quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:44 schreef Z het volgende:
Uit een film zou je het kunnen kennen AR! En in z'n tijd was meneer bekender dan z'n vrouw die nu bekender is ...
Dat heb ik inmiddels ook gemerkt. Cioran63 als Deus Ex Machina !quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
We zijn er al uit, Gajus.
Als wie die balle muziek, met die kutteksten, van die zeikliedjes, hier gaan oplepelen dan ben ik weg hoor!!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zeg me dat het niet zo is.
Zeg me dat het niet waar is.
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:50 schreef cioran63 het volgende:
Ze is een conceptueel kunstenaar, en vroeg zich af wat een origineel kunstwerk precies is. Veel kunstenaars (zoals Jaspers Johns met die Amerikaanse vlag) gebruiken sinds de ready made van Duchamp bestaande beelden. Door juist die uit de werkelijkheid geleende beelden maakte zij weer na. Ik vind dat wel een mooie extra betekenislaag.
In 1973 werd ze zo agressief benaderd dat ze stopte met kunst maken, in de jaren tachtig is ze weer begonnen, en toen was haar manier van werken inmiddels meer geaccepteerd. Ze stelde een soort dubbele moraal aan de kaak, kunstenaars mochten wel jatten uit de populaire media, maar die beelden mochten dan absoluut niet gejat worden. Nou ja, zoiets.
"As early as 1965, Sturtevant's first New York show began probing the meaning of this phenomenon to question just what made a borrowed image so laudably "original," especially when done over and over again. Adding a layer of repetition to this cycle, she "repeated" the most embraced works of her successful peers-repainting the encaustic flags of Johns, silk-screening the flowers of Warhol, opening a store of objects like Oldenburg's, even re-enacting performances of Joseph Beuys and the grandfather of the found ready-made, Marcel Duchamp-turning the screw on their mimicry of popular cultural imagery by applying the same gesture to what their own highly-reproduced works had become. Sturtevant's exploration of art's originality (and origin) gained notoriety for turning the art world's standard of values on its ear, ruffled sensitive feathers, and drew angry accusations of blatant "copying," so hostile that, by 1973, she ceased making work."
http://www.skidmore.edu/t(...)turtevant_elaine.htm
Neen ... maar qua tijd en plaats zit je warm.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:40 schreef OllieA het volgende:
Rossetti?
Proost bij het luiden van de twaalf klokslagen. Valt er wat te vieren, een verjaardag of zoiets?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:59 schreef Otherside het volgende:
Proost!
Het leven, Gajus.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Proost bij het luiden van de twaalf klokslagen. Valt er wat te vieren, een verjaardag of zoiets?![]()
Dit klinkt mij zeer vertrouwd.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:16 schreef Otherside het volgende:
Het leven, Gajus.
Het leven is wat er te vieren valt.
Met name op zaterdag!
quote:Op zondag 15 mei 2005 00:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dit klinkt mij zeer vertrouwd.
Zo luidt de filosofie van Dootje.
Ben jij onder een pseudoniem aan het posten, ouwe rakker?
![]()
Zo ken ik jou weer, Ollie.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:15 schreef OllieA het volgende:
Flaming June
Frederick Lord Leighton
Hm, beetje flauw, met die link erbovenZit ik m'n geheugen af te graven, plaatst Gajes een linkje.
Gnffl ...quote:Op zondag 15 mei 2005 00:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het lijkt of ik hier dubbel aanwezig ben, maar dat is slechts schijn.
Heb even een deel van mezelf uitgeleend aan zo iemand die zijn eigen wachtwoorden niet kan onthouden.
*Burpquote:Op zondag 15 mei 2005 00:39 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gnffl ...![]()
het werd tijd, gelet op de beperkte houdbaarheid van het goudgele vocht
Was dat een ongegeneerde boer? Dat kun je niet maken in gezelschap van een dame!quote:Op zondag 15 mei 2005 00:43 schreef Otherside het volgende:
*Burp
Ik maak voor deze dame graag een uitzondering.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:49 schreef Gajus het volgende:
[..]
Was dat een ongegeneerde boer? Dat kun je niet maken in gezelschap van een dame!![]()
Over die houdbaarheid hoef ik me nu niet meer druk te maken.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:39 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gnffl ...![]()
het werd tijd, gelet op de beperkte houdbaarheid van het goudgele vocht
Maar natuurlijk ... je verkeert immers in gezelschap van een uitzonderlijke dame.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:59 schreef Otherside het volgende:
Ik maak voor deze dame graag een uitzondering.
Maar straks kun je je druk maken over een ander ongemak ...quote:Op zondag 15 mei 2005 01:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
Over die houdbaarheid hoef ik me nu niet meer druk te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |