, de pc's die je aan de router hangt moet je allemaal automatisch een adres laten toewijzen door de router anders werkt het niet.
Ben ik met je eens, maar ik weet wél waar ik mee bezig ben, ben ook een hele dag zelf aan het kloten geweest voor ik toch maar de helpdesk eens belde, en als ze je dan vertellen dat het modem nog niet geactiveerd is word je toch wel ff boosquote:Word soms beetje ziek van die kneuzen die meteen liggen te godveren dat het aan @home, chello, tiscali, xs4all etc ligt. Echt in 99 van de 100 gevallen (als het niet meer is) is de gebruiker het h e l e m a a l zelf schuld omdat ie niet weet wat ie doet...
Luiheid, puur en alleen luiheid....quote:Niet extreem lullig bedoeld ofzo maar als jij het allemaal zo goed weet waarom doe je dan MBO ICT en geen HBO opleiding?
Dat is niet zo vreemd, welk ip adres krijgt je laptop nu? waarschijnlijk gebruik je die router nu als switch en gebruik je een ingebouwde routerfunctie in het adsl modem. Je moet de dhcp server aanzetten in de router zodat de router de ipadressen kan uitdelen en de router het ipadres van het modem krijgt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:24 schreef Smoved het volgende:
[..]
Op de router voor de kabel heb ik DHCP uit staan, op het ADSL modem staat de DHCP aan, maar windows activeert de netwerkverbinding nu op een of andere manier niet, begint ie te mekkeren over conflicten
Ach so. En aan de lan kant heeft de router weer een eigen, ander mac adres dat het verkeer daar verzorgt. Dus in plaats dat het verkeer naar de laptop gaat, DENKT @home alleen maar dat het naar de laptop gaat, terwijl het in werkelijkheid naar de router gaat. Slim slim slim.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:03 schreef Metro2005 het volgende:
Die komt namelijk aan de WAN kant van de router te staan
inderdaad ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ach so. En aan de lan kant heeft de router weer een eigen, ander mac adres dat het verkeer daar verzorgt. Dus in plaats dat het verkeer naar de laptop gaat, DENKT @home alleen maar dat het naar de laptop gaat, terwijl het in werkelijkheid naar de router gaat. Slim slim slim.
Klikquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:47 schreef Smoved het volgende:
Zal in visio wel ff wat in mekaar frutten hoe het netwerk hier in mekaar zit...
quote:
Ik zal wel dom zijn maar.... WAAROMquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:07 schreef Smoved het volgende:
[..]
Die onderste switch is trouwens nog een ISDN router
Voor de lolquote:
Het werkt anders alquote:bovendien gaat dit nooit van zijn leven werken op deze manier omdat je 2 gateways hebt met 2 externe IP adressen. Je kunt dit alleen doen als je alles vaste IP adressen geeft.
Om even op de essentie van dit topic terug te komen... Lag het nou aan @home of aan de wannabee systeembeheerderquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:17 schreef Smoved het volgende:
[..]
Voor de lol
Haha, nee, m'n moeder kreeg zo'n verkoopmiep van @home aan de lijn een weekje geleden, njah, proefabbo kostte 35 euro voor 2 maanden met een gratis mobiele telefoon, dus m'n moeder heeft dat toen maar aangevraagd
[..]
Het werkt anders alHeb alleen op de ene de DHCP uitgezet en op de 2e nic van m'n normale pc de kabel router als gateway
Aan @home natuurlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Om even op de essentie van dit topic terug te komen... Lag het nou aan @home of aan de wannabee systeembeheerder![]()
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |