Je vergroot dan de kans op rot. Het vocht wat in de paalhouder blijft zitten, kan dan niet goed weg en kan je problemen verwachten.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:07 schreef piere het volgende:
Kan het kwaad als ik de paalhouders wel een stukje de grond inram (ivm extra stevigheid)?
Woeps, ff controleren dus want die dingen heb ik al gekocht (damn komt dus best nog wel wat bij kijken)quote:Op maandag 9 mei 2005 13:17 schreef Dirkh het volgende:
Je moet er trouwens rekening mee houden, dat je niet te lange houtfretten neemt, want de gaten in de houder zitten tegenover elkaar. En als je dan fretten van 4 centimeter gebruikt in een paal van 7 centimeter, dan komen de fretten tegen elkaar aan en kan je ze niet vastdraaien zonder dat het scheef gaat, wat dan weer een lelijk gezicht is.
D'r heet wel meer 'troep' van Beamix Nomix. Ik meen dat het de 100 of de 125 was: snelcement.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:59 schreef piere het volgende:
Dure troep die nomixtroep van Beamix?
En wat ik me dan afvraag. Die palen incl steunen moet ik er dan inrammen nadat ik de cement eringekieperd heb lijkt me want die steunen lopen natuurlijk van breed boven naar smal onder dus cement zal weinig hulp bieden als ik het er achteraf ingiet.
het heet gewoon nomix beton hoor, het is idd de 125quote:Op maandag 9 mei 2005 14:02 schreef _Denker het volgende:
[..]
D'r heet wel meer 'troep' van Beamix Nomix. Ik meen dat het de 100 of de 125 was: snelcement.
Misschien lees ik te snel, maar ik mis de tip over dat je 2/3e van de paal boven de grond laat uisteken en 1/3e van de paal in de grond. Als je schermen van 180 cm wilt plaatsen, gaat er dus 90cm de grond in en heb je palen van 270 nodig.
Daar gaat mijn (goede) ideequote:Op maandag 9 mei 2005 14:58 schreef basset het volgende:
Enneh piere......mortel om de paal gaat de rot niet tegen hoorMortel is net als cement poreus en verzadigd zich met water.
Ik dacht altijd dat dat gaatjes waren om een schroef in te draaien zodat de paal blijft zittenquote:Op maandag 9 mei 2005 15:02 schreef piere het volgende:
[..]
Daar gaat mijn (goede) idee
Ik snap alleen niet dat die paalhouders boven de grond moeten blijven want zover ik me kan herinneren (ik heb ze niet bestudeerd) Zitten er aan de onderkant ook kleine gaatjes waar het water uit kan lopen.
Mijn vader deed dat ook, maar smeerde het eerst in met carbolineum. En dan niet van die milieuvriendelijke troep. En dan blijft het ook wel een jaar of wat goed.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:16 schreef FredvZ het volgende:
hmz, is dat met die mortel nou wel echt nodig?
Kan nog wel herinneren dat mn pa 18 jaar geleden voor zn schutting een paar gaten met en schep had gemaakt. Paal erin. grond weer aanvullen en aanstampen. Tot slot met een hamer op de paal rammen.
Dat staat nu er nog steeds, en de schutting is ten opzichte van de grond niet meer verzakt dan de grond zelf.
Insmeren met teer of een bepaalde buitenbeits wil wel helpen.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:10 schreef piere het volgende:
Ja die zitten er ook in maar bedoel ik niet
Nee aan de onderkant zitten volgens mij ook gaatjes (najah, ik kijk het wel ff na want misschien lul ik weer eens dom)
Buiten- of tuinbeits, die zijn speciaal geschikt voor tuinhout e.d. Lees even op de bus wat er opstaat.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:17 schreef piere het volgende:
Hey goed idee! Ik haal er gewoon een pot beits bij en doop de palen er ff in
Beter teveel dan te weinig beschermingquote:Op maandag 9 mei 2005 15:28 schreef basset het volgende:
Die palen zijn toch al geimpregneerd? 7 jaar zitten ze er bij mij al in ieder geval
Die noteer ik ffquote:Op maandag 9 mei 2005 15:31 schreef Veersesmurf het volgende:
is er trouwens al gezegd dat het verstandig is de palen pas te zetten, zodat alles er een beetje recht uitziet?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |