abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29863027
Even een vraagje. Ik ben nu 3 maanden gestopt met alle hormonale anti conceptie. Na vanaf mijn 16e de pil, vanaf mijn 24e een jaar de NuvaRing, wilde ik eens kijken hoe ik zou zijn zonder de pil/nuvaring. Steeds vaker las ik dat mensen die stopten met de pil een algeheel beter humeur hadden, zich beter voelden, fitter etc.

Dus ik dacht eens proberen hoe het gaat zonder pil om te kijken of er iets verandert. Mocht dat zo zijn dan zou ik overstappen naar een spiraaltje.

Maar ik ben nu 3 maanden zonder hormonale anti conceptie en ik merk niet echt een verschil. Ik lees verschillende dingen, mensen die zich direct zodra ze stopten beter gingen voelen en mensen bij wie het aantal weken duurde. Als het nu (na ruim 3 maanden) nog niet zo is dat ik me echt beter voel dan met hormonale anticonceptie, zou het dan nog kunnen komen? Heeft het nog zin om langer af te wachten? Of kan ik er nu wel van uit gaan dat de pil/ring gewoon geen invloed heeft op mijn gesteldheid?

Inmiddels ben ik het geklooi met condooms wel aardig zat en ik ben ook bizar veel zwaarder ongesteld nu ik niets gebruik.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_29864837
ikzelf ben na de pil wel vrolijker geworden. ik heb wel een mirena-spiraaltje, misschien dat het daardoor komt... het duurde bij mij maar een kleine maand voordat ik iets merkte...
zwaarder ben ik niet geworden.
pi_29886532
Heeft iemand ervaring met natuurlijke methodes van anticonceptie? Sympto-thermale methode, de Persona, Mini Sophia enz? Ik kan er op internet wel veel info over vinden, maar geen ervaringen van mensen. Dat vind ik toch altijd wel erg interessant, dan krijg je een veel beter beeld van hoe het nou écht werkt.
pi_29902588
dat is toch veel te onbetrouwbaar of niet?...
pi_29988154
Dat ligt vooral aan jezelf, heb ik begrepen. Je moet de methode wel heel gedisciplineerd toepassen. Maarja, of je bent supersafe met hoofdpijn, krampen, geen libido en chagrijnig, of je moet wat voorzichtiger doen maar je bent gewoon vrolijk, je kunt gewoon sporten en je hebt er weer eens af en toe zin in. 5 jaar geleden heb ik dat eerste geaccepteerd, maar nu zijn mijn prioriteiten gewoon verandert. Mijn werk, mijn studie, mijn relatie, alles lijdt eronder. Ik heb gewoon over het algemeen geen fut meer, en ik ben het helemaal zat.

@ dancingphoebe - bij veel meiden hebben de hormonen juist een positief effect, bijvoorbeeld door het zorgen voor een regelmatige cyclus, hoger libido, beter humeur. Het kan dus wel! Het kan ook dat je er eigenljik weinig van merkt. Maarja, omdat jij dus vrij vroeg bent begonnen weet je misschien niet eens hoe je je zou moeten voelen zonder hormonen. Dat is dus lastig. Volgens mijn dokter duurt het zo'n 6 maanden voor je lichaam zich weer helemaal heeft aangepast, zowel bij het beginnen met nieuwe hormonen of het stoppen daarmee. Ik heb ook wel eens gelezen dat het bij veel stellen die zwanger willen worden zelfs een jaar duurt voordat het lichaam de menstruatie cyclus weer goed heeft hersteld. Maar het is natuurlijk een geleidelijke verandering, dus dan zou je ondertussen wel iets gemerkt hebben. Misschien is het verschil bij jou met of zonder hormonen gewoon niet zo groot. Heb je van die typische hormoon-problemen dan? Bijv. hoofdpijn in de stopweek oid. Bij zoiets is het vrij snel duidelijk wat de oorzaak is. Maar neerslachtigheid kan ook makkelijk een andere oorzaak hebben. Als je het echt zeker wil weten kun je natuurlijk nog een paar maanden wachten. Je menstruatie kan zeker nog bijtrekken, 3 á 4 cycli is natuurlijk niet erg veel om op af te gaan.
pi_30068618
Ha, weer wat nieuws gevonden op internet... de Gynefix. Een frameless koperspiraaltje. Het is dus meer een draadje met koperkraaltjes eraan. Ik heb een tijdje de Mirena gehad maar dat ging dus voor geen meter, omdat ik na 7 maanden nog steeds het idee had dat ik hem voelde zitten, ik had constant pijn etc. Als het gewoon een kralen-kettinkje is, lijkt me wel dat die zich dan beter kan vormen naar de baarmoeder.

Hoe gaat het met de meiden met koperspiraaltjes? Is je menstruatie nu wel beïnvloed of is het weer net zoals vóór de hormonen? Extra pijn, krampen etc? En de draadjes, voel je die zitten of voelt je partner die zitten? Dat had mijn partner dus wel bij de Mirena, die draadjes prikten nogal. Waren die draadjes gewoon te hard of is dat bij ieder spiraaltje hetzelfde?
pi_30073269
http://www.anticonceptie-online.nl/images/huidig.jpg

Hier een plaatje van de gynefix... Het lijkt mij maar niets...
pi_30073575
Tja, het is wel zo'n beetje de enige methode zonder hormonen die dus ook redelijk betrouwbaar is. De sympto-thermale methode waar ik het eerder over had vergt wel erg veel zelf-discipline, en een vrij regelmatige cyclus geloof ik. Het grote nadeel van een koperspiraal is schijnbaar dat het de menstruatie heftiger kan maken, maar van mezelf heb ik dus altijd een hele lichte gehad, zonder pijn of andere nare dingen, dus ietsje erger zal wel mee te leven zijn... En natuurlijk het verzakken, maar daar is bij deze dus weinig kans op. Het lijkt me vreselijk om zo'n ding weer te laten zetten, maar als het dan werkt... Ga het er toch maar eens met mijn dokter over hebben. Hopelijk verwijst ze me dan door naar een gyn, ben ik nog nooit geweest... Zo iemand weet er toch een stuk meer van.
pi_30458852
Hoe hoog is de kans eigenlijk dat je met de mirena toch zwanger wordt?
Hoorde dat namelijk van verschillende mensen....

En ook dat ie toch vrij makkelijk te verliezen is.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_30482836
Lijkt me sterk dat je m kan verliezen , of dat het risico net zo groot moet zijn als bij een koper spiraaltje. Maar je lichaam kan een lichaam vreemde stof uiteraard afstoten.
De kans om toch zwanger te worden schijnt kleiner te zijn dan wanneer je de pil slikt. Mirena zou qua veiligheid gelijk staan aan sterrilisatie.

Updat van mezelf , heb hem eind deze maand 4 maanden en ik heb wel even wat momenten gehad dat ik dacht als dit zo doorgaat dan laat ik m verwijderen. Maar ondertussen is het allemaal wel ok. De periode dat ik "ongesteld" ben is kleiner geworden , de hoofdpijn is weg en wat ik echt een voordeel vind is dat als ik ongesteld ben ik een stuk minder zin heb in chocola. De zin is er nog wel maar niet zo erg meer als voor heen en makkelijk aan de kant te schuiven. Was het voorheen dat ik koste wat kost chocola wilde hebben , als het nu niet in huis is is het geen probleem meer en ga ik er echt niet speciaal voor de auto in om het alsnog te kunnen halen.
pi_30496192
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:00 schreef Xanthe het volgende:
Lijkt me sterk dat je m kan verliezen , of dat het risico net zo groot moet zijn als bij een koper spiraaltje. Maar je lichaam kan een lichaam vreemde stof uiteraard afstoten.
De kans om toch zwanger te worden schijnt kleiner te zijn dan wanneer je de pil slikt. Mirena zou qua veiligheid gelijk staan aan sterrilisatie.

Updat van mezelf , heb hem eind deze maand 4 maanden en ik heb wel even wat momenten gehad dat ik dacht als dit zo doorgaat dan laat ik m verwijderen. Maar ondertussen is het allemaal wel ok. De periode dat ik "ongesteld" ben is kleiner geworden , de hoofdpijn is weg en wat ik echt een voordeel vind is dat als ik ongesteld ben ik een stuk minder zin heb in chocola. De zin is er nog wel maar niet zo erg meer als voor heen en makkelijk aan de kant te schuiven. Was het voorheen dat ik koste wat kost chocola wilde hebben , als het nu niet in huis is is het geen probleem meer en ga ik er echt niet speciaal voor de auto in om het alsnog te kunnen halen.
Ow.....chocola!!! Hier gaan de pakken hagelslag aan de mond!!
Tja..ik hoorde en las op andere fora nog wel een sverhalen van dames die wel zwanger raakte ondanks t spiraaltje..... in sommige gevallen bleek t ding gewoon weg te zijn, in andere soort van verplaatst.....
pi_30506804
Je moet gewoon af en toe even voelen of je de draadjes nog kunt voelen.
Zolang je die gewoon kan voelen zit ie nog op zijn plek en is er dus niets aan de hand.

En de hagelslag aan de mond , heel herkenbaar! Maar geen last meer van. Werd dan de week weer ongesteld en manlief heeft meteen chocola in huis gehaald omdat hij de ramp kent met me...
Maar ik heb 1 reepje samen met m opgegeten (vroeger moest ie niet wagen om aan mijn chocola te komen! ).
  maandag 12 september 2005 @ 09:46:43 #163
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30507175
Ik heb mijn draadjes tot op heden niet kunnen ontdekken. Heb een keer het idee gehad dat ik er eentje heb gevoeld, maar verder niet. Ga vandaag op controle, just for sure.
Ik heb 'm nu 4 maanden en nu beginnen de klachten te verminderen. (Hoofdpijn, buikpijn, vreemde afscheiding...)

Ik hoop dat 'ie goed zit, en nog 4,5 jaar mag blijven.
  maandag 12 september 2005 @ 14:26:07 #164
83213 darLin
Read my lips...
pi_30513771
Hier ook even een koperspiraal-verhaal:
Ik ben er dus ook zo eentje die overgevoelig is voor hormonen ('matte emoties' , down voelen, huilbuien, geen zin in sex etc.)

Heb gehad: Microgynon 30, Yasmin en de nuvaring.

Toen was ik de hormonen zo zat dat ik echt iets zonder hormonen wilde. Ik koos dus voor het koperspiraaltje. Mijn eerste koperspiraaltje was echter geen succes! Dit was een standaard model (Multiload huppeldepup) en die bleek dus te groot te zijn voor mijn baarmoeder. Ik had elke maand onwijze pijnen, gewoon niet uit te houden. Die werd dus na drie maanden weer verwijderd.

Na die ervaring zat ik met mijn handen in het haar. Eerst een tijdje condooms gebruikt, of alleen hand- en mondwerk, maar dat was ook niet alles. Toch maar weer gaan zoeken op internet. Toen vond ik het spiraaltje wat ik nu heb: de Flexi T 300. Echt een superding! Hij is geloof ik iets van 7 mm kleiner dan de Multiload. Ook is hij flexibeler. Dit spiraaltje is speciaal ontworpen voor vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad en om de krampen te verminderen. En het werkt! Ik heb hem nu al weer iets van 8 maanden en het gaat tot nu toe prima.

Alleen de eerste ongesteldheid was flink doorbijten, dat was gewoon weer de oude vertrouwde 'spiraaltjespijn'. Als dat zo was doorgegaan was dit ding er ook snel weer uitgehaald. Maar gelukkkig was het de tweede maand al een stuk minder en nu lijkt het alsof mijn menstruaties weer net als eerst zijn. Wel redelijk pijnlijk, maar verre van ondraaglijk.

Over het inbrengen: de eerste was ingebracht door de huisarts en dit was ontzettend pijnlijk. De tweede door de gyn en dit viel me echt 100% mee! Moet zeggen dat ik de tweede keer ook een betere pijnstiller gebruikt had: Advil liquid 400.

De draadjes voelen ik en mijn vriend niet tijdens het vrijen.
Bonobo
  maandag 12 september 2005 @ 16:08:48 #165
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30516220
Alles was in orde! Er worden nog wel 2 kweekjes gemaakt voor de zekerheid, daarvan krijg ik over 2 weken de uitslag.
pi_30524024
Zo....... net even een "intern onderzoekje" gedaan.... Draadjes zitten er nog!
pi_30525784
Ja, je moet echt even zoeken om ze te vinden... Maar... ik heb ze ook nog:)
pi_30526003
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:17 schreef ankepanke het volgende:
Ja, je moet echt even zoeken om ze te vinden... Maar... ik heb ze ook nog:)
ja.. geeft een heel andere kijk op ...zoeken naar een speld in een hooiberg!
pi_30744717
Ik ga volgende week ook voor koperspiraal.. kzit m echt te knijpen na al die horror verhalen op internet. Weet wel dat t 1 op de zoveel keer voorkomt... maar toch, ben al niet zo'n held...
(heb peptalk nodig)
pi_30749935
Szaenne, wat voor koperspiraaltje krijg je? Het zal allemaal wel meevallen, je leest op internet natuurlijk ook alleen de slechte ervaringen, mensen met goede ervaringen hebben meestal niet de behoefte om dat met anderen te delen.
Laat je het door de huisarts of gyn doen? Heb je al kinderen gekregen? Het inbrengen is natuurlijk nooit echt leuk, maar als je dokter weet waar hij/zij mee bezig is zal het waarschijnlijk best meevallen. Ik ben wel benieuwd hoe het je bevalt, ik denk er zelf ook aan om over een paar maanden een koperspiraal te nemen. De Gynefix lijkt me wel wat omdat daar geen frame bij zit. Maar ik heb nog niet veel ervaringsdeskundigen kunnen vinden.
Hou ons op de hoogte!
pi_30753522
ik krijg een multiload cu375. Ik laat het door de huisarts doen (ze zal t wel vaker gedaan hebben, want het recept voor het spiraal was een kopie, zo vaak schreef ze m uit) Ik heb nog geen kinderen gekregen
Het idee alleen al datie IN mn baarmoeder moet... maar goed het zal allemaal wel meevallen inderdaad..
pi_30754703
Weet niet of je huisarts dit ook al gesuggereerd heeft, maar toen ik mijn Mirena liet zetten mocht ik van tevoren een pijnstiller innemen. (dit was toen een pijnstiller die ik op recept had gekregen maar een gewone lijkt me ook wel voldoende) Beetje een zware pijnstiller, Ibuprofen ofzo, en dan anderhalf uur voor de behandeling innemen. Ook is het verstandig om iemand mee te nemen die je dan naar huis kan brengen. Ik ben op de fiets naar huis gegaan en dat is niet echt goed bevallen! Heb wel eens gehoord dat er meiden zijn die flauwvallen of zich niet helemaal lekker voelen, bij mij viel dit wel mee, maar had toch liever lekker in de auto naar huis gereden dan op de fiets.
pi_30766133
ik heb al pijnstillers (op recept) namelijk Naproxen. Mn vriend gaat gelukkig mee met de auto.. ben goed voorbereid! Ik heb een druk weekend dus ben waarschijnlijk nog wel duf als hij geplaatst wordt, scheelt ook weer!
pi_30937158
Hé Szaenne welke dag moet je naar de dok? Succes iig!

voor evt. belangstellenden: mijn verslag van week 1 zonder hormonen staat in Nuvaring Ervaringen topic
pi_36046073
Heb het uiteindelijk 5 maanden zonder hormonen volgehouden. Het was fysiek gezien helemaal geweldig; meer energie, vrolijk, minder hoofdpijn en véél zin! Maar door mijn zeer onregelmatige cyclus was het met de sympto-thermale methode ook geen feest (temperatuur meten, cervixslijm onderzoek enz.) en zaten we dus met z’n tweetjes iedere maand in de stress. Dus dat was ook geen oplossing.
Inmiddels ben ik overgestapt naar de Dianepil ivm puistjes, de dokter vermoed dat eerdere pillen en de nuvaring problemen veroorzaakte vanwege het progestageen, en in de Dianepil zit die stof niet. Dus hopelijk sla ik hiermee 2 vliegen in één klap.
Als de Diane niet helpt tegen de puistjes wil ik misschien toch richting koperspiraal...

Is Szaenne nog ergens? Hoe bevalt het bij jou?
pi_36047055
Iets dat misschien ook wel de moeite van het vermelden waard is in dit topic:

Ik ben in september overgestapt van Microgynon op de Nuvaring. Mijn gemoedsrust raakte nogal in de war van het wisselen van anticonceptie. Er staat bij anticonceptie altijd 3 maanden voor bijwerkingen, en als ze er daarna nogsteeds zijn moet je je 'zorgen gaan maken'. Nou, na drie maanden was ik wel gewend, maar ik was zo chagrijnig van die bijwerkingen de eerste maanden dat ik in december gestopt ben met hormonale anticonceptie en een Mirenaspiraaltje liet zetten.

Momenteel ben ik ontzettend vrolijk, heb ik geen last van buikpijn, ik ben de afgelopen twee maanden samen bij elkaar niet langer dan een dag of twee superlicht ongesteld geweest en above all, ik ben 6 kilo afgevallen. Ik woog altijd 65 kilo, maar tegenwoordig, al twee maanden 59 kilo. Het is zelfs zo dat mensen tegen me zeggen dat ze in mijn gezicht kunnen zien dat ik ben afgevallen. En dat kan aan niets anders dan aan mijn anticonceptie te wijten zijn, omdat ik de afgelopen drie jaar een ontzettend regelmatig eetpatroon heb gehad, waar niks aan veranderd is. Ik sport ook niet meer dan ik vroeger deed.

Nouja. . Mirena. . Dus.
It's my party and I'll cry if I want to.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 maart 2006 @ 13:32:19 #177
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36053625
Fijn dat Mirena bij jou zo goed bevalt. Even for the record, mirena is ook hormoonhoudende anticonceptie, weliswaar minder dan de pil.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36054032
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:32 schreef Sjeen het volgende:
Fijn dat Mirena bij jou zo goed bevalt. Even for the record, mirena is ook hormoonhoudende anticonceptie, weliswaar minder dan de pil.
Mirena heeft wel hormonen, maar alleen locaal. Volgens mijn gynaecoloog kunnen hormonen je gemoedstoestand alleen beinvloeden als ze op je eierstokken werken, maar in een Mirenaspiraaltje werken de hormonen alleen in je baarmoeder zelf.
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:55:26 #179
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_36056840
Ik ben ook superblij met mijn Mirena, het is voor mij echt de beste uitvinding sinds het gesneden brood.

Geen onzekerheid, geen buikpijn, geen rugpijn, geen menstruatie, kortom; helemaal niets meer!
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 maart 2006 @ 15:27:43 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36057944
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:40 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Mirena heeft wel hormonen, maar alleen locaal. Volgens mijn gynaecoloog kunnen hormonen je gemoedstoestand alleen beinvloeden als ze op je eierstokken werken, maar in een Mirenaspiraaltje werken de hormonen alleen in je baarmoeder zelf.
Ah, kijk, dat is nieuwe informatie voor mij
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36061884
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ah, kijk, dat is nieuwe informatie voor mij
Voor mij destijds ook.

Maar ook gezien het feit dat ik NIETS heb dat lijkt op bijwerkingen van hormonale anticonceptie, die ik heel erg had toen ik met de pil begon en wisselde naar de Nuvaring, en het feit dat ik 6 kilo ben afgevallen sinds ik met "hormonale" anticonceptie gestopt ben, heeft ie ook gewoon gelijk. .
pi_36079692
Mirena klinkt wel fantastisch. Zijn er ook mensen met minder mooie verhalen? Zitten de draadjes bijvoorbeeld niet in de weg als je wat intensere seks hebt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36079822
De draadjes zitten inprincipe niet in de weg bij de sex. Tenzij ze te lang zijn , maar dan kunnen ze nog iets korter geknipt worden.

Minder mooi verhaal. In eerste instantie voelde ik me best goed , maar ik heb hem een half jaar gehad en practisch ook een half jaar ongesteld geweest. Vaak een wat kramperig gevoel in mijn buik , alsof mijn lichaam toch niet zo blij was met dat ding in mijn lichaam.
Toen ie eruit was merkte ik eigenlijk pas dat ook deze kleine hoeveelheid hormonen iets in mijn lichaam deed , ik voelde me weer een stuk beter. En natuurlijk heeft de mirena een flinke deuk gegeven op ons sex leven.
pi_36080622
Ik was net je ervaringen aan het teruglezen, Xanthe, en ik had helemaal niet meegekregen dat je hem inmiddels hebt laten verwijderen! Het toont in ieder geval aan dat elke vrouw in potentie anders reageert op een middel, en dat je maar gewoon moet uitproberen wat het beste bij jezelf past.

Ik heb op zich geen slechte ervaringen met de pil, maar ik ben wél heel benieuwd hoe ik zonder hormonen (of met minder hormonen) zal zijn, of mijn humeur verandert. En natuurlijk klinkt het vrijwel verdwijnen van de menstruatie als een sprookje. De ingreep daarentegen lijkt mij vreselijk, alleen al het naar een gynaecoloog gaan, maar wat me uiteindelijk vooral tegenstaat zijn die draadjes. Je leest overal wel dat ze niet in de weg zitten, maar er volgt altijd een proviso. Ik vertrouw het niet helemaal, ik ga dan toch vermoeden dat die mensen gewoon tamme seks hebben. Al met al heb ik denk ik te weinig motivatie om iets anders te proberen. Het is wel best zo, er valt mee te leven, en je moet maar afwachten hoe je op iets nieuws reageert.

Ik vind dit topic overigens fantastisch. Op de zogenaamd informatieve sites lees je niet wat er precies gebeurt tijdens de plaatsing, en dat is juist waar ik geïnteresseerd in ben. Als je nog nooit bij een gynaecoloog bent geweest, dan heb je geen idee wat je te wachten staat. Maar het fijnste van alles is dat bijvoorbeeld jij hier je ervaringen gedurende een langere periode rapporteert. Heel leerzaam!
pi_36080646
Hoe los je het nu overigens op, Xanthe?
pi_36081482
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe los je het nu overigens op, Xanthe?
Zie ondertitel

Ik was hem al zat vanwege de aanhoudende bloedingen , waarvan ik juist hoopte dat dit minder zou worden. Nu was ik een paar dagen in de maand niet ongesteld, telkens dacht ik dan van zal het nu goed zijn? En toen besloten we om voor een 2e kindje te gaan...

Hoe ik het straks ga oplossen? Ik weet het nog niet. Ik vind het best moeilijk , want blijkbaar reageer ik behoorlijk heftig op anticonceptie. En als je dan weet dat ik bijna 8 jaar niets heb gebruikt omdat ik juist zwanger wilde worden en dit niet lukte... Maar ja dan zul je nu zien dat ik ineens wel spontaan zwanger zou worden. Condooms dan maar misschien? En ik denk zelfs al aan sterilisatie , maar die keuze vind ik wel behoorlijk definitief en je zult er maar spijt van krijgen.
pi_36082091
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:46 schreef Xanthe het volgende:

Zie ondertitel
Subtiel.
quote:
En als je dan weet dat ik bijna 8 jaar niets heb gebruikt omdat ik juist zwanger wilde worden en dit niet lukte... Maar ja dan zul je nu zien dat ik ineens wel spontaan zwanger zou worden.
Eigenlijk ben je dus een gezegend mens. Toch maar liever problemen met anticonceptie dan geen kinderen kunnen krijgen als je die wilt, lijkt me.
quote:
Condooms dan maar misschien? En ik denk zelfs al aan sterilisatie , maar die keuze vind ik wel behoorlijk definitief en je zult er maar spijt van krijgen.
Misschien is na het tweede kindje de tijd rijp voor je geliefde om te overwegen iets te ondernemen? Als jij zoveel last van je anticonceptie hebt, dan lijkt me dat een redelijke oplossing. De ingreep schijnt bij mannen technisch wat eenvoudiger te zijn. En tja, het is in principe een onomkeerbaar besluit. Ik weet er niet veel van, maar een hersteloperatie heeft risico's en sommige mannen maken antistoffen aan tegen de eigen zaadcellen.

Waar blijft die verdomde mannenpil.
pi_36082411
Idd als er een mannenpil zou zijn zou die van mij het geen probleem vinden om die te nemen. Ook het condoom vind hij overigens geen probleem , maar ja het is wel een gehannes.
Sterriliseren is iets wat hij dus echt niet wil , je moet toch 100% achter zo'n keuze staan vind ik.
Dr blijft toch iets kriebelen van stel dat je in de toekomst toch nog een kindje erbij zou willen....
De reden dat ik erover heb gedacht is omdat ik toch een keizersnede krijg , dus ze zouden het dan eventueel direct meekunnen nemen in de operatie.
pi_36083086
Laat ik eens 'zeggen waar het op staat': vind je het niet vreselijk egoïstisch dat híj er niet over piekert zich te laten helpen en dat jij intussen met de gebakken peren zit? Ik in ieder geval wel. Ik vind dat mannen veel te gemakkelijk de verantwoordelijkheid voor anticonceptie op de vrouw afschuiven. Het is nogal wat, om er elke dag aan te moeten denken, om hormonen in je lichaam te gooien. En als je er dan vanaf wilt, dan kun je een pruillipje toegeworpen krijgen omdat condooms zulk gehannes zijn.

Misschien klink ik wat dramatisch, maar ik vind echt dat mannen zich wat meer betrokken op kunnen stellen. Als het ook zo is wat 'we' zwanger zijn, dan moet het ook zo zijn dat 'we' aan anticonceptie doen. Dus hij mag die pil ook wel eens bij de apotheek afhalen, ofzo.
pi_36083590
Mijn man is echt geen pruillipjes trekker in deze hoor. Wat dat betreft is hij echt niet zoals sommige andere mannen waar je wel eens verhalen over leest.
Hij wil zich alleen niet laten steriliseren en dat is toch ook een recht die je hebt? Ik heb daar ook mijn twijfels over ,maar overweeg het nog een beetje. Wil ik het niet , maakt hem dat niets uit. Hij bemoeit zich niet met die keuze die ik wil maken hierin en terecht het is mijn lichaam.

En zeg nou zelf als je al jaren een vaste partner hebt zijn condooms nou ook niet echt handig , het geeft toch telkens weer een onderbreking in het spel. En je moet hem er ook direct weer uit halen na de daad , want in slappere toestand zou hij er wel eens kunnen afglijden.

In het verleden haalde mijn man ook regelmatig mijn anticonceptie op van de apotheek , hij bestelde ze zelfs voor me als ik er geen tijd voor had bij de huisarts. Hij haalt zelfs maandverband en tampons voor me op als ik die nodig heb. Ach ik zeg het wel eens dat 'we' zwanger zijn , maar het is eigenlijk een grote leugen , hij is niet zwanger , hij heeft geen veranderingen in zijn lijf en hij hoeft het niet op welke manier dan ook uit te poepen. Mannen hebben het gewoon nog steeds erg makkelijk wat dat betreft. Dat geeft toch ook wel aan dat wij wel een sterkere soort zijn tov. mannen
pi_36083842
Jemig, jij bent wel een fantastische vrouw voor jouw man. De redelijkheid spat er vanaf. Ik vrees dat ik wat driftiger ben.
pi_36084533
Ik denk er al een tijdje over om van de microgynon over te stappen op de nuvaring, vooral omdat ik het lastig vind om elke dag de pil te pakken en soms zelfs moet kokhalzen als ik moet slikken...
Weet iemand wat het zou kosten om de nuva ring te gaan gebruiken?
Dance 'til ya drop!
pi_36085280
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:34 schreef Sannydance het volgende:
Ik denk er al een tijdje over om van de microgynon over te stappen op de nuvaring, vooral omdat ik het lastig vind om elke dag de pil te pakken en soms zelfs moet kokhalzen als ik moet slikken...
Vraag het even in het Nuvaringtopics, en lees even wat terug in die reeks. Daar staat alles in wat je mogelijk zou kunnen willen weten, en als je nog vragen hebt zitten daar alle experts. .
pi_36086052
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, jij bent wel een fantastische vrouw voor jouw man. De redelijkheid spat er vanaf. Ik vrees dat ik wat driftiger ben.
Valt best mee hoor. Wie ben ik om hem te verplichten zich te laten steriliseren omdat ik geen anti conceptie wens te gebruiken? Dat kan ik niet net zo min als hij tegen mij moet gaan zeggen dat ik me maar moet laten steriliseren of de pil , spiraal of welk ander middel er dan ook voor de vrouw op de markt is te gebruiken.
In dat geval blijven er nog 2 opties over , algehele onthouden ( ) of condooms.

Ik vraag me nu dus af hoe jij dat dan ziet? Zou jij dan super driftig worden en eisen dat hij zich laat steriliseren?
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:01:40 #195
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_36086953
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:22 schreef Xanthe het volgende:

De reden dat ik erover heb gedacht is omdat ik toch een keizersnede krijg , dus ze zouden het dan eventueel direct meekunnen nemen in de operatie.
Relaxte manier (is bij mij ook zo gedaan) . Geen moment spijt van gehad .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_36087239
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:34 schreef Sannydance het volgende:
33 euro voor 3 ringen.. Dus 3 maanden anticonceptie..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_36087289
Op dit moment heb ik helemaal geen anticonceptie omdat het er op lijkt dat ik ziek word van de hormonen.. Een tijdje ging het goed.. Maar lijkt wel of mn lichaam een soort hormoonmoeheid heeft.. Enige "oplossing" zou zijn een hormoon.. Maar die heb je vaak erg lang.. een jaar tot 5 jaar.. En aangezien wij toch wel kinderen willen vind ik het teveel moeite voor een korte periode.. Nu is het toch maar eens kijken of alle testen idd uitwijzen dat de pijn van de nuvaring afkomt.. Mocht dat zo zijn.. Dan gaan we maar een klussen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_36089128
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:28 schreef Xanthe het volgende:

Ik vraag me nu dus af hoe jij dat dan ziet? Zou jij dan super driftig worden en eisen dat hij zich laat steriliseren?
Nee, ik vind dat je helemaal gelijk hebt in jouw houding, en je hebt vast een vreselijk lieve man. Maar ik kan me er wel over opwinden als een man wat onverschillig en passief daarin is. Een man hoort te weten wat voor pil zijn vriendin slikt, hij hoort de bijsluiter te hebben gelezen, en als zij problemen heeft met de huidige situatie, dan hoort hij daarover mee te denken. En ik vind ook dat hij bij voorbaat niets uit zou moeten sluiten, dus zelfs een sterilisatie moet bespreekbaar zijn.

Veel meer kan een man denk ik ook niet doen, tenzij beide geliefden in het gebruik van condooms berusten.
pi_36092118
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat je helemaal gelijk hebt in jouw houding, en je hebt vast een vreselijk lieve man. Maar ik kan me er wel over opwinden als een man wat onverschillig en passief daarin is. Een man hoort te weten wat voor pil zijn vriendin slikt, hij hoort de bijsluiter te hebben gelezen, en als zij problemen heeft met de huidige situatie, dan hoort hij daarover mee te denken. En ik vind ook dat hij bij voorbaat niets uit zou moeten sluiten, dus zelfs een sterilisatie moet bespreekbaar zijn.

Veel meer kan een man denk ik ook niet doen, tenzij beide geliefden in het gebruik van condooms berusten.
Het is bij ons ook meer zo gegroeid , mijn man is vlak na de geboorte van Isis behoorlijk ziek geweest , waardoor ik overal letterlijk en figuurlijk alleen voor stond. Dus ook dit soort dingen om over na te denken. Omdat ik voorheen een zware pil heb gehad en geen zin had om elke dag weer iets te slikken (ben een chaoot) viel de pil al snel af. Implanon las ik teveel negatieve dingen over , sterrilisatie wilde ik niet want er was nog een wens voor een 2e , spiraaltje... en toen in overleg met de gyn kwamen we erop uit dat de mirena waarschijnlijk een goed middel was voor mij.
Achteraf toch niet zo , maar ook vrij snel weer zwanger geworden en luchtig hebben we er dus al wel eens over gepraat wat we straks dus willen gaan doen.
pi_36109141
[quote]Op donderdag 16 maart 2006 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb op zich geen slechte ervaringen met de pil, maar ik ben wél heel benieuwd hoe ik zonder hormonen (of met minder hormonen) zal zijn, of mijn humeur verandert. En natuurlijk klinkt het vrijwel verdwijnen van de menstruatie als een sprookje. De ingreep daarentegen lijkt mij vreselijk, alleen al het naar een gynaecoloog gaan, maar wat me uiteindelijk vooral tegenstaat zijn die draadjes. Je leest overal wel dat ze niet in de weg zitten, maar er volgt altijd een proviso. Ik vertrouw het niet helemaal, ik ga dan toch vermoeden dat die mensen gewoon tamme seks hebben. Al met al heb ik denk ik te weinig motivatie om iets anders te proberen. Het is wel best zo, er valt

Ja, over die draadjes, (ik heb het wel eens verteld hier maar dat is al jaren geleden denk ik) mijn man had er toen dus wel last van. Onze seks werd door de Mirena eigenlijk behoorlijk tam, omdat het bij ons allebei gewoon pijn deed. Bij mij voelde het alsof dat ding te groot was, ik had bijv. ook last tijdens het fietsen of bepaalde zithoudingen, en hij voelde de draadjes dus prikken, en dit is in de 7 maanden dat ik de Mirena gehad heb niet verminderd. Volgens mij is dat ding gewoon niet goed afgemeten en waren de draadjes te kort waardoor ze niet om mijn baarmoedermond konden vouwen. Zacht worden deden ze ook al niet. Ik heb geen last gehad van overmatige bloedingen enzo maar na 7 maanden was ik de pijn echt zat.
Door een ervaren gyn laten zetten dus, volgens mijn was het bij mij dan ook een stuk beter gegaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')