daar lijkt het idd verdomd op kwa gevoel......quote:Op zondag 8 mei 2005 19:15 schreef hermandeperman het volgende:klapt hij er ook een soort in of niet? Dus alsof je tegen een soort begrenzer aanrijdt ofzo
ik ook niet.....quote:Op zondag 8 mei 2005 19:17 schreef BazzoS het volgende:
klinkt vreemdIk kan t iig niet logisch verklaren
zit verder geen extra plastic op, volledig standaard......nieuwe remmen zitten er sinds aankoop op....quote:Op zondag 8 mei 2005 19:19 schreef Lucille het volgende:
Mijn eerste reactie is dat de auto meer wrijving ondervind. Is de stroomlijn veranderd ergens mee? Of is er meer wrijving in de aandrijving (een lager die versleten is)? Is er een remblok dat net tegen een remschijf aanloopt? Dat soort dingen dus.
ja. jij rijdt altijd netjes 120.quote:Op zondag 8 mei 2005 19:28 schreef MewBie het volgende:
Wat een probleem zeg, hij gaat niet harder dan 170
wees blij, ben je op een 120km'u snelweg ook je rijbewijs niet kwijt als je op topsnelheid rijdt![]()
Circuit, nordsleife, Duitsland (Newsflash: TS woont tegen de duitse grens aan).... Dus ja, wel een probleem.quote:Op zondag 8 mei 2005 19:28 schreef MewBie het volgende:
Wat een probleem zeg, hij gaat niet harder dan 170
wees blij, ben je op een 120km'u snelweg ook je rijbewijs niet kwijt als je op topsnelheid rijdt![]()
dat zou ik niet weten, neem aan dat dat in orde is maar nog een nakijk punt erbijquote:Op zondag 8 mei 2005 19:33 schreef Lucille het volgende:
Ik neem aan dat de bandenspanning ook wel goed is?
iedere auto heeft volgens mij wel een benzine filter.....quote:Op zondag 8 mei 2005 19:42 schreef Tjabbo het volgende:
Lijkt erop dat de motor niet meer voldoende brandstof oid ingespoten krijgt.
Heeft de corsa een benzinefilter? is die al eens vervangen?
Een andere gedachte is dat er één of meerdere injectoren vies zijn of iets dergelijks.
Okay bij benzinefilter vies misschien wel. Maar bij een vervuilde injector (of fuelrail hoewel dat weinig tot niet voorkomt) krijg je absoluut geen foutmeldingquote:Op zondag 8 mei 2005 19:46 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
iedere auto heeft volgens mij wel een benzine filter.....
klinkt op zich logisch maar dan zou de motor wel beroerd van gaan lopen, en dat doet die echt totaal niet..... + zou je dan ook nog een storingscode moeten krijgen....
wordt het mengsel minder goed van en zou moeten worden opgepakt door de lambda sensor als ik het goed heb.....quote:Op zondag 8 mei 2005 19:48 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Okay bij benzinefilter vies misschien wel. Maar bij een vervuilde injector (of fuelrail hoewel dat weinig tot niet voorkomt) krijg je absoluut geen foutmelding
De enige manier om te weten of je auto te arm loopt is een A/F meter volgens mij.quote:Op zondag 8 mei 2005 19:55 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wordt het mengsel minder goed van en zou moeten worden opgepakt door de lambda sensor als ik het goed heb.....
volgens mij wel ook een te arm mengsel....maar injectoren kan ik wel via werk laten schoonmaken....quote:Op zondag 8 mei 2005 19:58 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
De enige manier om te weten of je auto te arm loopt is een A/F meter volgens mij.
Lambda sonde regelt toch alleen bij een te rijk mengsel?
Anyway, er schijnt iig een soort restrictor te zitten ergens. Zit die niet bij de benzinetoevoer, dan bij de luchtaanvoer.
Tenminste ik denk dat je het die kant op moet zoeken.
Een A/F meter wordt (zeker bij turbo motoren, en dan wel gekietelde) zeker gebruikt om een te arm mengsel te kunnen detecteren. Gewoonweg omdat er geen lampje iets daarover aangeeft standaard en er geen enkel metertje of sonde is die daar iets aan doet.quote:Op zondag 8 mei 2005 20:01 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
volgens mij wel ook een te arm mengsel....maar injectoren kan ik wel via werk laten schoonmaken....
Als alles electronisch (weer) als stock is ingesteld en het probleem is niet weg dan lijkt het me mechanisch. Of de computer zelf is kapot.quote:lijkt idd dat die ergens geblokkeerd wordt, maar tis gewoon raar dat je er niets van merkt niet in het rijden of electronisch....
weet het zelf ook niet 100% zeker van de lambda......injectoren worden morgen iig al bij werk schoongemaakt.....quote:Op zondag 8 mei 2005 20:06 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Een A/F meter wordt (zeker bij turbo motoren, en dan wel gekietelde) zeker gebruikt om een te arm mengsel te kunnen detecteren. Gewoonweg omdat er geen lampje iets daarover aangeeft standaard en er geen enkel metertje of sonde is die daar iets aan doet.
Vandaar dat ik dat denk/dacht.
[..]
Als alles electronisch (weer) als stock is ingesteld en het probleem is niet weg dan lijkt het me mechanisch. Of de computer zelf is kapot.
quote:Op zondag 8 mei 2005 20:22 schreef PeuRac het volgende:
check het toerental bij 170 eens, en kijk eens hoever je in de 2e 3e of 4e versnelling kunt voordat hij in de begrenzer knalt. Misschien is de koppeling gewoon versleten, wat hij bij stevig accelereren ook zou moeten merken btw.
Nu ben ik heel benieuwd hoe je de uitlaat verstopt krijgt, bij normaal gebruik kan zoiets niet lijkt me, heeft de auto een poos stil gestaan en zat er toen een nest in ofsoquote:Op zondag 8 mei 2005 20:20 schreef Herr.Flick het volgende:
Gewoon je pik uit de uitlaat halen,scheelt een hoop!
zie je eigen avatar
Nu ff ontopic:
Draai eens net na de kat ff de uitlaat los zodat ie daar wat lekt,en dan proberen,ik heb ooit met een mondeo me gek gezocht en het lag toen aan de achterdemper die verstopt zat.
Lasnaden die loslaten zodat een schotje verkeerd komt te zitten,uitlaten gevuld met een soort glaswol wat los laat,en ga zo maar even door.quote:Op zondag 8 mei 2005 20:31 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nu ben ik heel benieuwd hoe je de uitlaat verstopt krijgt, bij normaal gebruik kan zoiets niet lijkt me, heeft de auto een poos stil gestaan en zat er toen een nest in ofso![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |