Natuurlijk....quote:Op maandag 9 mei 2005 18:15 schreef LibertarianX het volgende:
Beide verhalen ongelogen, van getuigen gehoord.
Het zijn soms net mensen hé?quote:Op maandag 9 mei 2005 18:15 schreef LibertarianX het volgende:
Ander verhaal,
Oudere dame brak een heup, dokter komt erbij, sja, duidelijk gebroken. Ambulance komt er bij. Die kennen elkaar, heee, kerel hoe is het met jouw dan? Bla bla bla, en met je dochter, bla bla bla, niet ff, nee zeker 5 minuten.
Die dame had er toen genoeg van, en zei er wat van, en hun toen van, oh ja, das waar ook, laten we maar ff wat gaan doen.
Beide verhalen ongelogen, van getuigen gehoord.
Ook een chauffeur moet kunnen reanimeren. Heeft als het goed is daar ook zijn papieren voor.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:03 schreef Gelderland het volgende:
uuhm, bij een ambulance is er altijd 1 verpleger (dus heeft de kennis en kan alles) en 1 chauffeur. Daarom komen er als er iets is met het hart/hersenen altijd 2! ambulances omdat je dan 2 verplegers hebt die kunnen reanimeren/helpen etc. Een chauffeur is meer een 'assisent' (spullen aangeven/brancard auto in rijden/infuus vasthouden) en is verder dus ook alleen maar een chauffeur
omdat ze er zelf in werktquote:Op maandag 9 mei 2005 19:05 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Omdat jij een naïef mens bent die alles gelooft wat jou ter ore komt.
quote:Op maandag 9 mei 2005 19:03 schreef kikoooooo het volgende:
hij stond in onzin!
De chauffeur heeft ook een medische opleiding gehad hoor. Weliswaar niets bijzonders, maar hij kan wel wat.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:03 schreef Gelderland het volgende:
uuhm, bij een ambulance is er altijd 1 verpleger (dus heeft de kennis en kan alles) en 1 chauffeur. Daarom komen er als er iets is met het hart/hersenen altijd 2! ambulances omdat je dan 2 verplegers hebt die kunnen reanimeren/helpen etc. Een chauffeur is meer een 'assisent' (spullen aangeven/brancard auto in rijden/infuus vasthouden) en is verder dus ook alleen maar een chauffeur
Bullshit...je moet blijven ranimeren tot er hulp komt of je moet die zelf moeten halen.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:06 schreef Etcetera het volgende:
en in je eentje mag je niet reanimeren als ambulancebroeder zijnde![]()
ja, mijn fout, moest niet gebeurenquote:
Fijn en nu niet meer,, ontopic.quote:
ik denk dat dat wel meeviel, door een onzin bril, maar nu dus niet meer, dat is duidelijk.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:08 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja, mijn fout, moest niet gebeuren
besides, ONZ heeft niks met dat gebagger wat hier was te maken.
Een ambulancechauffeur kan inderdaad gewoon reanimeren, alsook alle andere standaard handelingen die een broeder/zuster moet kennen en kunnen. Ik kan het weten want mijn vader is jarenlang ambulancechauffeur geweest.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
Was dat niet voor assistentie bij het reanimeren?
Dat van die heup geloof ik nog wel, maar een ambulance broeder die niet kan reanimeren is volgens mij echt onzin...
In de OVERAL afnemende gezondheidszorg?quote:Op maandag 9 mei 2005 19:11 schreef marchien het volgende:
Ik geloof niet dat een chauffeur niet kan reanimeren.
come on, zelfs ik kan reanimeren, niet heel erg moeilijk oid.
Een paar avondcursusjes reanimeren kunnen er zelfs in Nederland nog wel af voor chauffeurs hoor
Kijk, dat dit soort dingen niet hoort te gebeuren, dat is nu juist de reden dat ik me er aan erger.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:09 schreef Robbie1979 het volgende:
Ook dat van die heup kan niet als er twee personen in 1 ambulance zitten. Stel al kent die ene de dokter, dan kan de ander gewoon zijn werk door blijven doen. Dattie dan misschien een keer moet zeggen 'ey, help nou ns', dat lijkt me dan op zich wel weer logisch.
--> houd toch ns op met dit soort misselijke verhalen te verzinnen. Wat schiet je ermee op? Wat wil je ermee bereiken?
quote:
quote:Op maandag 9 mei 2005 19:14 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
ga je nu spoedeisende hulp vergelijken met bejaardenzorg?
dus als ik je zou kennen, zou ik een andere mening hebben?quote:Op maandag 9 mei 2005 19:16 schreef yvonne het volgende:
[..],. je weet dus NIKS van en over mij, doei.
NOCH over het begrip gezondheidszorg
er is volgens mij echt wat aan de hand... reageer eens normaal ofzoquote:Op maandag 9 mei 2005 19:16 schreef yvonne het volgende:
Oja, toelatingseisen tot de opleiding zijn: EHBO diploma en rijbewijs B.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:14 schreef marchien het volgende:
[..]
het is wel bagger de laatste tijd, maar zo erg kan het toch niet zijn?
Ik bedoel: een EHBO diploma lijkt me op z'n minst wel handig om te eisen en zo moeilijk is dat niet.
Het kan nog veel erger.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:14 schreef marchien het volgende:
[..]
het is wel bagger de laatste tijd, maar zo erg kan het toch niet zijn?
Ik bedoel: een EHBO diploma lijkt me op z'n minst wel handig om te eisen en zo moeilijk is dat niet.
ik kan haar ook, met de beste wil van de wereld, niet meer volgen.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:19 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
er is volgens mij echt wat aan de hand... reageer eens normaal ofzo
Alleen ík ken de ware Yvonnequote:Op maandag 9 mei 2005 19:16 schreef yvonne het volgende:
quote:Op maandag 9 mei 2005 19:20 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Het kan nog veel erger.
Ga maar eens kijken in ziekenhuizen, alsof daar geen fouten worden gemaakt.
Zijn legio programma´s die daar items over hebben, of hebben gehad.
Hoeveel items zijn er niet geweest op de FP over mensen die het verkeerde been is afgezet, een foute operatie is op gedaan of aan de verkeerde plug lagen?
Blijf je nou gewoon stug volhouden dat de medische zorg in Nederland slecht is? Vergelijk het eens met de landen om ons heen, dan is het zo slecht nog niet.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:20 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Het kan nog veel erger.
Ga maar eens kijken in ziekenhuizen, alsof daar geen fouten worden gemaakt.
Zijn legio programma´s die daar items over hebben, of hebben gehad.
Hoeveel items zijn er niet geweest op de FP over mensen die het verkeerde been is afgezet, een foute operatie is op gedaan of aan de verkeerde plug lagen?
Zelfs buiten het weekend kan dat een crime zijn.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:16 schreef longinus het volgende:
Ik heb het geheel eens gelezen en dacht, zou best kunnen, probeer maar eens een dokter in het weekeind te bereiken.
Gelukkig nietquote:Op maandag 9 mei 2005 19:22 schreef marchien het volgende:
[..]
In stress-situaties gaat er altijd wel wat fout,.
Als er ECHT wat is en je belt 112, dan komt er sowieso een ambulance hoor. Ik weet niet waar jij het over hebt?quote:Op maandag 9 mei 2005 19:22 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Zelfs buiten het weekend kan dat een crime zijn.
Ontopic in klaagbaak?quote:Op maandag 9 mei 2005 19:22 schreef Jerruh het volgende:
mensen, ontopic, klaar!
quote:Op maandag 9 mei 2005 19:14 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Kijk, dat dit soort dingen niet hoort te gebeuren, dat is nu juist de reden dat ik me er aan erger.
Dat een ambulance chaufeur hoort te kunnen reanimeren, dat vind ik ook. Maar hij kon het dus niet, of wou het niet doen.
Ik heb dit verhaal niet verzonnen. En ga me nu niet vertellen dat dit niet kan gebeuren want bla bla bla, overal waar mensen werken worden fouten gemaakt, zo ook in het ziekenvervoer.
iig geen gebash, geflame en gezeik over onderwerpen die er geen reet mee te maken hebbenquote:Op maandag 9 mei 2005 19:26 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ontopic in klaagbaak?
Dus zoiets van: Ja stoute ambulance medewerker. Dat je maar 2500 pillen tegelijk mag nemen.![]()
![]()
je kunt me vanalles wijsmaken, maar dit is gewoon een lulverhaal uit de buitencategorie ereklasse...quote:Op maandag 9 mei 2005 18:15 schreef LibertarianX het volgende:
In een bordeel in mijn woonplaats werd een man niet lekker toen ie op een dame lag te knarren, deze man van rond de 50 was ineens weg. Meneer, word eens wakker, zei ze nog.
Goed, die dame dus naar der pooier die 112 belde.
Die waren er erg snel, en de man van van ambulance stelde aan de baas de volgende vraag:
Meneer, kunt u reanimeren?
Een ambulance chaufeur die niet kan reanimeren....
![]()
Goed, man is dus nu dood.
Probleem opgelost, slotjequote:Op maandag 9 mei 2005 19:27 schreef RearGuard het volgende:
[..]
Reanimatie is meer dan pompen op die borstkast. Bij een reanimatie hebben broeders/chauffeurs van de ambu wel wat meer te doen dan hartmassage: zuurstof aansluiten, monitor aansluiten, adrenaline inbrengen, naald inbrengen, ademweg vrijmaken ( intuberen) om maar eens wat te noemen. Dus dat pompen op die bortskas geven ze zo snel mogelijk over aan iemand anders zodat zij het werk kunnen doen waarvoor ze zijn opgeleid. Dus heel goed mogelijk dat ze dat aan omstanders vragen. Als er politie ter plaatse komt zal die vrijwel direct de hartmassage overnemen. en er komt idd bij dit soort dingen altijd een 2e ambu ter plaatse.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |