abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26867131
Afgelopen avond in TROS Radar:

Een reportage van Sri Lanka. Nederland schraapt uit soms de kleinste beurzen maar liefst ¤ 200 miljoen bij elkaar voor de door de Tsunami getroffen gebieden, en dan dit! Ik kan het hele verhaal gaan typen, maar lees even het verhaal onder de link... http://www2.trosradar.nl/PHP/news/26/1216

Morgen op www.uitzendinggemist.nl?

Groeten,

Kasper
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door
pi_26867809
Daarom kun je er beter op vakantie gaan als geld geven..
Strijkstok plakt goed in Nederland.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:34:34 #3
38549 dewd
100% pure
pi_26867816
Waarom verbaast me dit niets? Misschien omdat een tijd geleden het al bekend werd dat ongeveer 10 tot 20% daadwerkelijk echt aankomt bij de mensen die het nodig hebben. De controle op goede doelen is bijna niet bestaand volgens mij, en mensen tje die lijken het niet te willen weten.
Ze hebben gedoneerd en daarme zogenaamd hun schuld gevoel weggenomen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 mei 2005 @ 22:35:55 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26867864
Mjah, was inderdaad bizar.
Vooral de arrogantie van de Terre Des Hommes woordvoerder, welke geconfronteerd werd met het feit dat GEEN (nee geen 1) van de door hun opgegeven projecten daadwerkelijk bestond.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:41:10 #5
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_26868029
Schandalig
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 9 mei 2005 @ 22:47:06 #6
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26868218
ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, maar wel tegen de manier waarop dit doorgaans geregeld wordt. het is weggegooid geld. zoals hierboven al vermeld kan je beter geld in de economie stoppen. dat vloeit vanzelf door naar de gehele populatie. laat de overheid en het bedrijfsleven daar er voor zorgen dat de boel weer opgebouwd wordt, en stop met die dure extern gefinancierde campanges.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:51:07 #7
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_26868315
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:34 schreef dewd het volgende:
Waarom verbaast me dit niets? Misschien omdat een tijd geleden het al bekend werd dat ongeveer 10 tot 20% daadwerkelijk echt aankomt bij de mensen die het nodig hebben. De controle op goede doelen is bijna niet bestaand volgens mij, en mensen tje die lijken het niet te willen weten.
Ze hebben gedoneerd en daarme zogenaamd hun schuld gevoel weggenomen.
Lijkt me een mooie gelegenheid om die controle in te voeren; voor alles wat niet gebeurd is, directeuren hoofdelijk aansprakelijk stellen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:55:52 #8
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_26868472
...geven aan instanties is geldverspilling...dat blijkt maar weer eens

...tis allemaal bedrog.
Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2005 @ 22:57:34 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26868533
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, was inderdaad bizar.
Vooral de arrogantie van de Terre Des Hommes woordvoerder, welke geconfronteerd werd met het feit dat GEEN (nee geen 1) van de door hun opgegeven projecten daadwerkelijk bestond.
In principe is het fraude, kwestie van aangeven lijkt mij ?
pi_26869595
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:57 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In principe is het fraude, kwestie van aangeven lijkt mij ?
Ja iedereen gewoon geld terug eisen
Tis hier toch al bijna Amerika

Maar serieus!
Begin een aktie en vraag subsidie aan!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 9 mei 2005 @ 23:32:12 #11
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_26869770
Prachtig, heb niets via deze lui gegeven.
  maandag 9 mei 2005 @ 23:35:12 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_26869861
De zogenaamde zelfhulporganisaties...
  maandag 9 mei 2005 @ 23:50:07 #13
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_26870300
....word je niet vrolijk van...
pi_26871429
Was te verwachten, mjah mosterd naar de maaltijd. Zoals gebruikelijk in Nederland
pi_26871953
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 00:41 schreef Youssef het volgende:
Was te verwachten, mjah mosterd naar de maaltijd. Zoals gebruikelijk in Nederland
Ach Mies kon ook elke dag naar de kapper van dat geld immers
tis haar liefderijk vergeven scheen naderhand de schattebout
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_26871966
Dat is toch allang bekend dat maar een klein deel daadwerkelijk aan hulp opgaat
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_26872005
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 01:09 schreef Beach het volgende:
een supersklein deel

maar heel veel nederlanders geloven dit niet nml ze denken dat de regering nog lief is
en de buren enzo
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 02:46:40 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26872847
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 01:09 schreef Beach het volgende:
Daar ging het nu even niet over.
Er stond op papier dat men *het geld* uitgaf aan diverse grote geweldige projecten * en daanaast een verslag van week na week over de vorderingen ter plaatse en het effect op de *hulpbehoefende groep mensen *
.
M.a.w. BEWUST liegen over projecten ..met kostenplaatjes erbij..
pi_26873704
Vanochtend was op radio 1 de woordvoerder van de overkoepelende organisatie aan het woord.
Zij zei dat de projecten onbekend zijn omdat de (lokale) overheden niet meewerken of dat die een andere bestemming voor het geld willen dan de hulpverleners.

Ik vraag mij af waar het geld dan gebleven is, want het is toch bijna standaard dat eerst de lokale burgermeester, agenten, generaals en andere autoriteiten het nodige toegestopt krijgen, alvorens er gestart kan worden met de projecten. Maar die mensen weten natuurlijk ook dat er veel is opgehaald en eisen natuurlijk heel veel geld.
Daarom denk ik dat de hulporganisaties nog in onderhandeling zijn over de hoogte van het bedrag.
natuurlijk zullen alle betrokkenen dit ontkennen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:26:06 #20
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26873716
Tsjah dat gebeurt jammer genoeg wel vaker mensen die niet met zoveel geld om kunnen gaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:31:20 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_26873760
ach ik gaf toch al niet
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:40:26 #22
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_26873858
En natuurlijk krijgt de overheid van de getroffen landen indirect de schuld.
quote:
Volgens de woordvoerder van Terre des Hommes is het allemaal wel goed geregeld en doet de lokale overheid zijn werk niet goed.
Absurd. Als je met zulke grote bedragen gooit dan stuur je toch ook mensen mee, die zorgen dat het geld tot de laatste cent gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is??
Lijkt me sterk dat de overheid van het getroffen gebied er mee aan de haal gaat, om zo alle toekomstige hulp al de nek om te draaien. Het is trouwens een veel te hoog bedrag om ongezien in de verkeerde zakken te verdwijnen, het moet te achterhalen zijn waar het mis is gegaan.

En eigenlijk, hadden we het kunnen weten. Al een tijdje is bekend dat directeuren en andere hoge piefen beter voor zichzelf plegen te zorgen dan dat ze de principes naleven waar de organisatie voor staat. Maar dat wil toch niet zeggen dat we voortaan beter niks kunnen geven?

Zolang ze niet met mijn goedbedoelde geld om kunnen gaan, krijgen de hulpverlenende instanties helemaal niks meer van mij. Het maakt toch niet uit, of ik wel of niet doneer, either way, de hulpbehoevenden zien er te weinig van terug, en ik ga de overvolle koelkast van welke westerling dan ook niet spekken, uit mijn eigen, toch al niet dikke portemonnee. .
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:52:31 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26874033
Mooi....ik heb nog geen euro cent uitgegeven. En nu hoef ik me ook al niet schuldig te voelen (prachtig).
Hulporganisaties = Greenpeace = linkse wereldverbeteraars = MAFFIA.

Dergelijke organisaties zouden geleid moeten worden vanuit een centrale rol = 1 organisatie. En met statuten komen wat er daadwerkelijk is neergezet. Pas als er een objectief beeld is van kosten en baten kunnen we verder praten. Tot die tijd kunnen ze allemaal doodvallen.
pi_26874077
Als ik zulke berichten hoor vind ik het jammer dat ik wel geld gegeven heb... het is dan maar te hopen dat er ook nog betrouwbare hulporganisaties zijn die echte projecten gestarten...
Some memories are best forgotten
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 mei 2005 @ 09:00:33 #25
18921 freud
Who's John Galt?
pi_26874177
Ik vond alle hulp aan dat soort doelen al een zwart gat, en dit versterkt alleen mijn mening. Het geld wat daarin zit had beter naar nuttige zaken kunnen gaan zoals onderwijs in dit land. Nu wordt het alleen maar gebruikt om de paleisjes in te richten en de overbevolking in landen in stand te houden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')