Vragen, opmerkingen en commentaar graag in het commentaar-topic: Commentaren op de streamverslagen, deel 3. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op: Streamverslagen 10 oktober 2001
0.09 Frank gaat met zijn baco en een sigaret in zijn ééntje op de bank zitten. Bij het hek is een gesprek gaande dat ik niet kan volgen. Frank maakt vier keer het gebaar dat hij zijn nek afsnijdt, ik weet niet naar wie.
Ik heb nu geen geluid meer.
Frenk huilend tegen Andries dat ie morgen naar huis wil
Vervolgens begint Frank te huilen, en blijft ratelen dat ie morgen naar huis gaat.
Andries: "Dat wisselt bij jou per dag. Kom op het zijn nog maar een paar maanden."
Frank: "Ik ga gewoon morgen naar huis!"
Andries: "Kun je je voorstellen dat je morgen wakker wordt en je anders voelt? Kijk het gewoon nog even aan."
Frank: "Nee dat kan ik me niet voorstellen. Ik wil morgen gewoon naar huis."
Stream schakelt af en toe naar de tuin
Andries: "Ik kan er niet zo over praten, want jij hebt wat op en ik heb wat op."
Andries begint over de dochter van iemand die bij het zoontje van Frank in de klas zou zitten, stream werkt niet mee gaat weer naar die rottuin.
Andries: "Jouw zoon is zo trots op jou, dat je hier zit en dat je John de Wolf hebt ontmoet."
"Iedereen die nu thuis zit, wil dat je hier blijft."
Speak for yourself Dries!
Ondertussen wordt er op de andere stream een gesprek evoerd tussen Diane, Kelly en Sandy. Ze zitten bij het hek.
Stream blijft springen van Frank naar de tuin; gesprek is niet meer te volgen; geluid van kabbelend water.
Andries verlaat de slaapkamer en loopt naar het hek waar arm en rijk gezellig met elkaar zitten te kletsen.
Diane vraagt wat er aan de hand is met Frank.
"OOh, dan ga ik er effe naar toe, of is dat niet verstandig?"
In eerste instantie zegt Andries dat het niet verstandig is, later raadt hij haar aan wel met Frank te gaan praten.
Diane: "Ik ben wel een beetje dronken."
Andries: "Dat geeft niets, dat is hij ook."
Diane: "Ik ga naar hem toe."
Andries: "Misschien moet je het gesprek beginnen met een kus op zijn hoofd."
Diane is inmiddels in de slaapkamer en ligt bij Frank op bed, tegen hem aan, zoent hem in zijn nek.
Helaas geen geluid.
Pascal: "Andries, wil Frank naar huis?"
Andries: "Ja, Frank wil morgen tijdens de live-uitzending naar huis."
Andries: "Drank maakt alle emoties gewoon sterker. Als je verliefd bent word je nog verliefder, als je kwaad bent word je nog kwader.
Sandy vertelt dat haar emoties ook sterker worden met drank op.
Sandy: Ik heb wel niet zo'n dikke voorgevel als Pamela Anderson
Andries vraagt of Sandy nog bij haar ouders woont.
Sandy beaamt dit, en vertelt dat ze bijna 2 jaar heeft samengewoond. Op stream 1 zie ik dat Diane bovenop Frank is gaan zitten.
ik stop ff, iemand?
(Het is echt nauwelijks te volgen)
Nadat Andries behoorlijk lang met een huilende Frank heeft zitten praten.. en nu ook Diane, lijkt Frank zijn tranen te kunnen bedwingen. Het is me niet duidelijk of zijn wens om naar huis te gaan nog hetzelfde is, of dat ook dat verminderd is.
1.04 Audrey en Danielle zitten op de stoel bij het hek, Diane en Andries zitten op de grond. Diane : Wat er tussen mij en Frank is is voor mij serieus en voor hem helemaal niet serieus. Andries zegt dat ze afgesproken hebben dat ze het er morgen over gaan hebben. Andries zit Audrey een beetje uit te dagen. Audrey : Jij bent een beetje te dronken voor mij om te handelen (engels). Jouw feestje vanavond, goed ? Andries : Ja. Coos buiten beeld : Morgen twee nieuwe mensen en ééntje is er weg. Ik hoor Pascal ook. Diane : Ik ga geen afscheid nemen, het is gewoon dag en ik ga weg. Anders wordt ik eh. Coos : Sentimenteel. Ga je huilen ? Diane : Afscheid nemen, oe, afschuwelijk. Dat heb ik ook niet gedaan dat ik hier naar toe ging. O, ik kan er niet tegen. Met sommige mensen wordt ik emotioneel en dat wil ik niet. Coos : Met wie heb je dan niets ? Diane geeft geen antwoord. Pascal : Ik denk dat ik het wel weet. Andries : Ik heb vannacht gedroomd wie wie zal nomineren. Aan onze kant, aan jullie kant weet ik het niet.
1.15 Andries : Ik zou Coos niet nomineren. Ik denk dat ik Coos goed in kan schatten. Pascal : Coos is iemand van een relletje en gein. Andries : Daar houd ik van. Andries zegt dat hij Richard hoger inschatte als Coos. Andries tegen Pascal : Jouw theorie over die trein die steeds harder gaat lopen, daar ben ik het mee eens, dat vind ik een supertheorie. Andries denkt dat het tussen Audrey en Sandy gaat. Andries : Misschien Danielle en Coos. Eerlijk gezegd, ik hoop het niet. Coos : We zien het morgen wel. Ik ga me er absoluut niet druk om maken. Dat deed ik vorige week wel. Je weet het absoluut niet. Andries : Ik denk dat Audrey zich goed geprofileerd heeft, wat voor waardeoordeel je er ook aan hecht. Pascal : Ik denk dat Sandy op het vinketouw zit, ik hoop het niet maar ik denk het wel. Andries zegt dat hij met Sandy heeft afgesproken dat ze komt zingen in zijn band.
Gert Jan zit buiten te praten met Sandy. Het zegt dat zijn vriendin een lekker wijf is, dat hij af en toe thuis komt en denkt "godverdomme wat een lekker wijf... dat is mijn vriendin"!
Kelly en Diane zitten dicht bij elkaar tegen het hek aan. Kelly begint "You are so beautiful" van Joe Cocker te zingen... zo vals mogelijk lijkt het.
Het gaat eigenlijk nergens meer over nu.....
1.27 Andries gooit zijn drankje over het achterwerk van Diane. Kelly : Daar houd ik helemaal niet van, van dat ordinaire. Diane : Ik wil wel dat je hem even drooglikt.
1.29 Sandy verschijnt in het arme gedeelte. Andries steekt een sigaret op. Kelly : Jullie vinden ons zo zielig maar er is niemand die een pinda naar ons toe gooit. Diane : Ik vind het wel heel vervelend dat mijn broek nat is. En niet één broek, hij deed het ook al toen hij de planten water gaf. Ik zit liever in een natte broek dan in mijn ondergoed. Coos : Gewoon to the point, zou je seks met hem willen hebben ? Diane : Um. Coos : Dat duurt te lang. Diane na een halve minuut : Ik geef geen antwoord. Andries : Zullen we het bad aanzetten ? Diane : Ik ga zo naar bed. Coos : Ik denk dat het een hele goeie optie is om het bad aan te zetten. Pascal : En wel de deur open zetten.
Na heel lang nadenken zegt Diane: "Daar geef ik toch maar geen antwoord op".
"Zal ik het bad aanzetten?", stelt Andries voor.
"Ik ga straks naar bed", antwoord Diane. "Dus voor mij hoeft het niet".
"Ik wil wel aan je voeteneind slapen", zegt Coos.
"Ik slaap andersom in bed", zegt Diane. "Ik ben net Pipi Langkous... maar ik ben wel heel schoon".
"Dat weet ik, Truus", reageert Coos.
Opeen realiseert Coos dat hij GJ al een tijdje mist en gaat naar hem op zoek!
Audrey is in de tuin en zit te roddelen over Diane met Kelly. Ze vertelt dat Diane overspannen reageerde omdat Frank haar gezicht aanraakte. Audrey zit duidelijk te genieten dat ze Diane lekker neer kan halen tegenover Kelly. Die gaat er op haat beurt lekker in mee (walgelijk)!
Audrey blijft zo heheeeeeel zeuheuuuurderig prahaaaten teheeeegen Kelly, dat ik er moe van wordt. Ga weer effe naar de woomkamer.
Diane zit in de kamer half bij Andries op schoot. Andries geeft haar een zoen in de nek..... en JA HOOR.... Dan krijgen we een zoen op de mond ook nog.... Diane praat verder met Pascal en Andries zit wat op de schouder van Diane te lebberen.... (dit gaat lekker!!!)
Pascal zegt dat hij er bijna zeker van is dat Leo en Prescilla komen morgen.. (dat is voor 100% mis Pascal!!!)
Diane zegt dat Andries nog wel een draai om zijn oren krijgt. Het schijnt dat hij haar een beetje hard gebeten heeft. "Dat was te gek voor woorden", zegt ze!
De drie dames van rijk zitten nu naast elkaar op de kussentjes op de grond. Andries zit nog in de stoel (dat is zijn geluk) en komt daar volgens mij voorlopig ook nog even niet uit. Is dit al weer het einde van wat even veelbelovend leek?
Diane heeft hem afgekapt.
1.42 Gert Jan verschijnt in het arme gedeelte. Diane zegt dat de tanden van Andries in haar bovenarm staan. Andries tegen Diane : Ik ga zelf zeker nog even in bad. Gewoon voor mezelf. Ik moet nog even in bad. Als jij niet durft, dat is jouw goed recht. Diane : Het is geen kwestie van durven. Andries : Ik heb beloofd over jou te waken. Diane : Ik denk dat ik nu beter in staat ben over mezelf te waken.
1.47 Pascal : Ik ga zo vreselijk drinken als ik daar ben. Andries : Hee Coos. Diane : Ik zie Coos niet want ik heb mijn bril niet op. Diane zegt dat Andries haar hard heeft gebeten. Andries : Dat is niet waar. Diane : Ik ben niet dronken. Als er iemand gedronken heeft is hij het. Andries : Vanavond mag het. Diane : Van wie ? Andries : Van Frank.
1.50 Andries : Ik had verwacht dat jullie vanavond de wedstrijd zouden zien en wij niet. Pascal
: Ik ben er voor 70 % zeker van dat Leo en Priscella komen. Ik wil Leo. Diane tegen Andries : Ik wil hier echt een excuus voor als jij een beetje opgenuchterd bent schat. Ik vind het niet kunnen een kapitein voor vijf mensen een draai om zijn oren te geven.
Pascal lijkt het praten met dubbele tong van Andries wel komisch te vinden.... wat het ook is trouwens.
Diane legt alles uit aan Danielle in de badkamer. Frank raakte een aantal keren het gezicht van Diane aan, waar ze op dat moment even geen zin aan had. Ze zegt dat ze Frank vertelde dat ze daar nare ervaringen mee heeft, maar geen zin heeft om het uit te leggen.... en 'nee' is 'nee'.
"Hij is met ruzie gaan slapen", zegt Diane.
"Hij zei tegen mij dat je daarna wel weer op zijn schoot ging zitten", zegt Danielle.
"Dat is absoluut niet waar", reageert Diane resoluut. "Hij kan gewoon geen 'nee' verdragen en daar kan ik niet meer tegen. Als ik me naar voel als hij mijn gezicht aanraakt en hij reageert met 'wat is dat voor gelul', dan ben ik klaar.
"Ja, nee is nee", reageert Danielle. "dat is duidelijk. Maar hij had natuurlijk wat gedronken".
"Maar dan nog... ", zegt Diane... "ik ben er klaar mee. Als ik morgen naar huis moet vind ik dat prima. als ik tekst en uitleg moet gaan geven bij alles wat ik doe.... liever niet!"
"de ene keer gaat het goed.. en dan gebeurt er 1 ding", zegt Danielle.
"Als ik zeg 'doe dat maar even niet' en hij pikt dat niet goed op... tja", zegt Diane. "Als ik zeg dat ik dat vanwege een ervaring even niet wil en hij nog niet wil luisteren en zegt dat ik me niet moet aanstellen, dan houdt het op!"
Diane en Danielle verlaten de badkamer.
1.59 Stream naar de badkamer waar Diane en Danielle elkaar omhelzen. Diane : Ik zat met Frank vanavond op de bank. Hij deed zo. Het voelde heel vervelend. Ik zei dat moet je niet doen. Hij deed het nog een paar keer, ik zei ophouden. Daar maakte hij vanavond een heel drama van. Ik zei, ik heb daar hele vervelende ervaringen mee. Hij is met ruzie gaan slapen. Ik ga daar geen uitleg bij geven. Ik heb nou al een paar keer een ervaring met hem. Bij hem is nee geen nee en dat vind ik heel vervelend. Ik hou niet van zulke mannen. Ik wil nu afstand van hem houden. Ik heb gezegd, Frank, ik heb een vervelende ervaring achter de rug en ik wil niet iedere keer nee zeggen. Ik ben er klaar mee. Danielle : Ik weet het ook allemaal niet meer. Diane : Als ik morgen naar huis moet vind ik het prima. Helemaal als ik met twee mannen in een team zit. Als ik tekst en uitleg moet geven bij alles wat ik doe, liever niet. Danielle : Je hoeft niet naar huis. De ene keer gaat het hardstikke goed tussen jullie en de andere keer.
2.06 De stream staat nu op een lege badkamer.
2.13 Stream naar het hek. Danielle geeft Kelly en Sandy een nachtzoen. Diane tegen Kelly : Ik ben niet dronken. Kelly : Je kan doen wat je wil. Je moet hierna nog verder. Kijk uit wat je doet. Diane : Bedankt schat. Kelly : Je hoeft me niet te bedanken. Als jij nu het bad in gaat denk ik dat jij je niet kunt beheersen. Diane : Dat kan ik wel. En ik ga niet in bad. Kelly : Dat je niet hetzelfde gebeurt als mij en Audrey. Ik weet dat als jij het bad in gaat dat ie wil. Dat is echt zo. Als jij een slokkie op hebt en je hebt er zin in dan moet je het doen. Maar ik weet dat je er spijt van hebt als je nuchter bent. Wat is er nou gebeurd in de verwenkamer ? Frank is hardstikke kwaad. Diane : Ik weet het niet. Hij zegt tegen iedereen wat anders. Kelly : Ik heb gehoord dat hij jou in je wang kneep en dat jij zei, nu even niet. Kelly herhaalt haar waarschuwing een paar keer. Diane : Ik ben wel onder invloed maar wel helder van geest. Ze wensen elkaar welterusten.
2.20 Diane gaat naar de badkamer. Andries zit inmiddels in bad. Andries vraagt of Diane in bad komt. Diane : Nee. Andries : Even. Diane : Nee, ik ga slapen. Ze hurkt bij het bad. Andries : Wat heb je Frank gezegd ? Diane : Dat hij niet aan mijn wang moet zitten. Hij zegt tegen iedereen iets anders. Ik heb geen zin tekst en uitleg te geven. Klaar. Jij bent echt dronken, weet je dat ? Andries : Ja. Diane : Op een schaal van één tot tien ? Andries : Zeven. Diane : Ik denk negen en een half. Ik ga slapen. Kun je het handelen ? Of moet ik over een half uurtje komen kijken ? Andries doet de kraan uit. Diane : Dan wens ik je nog heel veel plezier. Ik zou me maar geen zorgen maken over Frank en mij. Want één van ons gaat morgen weg. En dan is het klaar. En als we allemaal blijven is het gewoon een grote lul. Ik heb geen zin om tekst en uitleg te geven. Andries gaat nu onsamenhangend praten.
Andries is in de badkamer. Hij zegt iets tegen Diane, maar noemt haar perongeluk 'Daan'. Diane loopt meteen stug door richting Sandy bij het hek.
"verdrink je niet schatje", waarschuwt Audrey Andries (heel gemeend... NOT). "Je bent echt heel erg dronken, weet je dat".
"Ja", zegt Andries.
Diane komt al tandenpoetsend weer de badkamer binnen en Audrey doet weer lief en aardig tegen haar (beetje achterbaks Audrey, vind je niet???)
Ze lachen nu zelfs even met elkaar.
"Maar", begint Andries... Verder komt er niets.
"en verder?", vraagt Diane...
"Niks", zegt Andries... "Maar..... maar... Alleen 'maar'"
Hij zit op de rand van het bad en lijkt echt van plan in bad te gaan, ook al moet hij alleen.
Diane zit nu bij Kelly bij het hek. Zal Kelly iets vertellen over wat ze van Audrey gehoord heeft en waar ze zo om moesten lachen samen?
"kijk je een beetje uit?", vraagt Kelly.
"Ik ga niet in bad... Ik ga meteen in bed", zegt Diane.
"Je kan doen wat je wil", legt Kelly uit. "Maar kijk wel uit wat je doet. Het lijkt dat je hier heel lang zit, maar dat is niet zo. Als je nu in bad gaat kunje vast de verleiding niet weerstaan. Denk even na....".
"Als ik mijn tanden gepoetst heb ga ik meteen het bed in.. Er gebeurt niks".
"Ik benook niet ongerust voor je", zegt Kelly. "Ik weet hoe hij is. Als je nu het bad in gaat weet ik dat hij je wil. Als je een slokkie op heb heb je er zin aan, dat weet ik. Wat is er nou gebeurd in de verwenkamer (met Frank)?"
"Ik weet het ook niet", zegt Diane. "Hij zegt tegen iedereen wat anders."
(Heel lief wat Kelly nu doet, ware het niet dat ik net de scene buiten met Audrey en Kelly ook gezien heb!)
"Ik zeg alleen maar, pas op jezelf", zegt Kelly weer. "Laat jezelf niet nemen door iets... Je moet doen wat je wil, maar ik zeg het alleen maar".
"het komt helemaal goed", belooft Diane haar. "Ik weet echt dat ik zometeen meteen in mijn bedje ga en dat niemand daar meer bij komt".
De twee dames staan op en gaan ieder naar hun eigen kant....
Diane is weer in de badkamer, waar Andries lekker rustig in bad zit. Hij probeert haar wat nat te spatten met water, wat niet lukt.
"Hé", roept Andries opeens...
Geen reactie. Diane spoelt de tandpasta uit haar mond en geeft hem geen aandacht.
Dan draait ze zich om en wil weg lopen.
"Diane", zegt Andries. "Kom even in bad".
"Nee", reageert ze. "Ik ga slapen. Jij moet ook eigenlijk gaan slapen".
Ze gaat toch even naar hem toe en knielt bij de rand van het bad.
"Wat heb je tegen Frank gezegd"?",vraagt Andries.
Diane vertelt weer wat ze tegen hem gezegd heeft.
"heeft het met Frank te maken of met je verleden te maken?", vraagt Andries weer.
"Niet met Frank", antwoord Diane.... "Jij bent echt dronken, weet je dat?"
"Ja".
"Hoe dronken ben je dan?", vraagt Diane.
"Op een schaal van 1 tot 10", antwoord Andries.... "een 7".
"Ik denk een 9 1/2", zegt Diane. "ik ga slapen, ja?"
"Ja?", vraagt Andries teleurgesteld.
"Ik wens je nog heel veel plezier".
"dank je wel", zegt Andries.
"En maak je geen zorgen over Frank en mij. Frank en ik hebben een haat liefde verhouding. als hij niet accepteert wat ik zeg dan is het een grote lul. Ik heb geen zin om tekst en uitleg te geven".
Andries zucht een paar keer. Hij begint nu even heel wazig over water en luchtbellen te lullen. Diane zit nog steeds geknield bij de rand van het bad. Andries komt even aandoenlijk over.. eigenlijk voor het eerst. Hij spat Diane nat.
"Ik heb een zender om lieve schat", waarschuwt ze hem.
Hij spat haar weer nat.
"Dan ga ik nu naar bed ja"... Ze draait zich om en verdwijnt uit de badkamer.. Andries blijft alleen achter en lijkt zich toch niet zo happy te voelen.
(Ik kap nu even. Mijn vingers krijgen kramp van het snelle tikken)
2.29 Stream naar de slaapkamer. Audrey fluistert : A, laat die jongen lekker slapen joh. Diane giechelt buiten beeld. De dames vragen of Andries in bad zit en of hij de bubbels aan heeft. Diane zegt dat ze gevraagd heeft of ze hem alleen kon laten. Audrey heeft haar bril op in bed. Audrey : Ik wil zowiezo nog wel een paar battles. Danielle : Ik vind ze zo lang duren die battles (ze bedoelt de tijd ertussen denk ik). Het geluid is erg zacht. Audrey verlaat haar bed.
2.33 Audrey arriveert in de badkamer. Audrey : Kom lekker naar bed. Wij maken ons zorgen. Andries : Okee. Audrey : Anders maken wij ons zorgen of je nog leeft. Andries : Ik ben er over tien minuten. Audrey : Daan komt straks ook nog even kijken. Audrey vertrekt, Andries zet de bubbels weer aan.
2.34 Stream naar de slaapkamer. Ook Danielle is haar bed uit. Een minuut later stappen Danielle en Audrey weer in bed. Audrey vertelt wat ze tegen Andries zei. Danielle : Ik heb geen zin om te reanimeren. Audrey : Hij is zo dronken. Hij zit als een aap in het bad. Dat bad killt je gewoon. En hij heeft drie flesjes op.
2.37 Danielle gaat haar bed weer uit. Danielle : Al die dronken torren uit bad vissen. Audrey : Dat is zo leuk als je dronken bent, dan denk je dat twee seconden tien minuten is. Na een minuut gaat Danielle haar bed weer in. Audrey : Het is geen ochtendmens. Danielle : Helemaal niet. Aan de andere kant moet ik ook altijd zo om hem lachen.
2.41 Andries komt de slaapkamer binnen.
-------------------------------------------------
(welterusten John Boy)
2.44 Danielle en Audrey liggen lachend te kijken naar Andries. Audrey : Hee, Andries, we krijgen zo een battle hè, dat weet je. Danielle : Ik denk dat het evenwichtsbalk lopen wordt. Danielle en Audrey lachen hard. Andries fluistert : Ik wil BB bedanken voor de geweldige avond. Ik had naar de dagboekkamer willen gaan. Ze spreken af morgenochtend naar de dagboekkamer te gaan om BB te bedanken. Andries wil Diane wakker maken om haar van de afspraak op de hoogte te brengen. Danielle en Audrey zeggen diverse keren : Niet doen. Ze gaan allebei hun bed uit om Andries een nachtkus te geven. Andries gaat vervolgens naar de badkamer. Hij slaat hard met de deur. Audrey gaat er achter aan. Korte tijd later is Andries terug. Audrey fluistert : Hij was zijn horloge vergeten. Andries een minuut later : Hoe laat is het ? Andries gelooft niet dat het tien voor drie is. Andries ligt te giechelen.
Rest slaapt nog.
Diane bestelt nogmaals een taart voor Pascal, want die hebben ze gisteren niet ontvangen
Geeft roze cyclaam (plant) water.
Bestelt weer wat Wattenstaafjes.
In arm staat Kelly op.
Danielle zit naast hem wat voor zich uit te staren. Het wordt even stil.
"Ik snap niet dat ik hier zoveel slaap", zegt ze opeens. "Komt denk ik van de sauna, bad, veel eten. Mijn broeken zitten niet meer lekker... te strak. Het is hier wel leuk, maar straks moet ik naar huis rollen."
"Heb ik bonje gehad gister?", vraagt Frank.
"Met Diane ja", antwoord Daan. "Toen je ging slapen. Danielle legt verder uit aan Frank wat Diane aan haar verteld heeft. Ze probeert hem duidelijk maken dat dit een geval was van 'als Diane zegt nee dan is het nee'.
Frank zegt dat ie dat wel snapt, maar dat ie daar even geen zin aan had. Eerst lekker gaat kleffen en dan opeen 'nee'.
(misschien moet hij 'The Accused' eens kijken)
Dan komt het gesprek op vandaag, de dag van de exit. Audrey zegt dat ze zenuwachtig is... Ze zegt dat Nederland je dus niet leuk vindt als je meteen wordt weggestuurd.
Er wordt nog een tijdje doorgekletst over wie er weg moet vanavond.
Het onderwerp 'Frank' lijkt even te zijn afgerond.
In het arme deel zit Coos voor zich uit te staren. Hij heeft opnieuw een blik in de ogen alsof hij zwaar onder de drugs zit. Kelly zit aan tafel tanden te poetsen en Sandy loopt geloof ik wat op te ruimen.
Intussen vertelt Diane dat ze niet drinkt als ze met de auto is.. en een fiets heeft ze niet. Ze herhaalt dat ze, als ze alleen naar de kroeg gaat, ook niet drinkt.
Audrey verwondert zich daarover: "Je gaat toch nooit ergens alleen heen zonder iets af te spreken?"
Diane zegt dat ze dat wel eens doet.
Gisteravond schijnt Diane Baileys te hebben gehad, rode wijn, champagne en nog wat meer (pffff). Danielle en Audrey vertellen ook wat ze gedronken hebben.
Diane zegt dat ze even gaat douchen.
Frank tegen GJ: "Ik heb gisteren wat gezegd maar.... ik wil de live uitzending vanavond niet naar de kloten helpen. Ik dacht de 100 dagen vol te maken. Nogmaals... HIER zit je met elkaar. Als er genoeg commotie is en er is genoeg te doen, dan mis je niets. Maar met drank op komen er emoties boven".
"Hoeveel had je gedronken dan", vraagt GJ.
"Misschien 6 biertjes en vier baco's".
"Je blijft gewoon Frank", zegt Kelly opeens vanuit het niets.
Audrey gaat zich er ook mee bemoeien. Ze zegt dat ze Patty even wat gaat vertellen als zij het is die weg moet. Dat ze dan zal zeggen dat ze blijft en dat Frank maar moet gaan omdat die al 3 dagen loopt te zeuren dat hij weg wil.
"Ik bepaal zelf wel wat ik doe", reageert Frank. "Daar heb jij helemaal niets mee te maken".
"Maar het is toch gezellig hier?", zegt Kelly vragend.
Frank reageert niet echt.
Gert Jan legt uit dat drank je gevoelens versterkt. Als je emotioneel bent en je drinkt, word je alleen maar meer emotioneel. Dat is er met Frank gebeurd volgens hem.
"Als ik dat merk dan ga ik naar bed", legt Frank uit. "Daarom ging ik gisteren ook m'n nest in. In de kroeg ga ik soms ook al om 11 uur naar huis. Maar soms ben ik ook de laatste die weg gaat en kan ik m'n jassie zo pakken".
Het wordt even stil. Frank staart in het niets en Gert Jan naast hem (met het hek ertussen) zegt ook even niets meer.
Je kunt nu zelfs de camera's weer horen draaien en zoomen.
Het gesprek tussen Gert Jan en frank gaat nu over de voetbalwedstrijd Feyenoord tegen Bayern München. Niet echt boeiend genoeg om hier een verslag over te doen. Gert Jan wil nog graag weten of er tijdens de wedstrijd iets gezegd is over andere wedstrijden, maar Frank verzekert hem dat dat niet het geval was.
Diane is intussen waarschijnlijk onder de douche. Audrey gaat naar de slaapkamer.
"Wil jij niet meer met schoenen gooien schat", zegt ze waarschuwend tegen Andries.
"Volgens mij heb ik dat niet gedaan", zegt Andries, "maar ik weet er niets meer van".
"Wat was jij vervelend zeg", klaagt Danielle. Ze doet even voor hoe hij praatte. Ook Audrey begint hem na te doen en vertelt dat hij wilde dat ze met z'n allen naar de dbk gingen om BB te bedanken.
Andries lacht. Zijn kater lijkt toch mee te vallen.
Audrey zegt nog dat ze bang waren dat hij zou verzuipen in bad (alsof er niemand zit mee te kijken achter de camera's!!!)
In de tuin zitten Kelly en Sandy elkaar moed in te praten voor vanavond.
"het komt allemaal wel goed", zegt Sandy. "We weten het niet, maar we doen gewoon alsof we het wel weten".
Audrey vertelt weer over de 'aanslag' met de schoen, die de twee meiden bijna raakte. Het was een schoen met een soort stiletto-hak, dus behoorlijk gevaarlijk.
Andries verzekert hen opnieuw dat hij het echt niet was die de schoen gegooid heeft. Audrey zegt dat ze dacht dat het Frank was. Andries begint weer te lachen, maar Danielle maakt hem nog eens duidelijk dat het wel serieus was.
Audrey vertelt Andries nog maar een keer dat hij echt vervelend was.
"Wel leuk vervelend?", vraagt Andries hoopvol.
"Nee", reageert Audrey stellig. "Vervelend vervelend".
"Wil andries naar de dagboekkamer komen"!!!
Andries baalt als een stekker. Nou zal hij toch het bed uit moeten! Hij staat ook op, haalt zijn badjas uit de douche (waar Diane nog is) en gaat richting de dbk.
"Goedemorgen Andries", lacht Kelly. "Nog last van je hoofd?"
"Ja", zegt Andries kortaf.
(Ik moet er nu mee kappen.... sorry)
In de woonkamer hoor ik op de achtergrond Frank praten met de arme kant. Soms hoor ik Pascal, maar is niet echt te volgen.
Helaas.
Ik blijf nog effe kijken, als het interessant is type ik wel weer.
Andries is nu eindelijk ook uit bed en drinkt wat water.
Verder alles rustig aan het front.
Frank staat te klooien met de koffie-automaat.
Andries krijgt een kopje koffie van Frank. 'Thanks'.
(beeld blijft hangen)
Andries en Audrey liggen in bed te praten. Da en Di zitten in de woonkamer te praten. GJ en Pascal zitten aan tafel te praten.
Coos staat bij het hek, en mengt zich in het gesprek van Da en Di. Sandy loopt ook rond.
Frank en Kelly zijn nergens te bekennen, waarschijnlijk ook in bed, ieder in het eigen, dat spreekt.
Het is een discussie in elk geval tussen Diane en Gert-Jan...
En anderen vragen tussendoor ook wat. Ik wil graag streamen maar het geluid valt te veel weg. Ik krijg alleen maar flarden mee
Pascal: is het er niet mee eens blabla
gert-jan denkt dat er sommige situaties net over de grens gaan en soms onder.
Ze praten over de steekpenningen van Bram Peper.
G-J: ik vertrouw Andries niet.
Noemt als voorbeeld de auto die hij heeft gewonnen.
Mijn dochter mag niet bij hem in de klas zitten als ik er een had.
G-J noemt zichzelf conservatief (lekker ouderwets)
Pascal zegt dat de vooroordelen over Andries niet goed onderbouwd zijn en is het er niet mee eens.
Diane zegt dat het nog een poos duurt voor de live uitzending gaat beginnen
Frankie je bent stil vandaag, hoe is tie?
(iedereen door mekaar aan het kletsen)
Andries begint weer over de rekening....
Au3 gaat toch ff naar bed en geeft een bestelling door:[pannetje, kraaltjes,sluitingkjes wat gaan ze maken????)
Andries zit te geinen met Sandy: kreun ooooooh Sandyyyyy.
en toen deden de streams niks meer
(In tegenstelling tot wat eerder vermeld is komen dus vanavond Leo en Ed uit Spanje.)
jammer van het geluid
(De zenders moeten gecheckt worden)
( De mannen moesten de slaapkamer verlaten toen de meiden zich gingen omkleden)
Er wordt gezongen; eerst het Fregle lied en daarna het onvermijdelijke Tis stil aan de overkant.
(Is ook logisch: arm kan er alleen op vooruit gaan, rijk kan al zijn luxe kwijtraken)
De enige aan de rijke kant die goeie zin heeft is Au3, maar die wilde steeds al naar de arme kant om af te vallen.
('t zal me niets verbazen als ze expres de battle verknalt)
Rijk is nu toch maar ook mee gaan zingen. Andries glimlacht tevreden.
Hij had net ook al tegen Au3 gezegd dat ze in een treintje het BF opgaan. Hand in hand.
Nu zingen ze 'the greatest lover'.
Daan en Au3 zitten samen op de bank. Diaan komt er bijzitten. Au3 maakt plaats, zodat Diaan in het midden zit.
Au3 zit aan een stuk door te roken. (zal nog wat worden als ze het aan de andere kant met een rantsoen moet doen)
Frank kijkt op zijn horloge: '39'. (hoezo nerveus?)
(ik ga nu naar de uitzending kijken)
(ik denk dat Andries die toch nog verwacht)
Andries gaat zijn sportkleding aandoen, want ze hebben van alles zien staan op het battle-field.
Leo en Diane zijn ook sportkleding aan het aantrekken.
(Ik hoop dat ze weer winnen, maar het zal wel niet)
Frank: Hee Leo, als we winnen dan gaan we vanavond zuipen, hè?
(Net was het geluid effe weg, zou er al omgeroepen zijn voor een battle, of is dit alles voorzorg?)
Kelly komt binnen lopen, herkende een oude klasgenoot op de battlefield eerder de avond. Bleek een van de camera mannen te zijn..
Alle bewoners vinden het gek dat Au3 weg moest. (ik ben er niet rouwig om)
Sandy staat bij het hek met Leo te kletsen.
S: Wat vind je van mijn foto?
Jij mag ook je foto ophangen.
Coos tegen Leo: Het is heel anders dan in Spanje.
Coos zegt dat hij flink is afgevallen.
Leo: Ik zie het ja.
Pascal zit in de DBK.
23.00 Bij het hek. Diane : We gaan er wel even een topweek van maken. Sandy tegen Leo als ik het goed heb : Ik heb hier een hele tijd niet gepoept. Frank : Voor ons wordt het week ... Leo (?) : Het is de vijfde week. Frank : Volgende week zitten we op de helft. Het is vierteen weken toch ? The glamourgirl is weg. Aan één glamourgirl hebben we genoeg. Kelly : Dat zei ik ook tegen haar.
23.04 Leo : Ik was opleidingsadviseur. Ik heb ontslag genomen. Frank : Jij ook ? Iedereen behalve Danielle en ik hebben ontslag genomen. Leo : Wat ben je stil Coos ? Coos : Het is heel anders als Spanje. Ik ben heel erg afgevallen. Maar, ik heb er geen problemen mee. Douche heb ik geen problemen mee, toilet heb ik geen problemen mee. In de eerste week heb ik hardgelopen. Nu spaar ik mijn krachten. Het is hardstikke leuk. Ik heb niet geklaagd. Frank : Nou, nee, hij heb wel een coupe gepleegd in de eerste week. Coos en Kelly fluisteren tegen elkaar. Ik kan het niet volgen. Kelly tegen Coos : Ik vertel het later wel. Coos over Audrey : Ik denk dat het een hele domper voor haar is, ik denk een psychische domper. Huilde ze ? Diane : Nee.
Iedereen, arm en rijk, is in afwachting van een battle.
De gesprekken springen van de hak op de tak, niet echt boeiend.
[Dit bericht is gewijzigd door Mouse op 11-10-2001 23:27]
Gertjan vindt er niet zoveel aan maar kan er toch wat over meepraten.
Diane: nou ja ligt er aan wie het doet
Coos: ik zou me bv niet laten bijten
Diane: ja maar ik kan anderen niet verbieden om dingen te doen die ik zelf ook doe
Coos: nee oke, ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie gaat en dat wil ik ook niet weten
GertJan tegen Ed : er zijn mensen die volgen dit allemaal op internet, maar als er iets midden in de nacht gebeurt dan zal er toch weinig publiek zijn denk ik. hij heeft het over sms-jes en begint nu over metal, hoe heet die groep van "Sneeuwwitje"
Ed: Rammstein, maar ik hou niet van Duitse muziek ( )
23.20 Ik hoor Ed nu vertellen dat hij van zware heavy metal houdt. Pascal vertelt weer dat je als nieuweling gelijk in je blote reet onder de douche moet gaan.
23.23 Andries vraagt of Leo komt.
23.24 Ineens is het geluid van normaal niveau. Frank komt met Leo uit de verwenkamer. Ik denk dat hij zijn koffers heeft gekregen. Frank : Speciaal voor Leo hebben ze even een biertje geregeld. Frank in de keuken : Kan je een koken ? Leo : Ik kan een beetje koken. Frank : Het is best wel een mooi huis. Het is alleen een beetje stoffig. Andries : Biertje Leo ? Leo : Is dat verstandig ? Speaker : Wil Pascal naar de dagboekkamer komen ? Andries : Ze zei, neem met een biertje even de tijd om Leo te leren kennen. Wil jij een biertje Frank ? Frank : Nee, geef mij maar een rode stier.
Sandy zegt dat "de meiden" zo hun best hebben gedaan, ja zegt GertJan leuk he, nee zegt Sandy ik bedoel "de meiden" in Spanje.
Sandy: tjonge dit had ik nou echt niet verwacht dat we hier nog zouden zitten, het is nou al 7 dagen.
GertJan: maar we hebben verder alles wat we willen, geen exit en Ed.
Piep, piep, wil Pascal naar de dbk komen
iemand: niet!!!!
Pascal: nee dat wordt waarschijnlijk morgen, het is besteld
Pascal: ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik verwachtte dat het tussen jou (Sandy) en Audry zou gaan
Ed gaat nu in de tuin zijn luchtbed oppompen, onder toeziend oog van Peppi en Kokki.
Coos: niet te veel energie verspillen he, want als we zo nog een battle krijgen moet je toppie zijn.
Ed: ik ga geen energie verspillen, doe het echt rustig aan, ook al moet ik er 3 dagen over doen.
23.39 Frank zegt dat er meer variatie is gekomen in het dieet van het arme deel, o.a. door de tips van Pascal. Hij vertelt wat het rantsoen in het arme deel is. Frank : Ik denk dat ze het rantsoen aanpassen aan het team. Het is nu een volledig team. Danielle : Ik hoop het wel maar ik denk het niet. Frank tegen Leo : Het is jammer dat je gisteren niet mee hebt kunnen maken want het was een topdag. Diane zat bijna bij John de Wolf op schoot. Diane : Nee hoor, jij was een beetje te druk. Hij was altijd aan het klepperen. Frank : Het is daar (arm) Big Diet.
23.52 In de woonkamer. Leo steekt een sigaret op. Frank, Leo en Andries bespreken het rookgedrag van Audrey. Frank zegt dat hij er geen moeite mee heeft minder te roken in het arme deel. Leo zegt dat hij wel een paar dagen zonder kan. Hij is enkele jaren geleden een jaar gestopt. Diane geeft iets door via de butlertelefoon. Als ik het goed begrijp zegt Leo dat hij dacht dat Nancy en Danielle zouden zijn afgevallen. Danielle met een stemmetje : Ik ben er nog en ik ga voorlopig nog niet weg ook. Andries verwacht morgenochtend een battle. Andries : Het slaapt niet lekker als je weet dat er een battle aan komt. Andries : Audrey was volledig onverwacht. Danielle tegen Coos : Had jij Audrey verwacht ? Frank : Coos heeft meestal gelijk. Diane : Ik dacht ook dat zij niet ging. Maar Richard had ook al gezegd, een type als Audrey is best leuk maar dan gaat het vervelen.
Zou er dan een battle komen???
00.04. We schakelen over naar de slaapkamer.
Pascal is met Sandy in een diep gesprek over liefde Coos komt hem halen Beeld weer op de tuin. Ze tellen af. Twaalf uur en nu keihard In de Gloria Hiep Hiep Hoera voor Pascal. Frenk. Daar moet op gedronken worden hi ha ho.
Andries. Gefeliciteerd.
Diana klimt op het hek om hem een kus te geven. Pascal is 23 geworden.
Iedereen gaat nu een glaasje water halen. Coos stelt voor het water naar rijk te gooien. Pascal vindt dat geen goed idee. GJ nou effe lam worden met water.
Proost.
Team rijk drinkt op de gezondheid van Pascal (krijgt Arm ook wat?). En jawel: Diane begint te zingen: "En als je samen huilt dan huilen we meteen voor twee (of zoiets)."
En hier weer verder:
Streamverslagen 12 oktober 2001
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |