quote:
Over de Jeugd
Ze hebben elkaar leren kennen bij Idols 1, maar laat je niet misleiden. Pepijn, Freddie en Oliçio, beter bekend onder aliassen P. Dronq, Vieze Fur en Willie Wartaal, zijn samen de opkomende hiphopgroep De Jeugd van Tegenwoordig. De groep is ontstaan uit de grote Spaarndammerkliek, die onder andere bestaat uit klinkende namen als Sandder, Dubbel B, El Nilio, Majoor Floshart en vele meer.
De beats worden uitgewerkt door Bastian, een Nederlandse DJ die al wat langer meedraait en misschien het bekendst is voor zijn videoclip ‘You’ve got my love’. Juist ja, met de dansende tieten.
"Kliekman moet drinken met alle geweld, en als alles op is, is er statiegeld"
Uit ‘Laag’
Ze willen geld, bier en sex. Ze zijn blut, altijd lam en rappen over de gekste shit. Dit gemixt met funky beats van DJ Bastian en je krijgt een mix van dronken raps over van alles en nog wat met geweldige beats.
"Ik zie je met je slabbert, (slabbert) en tover die raps uit mijn knapzak als een ghetto Dauwe Dabbert."
Uit ‘Kliederen’
Ja, het is ruw, rauw, grof en gek, maar ik vind het geniaal! Het is van die aanstekelijke no-nonsense hiphop zoals het hoort in Nederland. Wij horen niet te rappen over goud, over hoe gangsta wij wel niet zijn en hoe we iedereen zullen doodmaken, want Nederlanders zijn helemaal niet gangster. Want moeten gewoon lol hebben, gek doen, goede muziek maken en tja, bier drinken.
De spaarndammerbuurtkliek is de shit
P*I*M*P
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **