quote:
Waarom? Daar gaat Ajax ook niet beter van voetballen hoor? Maar dat die optiefen en de stoeltjes de juiste kleuren krijgen vind je wel belangrijk. Ik ook, daar niet van, maar met het oude logo is het net zo. De huidige stoeltjeskleuren zijn geen gezicht, en ik vind het huidige logo óók geen gezicht
Ajax zal er voetballend geen baat bij hebben als de grasmat niet elke twee weken tot een losse lapjes groen worden gestampt? Lijkt me wel hoor. 41 grasmatten sinds 1996, ik vind het nogal wat.
En die stoeltjes draagt direct bij aan het gevoel dat de ArenA van ons is, terwijl dat logo al vijftien jaar voor Ajax staat. Hoe meer het stadion Ajax-sfeer uitademt, hoe meer supporters zich er thuisvoelen en hoe meer sfeer er zal ontstaan. Ik zeg niet dat dat direct een bijdrage zal leveren aan het voetballen, maar het lijkt mij toch wel een hogere prioriteit hebben dan een logo wat ten eerste al vijftien jaar gehanteerd wordt en waar pas in dit slechte seizoen serieus actie tegen wordt ondernomen, veelal door personen bij wie er niet eens haren op hun hoofd groeiden toen het oude logo voor het nieuwe werd ingewisseld. Ik vind dat gewoon raar, dat personen in de leeftijdscategorie 15-25 "verlangen" naar een verleden wat ze niet eens bewust hebben meegemaakt.