En natuurlijk krijgt de overheid van de getroffen landen indirect de schuld.
quote:
Volgens de woordvoerder van Terre des Hommes is het allemaal wel goed geregeld en doet de lokale overheid zijn werk niet goed.
Absurd. Als je met zulke grote bedragen gooit dan stuur je toch ook mensen mee, die zorgen dat het geld tot de laatste cent gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is??
Lijkt me sterk dat de overheid van het getroffen gebied er mee aan de haal gaat, om zo alle toekomstige hulp al de nek om te draaien. Het is trouwens een veel te hoog bedrag om ongezien in de verkeerde zakken te verdwijnen, het moet te achterhalen zijn waar het mis is gegaan.
En eigenlijk, hadden we het kunnen weten. Al een tijdje is bekend dat directeuren en andere hoge piefen beter voor zichzelf plegen te zorgen dan dat ze de principes naleven waar de organisatie voor staat. Maar dat wil toch niet zeggen dat we voortaan beter niks kunnen geven?
Zolang ze niet met mijn goedbedoelde geld om kunnen gaan, krijgen de hulpverlenende instanties helemaal niks meer van mij. Het maakt toch niet uit, of ik wel of niet doneer, either way, de hulpbehoevenden zien er te weinig van terug, en ik ga de overvolle koelkast van welke westerling dan ook niet spekken, uit mijn eigen, toch al niet dikke portemonnee.
![]()
.