abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26831075
Het volgende, een vriend van me heeft nu sinds 3 maanden een corsa gsi uit 2000 (1.6 16v, motorcode is E16SE volgens mij)....
Nu het volgende, dat ding moet normaal met gemak 190 op de teller kunnen krijgen maar dat gebeurt dus niet, in het begin liep die tegen de 200 aan op de teller.....

Motor loopt verder helemaal perfect, electronica geeft geen storing niets, alles gereset door de dealer maar heeft niets geholpen.....
Nou zei de dealer dat de auto dan een diagnose moest lopen aan de aparatuur, alles fijn en wel maar die vraagt daar flink wat geld voor.....zonder garantie dat ze de oplossing vinden!
Dus eerst zo eens proberen als iemand een idee heeft wat het eventueel zou kunnen zijn en zo wat knaken te besparen.....

De auto loopt met gemak en vrij snel naar de 170 heen en blijft vervolgens straks op de 170 hangen....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26831201
klapt hij er ook een soort in of niet? Dus alsof je tegen een soort begrenzer aanrijdt ofzo
pi_26831218
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:15 schreef hermandeperman het volgende:
klapt hij er ook een soort in of niet? Dus alsof je tegen een soort begrenzer aanrijdt ofzo
daar lijkt het idd verdomd op kwa gevoel......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26831248
klinkt vreemd Ik kan t iig niet logisch verklaren
pi_26831277
Mijn eerste reactie is dat de auto meer wrijving ondervind. Is de stroomlijn veranderd ergens mee? Of is er meer wrijving in de aandrijving (een lager die versleten is)? Is er een remblok dat net tegen een remschijf aanloopt? Dat soort dingen dus.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_26831279
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:17 schreef BazzoS het volgende:
klinkt vreemd Ik kan t iig niet logisch verklaren
ik ook niet.....
ook omdat de electronica goed is en getest, motor loopt perfect in welke toeren dan ook.....
geen rare geluid, geen rare rook uit de uitlaat niets, helemaal niets te merken aan die auto.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26831323
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:19 schreef Lucille het volgende:
Mijn eerste reactie is dat de auto meer wrijving ondervind. Is de stroomlijn veranderd ergens mee? Of is er meer wrijving in de aandrijving (een lager die versleten is)? Is er een remblok dat net tegen een remschijf aanloopt? Dat soort dingen dus.
zit verder geen extra plastic op, volledig standaard......nieuwe remmen zitten er sinds aankoop op....
maar is idd een punt om toch even na te kijken, lagers zou je moeten horen en lijkt me niet dat die zo'n verschil maken.....maar alles kan op dit moment....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 19:28:03 #8
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_26831474
Wat een probleem zeg, hij gaat niet harder dan 170
wees blij, ben je op een 120km'u snelweg ook je rijbewijs niet kwijt als je op topsnelheid rijdt
pi_26831488
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:28 schreef MewBie het volgende:
Wat een probleem zeg, hij gaat niet harder dan 170
wees blij, ben je op een 120km'u snelweg ook je rijbewijs niet kwijt als je op topsnelheid rijdt
ja. jij rijdt altijd netjes 120.
  zondag 8 mei 2005 @ 19:32:35 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_26831602
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:28 schreef MewBie het volgende:
Wat een probleem zeg, hij gaat niet harder dan 170
wees blij, ben je op een 120km'u snelweg ook je rijbewijs niet kwijt als je op topsnelheid rijdt
Circuit, nordsleife, Duitsland (Newsflash: TS woont tegen de duitse grens aan).... Dus ja, wel een probleem.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 8 mei 2005 @ 19:33:12 #11
23152 Lucille
Smartass
pi_26831627
Ik neem aan dat de bandenspanning ook wel goed is?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_26831802
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:33 schreef Lucille het volgende:
Ik neem aan dat de bandenspanning ook wel goed is?
dat zou ik niet weten, neem aan dat dat in orde is maar nog een nakijk punt erbij
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 19:42:55 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26831953
Lijkt erop dat de motor niet meer voldoende brandstof oid ingespoten krijgt.
Heeft de corsa een benzinefilter? is die al eens vervangen?
Een andere gedachte is dat er één of meerdere injectoren vies zijn of iets dergelijks.
pi_26832075
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:42 schreef Tjabbo het volgende:
Lijkt erop dat de motor niet meer voldoende brandstof oid ingespoten krijgt.
Heeft de corsa een benzinefilter? is die al eens vervangen?
Een andere gedachte is dat er één of meerdere injectoren vies zijn of iets dergelijks.
iedere auto heeft volgens mij wel een benzine filter.....
klinkt op zich logisch maar dan zou de motor wel beroerd van gaan lopen, en dat doet die echt totaal niet..... + zou je dan ook nog een storingscode moeten krijgen....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 19:48:35 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26832142
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:46 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

iedere auto heeft volgens mij wel een benzine filter.....
klinkt op zich logisch maar dan zou de motor wel beroerd van gaan lopen, en dat doet die echt totaal niet..... + zou je dan ook nog een storingscode moeten krijgen....
Okay bij benzinefilter vies misschien wel. Maar bij een vervuilde injector (of fuelrail hoewel dat weinig tot niet voorkomt) krijg je absoluut geen foutmelding
pi_26832379
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:48 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Okay bij benzinefilter vies misschien wel. Maar bij een vervuilde injector (of fuelrail hoewel dat weinig tot niet voorkomt) krijg je absoluut geen foutmelding
wordt het mengsel minder goed van en zou moeten worden opgepakt door de lambda sensor als ik het goed heb.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 19:58:36 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26832497
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:55 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

wordt het mengsel minder goed van en zou moeten worden opgepakt door de lambda sensor als ik het goed heb.....
De enige manier om te weten of je auto te arm loopt is een A/F meter volgens mij.
Lambda sonde regelt toch alleen bij een te rijk mengsel?


Anyway, er schijnt iig een soort restrictor te zitten ergens. Zit die niet bij de benzinetoevoer, dan bij de luchtaanvoer.
Tenminste ik denk dat je het die kant op moet zoeken.
pi_26832572
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:58 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

De enige manier om te weten of je auto te arm loopt is een A/F meter volgens mij.
Lambda sonde regelt toch alleen bij een te rijk mengsel?


Anyway, er schijnt iig een soort restrictor te zitten ergens. Zit die niet bij de benzinetoevoer, dan bij de luchtaanvoer.
Tenminste ik denk dat je het die kant op moet zoeken.
volgens mij wel ook een te arm mengsel....maar injectoren kan ik wel via werk laten schoonmaken....

lijkt idd dat die ergens geblokkeerd wordt, maar tis gewoon raar dat je er niets van merkt niet in het rijden of electronisch....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 20:06:03 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26832703
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:01 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

volgens mij wel ook een te arm mengsel....maar injectoren kan ik wel via werk laten schoonmaken....
Een A/F meter wordt (zeker bij turbo motoren, en dan wel gekietelde) zeker gebruikt om een te arm mengsel te kunnen detecteren. Gewoonweg omdat er geen lampje iets daarover aangeeft standaard en er geen enkel metertje of sonde is die daar iets aan doet.

Vandaar dat ik dat denk/dacht.
quote:
lijkt idd dat die ergens geblokkeerd wordt, maar tis gewoon raar dat je er niets van merkt niet in het rijden of electronisch....
Als alles electronisch (weer) als stock is ingesteld en het probleem is niet weg dan lijkt het me mechanisch. Of de computer zelf is kapot.
pi_26833076
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:06 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Een A/F meter wordt (zeker bij turbo motoren, en dan wel gekietelde) zeker gebruikt om een te arm mengsel te kunnen detecteren. Gewoonweg omdat er geen lampje iets daarover aangeeft standaard en er geen enkel metertje of sonde is die daar iets aan doet.

Vandaar dat ik dat denk/dacht.
[..]

Als alles electronisch (weer) als stock is ingesteld en het probleem is niet weg dan lijkt het me mechanisch. Of de computer zelf is kapot.
weet het zelf ook niet 100% zeker van de lambda......injectoren worden morgen iig al bij werk schoongemaakt.....

ecu kan het dan ook nog wel eens zijn, nog een aandacht punt erbij
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 8 mei 2005 @ 20:20:40 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26833236
Gewoon je pik uit de uitlaat halen,scheelt een hoop!


zie je eigen avatar




Nu ff ontopic:

Draai eens net na de kat ff de uitlaat los zodat ie daar wat lekt,en dan proberen,ik heb ooit met een mondeo me gek gezocht en het lag toen aan de achterdemper die verstopt zat.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26833293
check het toerental bij 170 eens, en kijk eens hoever je in de 2e 3e of 4e versnelling kunt voordat hij in de begrenzer knalt. Misschien is de koppeling gewoon versleten, wat hij bij stevig accelereren ook zou moeten merken btw.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_26833402
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:22 schreef PeuRac het volgende:
check het toerental bij 170 eens, en kijk eens hoever je in de 2e 3e of 4e versnelling kunt voordat hij in de begrenzer knalt. Misschien is de koppeling gewoon versleten, wat hij bij stevig accelereren ook zou moeten merken btw.
pi_26833645
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:20 schreef Herr.Flick het volgende:
Gewoon je pik uit de uitlaat halen,scheelt een hoop!


zie je eigen avatar




Nu ff ontopic:

Draai eens net na de kat ff de uitlaat los zodat ie daar wat lekt,en dan proberen,ik heb ooit met een mondeo me gek gezocht en het lag toen aan de achterdemper die verstopt zat.

Nu ben ik heel benieuwd hoe je de uitlaat verstopt krijgt, bij normaal gebruik kan zoiets niet lijkt me, heeft de auto een poos stil gestaan en zat er toen een nest in ofso
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 8 mei 2005 @ 20:44:14 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26834076
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:31 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nu ben ik heel benieuwd hoe je de uitlaat verstopt krijgt, bij normaal gebruik kan zoiets niet lijkt me, heeft de auto een poos stil gestaan en zat er toen een nest in ofso
Lasnaden die loslaten zodat een schotje verkeerd komt te zitten,uitlaten gevuld met een soort glaswol wat los laat,en ga zo maar even door.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')