abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:44:05 #61
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26936266
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:41 schreef Trancemaster het volgende:
Als je een 192 ip adres krijgt wanneer modem op standby staat, dan zit het bij jou goed en moet je bellen met @home en dit tegen ze vertellen. Je krijgt dan een update, of een nieuwe computernaam...
Nee dan mot je gewoon de standby knop op de modem inrammen
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26936502
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:39 schreef Trancemaster het volgende:
Tuurlijk kunnen ze daar geen router ondersteunen, routers hebben meestal een ingebouwde firewall --> niet te pingen en ipconfig in systeem levert altijd een 192 ip op, iets wat de troubleshoot geen stap verder helpt. Mensen die vragen hebben over routers zijn uberhaupt te dom om ze te gebruiken en moeten dat sowieso niet doen
Ga fietsen man....

Heb al 5x gezegt dat het niet om een router gaat
  donderdag 12 mei 2005 @ 10:07:44 #63
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_26936773
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:44 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Nee dan mot je gewoon de standby knop op de modem inrammen
Hahaha

Ja maar ik bedoelde dus een 169. ip op de PC dan he
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  donderdag 12 mei 2005 @ 10:11:31 #64
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26936859
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 10:07 schreef Trancemaster het volgende:
Ja maar ik bedoelde dus een 169. ip op de PC dan he
Als je modem op standby staat dan ga je echt geen verbinding krijgen hoor lieverd
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 12 mei 2005 @ 10:16:09 #65
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_26936973
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 10:11 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Als je modem op standby staat dan ga je echt geen verbinding krijgen hoor lieverd
Lieverd...

Als het modem op standby staat krijgt de PC (MITS alles goed geconfigureerd is) een 192 ip

Dit geeft aan dat alles dus oke is, en dat het een lease probleem is, veroorzaakt bij @home

Dus dan moet er gebeld worden naar @home...
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  donderdag 12 mei 2005 @ 10:38:07 #66
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26937503
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 10:16 schreef Trancemaster het volgende:
Als het modem op standby staat krijgt de PC (MITS alles goed geconfigureerd is) een 192 ip
Dit geeft aan dat alles dus oke is, en dat het een lease probleem is, veroorzaakt bij @home
Jij denkt dat het goed is om een 192 ip te hebben bij @Home? Je denkt dat ze die range hebben gekocht terwijl deze gereserveerd is? Of, ja en ik ben een enorme N00b heur ( ), je modem geeft je een ip en das dus foute boel. Eens denken hoe kan dit? Mmmmmm. Misschien, en das echt gokken heur ( ) komt het omdat je modem op standby staat? Ja verdomd....

Oftewel:

Beste Trancemaster,

Ik zou, maar das slechts een tip heur, in dit scenario gewoon de standby knop inrammen op het modem. Optie 2 is om de helpdesk te bellen waarop ze je zullen vertellen om de standby knop in te rammen. Optie 3 is koppig blijven waarbij ik aanraad om voor de grap de helpdesk te bellen en vervolgens je excuses hier aan te bieden en af te druipen. Mijn god wat zal Femme blij zijn dat jij niet op tweakers zit

Met vriendelijke groet,
Uw alwetende en behulpzame livEliveD

Geen dank
  donderdag 12 mei 2005 @ 10:43:07 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26937653
Vermakelijk schouwspel. ECDL zou verplicht moeten worden voor internet.
  donderdag 12 mei 2005 @ 10:46:47 #68
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_26937749
Aaargh, je snapt er echt geen reet van he livEliveD.........

TS krijgt een 169 ip

Computernaam staan goed
NIC functioneert volgens TS goed

Waarom krijgt TS een 169 ip? Dit kunnen we controleren door het volgende:

MODEM OP STANDBY !! --> g

Geeft dit een 192 ip adres ---> Alles staat goed bij TS (het modem communiceert met de computer)
Geeft dit nog steeds een 169 of 0.0.0.0 ip adres ---> Er gaat iets mis tussen de communicatie van modem en PC, TS moet kabels checken, of NIC

Kortom, TS kreeg al een 192 ip adres (ZONDER STANDBY EEN 169........)

Dit wil dus zeggen dat het modem op de juiste manier met de PC communiceert (ja ik moet het geloof ik 8x typen)

Wat wil dus zeggen dat het allemaal goed staat bij TS, en dat TS dus een update van zijn computernaam nodig heeft, werkt dit ook niet, dan gaat men bij @home een nieuwe computernaam aanmaken...

En lees het alsjeblieft nou eens 3x over voor je weer begint te schreeuwen oke?
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:00:22 #69
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26938136
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 10:46 schreef Trancemaster het volgende:
Aaargh, je snapt er echt geen reet van he livEliveD.........
Oeh ik voel die hormonen van je gewoon stromen in je lichaam
quote:
Geeft dit een 192 ip adres ---> Alles staat goed bij TS (het modem communiceert met de computer)
Hej hier heb je gelijk in
quote:
Geeft dit nog steeds een 169 of 0.0.0.0 ip adres ---> Er gaat iets mis tussen de communicatie van modem en PC, TS moet kabels checken, of NIC
Nou dit is niet per definitie waar maar ok ik ga met je mee voor de sake of argument
quote:
Kortom, TS kreeg al een 192 ip adres (ZONDER STANDBY EEN 169........)
Dit wil dus zeggen dat het modem op de juiste manier met de PC communiceert
Ga door ik hang aan je lippen
quote:
Wat wil dus zeggen dat het allemaal goed staat bij TS, en dat TS dus een update van zijn computernaam nodig heeft, werkt dit ook niet, dan gaat men bij @home een nieuwe computernaam aanmaken...
Toch kut dat het op zijn laptop wel werkt. Oh ja foutje in je betoog. Kut voor je Iemand moest leren lezen begreep ik van je

Maar je denkt dat als het op de ene comp wel werkt en op de andere niet dat het toch aan @home ligt?
Maar ok, omdat ik zo aardig ben: Het zou natuurlijk kunnen dat hij op de laptop het ip niet heeft gerefreshed waardoor het daarop nog wel werkt en er toch iets mis is met de compnaam. Zelf denk ik dat ie gewoon het modem moet resetten en het werkt of hij mot de compnaam op de goede plek in leren typen. Probleem is dat de TS evenveel kwaliteit heeft als jou en das een, hoe zal ik zeggen, struikelblok.
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:06:44 #70
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_26938350
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:00 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Oeh ik voel die hormonen van je gewoon stromen in je lichaam
[..]

Hej hier heb je gelijk in
[..]

Nou dit is niet per definitie waar maar ok ik ga met je mee voor de sake of argument
[..]

Ga door ik hang aan je lippen
[..]

Toch kut dat het op zijn laptop wel werkt. Oh ja foutje in je betoog. Kut voor je Iemand moest leren lezen begreep ik van je

Maar je denkt dat als het op de ene comp wel werkt en op de andere niet dat het toch aan @home ligt?
Maar ok, omdat ik zo aardig ben: Het zou natuurlijk kunnen dat hij op de laptop het ip niet heeft gerefreshed waardoor het daarop nog wel werkt en er toch iets mis is met de compnaam. Zelf denk ik dat ie gewoon het modem moet resetten en het werkt of hij mot de compnaam op de goede plek in leren typen. Probleem is dat de TS evenveel kwaliteit heeft als jou en das een, hoe zal ik zeggen, struikelblok.
Dat het op 1 pc wel werkte heb ik niet gelezen, en daarvoor moet ik dan ook openlijk mijn excuses aanbieden.

Ik ging in op het feit dat als dat niet het geval was, als 1 PC niet online komt en de andere wel dan is het natuurlijk overduidelijk een probleem dat bij TS zelf zit ja, zo achterlijk ben ik ook weer niet.

Maar nogmaals escuses voor het niet correct lezen van het hele verhaal
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:10:33 #71
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26938474
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:06 schreef Trancemaster het volgende:
Dat het op 1 pc wel werkte heb ik niet gelezen, en daarvoor moet ik dan ook openlijk mijn excuses aanbieden.

Ik ging in op het feit dat als dat niet het geval was, als 1 PC niet online komt en de andere wel dan is het natuurlijk overduidelijk een probleem dat bij TS zelf zit ja, zo achterlijk ben ik ook weer niet.

Maar nogmaals escuses voor het niet correct lezen van het hele verhaal
Respect
pi_26939914
Dit topic kan intussen wel naar DIG
pi_26949834
Als het op zijn laptop wel werkt is er dus niks mis met de verbinding van @home uit. Punt.

Edit: Ow leuke topic kick. Kreeg de link ook alleen maar door hoor. Moest gewoon ff zeggen
  donderdag 12 mei 2005 @ 17:01:15 #74
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26949877
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:59 schreef DaFan het volgende:
Als het op zijn laptop wel werkt is er dus niks mis met de verbinding van @home uit. Punt.
Mja er zijn wat randvoorwaarden om dit direct te kunnen stellen
pi_26950380
nou ik meld me even...heb een draadloze router gekocht bij @home shop...maar het werkte mooi niet he...heb veel emails gestuurd...gebeld..maar geen ondersteuning..vind het ook zeeer slecht van @home..die helpdesk is echt waardeloos!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_26953279
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 17:17 schreef kebabkever het volgende:
nou ik meld me even...heb een draadloze router gekocht bij @home shop...maar het werkte mooi niet he...heb veel emails gestuurd...gebeld..maar geen ondersteuning..vind het ook zeeer slecht van @home..die helpdesk is echt waardeloos!
Dat ding zal heus wel werken, maar het probleem is dat jij niet weet hoe je het moet installeren
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 13 mei 2005 @ 10:05:21 #77
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_26967710
De meeste routers hebben zelfs een standaardinstelling voor @home.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 10:52:12 #78
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_26969288
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 17:17 schreef kebabkever het volgende:
Het is idd krom dat @home die routers verkoopt en er geen ondersteuning op gegeven wordt ja...

Maar het werkt wel, je moet, als je het niet snapt alleen de tijd nemen om het boekje te lezen
pi_26969298
nou 1 troost...ben met de router naar My Com/Dynabite geweest...en ook hun krijgen em niet aan de praat
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  vrijdag 13 mei 2005 @ 10:55:52 #80
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26969435
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 10:52 schreef Trancemaster het volgende:
Het is idd krom dat @home die routers verkoopt en er geen ondersteuning op gegeven wordt ja...
Moet je het niet een beetje zo zien: Je koopt een auto en optioneel kun je er een autoradio bij krijgen maar als je niet weet hoe die werkt moet je toch echt de fabrikant van de autoradio bellen i.p.v. de garage?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:14:51 #81
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_26970071
Ik heb bij edimax perfecte ondersteuning gekregen! Het instellen van mijn router werkte eerst ook niet, maar na wat over en weer gemail hebben ze het perfect opgelost.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_26973302
okej Livelived....dat is waar...maar ik heb dan nog de kunst dat ik vloeiend engels spreek .en kan verstaan..want de helpdesk van Netgear..is juist ja alleen in het Engels..wat nu als je geen/slecht engels kunt dan? tis gewoon te zot voor woorden dat ze ondersteuning geven
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:20:38 #83
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26973929
De TS heeft neem ik aan al uitgevonden dat een heleboel kabel en adslmodems zich binden aan het eerste het beste macadres wat ze voor hun kiezen krijgen? (nic van je laptop in dit geval) en dat alles wat je erdaarna aan hangt niet meer gezien wordt en dus ook geen IP krijgt?

Koop een router, kloon het macadress van je laptop daarin en sluit de rest vd pc's daarop aan.
Maar dat had je zelf ook al bedacht natuurlijk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26974345
Ik werk bij de helpdesk van een bank. De reden dat er op bepaalde gebieden geen ondersteuning wgegeven wordt is dat je doodleuk antwoord kan geven op zaken die helemaal niets te maken hebben met in dit geval, online bankieren. Vaak genoeg krijg ik de vraag waarom de printer iets niet wil printen, daar kan je toch niet op ingaan? Ik doe het vaak wel maar dan alleen om zo'n persoon te helpen. Kan me best voorstellen dat men daar niet aan begint.
Touch my tralalaaa
pi_26974491
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:20 schreef Metro2005 het volgende:
De TS heeft neem ik aan al uitgevonden dat een heleboel kabel en adslmodems zich binden aan het eerste het beste macadres wat ze voor hun kiezen krijgen? (nic van je laptop in dit geval) en dat alles wat je erdaarna aan hangt niet meer gezien wordt en dus ook geen IP krijgt?

Koop een router, kloon het macadress van je laptop daarin en sluit de rest vd pc's daarop aan.
Maar dat had je zelf ook al bedacht natuurlijk
Heb een router met kabel ondersteuning waar ik ook MAC adressen mee kan klonen, maar ik ga niet het mac van m'n laptop gebruiken, dan gaat die niet echt lekker meer werken
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:39:50 #86
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26974574
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:37 schreef Smoved het volgende:

[..]

Heb een router met kabel ondersteuning waar ik ook MAC adressen mee kan klonen, maar ik ga niet het mac van m'n laptop gebruiken, dan gaat die niet echt lekker meer werken
Dat werkt prima hoor. Gewoon mac van je laptop klonen in de router en vervolgens de boel aansluiten en draaien maar.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:43:09 #87
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_26974694
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:20 schreef Metro2005 het volgende:
kloon het macadress van je laptop daarin
Nu heb ik helermaal geen verstand van computers. Maar hoe worden de arp requests dan afgehandeld? Arp koppelt immers een ip adres aan een mac adres, en hoe gaat dat dan als je twee dezelfde mac adressen hebt? Of gooi je de netwerkkaart die je van @home hebt gekregen gewoon weg.

[ Bericht 13% gewijzigd door vogeltjesdans op 13-05-2005 13:51:54 ]
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:48:50 #88
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26974899
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nu heb ik helermaal geen verstand van computers. Maar hoe worden de arp requests dan afgehandeld? Arp koppelt immers een ip adres aan een mac adres.
Daar zorgt je router voor
Die scheidt de mac/ip adres combinaties van het WAN van je LAN af en sluist de gegevens door van het ene netwerk naar het andere.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:53:46 #89
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_26975090
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daar zorgt je router voor
Die scheidt de mac/ip adres combinaties van het WAN van je LAN af en sluist de gegevens door van het ene netwerk naar het andere.
Ja okee, hij kijkt of het een lokaal subnet betreft of niet. Maar ik bedoelde eigenlijk, hoe gaat het netwerk ermee om als je twee dezelfde mac adressen gebruikt in je eigen lan? Het mac adres van de laptop is immers nog steeds aanwezig op het netwerk (tenzij ik de netwerkkaart eruit zaag), en nu dus ook op de router, want dat adres is daar immers naartoe gekloond.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:03:05 #90
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26975436
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja okee, hij kijkt of het een lokaal subnet betreft of niet. Maar ik bedoelde eigenlijk, hoe gaat het netwerk ermee om als je twee dezelfde mac adressen gebruikt in je eigen lan? Het mac adres van de laptop is immers nog steeds aanwezig op het netwerk (tenzij ik de netwerkkaart eruit zaag), en nu dus ook op de router, want dat adres is daar immers naartoe gekloond.
Het interne netwerk ziet het macadres van die router helemaal niet. Die komt namelijk aan de WAN kant van de router te staan en de router fungeert voor het interne netwerk verder alleen maar als switch.
Dat klonen is enkel een methode om verbindingen van buitenaf te laten denken dat ze met 1 macadres te maken hebben (het gekloonde adres met bijbehorend extern IP adres) en de router zorgt ervoor dat dit gekoppeld wordt aan interne macadressen en Ipadressen.
pi_26975595
Ik ga het eens proberen, maar ik weet bijna wel zeker dat het niet gaat werken, die router gaat namelijk gewoon op het interne netwerk met dat MAC adres een DHCP zoeken...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:14:09 #92
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26975852
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:07 schreef Smoved het volgende:
Ik ga het eens proberen, maar ik weet bijna wel zeker dat het niet gaat werken, die router gaat namelijk gewoon op het interne netwerk met dat MAC adres een DHCP zoeken...
wel je modem op de wanpoort zetten he De router IS namelijk de DHCP server voor je interne netwerk.

Hou deze volgorde aan dan werkt het gegarandeerd:

- sluit de router aan op je laptop netwerkkaart (via een interne lan poort)
- open de configuratie van je router en kies voor de optie clone macadres zodat de router het macadres van je laptop overneemt
- vervolgens sluit je de router via de wan poort aan je modem aan en je laptop via de lan poort
- modem ziet router en denkt heej laptop
- router krijgt ipadres van modem

Hoe werkt het in de praktijk:
- jij stuurt een internetaanvraag via je laptop (je wilt bv naar www.fok.nl)
- je laptop stuurt de aanvraag naar de router
- de router ziet dat dit van een intern ip adres komt en vertaald dit naar het externe ipadres
- modem doet de rest

- via internet komt een aanvraag voor de laptop
- modem stuurt aanvraag naar router (modem denkt namelijk dat dat de laptop is)
- router vertaald dit naar internet ip adres en geeft dit door aan de laptop

het is zo simpel
pi_26977734
Hmm, het werkt inderdaad als ik m'n MAC kloon, m'n laptop NIC wil dan echter niet meer op het netwerk

Mgoed, daar heb ik nog wireless voor

Blijkt maar weer dat ze op een of andere manier toch op MAC filteren...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:13:11 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26977908
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:08 schreef Smoved het volgende:
Hmm, het werkt inderdaad als ik m'n MAC kloon, m'n laptop NIC wil dan echter niet meer op het netwerk

Mgoed, daar heb ik nog wireless voor

Blijkt maar weer dat ze op een of andere manier toch op MAC filteren...
Staat het IPadres van je nic op de laptop niet ingesteld op een vast ipadres?
Die zou namelijk ook moeten werken, de pc's die je aan de router hangt moet je allemaal automatisch een adres laten toewijzen door de router anders werkt het niet.
pi_26978347
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Staat het IPadres van je nic op de laptop niet ingesteld op een vast ipadres?
Die zou namelijk ook moeten werken, de pc's die je aan de router hangt moet je allemaal automatisch een adres laten toewijzen door de router anders werkt het niet.
Op de router voor de kabel heb ik DHCP uit staan, op het ADSL modem staat de DHCP aan, maar windows activeert de netwerkverbinding nu op een of andere manier niet, begint ie te mekkeren over conflicten
pi_26978390
@HOME filtert zeker op MAC. Het mac adres van het modem wat je van hun krijgt is het enige waarmee je dan op internet kan.

Oplossing lag echter nog veel simpeler dan jij mssn dacht zoals je nu ziet.
Wat ik heb gedaan bij familie is een routertje aanschaffen, netwerkkabel van modem naar de wan poort van de router. in de router het CP123456-a invullen, netwerkkabeltjes in de router pluggen en vervolgens in de pc's en klaar is kees.

Word soms beetje ziek van die kneuzen die meteen liggen te godveren dat het aan @home, chello, tiscali, xs4all etc ligt. Echt in 99 van de 100 gevallen (als het niet meer is) is de gebruiker het h e l e m a a l zelf schuld omdat ie niet weet wat ie doet...

Niet extreem lullig bedoeld ofzo maar als jij het allemaal zo goed weet waarom doe je dan MBO ICT en geen HBO opleiding?
pi_26978670
quote:
Word soms beetje ziek van die kneuzen die meteen liggen te godveren dat het aan @home, chello, tiscali, xs4all etc ligt. Echt in 99 van de 100 gevallen (als het niet meer is) is de gebruiker het h e l e m a a l zelf schuld omdat ie niet weet wat ie doet...
Ben ik met je eens, maar ik weet wél waar ik mee bezig ben, ben ook een hele dag zelf aan het kloten geweest voor ik toch maar de helpdesk eens belde, en als ze je dan vertellen dat het modem nog niet geactiveerd is word je toch wel ff boos
quote:
Niet extreem lullig bedoeld ofzo maar als jij het allemaal zo goed weet waarom doe je dan MBO ICT en geen HBO opleiding?
Luiheid, puur en alleen luiheid....
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:36:34 #98
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26978849
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:24 schreef Smoved het volgende:

[..]

Op de router voor de kabel heb ik DHCP uit staan, op het ADSL modem staat de DHCP aan, maar windows activeert de netwerkverbinding nu op een of andere manier niet, begint ie te mekkeren over conflicten
Dat is niet zo vreemd, welk ip adres krijgt je laptop nu? waarschijnlijk gebruik je die router nu als switch en gebruik je een ingebouwde routerfunctie in het adsl modem. Je moet de dhcp server aanzetten in de router zodat de router de ipadressen kan uitdelen en de router het ipadres van het modem krijgt.
pi_26979249
Zal in visio wel ff wat in mekaar frutten hoe het netwerk hier in mekaar zit...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:48:27 #100
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_26979305
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:03 schreef Metro2005 het volgende:
Die komt namelijk aan de WAN kant van de router te staan
Ach so. En aan de lan kant heeft de router weer een eigen, ander mac adres dat het verkeer daar verzorgt. Dus in plaats dat het verkeer naar de laptop gaat, DENKT @home alleen maar dat het naar de laptop gaat, terwijl het in werkelijkheid naar de router gaat. Slim slim slim.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:53:35 #101
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26979531

nou nog 1 keer dan om het te verduidelijken:

1) is je modem
2) is je router (tevens DHCP server)
3) laptop
4) extra pc

Je modem is gekoppeld aan een macadres van een netwerkkaart welke een IPadres krijgt van je provider. Dit is dus de normale situatie zoals je hem van de provider krijgt.
Nu wil je 2 pc's of meer aansluiten en aangezien je modem gebonden is aan 1 macadres moet je een oplossing bedenken in de vorm van een router.

De router vormt een overgang tussen 2 netwerken, in dit geval een internet en een intern netwerk.
Doordat je een kloon macadres opdracht geeft in de router krijgt de router het macadres van de netwerkkaart die normaal gekoppeld is aan het modem zodat nu de router ipv de netwerkkaart een IPadres krijgt van de provider.
Als je er nu pc 3 en 4 aanhangt zullen deze van de router een ipadres krijgen dmv een dhcp verbinding waarbij de router de dhcp server is voor het interne netwerk. aangezien het interne netwerk nu bestaat uit alleen de 2 pc's en de switchfunctie van de router (waarbij je dus niet te maken krijgt met het gekloonde macadres) kunnen er geen conflicten ontstaan.
Let er dus wel op dat zowel de pc als de laptop allebei op automatisch ipadres krijgen staan (dus via een DHCP server) en je kunt nooit een IPconflict krijgen.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 15:57:08 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26979678
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ach so. En aan de lan kant heeft de router weer een eigen, ander mac adres dat het verkeer daar verzorgt. Dus in plaats dat het verkeer naar de laptop gaat, DENKT @home alleen maar dat het naar de laptop gaat, terwijl het in werkelijkheid naar de router gaat. Slim slim slim.
inderdaad ja.
pi_26979962
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 15:47 schreef Smoved het volgende:
Zal in visio wel ff wat in mekaar frutten hoe het netwerk hier in mekaar zit...
Klik
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:05:55 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26980081
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:03 schreef Smoved het volgende:

[..]

Klik
heb je nou zowel kabel als adsl??
pi_26980137
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

heb je nou zowel kabel als adsl??

Die onderste switch is trouwens nog een ISDN router
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:11:46 #106
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26980304
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:07 schreef Smoved het volgende:

[..]

Die onderste switch is trouwens nog een ISDN router
Ik zal wel dom zijn maar.... WAAROM

bovendien gaat dit nooit van zijn leven werken op deze manier omdat je 2 gateways hebt met 2 externe IP adressen. Je kunt dit alleen doen als je alles vaste IP adressen geeft.
pi_26980525
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik zal wel dom zijn maar.... WAAROM
Voor de lol

Haha, nee, m'n moeder kreeg zo'n verkoopmiep van @home aan de lijn een weekje geleden, njah, proefabbo kostte 35 euro voor 2 maanden met een gratis mobiele telefoon, dus m'n moeder heeft dat toen maar aangevraagd
quote:
bovendien gaat dit nooit van zijn leven werken op deze manier omdat je 2 gateways hebt met 2 externe IP adressen. Je kunt dit alleen doen als je alles vaste IP adressen geeft.
Het werkt anders al Heb alleen op de ene de DHCP uitgezet en op de 2e nic van m'n normale pc de kabel router als gateway
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:25:47 #108
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26980882

Dit is de manier waarop je het het beste kan instellen. En dan is het dus een kwestie van OF je kabelmodem OF je adsl modem.
pi_26980966
@home

net zoiets als Ch3770

B.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:28:28 #110
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26980998
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:17 schreef Smoved het volgende:

[..]

Voor de lol

Haha, nee, m'n moeder kreeg zo'n verkoopmiep van @home aan de lijn een weekje geleden, njah, proefabbo kostte 35 euro voor 2 maanden met een gratis mobiele telefoon, dus m'n moeder heeft dat toen maar aangevraagd
[..]

Het werkt anders al Heb alleen op de ene de DHCP uitgezet en op de 2e nic van m'n normale pc de kabel router als gateway
Om even op de essentie van dit topic terug te komen... Lag het nou aan @home of aan de wannabee systeembeheerder
pi_26981336
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Om even op de essentie van dit topic terug te komen... Lag het nou aan @home of aan de wannabee systeembeheerder
Aan @home natuurlijk
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:38:57 #112
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26981369
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:37 schreef Smoved het volgende:

[..]

Aan @home natuurlijk

tijd voor koffie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')