abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26865669
quote:
LONDEN - In Groot-Brittannië is een Angolees achtjarig meisje maandenlang gemarteld en bijna gedood nadat een ander kind haar had beschuldigd een ;heks te zijn. Drie vrouwen en een man die het kind hebben mishandeld moesten maandag voor de rechter in Londen verschijnen, zo maakte de Britse justitie bekend. Hen wordt wreedheid ten laste gelegd. Twee van de drie vrouwen worden ook beschuldigd van poging tot moord.

Het meisje, dat in 2002 met haar tante uit Angola naar Groot-Brittannië kwam, werd op het nippertje van een wisse dood gered. Haar tante en de vrouw bij wie zij inwoonden hadden haar al in een waszak genaaid en wilden haar in een rivier gooien, toen iemand de twee op andere gedachten wist te brengen. Het is onduidelijk hoe de zaak onder de aandacht van de politie is gekomen.

De Britse aanklager Patricia May noemde de zaak maandag "onvoorstelbaar" . De verdachten zouden onder meer rode pepers in de ogen van het kind hebben gewreven, haar hebben geslagen, bewerkt met messen en uitgehongerd. In het huis waar het kind en haar belagers woonden is belastend materiaal in beslag genomen, zo meldde de BBC.

Bron Telegraaf
echt ongelooflijk dat er zulke mensen bestaan

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_26865771
Je moet 'r ook in de rivier gooien!

Als ze een heks is blijft ze nl. drijven. Dan weet je 't gelijk!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 9 mei 2005 @ 21:35:05 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_26865850
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:32 schreef Roellio het volgende:
Je moet 'r ook in de rivier gooien!

Als ze een heks is blijft ze nl. drijven. Dan weet je 't gelijk!
ja of op zo'n waag

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 9 mei 2005 @ 21:35:31 #4
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_26865863
Damn sick :S
pi_26865899
Laatst een stuk over gezien op BNN: hekserij in Rwanda ofzo. Schijnt daar de normaalste zaak van de wereld te zijn om je slechte dingen af te wentelen en je kind er de schuld van te geven. De meest stille heeft het gedaan volgens hen. Diep triest, maar waar...
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2005 @ 21:43:03 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26866098
Iedereen het meisje vergeten in Groningen die door Voodoo-uitdrijving om het leven kwam?
  maandag 9 mei 2005 @ 21:45:01 #7
15600 BB-King
Long live the King!
pi_26866163
Op zich wel goed... heksen kunnen namelijk best feeksen zijn.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_26866397
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:35 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

ja of op zo'n waag

[afbeelding]
Ja leuk terug met zijn alle naar de middeleeuwen!
Heeft men daar dan niets van geleerd. Hekserij bestaat in vele vormen. Een daarvan is Wicca. Dit is een religie waarbij nooit maar dan ook echt nooit iemand pijn gedaan zal worden.
Zorg toch dat je eerst eens verder kijkt voordat je gaat lopen roepen! Ga eens op onderzoek uit of stel een vraag.

Liefs Leana

en ja ik ben een wicca
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
  maandag 9 mei 2005 @ 21:53:32 #9
38549 dewd
100% pure
pi_26866457
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:45 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Grappig, maar zo ziet het er ongeveer uit:
[..]
Ach christenen. moslims, allemaal geloven ze in een zelfde soort onzin. Maakt het uit wat voor naampje eraan gegeven wordt. Ik noem het sprookjes.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 9 mei 2005 @ 21:53:46 #10
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_26866466
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:51 schreef Leana het volgende:

[..]

Heeft men daar dan niets van geleerd. Hekserij bestaat in vele vormen. Een daarvan is Wicca. Dit is een religie waarbij nooit maar dan ook echt nooit iemand pijn gedaan zal worden.
Zorg toch dat je eerst eens verder kijkt voordat je gaat lopen roepen! Ga eens op onderzoek uit of stel een vraag.

Liefs Leana

en ja ik ben een wicca
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 9 mei 2005 @ 21:57:21 #11
38549 dewd
100% pure
pi_26866596
quote:

en ja ik ben een wicca
pi_26866608
quote:

[..]

Liefs Leana

en ja ik ben een wicca
Oooh jaa hoor een wicca. Die meid is gevaarlijk.
pi_26866626
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:57 schreef boyv het volgende:

[..]

Oooh jaa hoor een wicca. Die meid is gevaarlijk.
Zaten we al in ONZ?
-
  maandag 9 mei 2005 @ 22:01:03 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_26866718
quote:
en ja ik ben een wicca
Waarom moeten 'wicca's' altijd zonodig benadrukken dat ze 'wicca' zijn? Ben je er zo verdomd trots op? Denk je dat het aantoont dat je er verstand van hebt? Want neem maar van me aan dat 99% het alleen is omdat ze het interessant vinden klinken en het leuke tekentjes vinden die mooi bij hun gothic outfit passen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_26866750
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom moeten 'wicca's' altijd zonodig benadrukken dat ze 'wicca' zijn? Ben je er zo verdomd trots op? Denk je dat het aantoont dat je er verstand van hebt? Want neem maar van me aan dat 99% het alleen is omdat ze het interessant vinden klinken en het leuke tekentjes vinden die mooi bij hun gothic outfit passen.
identiteitscrisis blabla, laat ze nou maar , daar gaat dit topic helemaal niet over, op anders liever een wicca topic in ONZ
-
pi_26866763
Ik hoop dat die vrouwen een heel zware straf krijgen. Ik vind niet dat je zelf rechter mag spelen en maar mag bedenken wat wel en niet goed is en wat iemand mag geloven.

En het is idd zo dat heel veel geloven de zelfde basis hebben, maar er zijn ook grote verschillen. . Wicca is anders in die zin dewd, maar ik vind het verspilde energie om het je te gaan uitleggen. Je wil het w.s. toch niet horen.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:07:13 #17
38549 dewd
100% pure
pi_26866906
Geeft niet, ik vind het ook verspilde energie om het mij uit te proberen leggen.
pi_26867038
quote:

[..]

Liefs Leana

en ja ik ben een wicca

pi_26867158
triest.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:16:43 #20
80268 kLowJow
That's Gay
pi_26867231
quote:
Girl tortured 'for being a witch'
An eight-year-old girl was tortured and about to be killed after being accused of being a witch, the Old Bailey heard. The court was told the Angolan girl was put in a bag and was to be thrown into a river before the attack was stopped.

The child's aunt, 38, and Sita Kisanga, 35, both from London, deny conspiracy to murder and several counts of child cruelty dating from November 2003. Sebastian Pinto, 33, and Kiwonde Kiese, 21, both of Stoke Newington, deny aiding and abetting child cruelty.

Slapped and cut
Charges against the four defendants allege that chilli peppers were rubbed into the girl's eyes, she was beaten with a belt, slapped, cut with a knife and starved. Prosecutor Patricia May said the victim, who cannot be named for legal reasons, was brought to Britain from Angola in 2002 by one of the defendants, who claimed she was her daughter.

The girl's father had died in the fighting in the African country's civil war and her mother was also feared dead. Miss May said the victim and her aunt went to live with Ms Kisanga at the beginning of 2003, when her ill-treatment started after another child told them she had performed witchcraft.

Miss May added: "That ill-treatment led to conduct which would, if it had not been stopped, led to fatal consequences." She told the court the aunt and Ms Kisanga put the girl in a laundry bag, zipped it up and were about to throw it into the New River in Hackney, east London, until Mr Pinto stopped them.

Miss May said Mr Pinto told them: "If they did and it was discovered, the law and the rights of children in this country being what they were, they would go to prison." Ms Kisanga's home was searched and a number of documents were found relating to sin, the devil and witchcraft.

Diary evidence
Miss May said her diary, written in the African language of Lingala, was also examined. She told the court: "One entry for 16 November 2003 stated, 'There was indeed a prophesy she has ndoki [the Lingala word for witchcraft]'."

Miss May said a handwriting analysis had suggested there was strong evidence that the words were written by Ms Kisanga. Miss May added: "This child was treated as a scapegoat by family members, tormented, subjected to all sorts of assaults which must have caused her considerable pain, fear and distress. "All the defendants to a greater or lesser degree, participated in that conduct."

Bron: BBC
pi_26867243
quote:

[..]

Nou, nee zeg!

pi_26870431
zinloos moslim-geblaat verwijderd.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 03:18:50 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26873027
Giles woont toch in London?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26873053
acht jaar ....
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_26873122
Dat krijg je met die barbaarse natuurgodsdiensten.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 07:43:02 #26
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26873479
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:27:06 #27
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26873724
WTF dit zijn ergere gekken als dat nieuwsbericht uit amerika

Tiener naar zijn dood gelokt door 'vriendin'

wat wonen er toch rare mensen op de wereld
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]