abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:39:07 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27130460
Gelukkig smaakt het niet echt ergens naar. Succes ermee!
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 08:10:22 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27139332
ik moet hem wakker maken, want hij slaapt nog steeds
hij heeft zowat een nacht van 11 en een half uur gemaakt
dat heb ik jaren niet meegemaakt met hem
vanavond nog maar eens proberen
pi_27143063
Ziekenhuis Gelderse Vallei heeft een speciale Melatoninepoli. Ook kun je on-line een soort lijst invullen, waarna je - na verwijzing van je huisarts - een proefsetje thuis gestuurd krijgt.

Ik hoor er goede dingen over.

Kijk even hier: http://www.geldersevallei.nl, bij patiënten, speciale poliklinieken

of hier: http://www.slaapstoornissen.nl/slaapstoornissen/
Als je negatief denkt over iets, wordt het altijd positiever dan je dacht.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 13:56:17 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27183990
en weer een avond met een makkelijk inslapende luca
zelfs na een bliksembezoek aan christan
pi_27184289
Geweldig. Lekker he zo'n avondje rust.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:06:59 #81
94510 BillGates
Me postcount!
pi_27184404
ik vind het echt een grof schandaal dat je toch tegen alle adviezen in melatomine aan je kind aan het voeren bent.. Ja, hij slaapt.. nogal wiedes dattie slaapt.. Maar naar de bij-effecten heb je blijkbaar niet gped gekeken..

bah
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 14:15:33 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27184733
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:06 schreef BillGates het volgende:
ik vind het echt een grof schandaal dat je toch tegen alle adviezen in melatomine aan je kind aan het voeren bent.. Ja, hij slaapt.. nogal wiedes dattie slaapt.. Maar naar de bij-effecten heb je blijkbaar niet gped gekeken..

bah
huh? tegen wiens advies ga ik nu in?
en voorals nog heb geen bijeffekten gezien.
hij stond vanmorgen fris en fruitig om half acht beneden.
en vind je het een grof schandaal dat ik het geef? ik heb het aangeraden gekregen door een van mijn zoontje zijn therapeuten.
en ik ben zeker niet van plan om hem die hele pot op te voeren hoor.
over een tijdje kijk ik wel of het ook zonder weer wil lukken.

maar goed, ik heb mezelf genoeg verdedigd.
wie ben jij dan wel dat je dit op deze toon moet melden?
beetje minder kan ook wel toch?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:24:20 #83
94510 BillGates
Me postcount!
pi_27185065
het is hier eerder in het topic door verschillende mensen gezegd dat het zeker geen 'veilig' goedje is'
En nee, natuurlijk zie je nu nog geen bijwerkingen.. je gebruikt het ook nog maar pas ...

melatomine in een werkzame dosis heeft precies hetzelfde effect en dezelfde werking als de heftige slaapmiddelen (denk aan oxazepam bijvoorbeeld) . Spul wat je alleen met recept mag krijgen, en niet zonder reden..
1 van de redenen is dat je natuurlijke slaap 'verstoord' wordt, zo zijn de REM-periodes in je slaap veel korter dan normaal. Dit heeft als bijeffect na een wat langere periode (+2 weken) dat je last krijgt van concentratiestoornissen, prikkeligheid, depressie etc.
Als je jezelf dat wil aandoen, soit.. Maar je kind? Het is ook niet voor niets dat de normale slaapmiddelen worden afgeraden voor kinderen, of alleen kunnen worden gebruikt onder begeleiding van een arts.
pi_27185550
Als dat stuiteren het probleem is, heeft hij dan elke dag overdag wel genoeg mogelijkheden om zijn energie kwijt te kunnen? Simpele dingen als voetballen, hard rennen etc?
pi_27185872
Van de kinderarts heb ik iig begrepen dat je melatonine in deze hoeveelheden kan vergelijken met een pond tomaten eten voor het naar bed gaan. In tomaten zit nl ook melatonine.

En stuiteren kan je ook doen doordat het te druk is in je hoofd. Niet omdat je je energie niet kwijt hebt gekund overdag. Je bent dan gewoon te moe en dan reageren kinderen vaak zo. Dan kan een steuntje in de rug juist fijn zijn om wel te kunnen slapen en het patroon te doorbreken.

Ook kan je na een tijdje weer even stoppen met de pilletjes en kijken hoe het dan gaat. Heb ik ook gedaan met mijn zoontje. maar als hij weer niet goed kan slapen, twijfel ik geen moment om weer te beginnen. Een fit en gezellig kind overdag is ook veel waard.
pi_27185998
Ik miste dit gewoon in het rijtje wat-we-gedaan-hebben-om-Luca-in-slaap-te-krijgen, vandaar de vraag. Is niet bedoeld als aanval.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:05:30 #87
94510 BillGates
Me postcount!
pi_27186577
overigens adviseert de fabrikant van het goedje zelf al om melatonine NIET aan kinderen te geven (tenzij een arts heeft geconstateerd dat er te weinig wordt aangemaakt door het lichaam zelf)
quote:
Wie kan beter geen extra melatonine innemen?

Er zijn een aantal groepen mensen die beter geen extra melatonine in kunnen nemen. Hieronder vallen :

* Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven : het effect van dit hormoon op een foetus of een baby is niet geheel duidelijk. Aangeraden wordt dus om het niet te gebruiken (laat het lichaam in die periode zelf de hormoonhuishouding regelen) ;
* Mensen met hevige allergieën of met een auto-immuun ziekte : melatonine kan deze ziekten erger maken, omdat het het immuunsysteem ondersteunt ;
* Mensen met immuun systeem kanker (zoals leukemie en lymphoma) : zelfde reden als hierboven ;
* Gezonde kinderen : zij maken al genoeg melatonine aan (tenzij er een tekort is geconstateerd. Vanaf een jaar of 15 / 20 is het nuttig om de stof te gaan gebruiken.

Voor de rest is het voor iedereen veilig om de stof als supplement te gebruiken.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 17:01:26 #88
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27191164
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:38 schreef poemojn het volgende:
Als dat stuiteren het probleem is, heeft hij dan elke dag overdag wel genoeg mogelijkheden om zijn energie kwijt te kunnen? Simpele dingen als voetballen, hard rennen etc?
ja hoor, neem dat van me aan.
hij is met mooi weer nooit thuis. (nu ook niet trouwens) lekker aan het buiten spelen.
en hij heeft een trampoline in de tuin staan die goed gebruikt wordt.
dat stuiteren is echt alleen als hij heel druk gemaakt is. voor de rest hoor je hem stommelen, als ik ga kijken staat hij op zijn kop ofzo, of heeft het bed tot tent verbouwd.
of hij ligt gewoon hele verhalen tegen zijn knuffels te houden. of te zingen.
of zelfs gewoon naar het plafond te staren.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 17:04:54 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27191262
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef poemojn het volgende:
Ik miste dit gewoon in het rijtje wat-we-gedaan-hebben-om-Luca-in-slaap-te-krijgen, vandaar de vraag. Is niet bedoeld als aanval.
ik vind voetballen, rennen en spelen zo vanzelfsprekend, dat ik dat niet vermeld.
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2005 @ 07:08:25 #90
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27328351
experiment is afgebroken. t gaat niet goed met luca (zie autisme topic)
hij is heel druk en de laatste dagen heel gauw uit zijn evenwicht.
we hebben geen idee wat er aan de hand is, maar om te beginnen ben ik gestopt met de melatonine.
resultaat: luca lag om half 8 in bed en sliep om 10 uur nog niet
we zijn weer terug bij af
  woensdag 25 mei 2005 @ 07:31:14 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_27328432
* Troel knuft lady-wrb

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2005 @ 07:37:04 #92
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27328465
tja, heeft er iemand nog een ideetje? iets homeopatisch misschien?
pi_27328812
austisten zijn vaak snel uit hun evenwicht. Het hoeft natuurlijk niet aan de melatonine te liggen.

Kan het niet zo zijn dat de dosis te laag is OF dat de werking even op zich laat wachten?
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2005 @ 08:55:16 #94
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27329191
ik weet het, het hoeft niet aan de melatonine te liggen. de paniekerigheid en de angst is de afgelopen dagen dermate toegenomen dat de juf van school het nodig vond om me erop attent te maken. zij wist niet eens dat luca iets gebruikte om te slapen.
ook van de visolie had ik niets gezegd. juist om objectieve beoordeling te krijgen omtrent gedragsveranderingen.
nou en die heb ik dus nu.

meeen, ik barst van de koppijn ondertussen
pi_27329633
Wat ik gelezen heb ben je vrijwel tegelijk begonnen met de visoliecapsules en de melatonine. Zover ik weet duurt het wel even voordat de visoliecapsules aanslaan. Ook de melatonine werkt niet gelijk(zover ik weey) en de dosis die Luca kreeg was vrij laag. toch? Zou dat dan zoveel invloed op zijn gestel hebben?

Zijn er geen andere dingen die veranderd zijn? Of komen er spannende gebeurtenissen aan? Ik werk dagelijks met autisten en in periodes die voor hen "spannend" zijn neemt de paniekerigheid, achterdochtigheid, warrigheid en angst toe. Misschien heeft Luca "behoefte" aan krachtigere medicatie, voorgeschreven door een arts. Bij ons krijgen een aantal kinderen Risperdal (ja ik weet het, hier is wel disccussie over omdat de bijwerkingen op langere tijd niet bekend zijn).
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')