jezus ... SLET !quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:10 schreef DOGMAN het volgende:
wat maakt dat nou uit
ik heb vier jaar een relatie met mijn zus gehad
tot ik vreemd ging met mijn broer
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:10 schreef The-Chosen1 het volgende:
word leuk als ze zwanger is ... " hij lijkt wel veel op je neef zeg ! .. op dat 3e arm na "
dat is nog zacht uitgedruktquote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:12 schreef Rahja het volgende:
Vind je het zelf niet een beetje... hoe zeg je dat... ziek?
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:10 schreef The-Chosen1 het volgende:
word leuk als ze zwanger is ... " hij lijkt wel veel op je neef zeg ! .. op dat 3e arm na "
Bestaat het echt die uitdrukking??quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:29 schreef Monus het volgende:
'Neef en nicht vrijt licht'
Betekende dat niet dat het geld in de familie bleef (bruidsschat).
Je moest eens weten hoe vaak incest voorkomt, en dan is dit nog de meest onschuldige variant. Een neef en nicht die beide seks met elkaar willen hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:43 schreef Teringjakkie het volgende:
Ach, incest thuis best toch?
Dat schijnt mee te vallen, kijk naar alle koningshuizen in europa, ook een grote inteelt bende.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:10 schreef The-Chosen1 het volgende:
Klopt. Bestialiteit is ook niet verboden in Nederland. Misschien moeten we wat meer gaan verbieden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:45 schreef Lienekien het volgende:
In Nederland mogen neef en nicht met elkaar trouwen.
Waarom wil je huwelijk tussen neef en nicht verbieden?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:46 schreef nozem het volgende:
[..]
Klopt. Bestialiteit is ook niet verboden in Nederland. Misschien moeten we wat meer gaan verbieden.![]()
Nee, laten we eerst maar bestialiteit verbieden, dan zien we wel verder.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wil je huwelijk tussen neef en nicht verbieden?
Maar wat is daar dan de oorzaak precies van? Heb wel 's iets gehoord van dat dat komt doordat de slechte genen (die dan bij beiden aanwezig zijn) daardoor versterkt worden ofzo, maar ik weet niet zeker of dat klopt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:17 schreef AcidTrance het volgende:
1ste hit google:
De kans dat neef en nicht dan een kind krijgen met een genetische afwijking ligt op een kleine 10 procent.
Je kunt ook lak hebben aan de meningen op dit forum en je eigen plan trekken natuurlijk..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:53 schreef thatsme het volgende:
nog steeds niet geaccepteerd dusis ook lastig vind ik zelf ook, maarja leuk voor een keer, maar beter iemand anders dus.
Bestialiteit is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:50 schreef nozem het volgende:
[..]
Nee, laten we eerst maar bestialiteit verbieden, dan zien we wel verder.
Maar ik denk aan de kinderen die er komen bij neef-nichtrelaties, en de verhoogde kans op genetische afwijkingen e.d. Maargoed, je voorkomt geen zwangerschappen als je een huwelijk verbiedt natuurlijk.
Ik vind het in ieder geval niet acceptabel.
Nog steeds niet?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:53 schreef thatsme het volgende:
nog steeds niet geaccepteerd dusis ook lastig vind ik zelf ook, maarja leuk voor een keer, maar beter iemand anders dus.
Hoe oud zijn jullie?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:53 schreef thatsme het volgende:
rond de 20 allebeiquote:
Omdat het iets... achterlijks heeft?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wil je huwelijk tussen neef en nicht verbieden?
Jerry springer wel is gezien?quote:
Ja, dat klopt wel. Ieder mens heeft gemiddeld ongeveer zes erfelijke afwijkingen in zich, die zijn allemaal recessief, dus komen alleen tot uiting als je van beide ouders dit recessieve allel hebt overgeerft. Als je nou binnen een familie kinderen krijgt, is de kans groter dat je allebei dit allel bezit en je kind dus een erfelijke afwijking krijgt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar wat is daar dan de oorzaak precies van? Heb wel 's iets gehoord van dat dat komt doordat de slechte genen (die dan bij beiden aanwezig zijn) daardoor versterkt worden ofzo, maar ik weet niet zeker of dat klopt.
't Is natuurlijk onzin om te veronderstellen dat alleen in 'white trash'-families neef en nicht verliefd op elkaar kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:39 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Jerry springer wel is gezien?
Need i say more?
En daarbij bloedverwanten hebben aanzienlijk hogere kans op erfelijke aandoeningen.
Ook sociaal is het niet geaccepteerd dus maak je het jezelf alleen maar lastig
Zoals je hier boven leest valt het dus niet mee want dat is echt zoquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Is natuurlijk onzin om te veronderstellen dat alleen in 'white trash'-families neef en nicht verliefd op elkaar kunnen worden.
Met dat 'aanzienlijk hoger' valt het wel een beetje mee, zoals je hierboven hebt kunnen lezen.
En wat heet 'niet sociaal geaccepteerd' als de wet een huwelijk tussen neef en nicht gewoon toestaat?
Zoals ik al zei, als je weet dat je een verhoogd risico loopt op erfelijke afwijkingen kun je je laten testen. En is het risico te groot, dan mag je hopen dat men verstandig is en het risico vermijdt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:50 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Zoals je hier boven leest valt het dus niet mee want dat is echt zo
En je wil nu putten uit 1 onderzoek. Waar er even zo veel zijn als het er niet veel minder zijn die het tegendeel bewijzen. Elk risico om een erfelijke eigenschap te vermijden zou ik aangrijpen.
Maar kinderen hebben ze het geloof ik nog niet over.
En dat het sociaal niet geaccepteerd is blijkt uit alle posts.
Dan wil ik ook wel is alle statistieken zien hoeveel huwlijken er daadwerkelijk zijn afgesloten in nederland de afgelopen 50 jaar (tussen neef en nicht).
Dus toch nog wat opgevangen bij bioquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:40 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel. Ieder mens heeft gemiddeld ongeveer zes erfelijke afwijkingen in zich, die zijn allemaal recessief, dus komen alleen tot uiting als je van beide ouders dit recessieve allel hebt overgeerft. Als je nou binnen een familie kinderen krijgt, is de kans groter dat je allebei dit allel bezit en je kind dus een erfelijke afwijking krijgt.
hmm ik denk dat je wel gelijkt hebt...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:55 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Aan je OP te zien lijkt het erop dat het nu allemaal van jouw kant komt. Hoe denkt je nicht daarover? Misschien ziet ze jouw wel als goede vriend en niet als haar vriend. Gezien de familiebanden zou ik het contact zo houden en mijn aandacht schenken aan de andere dames
jah dan wel, maar in dit geval gaat het niet opquote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:21 schreef Aventura het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken het met een neef van me te doen. Ik heb bv. een neef, en die lijkt EXACT op mijn vader (zoon van mijn vaders'zuster). Dat druist toch tegen je natuur in??
Oh, dan is het goed...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:29 schreef thatsme het volgende:
[..]
jah dan wel, maar in dit geval gaat het niet opwe lijken allebei precies op de andere tak van de familie.
Hoewel menging van genen goed is voor een ras, zie ik niet in wat er "tegen de natuur in" aan is. Wij zijn onderdeel van de natuur en daardoor kunnen wij hier niet tegenin druisen. Wij bepalen zelf wat natuurlijk is. Dat is voor iedereen anders en vaak per cultuur verschillend.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:21 schreef Aventura het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken het met een neef van me te doen. Ik heb bv. een neef, en die lijkt EXACT op mijn vader (zoon van mijn vaders'zuster). Dat druist toch tegen je natuur in??
Volgens mij moeten ze daar eerst officiëel toestemming voor vragen en die kan dus geweigerd worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:45 schreef Lienekien het volgende:
In Nederland mogen neef en nicht met elkaar trouwen.
Dat is broer en zus. Voor neef en nicht geldt dit niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze daar eerst officiëel toestemming voor vragen en die kan dus geweigerd worden.
Volgens mij wel, want ik ken een geval van een achternicht en een achterneef die met elkaar wilden trouwen en daarvoor toestemming moesten vragen. Dan praat ik trouwens wel over 65 jaar geleden, zou kunnen dat die wetgeving in de tussentijd aangepast is.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:58 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dat is broer en zus. Voor neef en nicht geldt dit niet.
bron: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=51586quote:Aan welke voorwaarden moet een huwelijk voldoen?
Een huwelijk moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
* Het huwelijk moet gesloten worden door een ambtenaar van de burgerlijke stand.
* Beide partijen moeten bij het huwelijk aanwezig zijn. (Soms kan een van beiden zich laten vertegenwoordigen: trouwen met de handschoen).
* Beide partners moeten minimaal 18 jaar oud zijn.
Verder geldt dat u maar met één persoon tegelijk getrouwd kunt zijn. En u mag niet trouwen met een nauwe bloedverwant (broer of zus, ouder of kind). Trouwen met een neef, nicht, stiefouder of stiefkind mag wel.
"Het is bij Jerry Springer geweest, dus het heeft iets achterlijks."quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:39 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Jerry springer wel is gezien?
Need i say more?
Zou je het raar vinden als je elkaar tegen komt waar dan ook en het is liefde p het eerste gezicht ?quote:Op woensdag 11 mei 2005 05:05 schreef Ole het volgende:
Lijkt me toch wel raar om het met de zoon van de zus van mijn moeder te doen hoor
als je maar dronken genoeg bent ; )quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:46 schreef kelso1 het volgende:
Ik vind niet dat het er om gaat of het sociaal geaccepteerd is of niet, maar ik snap niet dat je zulke gevoelens kunt hebben voor een familielid. zoals aventura al zei, dat kan toch gewoon niet?
Het kan dus wel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:46 schreef kelso1 het volgende:
Ik vind niet dat het er om gaat of het sociaal geaccepteerd is of niet, maar ik snap niet dat je zulke gevoelens kunt hebben voor een familielid. zoals aventura al zei, dat kan toch gewoon niet?
hmm, heb de adel nooit zich zo te buiten zien gaan aan asocialigheden.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het schijnt als bij-effect te hebben dat je kinderen later meer couscous en shoarma gaan eten, meer ouwe vrouwtjes en homo's gaan beroven, en last gaan veroorzaken in bioscopen, zwembaden en pretparken, heb ik me na een grondige empirische studie laten vertellen.
Dus ik zou maar uitkijken.
Lol, zit hier hard te lachen op m´n werkquote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:15 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Urk? Volendam?
Ignorance is bliss.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:26 schreef Vigile het volgende:
[..]
Lol, zit hier hard te lachen op m´n werk
quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:37 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik begrijp het probleem niet zo. Tony Neef is toch ook nicht?
quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:46 schreef Lienekien het volgende:
Mijn nicht is een nicht. Hoe zit dat dan?!
Staphorst.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:15 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Urk? Volendam?
picquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:48 schreef BennieK het volgende:
is ze echt heel heel heel heeel heeeel erg lekker?
bull.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:22 schreef tjo44 het volgende:
"Als neven en nichten met elkaar trouwen, geeft dat slechts een gering extra risico op erfelijke afwijkingen, zo blijkt uit de resultaten van een Amerikaanse studie."
aldus http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=996
aangezien de kans dat je uberhaubt ooit gaan trouwen of kinders krijgt vast vrij klein is, zie ik geen reden om er (iig wat dat betreft) niet voor te gaan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |