Ow.....chocola!!! Hier gaan de pakken hagelslag aan de mond!!quote:Op zondag 11 september 2005 14:00 schreef Xanthe het volgende:
Lijkt me sterk dat je m kan verliezen , of dat het risico net zo groot moet zijn als bij een koper spiraaltje. Maar je lichaam kan een lichaam vreemde stof uiteraard afstoten.
De kans om toch zwanger te worden schijnt kleiner te zijn dan wanneer je de pil slikt. Mirena zou qua veiligheid gelijk staan aan sterrilisatie.
Updat van mezelf , heb hem eind deze maand 4 maanden en ik heb wel even wat momenten gehad dat ik dacht als dit zo doorgaat dan laat ik m verwijderen. Maar ondertussen is het allemaal wel ok. De periode dat ik "ongesteld" ben is kleiner geworden , de hoofdpijn is weg en wat ik echt een voordeel vind is dat als ik ongesteld ben ik een stuk minder zin heb in chocola. De zin is er nog wel maar niet zo erg meer als voor heen en makkelijk aan de kant te schuiven. Was het voorheen dat ik koste wat kost chocola wilde hebben , als het nu niet in huis is is het geen probleem meer en ga ik er echt niet speciaal voor de auto in om het alsnog te kunnen halen.
ja.. geeft een heel andere kijk op ...zoeken naar een speld in een hooiberg!quote:Op maandag 12 september 2005 22:17 schreef ankepanke het volgende:
Ja, je moet echt even zoeken om ze te vinden... Maar... ik heb ze ook nog:)
Mirena heeft wel hormonen, maar alleen locaal. Volgens mijn gynaecoloog kunnen hormonen je gemoedstoestand alleen beinvloeden als ze op je eierstokken werken, maar in een Mirenaspiraaltje werken de hormonen alleen in je baarmoeder zelf.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:32 schreef Sjeen het volgende:
Fijn dat Mirena bij jou zo goed bevalt. Even for the record, mirena is ook hormoonhoudende anticonceptie, weliswaar minder dan de pil.
Ah, kijk, dat is nieuwe informatie voor mijquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:40 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Mirena heeft wel hormonen, maar alleen locaal. Volgens mijn gynaecoloog kunnen hormonen je gemoedstoestand alleen beinvloeden als ze op je eierstokken werken, maar in een Mirenaspiraaltje werken de hormonen alleen in je baarmoeder zelf.
Voor mij destijds ook.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ah, kijk, dat is nieuwe informatie voor mij![]()
Zie ondertitelquote:Op donderdag 16 maart 2006 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe los je het nu overigens op, Xanthe?
Subtiel.quote:
Eigenlijk ben je dus een gezegend mens. Toch maar liever problemen met anticonceptie dan geen kinderen kunnen krijgen als je die wilt, lijkt me.quote:En als je dan weet dat ik bijna 8 jaar niets heb gebruikt omdat ik juist zwanger wilde worden en dit niet lukte... Maar ja dan zul je nu zien dat ik ineens wel spontaan zwanger zou worden.
Misschien is na het tweede kindje de tijd rijp voor je geliefde om te overwegen iets te ondernemen? Als jij zoveel last van je anticonceptie hebt, dan lijkt me dat een redelijke oplossing. De ingreep schijnt bij mannen technisch wat eenvoudiger te zijn. En tja, het is in principe een onomkeerbaar besluit. Ik weet er niet veel van, maar een hersteloperatie heeft risico's en sommige mannen maken antistoffen aan tegen de eigen zaadcellen.quote:Condooms dan maar misschien? En ik denk zelfs al aan sterilisatie , maar die keuze vind ik wel behoorlijk definitief en je zult er maar spijt van krijgen.
Vraag het even in het Nuvaringtopics, en lees even wat terug in die reeks. Daar staat alles in wat je mogelijk zou kunnen willen weten, en als je nog vragen hebt zitten daar alle experts.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:34 schreef Sannydance het volgende:
Ik denk er al een tijdje over om van de microgynon over te stappen op de nuvaring, vooral omdat ik het lastig vind om elke dag de pil te pakken en soms zelfs moet kokhalzen als ik moet slikken...
Weet iemand wat het zou kosten om de nuva ring te gaan gebruiken?
Valt best mee hoor. Wie ben ik om hem te verplichten zich te laten steriliseren omdat ik geen anti conceptie wens te gebruiken? Dat kan ik niet net zo min als hij tegen mij moet gaan zeggen dat ik me maar moet laten steriliseren of de pil , spiraal of welk ander middel er dan ook voor de vrouw op de markt is te gebruiken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, jij bent wel een fantastische vrouw voor jouw man. De redelijkheid spat er vanaf. Ik vrees dat ik wat driftiger ben.![]()
Relaxte manier (is bij mij ook zo gedaan)quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:22 schreef Xanthe het volgende:
De reden dat ik erover heb gedacht is omdat ik toch een keizersnede krijg , dus ze zouden het dan eventueel direct meekunnen nemen in de operatie.
33 euro voor 3 ringen.. Dus 3 maanden anticonceptie..quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:34 schreef Sannydance het volgende:
Ik denk er al een tijdje over om van de microgynon over te stappen op de nuvaring, vooral omdat ik het lastig vind om elke dag de pil te pakken en soms zelfs moet kokhalzen als ik moet slikken...
Weet iemand wat het zou kosten om de nuva ring te gaan gebruiken?
Nee, ik vind dat je helemaal gelijk hebt in jouw houding, en je hebt vast een vreselijk lieve man. Maar ik kan me er wel over opwinden als een man wat onverschillig en passief daarin is. Een man hoort te weten wat voor pil zijn vriendin slikt, hij hoort de bijsluiter te hebben gelezen, en als zij problemen heeft met de huidige situatie, dan hoort hij daarover mee te denken. En ik vind ook dat hij bij voorbaat niets uit zou moeten sluiten, dus zelfs een sterilisatie moet bespreekbaar zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:28 schreef Xanthe het volgende:
Ik vraag me nu dus af hoe jij dat dan ziet? Zou jij dan super driftig worden en eisen dat hij zich laat steriliseren?
Het is bij ons ook meer zo gegroeid , mijn man is vlak na de geboorte van Isis behoorlijk ziek geweest , waardoor ik overal letterlijk en figuurlijk alleen voor stond. Dus ook dit soort dingen om over na te denken. Omdat ik voorheen een zware pil heb gehad en geen zin had om elke dag weer iets te slikken (ben een chaoot) viel de pil al snel af. Implanon las ik teveel negatieve dingen over , sterrilisatie wilde ik niet want er was nog een wens voor een 2e , spiraaltje... en toen in overleg met de gyn kwamen we erop uit dat de mirena waarschijnlijk een goed middel was voor mij.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat je helemaal gelijk hebt in jouw houding, en je hebt vast een vreselijk lieve man. Maar ik kan me er wel over opwinden als een man wat onverschillig en passief daarin is. Een man hoort te weten wat voor pil zijn vriendin slikt, hij hoort de bijsluiter te hebben gelezen, en als zij problemen heeft met de huidige situatie, dan hoort hij daarover mee te denken. En ik vind ook dat hij bij voorbaat niets uit zou moeten sluiten, dus zelfs een sterilisatie moet bespreekbaar zijn.
Veel meer kan een man denk ik ook niet doen, tenzij beide geliefden in het gebruik van condooms berusten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |