Jij ziet een uiting van liefde en genegenheid als legitimatie voor geweld. Dan ben je ver heen en ik vraag me dan werkelijk af of je de essentie van je eigen godsdienst snapt. Zelfs El Moumni riep op dat homo's met rust dienden te worden gelaten.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen Verbal, het is niet logisch, maar het valt te verwachten. Kijk, ik ben het er ook absoluut niet mee eens als doodnormale mensen in elkaar worden geslagen, maar het zou mooi zijn als de ''slachtoffers in kwestie'' eens bij zichzelf te raden gingen, onder het mom van zelfkritiek zeg maar, niet meer niet minder
Ik vind het niet meer dan normaal dat je op je gedrag wordt aangekekenquote:Op zondag 8 mei 2005 13:18 schreef SCH het volgende:
Dit soort stompzinnige geweld is erg triest, dat mensen worden aangevallen omdat ze hand in hand lopen past in onze huidige samenleving waarin mensen meer dan ooit worden bekeken op uiterlijke kenmerken als kleding, gedrag en kleur.
dus dat moeten we ook gaan verbieden.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:36 schreef DennisMoore het volgende:
"En meisjes met te korte rokjes kunnen gewoon verwachten dat ze verkracht worden."
Geeft ook gelijk een duidelijk beeld van hoe sommige van dit soort jongens gehersenspoeld worden door pseudo imams. Ik heb verschillende vrienden die overtuigt moslim zijn, en die schamen zich ook duidelijk voor dit soort lui.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:38 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Jij ziet een uiting van liefde en genegenheid als legitimatie voor geweld. Dan ben je ver heen en ik vraag me dan werkelijk af of je de essentie van je eigen godsdienst snapt. Zelfs El Moumni riep op dat homo's met rust dienden te worden gelaten.
Omstanders kunnen kiezen tussen of ingrijpen of niets doen... Ingrijpen levert een veroordeling op of een mes tussen de ribben... dan is de keuze zo gemaakt.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:20 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet, al die omstanders die niets deden en bleven staan of doorliepen.
Het heeft ook niet zoveel met de islam te maken. Veel meer met leeftijd en groepsgedrag.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geeft ook gelijk een duidelijk beeld van hoe sommige van dit soort jongens gehersenspoeld worden door pseudo imams. Ik heb verschillende vrienden die overtuigt moslim zijn, en die schamen zich ook duidelijk voor dit soort lui.
Ook als je niet hand in hand loopt heb ik al diverse keren problemen gehad. Gelukkig kan ik me meestal beheersen want ik heb geen zin in problemen, ik ben iemand die nogal aardig door het lint kan gaan, en als ik wel iemand (half) dood sla kan ik me nog gaan verdedigen ook bij mijnheer Cohen.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:40 schreef SCH het volgende:
Ik loop ook niet hand in hand omdat het altijd reacties oproept hier in de stad, van zowel tokkie-achtigen als van sommige allochtonen. Je valt wat uit de toon dus je krijgt nou eenmaal blikken, dat moet je voor lief nemen, net als iemand die in een rolstoel zeg maar
Maar echt verbaal en fysiek geweld is natuurlijk vele grenzen te ver.
Gelukkig vind ik het nogal ongemakkelijk lopen, dat hand in hand en mis het niet zo erg.
Neen, ik vind zelden dat geweld legitiem is. Ik probeer enkel uit te leggen dat er diverse groepen in onze Multi-culturele samenleving rondlopen waar ook rekening mee gehouden moet worden, er zijn groepen die hier dus aanstoot aan nemen, ik ben er ook 1 van. Ik vind het niet fijn als ik 2 mannen hand in hand met elkaar zie lopen of sensual stuff zie doen, maar ik ga ze niet in elkaar slaan.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:38 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Jij ziet een uiting van liefde en genegenheid als legitimatie voor geweld.
Dat roep ik ook op hoor.quote:Dan ben je ver heen en ik vraag me dan werkelijk af of je de essentie van je eigen godsdienst snapt. Zelfs El Moumni riep op dat homo's met rust dienden te worden gelaten.
Nou zeg?!?!quote:Op zondag 8 mei 2005 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen Verbal, het is niet logisch, maar het valt te verwachten. Kijk, ik ben het er ook absoluut niet mee eens als doodnormale mensen in elkaar worden geslagen, maar het zou mooi zijn als de ''slachtoffers in kwestie'' eens bij zichzelf te raden gingen, onder het mom van zelfkritiek zeg maar, niet meer niet minder
Nuff saidquote:Op zondag 8 mei 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het niet fijn als ik 2 mannen hand in hand met elkaar zie lopen of sensual stuff zie doen, maar ik ga ze niet in elkaar slaan.
Die ken ik dus ook. Het overgrote deel van de moslims zal dit geweld ook afkeuren maar je blijft helaas een groep houden (zoals BSB) die de essentie van zijn godsdienst niet snapt en daarom geweld legitimeert. Tegen die intolerantie mag je niet tolerant zijn.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geeft ook gelijk een duidelijk beeld van hoe sommige van dit soort jongens gehersenspoeld worden door pseudo imams. Ik heb verschillende vrienden die overtuigt moslim zijn, en die schamen zich ook duidelijk voor dit soort lui.
Nee hoor, wanneer hun 'mening' tegen de wet ingaat, dien je daar geen rekening mee te houden.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
diverse groepen in onze Multi-culturele samenleving rondlopen waar ook rekening mee gehouden moet worden
Wat doe je wel? Ze uitschelden, naroepen, vies aankijken?quote:Ik vind het niet fijn als ik 2 mannen hand in hand met elkaar zie lopen of sensual stuff zie doen, maar ik ga ze niet in elkaar slaan.
Het moet toch niet gekker wordenquote:Op zondag 8 mei 2005 13:42 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Vrijheid is synoniem aan niet openlijk dingen doen waar een Koranist met een fundamentalistische uitleg zich aan zou kunnen storen ...![]()
quote:Op zondag 8 mei 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
..
Dat roep ik ook op hoor.
Is er nou echt niemand die mij begrijpt?![]()
Herhaal eens?quote:Op zondag 8 mei 2005 13:44 schreef dancemacabre het volgende:
Koning Hassan II had de oplossing, maar ja daar had niemand oren naar.
Ook veel autochtonen zijn natuurlijk niet zo tolerant. Het is echt niet zo dat als er geen Marokkaan meer in Nederland zou zijn, dit probleem verdwenen zou zijn.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:44 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Die ken ik dus ook. Het overgrote deel van de moslims zal dit geweld ook afkeuren maar je blijft helaas een groep houden (zoals BSB) die de essentie van zijn godsdienst niet snapt en daarom geweld legitimeert. Tegen die intolerantie mag je niet tolerant zijn.
Hehe we zijn er. Inderdaad, geen geweld. Meer valt er eigenlijk niet te zeggen.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, ik vind zelden dat geweld legitiem is. Ik probeer enkel uit te leggen dat er diverse groepen in onze Multi-culturele samenleving rondlopen waar ook rekening mee gehouden moet worden, er zijn groepen die hier dus aanstoot aan nemen, ik ben er ook 1 van. Ik vind het niet fijn als ik 2 mannen hand in hand met elkaar zie lopen of sensual stuff zie doen, maar ik ga ze niet in elkaar slaan.
[..]
Dat roep ik ook op hoor.
Is er nou echt niemand die mij begrijpt?![]()
Is het tegen de wet om homo-taferelen vies te vinden ???quote:Op zondag 8 mei 2005 13:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee hoor, wanneer hun 'mening' tegen de wet ingaat, dien je daar geen rekening mee te houden.
[..]
Ik scheld ze niet uit, ik roep ze niet na, ik kijk ze niet vies aan. Ik denk alleen in mij zelf van:''Ik snap die gasten niet. Dat ze plezier kunnen hebben met praktijken waar het lichaam niet voor is geschapen. Maar ik laat ze toch in hun waarde."quote:Wat doe je wel? Ze uitschelden, naroepen, vies aankijken?
Nee ben ik met je eens. Maar het is wel zo dat het gevoel van onveiligheid toeneemt. Ik zou toch wel graag willen weten wat daar de reden van is, laat wat dat betreft de onderste steen maar boven komen.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook veel autochtonen zijn natuurlijk niet zo tolerant. Het is echt niet zo dat als er geen Marokkaan meer in Nederland zou zijn, dit probleem verdwenen zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |