Nu heeft de woning van die standaard 'slaapkamer' deuren, dus zonder slot, dat is er dus ook niet in te zetten, ik zat te denken aan een soort hangslotje ofzo.quote:Op maandag 9 mei 2005 12:30 schreef livEliveD het volgende:
Ik hoorde ooit dat het verplicht is dat je kamer op slot kan. Daarnaast kan de huisbaas toch een algemene sleutel nemen zodat ie wel naar binnen kan?
Jah in het contract staat eigenlijk alleen dat stroomafname voor normaal gebruik is.De huisbaasin stelde dat onder normaal verbruik een klein (draagbaar formaat) TVtje wordt verstaan, geen 42" plasma scherm.quote:Stroom zou ik nakijken in je contract. Als er niks over staat dan mag je een tv ophangen die je zelf wilt (lijkt me). Das normaal gebruik. Als je nu 6 tv's neerzet wordt het een ander verhaal.
Hmmm, dan is dat erg vervelend. Iets anders zoeken even geen optie, heb voor een jaar getekend.quote:Roken lijkt me idd wel te verbieden. Verder zou ik zoeken naar iets anders
Ok, maar kan ik de huisbaas dan dwingen dat ze een voorziening treft dat de deur op slot kan?quote:Ook al huur je het, het is wel JOUW kamer. Je huisbaas mag niet naar binnen wanneer jij dat niet wil.
Dat stelde ik ook voor, ik wilde de extra verbruikskosten gewoon betalen (en zoveel is dat nog niet eens), maar ze wilde het niet, het was per defenitie niet toegestaan :Squote:Als er echt teveel stroom verbruikt word mag ze je aan het einde van het jaar om extra geld vragen.
1. Ik zat opeens zonder woonruimte dus dan pak je alles wat je pakken kuntquote:waarom zit je eigenlijk op zo'n kutkamertje als je toch genoeg geld hebt om van die belachelijke dure dingen te kopen?
Net nog even (heel kort) met de basin gesproken, feitelijk wordt het mij onmogelijk gemaakt om de deur op slot te kunnen doen. Het zijn slotloze deuren, en de enigste manier om deze alsnog te kunnen afsluiten is met wat ijzerwerk en een hangslot, daarvoor moeten er wel de nodige schroeven in de deur en kozijn gedraait worden wat weer niet mag.quote:Zonder slot op je kamer kan je niet eens een inboedelverzekering afsluiten. Je huisbaas kan een slot op je deur niet verbieden, onder andere omdat ie daarmee onmogelijk maakt dat je een inboedelverzekering kan afsluiten.
Daar verwacht ik dan weer de nodige problemen mee, er wordt naar mijn weten niet per kamer gemeten wat het stroomverbruik is, bovendien heb ik maar 1 230v aansluiting die nog gedeeld wordt met mijn 'buurman' ook.quote:Aan het eind van het jaar hoor je service kosten overzicht te krijgen waarin dus gas, water, stroom, tv aansluiting en wat je allemaal extra bij kamer krijgt verrekent wordt tussen de huurders en dan krijg je dus geld terug of moet je bij betalen.
Eerst een verzoek tot het aanbrengen van dat slot (schriftelijk), en indien geen reactie de kosten van een eigen gekocht slot aftrekken van de huurpenningenquote:Op maandag 9 mei 2005 19:48 schreef Thisbe het volgende:
Pak boek 7 van het Burgerlijk wetboek er eens bij (titel 4 huur). Als huurder heb je oa het recht om je kamer op slot te kunnen doen! De beste dame heeft er ook geen flikker mee te maken wie er al dan niet bij jou blijft slapen. Stuur haar maar een brief met een kopietje van de huurwet, en zet een mooi slot op je kamerdeur!![]()
De meeste slaapkamerdeuren zijn hol, is een houten geraamte, met daarop spaanplaat. Daarin werkt fresen niet echtquote:Op maandag 9 mei 2005 19:53 schreef Dennis121 het volgende:
Maare euh nieuwe deuren enzo? Je kan in de huidige toch een slot laten fresen?
quote:Op maandag 9 mei 2005 12:27 schreef sonoferic het volgende:
voor de 375,- huur die ik per maand betaal voor 13m2
Mja dat snap ik dus ook niet... Ik heb alleen al een woonkamer van 27 m2 voor 300 euro excl. en dan krijg ik nog huursubsidie ook. Ik denk dat ik bij elkaar zo'n 55 m2 heb.quote:
volgens mij hangt dit ook wel van de huurovereenkomst af. ik weet het echt niet zeker, maar een hospita heeft volgens mij andere rechten dan een huurbaas. en zoals al eerder aangegeven lijkt dit meer op een 'hospita-overeenkomst', als dat al bestaat. glad ijs dus, maar misschien iemand die het beter weet. net als gemeubileerd wel degelijk fijner verhuren is voor de verhuurder.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:48 schreef Thisbe het volgende:
Pak boek 7 van het Burgerlijk wetboek er eens bij (titel 4 huur). Als huurder heb je oa het recht om je kamer op slot te kunnen doen! De beste dame heeft er ook geen flikker mee te maken wie er al dan niet bij jou blijft slapen. Stuur haar maar een brief met een kopietje van de huurwet, en zet een mooi slot op je kamerdeur!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |