quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Mappy het volgende:
[afbeelding]
En het complete recept:
http://www.netspace.org/~dmacks/pub/muppets/chocolate-mooose
Owkee! That could be it!quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:25 schreef fembol het volgende:
waarschijnlijk roer je de componenten te lang doorelkaar waardoor de slagroom en de opgklopte eiwit zijn luchtigheid verliest en dan krijg je chocovla.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:36 schreef Oblivion het volgende:
Zet je het daarna in de koelkast?
*werkelijk geen idee heeft...![]()
Thnx karper. Ik zal eens kijken in welk opzicht dit van het huidige recept afwijkt (ik maak het zelf nooit, dus weet ik eigenlijk niet pspies wat er tot nu toe allemaal inging).quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:18 schreef karper het volgende:
4 dl room 175 pure chocolade 3 eiwitten en 40 gram suiker
-eiwit tot pieken slaan met de suiker
-slagroom hangend slaan.
-chocolade au bain marie smelten zonder te roeren(op pan zetten en net voor dat de laatse klontjes weg zijn van het vuur af.
-cholade bij de eiwitten doen zeer luchtig door halen
-en dan de slagroom der bij.
gisteren gemaakt tijdens een oefen toets, iedereen was 40 minuten bezig ofzo ik was in 10 minutenklaar.
Oh, okay.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]jahaa, want anders wordt het 'm helemaal niet
Ben ik ff blij dat jij dit vraagtquote:Op woensdag 11 mei 2005 14:15 schreef Oblivion het volgende:
ik heb alleen nog een vraag...
Wat is hangende slagroom? Niet helemaal stijf geslagen?
Je bedoeld dat je je garde en de bak waarin je dingen klaarmaakt met citroensap moet reinigen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:06 schreef karper het volgende:
precies lekker luchtig.!
wel even je matriaal reiningen met cittroensap he anders wordt je mousse nog niets
die bedoel ik kon niet op merknaam komen even naar appie toe!quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:46 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik sprak haar net en ze leeft nogze is alleen even eten
Die suikerbolletjes heb je met aarbei, chocolade en volgens mij kaneel, maar dat laatste weet ik niet zeker. Je hebt het behalve van AH-merk ook van Van Gilse.
Ik zou zeggen: ga chocolade, eieren en slagroom halen en maken die hap! (en foto's)quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:06 schreef fembol het volgende:
waar blijven die pics?
vandaar dat ik om pics vraag!quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:11 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh, okay.![]()
Zometeen maar even boodschappen doen.
Ga ik 'm maken zoals karper hier dat aangeeft, vanavond een foto en verslag.
In de ene kom klop je de slagroom, maakt niet uit als die kom nog een beetje vet is, want de slagroom is inderdaad baggervet.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:37 schreef ElisaB het volgende:
Ik begrijp iets niet helemaal.... waarom alles ontvetten als slagroom ook baggervet is
Ah, ik niet goed gelezen heb, ik nu jou begrijpquote:
chocolade met 72% cocoa is vaak wel het lekkerst vind ik bij recepten met chocolade.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is goede chocolade op er voor te gebruiken?
Welk Merk?
We hebben nog heel veel over...hebben?quote:
In je haar smeren; versei ei-shampooquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:11 schreef Oblivion het volgende:
Hij was best machtig ja...![]()
Zou iemand me kunnen vertellen wat ik met die 3 dooiers kan doen, die me nu heel zielig zitten aan te staren vanuit een wit bakje...?
Oh ja, hoe doe ik dat ook alweer?quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:38 schreef turnpike het volgende:
mayonaise maken !
Het ziet er zoooo lekker uit....ik ga maar eens een paar druifjes wassen dan.
Ja, zeg...quote:
Bij de kipquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:44 schreef PeRi het volgende:
Ik ga dit ook proberen! Maar voor ik dat ga doen, wat is eiwit? Of naja ik weet wel wat dat is, maar is dat een apart ingrediënt? Waar haal ik dat
Oooh zulk ei-witquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bij de kip
Je moet dus een ei openmaken en het geel van het wit scheiden. Goed opletten, want als er een beetje geel in het wit zit, dan doet het het niet meer.
Ik heb een uistekend goedje, maar pleur het alsnog weg...quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:54 schreef turnpike het volgende:
Ik weet niet hoe lang zoiets houdbaar is.....die ene keer dat ik het geprobeerd heb eindigde het hele goedje in de wasbak, uit frustratie welteverstaan.
Dan moet mams een keer champagnetaartjes gaan eten in Hotel De Zon in Ommenquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:54 schreef Oblivion het volgende:
Mijn mams is echt een toetjes mens, nou die heeft zitten smullen, dus het recept was heel goed, trust me..![]()
Nou moe...quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:19 schreef karper het volgende:
gewoon eerlijk zeggen als je het niet lekket vindt want dan passen we het aan geen enkel probeel.
Ik zal het doorgeven...quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan moet mams een keer champagnetaartjes gaan eten in Hotel De Zon in Ommen
![]()
![]()
![]()
[[url=http://img176.echo.cx/img176/9263/champagnetaart0ot.jpg]afbeelding][/URL]
Dat is zo verschrikkelijk lekker. Egwaar...
Moet ze wel ff van te voren bellen, want ze maken ze niet altijd. En ze moeten een paar uurtjes koel staan, anders zijn ze niet goedquote:
Waar is dat? De Johannahoeve? Welke kant van Capelle?quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:37 schreef karper het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
trouwens als je een keer in de buurt bent van capelle bij de johannahoeve chocoladelasgana![]()
Neem jij maar lekker een aldi toetje, mien jong...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:16 schreef tong80 het volgende:
Heb het geprobeerd Oblivion.
Heel m'n gezicht zat onder de bruine vla, en daarna kon ik de slagroom van de muur schrapen.
Is het erg dat ik weer een Aldi toetje neem Oblivion ?
s;gravenweg, www.johannahoeve.nuquote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:47 schreef PeRi het volgende:
[..]
Waar is dat? De Johannahoeve? Welke kant van Capelle?
AH! Doe ik het toch beter! Want die van mij was zacht maar niet te zacht, en ferm. Lekkere bite..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:16 schreef karper het volgende:
mijn eerste choclade mouse was beton
Het wordt tijd dat jij 'm een keer voor ons komt makenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:41 schreef Oblivion het volgende:
AH! Doe ik het toch beter! Want die van mij was zacht maar niet te zacht, en ferm. Lekkere bite..![]()
Smelten op de tong!
Klopt het dat die volgende dag eigenlijk nog iets lekkerder was...?
En het is zo easy...quote:Op zondag 22 mei 2005 23:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat jij 'm een keer voor ons komt maken
Ow, en De Zon heeft de champagnetaart van de kaart gehaald. Daar hoef je dus niet meer heen
ik kwam er stage lopen en toen hadden ze hem en heb geen recept zou het eens los kunnen puteren of zelf geen klote ook leuk.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Ah, Karper, kun jij die chocoladelasagna namaken?
Dan is dat misschien wat voor op Fok Radio
I know...quote:Op maandag 23 mei 2005 00:46 schreef karper het volgende:
[..]
ik kwam er stage lopen en toen hadden ze hem en heb geen recept zou het eens los kunnen puteren of zelf geen klote ook leuk.
zo een lasange kost thuismin 6 uur werk en dn nog 2 dagen hard worden ben ik bang
obli die mousse is na een nachtje nog lekkerder kan alles op elkaar inwerken ik ga morgen weer een mousse maken zelfde pricipe andere verhoudingen, hij mag nog iets zachter eigelijk
zo maakte zij hem niet maar dit klinkt toch verdomd goed.!quote:Op maandag 23 mei 2005 03:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb de chocolademousse gisteren gemaakt en hij was heerlijk, vandaag zelfs nog iets beter
Geweldig recept!
Met de chocoladelasagne ben ik zelf gaan prutsen, ik heb zondagmiddag een probeersel gemaakt, maak het maandagavond voor het "echie".
Dit wordt hem, tips enzo, gooi het gewoon neer
Witte-chocolade-vanillesaus (mooi met het vanillemerg erdoor)
Laagje chocolademousse puur
Gefrituurd lasagnevel (vers van de AH, gewoon even in de frituurpan mikken, het resultaat is een heel bros velletje en het is nog lekker ook)
Laagje chocolademousse wit
Gefrituurd lasagnevel
Laagje chocolademousse puur
Dat alles in dunne laagjes, want het is heavy stuff
Wel het eiwit en de slagroom afzonderlijk goed stijfkloppen he...quote:Op maandag 23 mei 2005 08:54 schreef PeRi het volgende:
Ik heb 'm gister ook weer gemaakt! En hij was weer te zacht.!
Hij smaakte wel als echte mousse, beetje 'hard', maar het was het niet. Hij was nog enigszins vloeibaar.
Heel vreemd, maar wel lekker.
Nou, ik ben benieuwd, ik zou zeggen: wees eerlijk en medogenloosquote:Op maandag 23 mei 2005 09:42 schreef karper het volgende:
[..]
zo maakte zij hem niet maar dit klinkt toch verdomd goed.!
ik ga straks even inkopen doen
Yep, doe ik allemaal. Ach, ik moet het gewoon nóg vaker maken denk ik. Oefenen baart kunst, niet?quote:Op maandag 23 mei 2005 15:28 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wel het eiwit en de slagroom afzonderlijk goed stijfkloppen he...
En dan alles door elkaar "vouwen" met een spatel, niet roeren of kloppen, dan gaat de lucht eruit.
Dan moet het echt lukken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |