abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26831075
Het volgende, een vriend van me heeft nu sinds 3 maanden een corsa gsi uit 2000 (1.6 16v, motorcode is E16SE volgens mij)....
Nu het volgende, dat ding moet normaal met gemak 190 op de teller kunnen krijgen maar dat gebeurt dus niet, in het begin liep die tegen de 200 aan op de teller.....

Motor loopt verder helemaal perfect, electronica geeft geen storing niets, alles gereset door de dealer maar heeft niets geholpen.....
Nou zei de dealer dat de auto dan een diagnose moest lopen aan de aparatuur, alles fijn en wel maar die vraagt daar flink wat geld voor.....zonder garantie dat ze de oplossing vinden!
Dus eerst zo eens proberen als iemand een idee heeft wat het eventueel zou kunnen zijn en zo wat knaken te besparen.....

De auto loopt met gemak en vrij snel naar de 170 heen en blijft vervolgens straks op de 170 hangen....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26831201
klapt hij er ook een soort in of niet? Dus alsof je tegen een soort begrenzer aanrijdt ofzo
pi_26831218
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:15 schreef hermandeperman het volgende:
klapt hij er ook een soort in of niet? Dus alsof je tegen een soort begrenzer aanrijdt ofzo
daar lijkt het idd verdomd op kwa gevoel......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26831248
klinkt vreemd Ik kan t iig niet logisch verklaren
pi_26831277
Mijn eerste reactie is dat de auto meer wrijving ondervind. Is de stroomlijn veranderd ergens mee? Of is er meer wrijving in de aandrijving (een lager die versleten is)? Is er een remblok dat net tegen een remschijf aanloopt? Dat soort dingen dus.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_26831279
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:17 schreef BazzoS het volgende:
klinkt vreemd Ik kan t iig niet logisch verklaren
ik ook niet.....
ook omdat de electronica goed is en getest, motor loopt perfect in welke toeren dan ook.....
geen rare geluid, geen rare rook uit de uitlaat niets, helemaal niets te merken aan die auto.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26831323
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:19 schreef Lucille het volgende:
Mijn eerste reactie is dat de auto meer wrijving ondervind. Is de stroomlijn veranderd ergens mee? Of is er meer wrijving in de aandrijving (een lager die versleten is)? Is er een remblok dat net tegen een remschijf aanloopt? Dat soort dingen dus.
zit verder geen extra plastic op, volledig standaard......nieuwe remmen zitten er sinds aankoop op....
maar is idd een punt om toch even na te kijken, lagers zou je moeten horen en lijkt me niet dat die zo'n verschil maken.....maar alles kan op dit moment....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 19:28:03 #8
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_26831474
Wat een probleem zeg, hij gaat niet harder dan 170
wees blij, ben je op een 120km'u snelweg ook je rijbewijs niet kwijt als je op topsnelheid rijdt
pi_26831488
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:28 schreef MewBie het volgende:
Wat een probleem zeg, hij gaat niet harder dan 170
wees blij, ben je op een 120km'u snelweg ook je rijbewijs niet kwijt als je op topsnelheid rijdt
ja. jij rijdt altijd netjes 120.
  zondag 8 mei 2005 @ 19:32:35 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26831602
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:28 schreef MewBie het volgende:
Wat een probleem zeg, hij gaat niet harder dan 170
wees blij, ben je op een 120km'u snelweg ook je rijbewijs niet kwijt als je op topsnelheid rijdt
Circuit, nordsleife, Duitsland (Newsflash: TS woont tegen de duitse grens aan).... Dus ja, wel een probleem.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 8 mei 2005 @ 19:33:12 #11
23152 Lucille
Smartass
pi_26831627
Ik neem aan dat de bandenspanning ook wel goed is?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_26831802
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:33 schreef Lucille het volgende:
Ik neem aan dat de bandenspanning ook wel goed is?
dat zou ik niet weten, neem aan dat dat in orde is maar nog een nakijk punt erbij
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 19:42:55 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26831953
Lijkt erop dat de motor niet meer voldoende brandstof oid ingespoten krijgt.
Heeft de corsa een benzinefilter? is die al eens vervangen?
Een andere gedachte is dat er één of meerdere injectoren vies zijn of iets dergelijks.
pi_26832075
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:42 schreef Tjabbo het volgende:
Lijkt erop dat de motor niet meer voldoende brandstof oid ingespoten krijgt.
Heeft de corsa een benzinefilter? is die al eens vervangen?
Een andere gedachte is dat er één of meerdere injectoren vies zijn of iets dergelijks.
iedere auto heeft volgens mij wel een benzine filter.....
klinkt op zich logisch maar dan zou de motor wel beroerd van gaan lopen, en dat doet die echt totaal niet..... + zou je dan ook nog een storingscode moeten krijgen....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 19:48:35 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26832142
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:46 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

iedere auto heeft volgens mij wel een benzine filter.....
klinkt op zich logisch maar dan zou de motor wel beroerd van gaan lopen, en dat doet die echt totaal niet..... + zou je dan ook nog een storingscode moeten krijgen....
Okay bij benzinefilter vies misschien wel. Maar bij een vervuilde injector (of fuelrail hoewel dat weinig tot niet voorkomt) krijg je absoluut geen foutmelding
pi_26832379
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:48 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Okay bij benzinefilter vies misschien wel. Maar bij een vervuilde injector (of fuelrail hoewel dat weinig tot niet voorkomt) krijg je absoluut geen foutmelding
wordt het mengsel minder goed van en zou moeten worden opgepakt door de lambda sensor als ik het goed heb.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 19:58:36 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26832497
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:55 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

wordt het mengsel minder goed van en zou moeten worden opgepakt door de lambda sensor als ik het goed heb.....
De enige manier om te weten of je auto te arm loopt is een A/F meter volgens mij.
Lambda sonde regelt toch alleen bij een te rijk mengsel?


Anyway, er schijnt iig een soort restrictor te zitten ergens. Zit die niet bij de benzinetoevoer, dan bij de luchtaanvoer.
Tenminste ik denk dat je het die kant op moet zoeken.
pi_26832572
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:58 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

De enige manier om te weten of je auto te arm loopt is een A/F meter volgens mij.
Lambda sonde regelt toch alleen bij een te rijk mengsel?


Anyway, er schijnt iig een soort restrictor te zitten ergens. Zit die niet bij de benzinetoevoer, dan bij de luchtaanvoer.
Tenminste ik denk dat je het die kant op moet zoeken.
volgens mij wel ook een te arm mengsel....maar injectoren kan ik wel via werk laten schoonmaken....

lijkt idd dat die ergens geblokkeerd wordt, maar tis gewoon raar dat je er niets van merkt niet in het rijden of electronisch....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 20:06:03 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26832703
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:01 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

volgens mij wel ook een te arm mengsel....maar injectoren kan ik wel via werk laten schoonmaken....
Een A/F meter wordt (zeker bij turbo motoren, en dan wel gekietelde) zeker gebruikt om een te arm mengsel te kunnen detecteren. Gewoonweg omdat er geen lampje iets daarover aangeeft standaard en er geen enkel metertje of sonde is die daar iets aan doet.

Vandaar dat ik dat denk/dacht.
quote:
lijkt idd dat die ergens geblokkeerd wordt, maar tis gewoon raar dat je er niets van merkt niet in het rijden of electronisch....
Als alles electronisch (weer) als stock is ingesteld en het probleem is niet weg dan lijkt het me mechanisch. Of de computer zelf is kapot.
pi_26833076
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:06 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Een A/F meter wordt (zeker bij turbo motoren, en dan wel gekietelde) zeker gebruikt om een te arm mengsel te kunnen detecteren. Gewoonweg omdat er geen lampje iets daarover aangeeft standaard en er geen enkel metertje of sonde is die daar iets aan doet.

Vandaar dat ik dat denk/dacht.
[..]

Als alles electronisch (weer) als stock is ingesteld en het probleem is niet weg dan lijkt het me mechanisch. Of de computer zelf is kapot.
weet het zelf ook niet 100% zeker van de lambda......injectoren worden morgen iig al bij werk schoongemaakt.....

ecu kan het dan ook nog wel eens zijn, nog een aandacht punt erbij
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 20:20:40 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26833236
Gewoon je pik uit de uitlaat halen,scheelt een hoop!


zie je eigen avatar




Nu ff ontopic:

Draai eens net na de kat ff de uitlaat los zodat ie daar wat lekt,en dan proberen,ik heb ooit met een mondeo me gek gezocht en het lag toen aan de achterdemper die verstopt zat.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26833293
check het toerental bij 170 eens, en kijk eens hoever je in de 2e 3e of 4e versnelling kunt voordat hij in de begrenzer knalt. Misschien is de koppeling gewoon versleten, wat hij bij stevig accelereren ook zou moeten merken btw.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_26833402
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:22 schreef PeuRac het volgende:
check het toerental bij 170 eens, en kijk eens hoever je in de 2e 3e of 4e versnelling kunt voordat hij in de begrenzer knalt. Misschien is de koppeling gewoon versleten, wat hij bij stevig accelereren ook zou moeten merken btw.
pi_26833645
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:20 schreef Herr.Flick het volgende:
Gewoon je pik uit de uitlaat halen,scheelt een hoop!


zie je eigen avatar




Nu ff ontopic:

Draai eens net na de kat ff de uitlaat los zodat ie daar wat lekt,en dan proberen,ik heb ooit met een mondeo me gek gezocht en het lag toen aan de achterdemper die verstopt zat.

Nu ben ik heel benieuwd hoe je de uitlaat verstopt krijgt, bij normaal gebruik kan zoiets niet lijkt me, heeft de auto een poos stil gestaan en zat er toen een nest in ofso
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 8 mei 2005 @ 20:44:14 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26834076
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:31 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nu ben ik heel benieuwd hoe je de uitlaat verstopt krijgt, bij normaal gebruik kan zoiets niet lijkt me, heeft de auto een poos stil gestaan en zat er toen een nest in ofso
Lasnaden die loslaten zodat een schotje verkeerd komt te zitten,uitlaten gevuld met een soort glaswol wat los laat,en ga zo maar even door.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26834131
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:44 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Lasnaden die loslaten zodat een schotje verkeerd komt te zitten,uitlaten gevuld met een soort glaswol wat los laat,en ga zo maar even door.

vandaar
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_26837126
motortje starten op +- 1500 tpm laten draaien en dan de motor uitzetten. Iemand die er wel verstand van heeft even onder de kap laten luisteren. Hoor tie iets rammelen in het onderblok... Dan ben je fijn aan de beurt.

btw. is dat ding niet gewoon in een paar maand lekker fijn afgetrapt, zo moeilijk is dat niet hoor. En een gsi koop je vast niet om je schoonmoeder rustig in weg te brengen.
e-students.nl handig voor studenten
pi_26837893
@ PeuRac
haalt in iedere versnelling de redline (behalve de 5de dan) , maar koppeling is nog goed had ik anders zeker gemerkt.....

@ Herr.Flick
zal dat morgen dan ook eens nakijken, klinkt op zich logisch dat die dan teveel tegendruk gaat krijgen....

@ _V2
Heb je het topic wel doorgelezen??? Dan had je gelezen dat het blok goed loopt zonder tikken of rare geluiden dan ook.....
Ding is zeker niet afgetrapt dat is een ding wat zeker is, doorgereden is er wel mee daar is dat ding dan ook voor gemaakt!

[ Bericht 2% gewijzigd door ThaFreak op 08-05-2005 22:41:50 ]
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26838060
Als de begrenzer in de 5 gelijk is aan die in de 2e, 3e en 4e versnelling is het toch de koppeling, anders kan de topsnelheid nl niet veranderen.

OF de begrenzer is veranderd, iets wat ik me niet kan voorstellen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_26838136
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:39 schreef PeuRac het volgende:
Als de begrenzer in de 5 gelijk is aan die in de 2e, 3e en 4e versnelling is het toch de koppeling, anders kan de topsnelheid nl niet veranderen.

OF de begrenzer is veranderd, iets wat ik me niet kan voorstellen.
was ik "behalve in de 5" vergeten in de tekst te zetten
in de 5 kwam die tot 4000 toeren
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 23:11:32 #31
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_26839207
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:28 schreef BazzoS het volgende:

[..]

ja. jij rijdt altijd netjes 120.
Neuh niet echt standaard ongeveer 10km/u te hard
tenzij er anderen bij me in de auto zitten, dan meestal max snelheid gewoon

[ Bericht 10% gewijzigd door MewBie op 08-05-2005 23:17:20 ]
  zondag 8 mei 2005 @ 23:12:27 #32
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_26839232
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:32 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Circuit, nordsleife, Duitsland (Newsflash: TS woont tegen de duitse grens aan).... Dus ja, wel een probleem.
Dat wist ik niet maar het ging toch om een auto van een vriend
  zondag 8 mei 2005 @ 23:21:02 #33
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26839514
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:39 schreef PeuRac het volgende:
Als de begrenzer in de 5 gelijk is aan die in de 2e, 3e en 4e versnelling is het toch de koppeling, anders kan de topsnelheid nl niet veranderen.

OF de begrenzer is veranderd, iets wat ik me niet kan voorstellen.
De koppeling kan het [/b]niet[/b] zijn, anders gaf de toerenteller wel maximale toeren aan(doorslippen!)



Controleer:

* Distributie!!!! kan zijn dat ie 1 tand versprongen is
* Aanzuig en afvoer gedeelte,het lijkt erop dat ie te weinig lucht aan kan of z'n uitlaatgassen niet kwijt kan

Maak schoon :

* EGRklep(kutkarwei)
* Carterventilatie


Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26839587
Euhm...
-slechte banden/rare bandenmaat?
-Overhitting?

Toevallig een aanhanger/caravan achterop over het hoofd gezien?
pi_26839626
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:21 schreef Herr.Flick het volgende:
* Distributie!!!! kan zijn dat ie 1 tand versprongen is
is het niet zo dat bij dit type blok (1.6 16v) het blok niet gelijk aan gort ligt als dit gebeurt?
pi_26839708
Volgens mij gebeurt dat pas als de riem echt paar tanden is versprongen of de riem zelf geknapt/gemold is...
  zondag 8 mei 2005 @ 23:31:03 #37
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26839818
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:27 schreef yup het volgende:
Volgens mij gebeurt dat pas als de riem echt paar tanden is versprongen of de riem zelf geknapt/gemold is...
en jij bent de expert zo onderhand
pi_26840087
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:39 schreef PeuRac het volgende:
Als de begrenzer in de 5 gelijk is aan die in de 2e, 3e en 4e versnelling is het toch de koppeling, anders kan de topsnelheid nl niet veranderen.

OF de begrenzer is veranderd, iets wat ik me niet kan voorstellen.
Om deze reden denk ik aan vermogensverlies, niet aan de begrenzer en ook niet aan de koppeling.
Om in de hoogste versnelling max. rpm te krijgen heb je veel vermogen nodig, in de lagere versnellingen gaat dat makkelijker omdat de versnellingsbakverhoudingen anders zijn.

Verbruikt die bak olie? Is de compressie gemeten? Kleppen goed afgesteld?
Ook eerder genoemde opties kunnen mee tellen: brandstoffilter, injectoren........is het luchtfilter al genoemd?
pi_26840114
neem de crossa morgen zelf mee naar werk....
plan:
benzine filter vervangen (you never know)
injectoren laten reinigen
uitlaat nakijken (filter en aanzuigbuis was al nagekeken)
distributie nakijken/op tijd zetten

als tijd over heb:
egr klep
carterontluchting

@CiQNiZ

alles is origineel, overhitting was niet het geval.......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 23:48:23 #40
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_26840331
Tegenwind en hij loopt gewoon niet harder? Lijkt me toch gewoon logisch, auto's halen toch bijna nooit het rode gebied in de 5? Mss met rugwind en lichte afdaling.

Een vermogenstest biedt uitsluitsel
pi_26840678
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:48 schreef tommytheman het volgende:
Tegenwind en hij loopt gewoon niet harder? Lijkt me toch gewoon logisch, auto's halen toch bijna nooit het rode gebied in de 5? Mss met rugwind en lichte afdaling.

Een vermogenstest biedt uitsluitsel
liep hiervoor net geen 200 op de teller en nu komt die niet verder dan 170......en het is vaker gedaan dan 1x dus tegenwind is het ook niet......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 9 mei 2005 @ 00:02:09 #42
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_26840805
Dezelfde weg ook? Zal toch wel afstelling cq vervuiling zijn, je hebt er toch geen powerfilter oid op gezet?
pi_26841150
Heb opel corsa B - 1.4 (sport)

Haalde in Duitsland max van 169 km/h (vlakke weg) en daar blijft het dan bij...

Vond het btw snel zat...
pi_26841199
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:02 schreef tommytheman het volgende:
Dezelfde weg ook? Zal toch wel afstelling cq vervuiling zijn, je hebt er toch geen powerfilter oid op gezet?
yupz hij rijd vrijwel iedere dag dezelfde weg......
powerfilter hij is helemaal origineel
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 9 mei 2005 @ 00:31:27 #45
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_26841553
aanvoerbuis van de koude lucht naar het luchtfilter van het filter wegdraaien(dat ie warmere lucht aanzuigt), injectiereiniger bij de benzine doen (V_power).Dit kun je proberen voor weinig.

En anders EGR defect, of temp sensor defect
pi_26843191
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:31 schreef tommytheman het volgende:
aanvoerbuis van de koude lucht naar het luchtfilter van het filter wegdraaien(dat ie warmere lucht aanzuigt), injectiereiniger bij de benzine doen (V_power).Dit kun je proberen voor weinig.

En anders EGR defect, of temp sensor defect


temp sensor defect? Daardoor haal je je top niet?
warme lucht aanzuigen? Dan weet je zeker dat je de 200 niet haalt..
V-Power reinigt de injectoren niet of nauwelijks, leuke marketingtruc van Shell, dat wel
Het lijkt me stug dat de EGR defect is, vies kan wel, kwestie van schoonmaken dan..
pi_26843477
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:40 schreef vannelle het volgende:

Verbruikt die bak olie? Is de compressie gemeten? Kleppen goed afgesteld?
Ook eerder genoemde opties kunnen mee tellen: brandstoffilter, injectoren........is het luchtfilter al genoemd?
pi_26850966
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:41 schreef ThaFreak het volgende:
neem de crossa morgen zelf mee naar werk....
plan:
benzine filter vervangen (you never know)
injectoren laten reinigen
uitlaat nakijken (filter en aanzuigbuis was al nagekeken)
distributie nakijken/op tijd zetten

als tijd over heb:
egr klep
carterontluchting

@CiQNiZ

alles is origineel, overhitting was niet het geval.......
doorgestreepte is gebeurd......
vanmiddag wordt de distributie nagekeken. daarna de uitlaat er geheel afgesloopt en dan eerst een testritje zonder uitlaat.......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26851035
quote:
Op maandag 9 mei 2005 02:32 schreef vannelle het volgende:

[..]
geen olie, kleppen zijn goed, compressie zou ik niet weten maar dat is merkbaar als er iets niet goed is....luchtfilter was goed, benzinefilter is net vervangen en eveneens zijn de injectoren gereinigd
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26851120
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:33 schreef ThaFreak het volgende:

daarna de uitlaat er geheel afgesloopt en dan eerst een testritje zonder uitlaat.......
Doe je oorkappen op
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')