Een aanpassingsperiode van, let's say, drie generaties?quote:Op zondag 8 mei 2005 18:01 schreef Dagonet het volgende:
maar ik ben dus ook van mening dat een zekere aanpassingsperiode wel te verwachten is.
Dat is waar, maar niet tot nauwelijks in een stad als Amsterdam!quote:
Ik knap er ook niet van op als hetero's dat voor mijn neus doen.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:08 schreef mineo39-76 het volgende:
heb er ook staan vrijen in het openbaar hoor!![]()
Wel neeee. Toen werden er alleen geen nationaliteiten vermeld in de krant bij incidenten.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:03 schreef mineo39-76 het volgende:
Wanneer denken jullie is het misgegaan? Begin jaren '90 was het nog rustig in ons landje...
En toch werden er toen ook homo's in elkaar geslagen. Je kunt nu ook nog heel goed staan vrijen in Amsterdam zonder dat je iets overkomt. Het is natuurlijk niet zo dat je continu en overal gevaar loopt.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:08 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar niet tot nauwelijks in een stad als Amsterdam!
Ik kwam er begin jaren '90 erg veel en heb er ook staan vrijen in het openbaar hoor!![]()
De softe jaren 70 en het afbraakbeleid van alles wat maar een beetje naar autoriteit riekte. 'U' werd een vies woord, iedereen werd 'jij' en 'jou', Henk en Miep. Leraren, politie, niemand had meer iets in te brengen op last van de geitenwollensokken brigade.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:03 schreef mineo39-76 het volgende:
Wanneer denken jullie is het misgegaan? Begin jaren '90 was het nog rustig in ons landje...
Voor een complete samenleving ja.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:08 schreef NiNi het volgende:
Een aanpassingsperiode van, let's say, drie generaties?
Ik wilde eigenlijk aangeven dat we zo langzamerhand wel bij die derde generatie zitten en de problemen groter zijn dan ooit..quote:Op zondag 8 mei 2005 18:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Voor een complete samenleving ja.
Maar voor een individu? Iemand kan toch mákkelijk een andere mening hebben dan zijn ouders?
Wat ga je er aan doen?quote:Op zondag 8 mei 2005 18:13 schreef NiNi het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk aangeven dat we zo langzamerhand wel bij die derde generatie zitten en de problemen groter zijn dan ooit..
Dat sowieso.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:13 schreef NiNi het volgende:
Ik wilde eigenlijk aangeven dat we zo langzamerhand wel bij die derde generatie zitten en de problemen groter zijn dan ooit..
Wat gaan zíj eraan doen?quote:Op zondag 8 mei 2005 18:13 schreef SCH het volgende:
Wat ga je er aan doen?
Amsterdam krijgt dezelfde burgemeester als dat ze nu hebben en dat zal inderdaad een positieve invloed hebben op de stad.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:16 schreef DennisMoore het volgende:
Nogmaals, wat zal de invloed zijn van een gekozen burgemeester straks (in grote steden)?
Zal waarschijnlijk een positief effect hebben op de bestrijding van straatcriminaliteit en straatterreur.
Wat Lemmeb zei.quote:
Okay.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:16 schreef SCH het volgende:
Verkeerde attitude natuurlijk. Alleen maar wijzen naar anderen.
Heb je zo'n hekel aan jezelf. Kijk eens naar je eigen gedrag man. Allochtonen leren van autochtonen hoe ze een hekel aan homo's moeten hebben, misschien ben jij daar wel 1 van.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:18 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Okay.
Bij kop en kont pakken en in de bak flikkeren. Daarna de nederlandse nationaliteit afnemen en het land uit flikkeren.
Maar zijn "zij" nu niet weer eens aan zet? Je kunt nu niet echt zeggen dat er uit "hun" hoek veel (positieve) geluiden komen...quote:Op zondag 8 mei 2005 18:16 schreef SCH het volgende:
Verkeerde attitude natuurlijk. Alleen maar wijzen naar anderen.
Je hebt natuurlijk compleet gelijk dat aanpassen tijd kost, en dat dat niet van de ene op de andere dag gaat. Maar hoeveel tijd moet het dan nog kosten? Hoeveel geduld moeten we nog hebben? Want ik denk dat bij heel veel mensen het geduld zolangzamerhand ècht een beetje op begint te raken, sterker nog: al op is.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben ook met andere dingen bezig
En gelijk heb je, in dat soort dingen heb ik ook geen behoefte om naar het niveau van 50 jaar geleden te gaan, het was alleen een indicatie dat je niet kan en mag verwachten dat een nieuweling meteen volledig aangepast is. De intolerantie om er dan maar op los te rammen is belachelijk en mag wat mij betreft een stuk zwaarder bestraft worden (zoals zoveel dingen in dit land) maar ik ben dus ook van mening dat een zekere aanpassingsperiode wel te verwachten is.
Je kan niet zeggen "en dit is ons land, dit heb je maar te accepteren" als sommige dingen daarvan diep tegen iemands overtuigingen ingaan. Ja, je kan het wel zeggen, je moet het ook wel zeggen, maar zoiets gebeurt niet binnen een dag of zelfs een jaar.
Zolang ze maar met hun fikken van andere mensen en hun spullen afblijven.
Ik denk niet in zij en wij. Homodiscriminatie is van alle culturen en alle gezindten. De cultuur waar ik zelf uit kom, daar is het net zo erg, nog steeds. De wat zwaarde christelijke traditie dus.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:20 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Maar zijn "zij" nu niet weer eens aan zet? Je kunt nu niet echt zeggen dat er uit "hun" hoek veel (positieve) geluiden komen...
Advocaat van de duivel-pakje gevonden in de kast?quote:Op zondag 8 mei 2005 18:18 schreef SCH het volgende:
[..]
En dan in je eigen woorden? Wat ga jij aan de toekomst van Nederland doen?
Je hebt alleen commentaar op anderen maar kan niet verzinnen wat je eigen bijdrage is en wat je zelf gaat veranderen en hoe je eigen gedrag zult zijn.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:27 schreef NiNi het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel-pakje gevonden in de kast?
Natuurlijk wil ik ook dat al die softe sector-crap stopt, keihard straffen en bij dubbele nationaliteit de Nederlandse afpakken. De don't mess with us-attitude.
Maar uiteraard kan ik daar niet voor zorgen, he. Zelfs niet als ik zelf de politiek in ga, mocht je daarmee komen aandragen.
In het dienstplicht terug idee van raptorix kan ik me trouwens ook vinden. Naast het rammen op discipline, respect ed. lijkt het me erg goed voor het kweken van wederzijds begrip en vertrouwen.
Wat is dit voor onzin?quote:Op zondag 8 mei 2005 18:20 schreef SCH het volgende:
Allochtonen leren van autochtonen hoe ze een hekel aan homo's moeten hebben,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |