abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26819126
Wie denkt er nog dat wij een experiment zijn van buitenaardse wezens?
Vele dingen wijzen hierop vindt ik.
Dinosauriers en allerlei andere kleine en grotere dieren hebben 99.9% procent van de tijd over de wereld geheerst en zijn bitter weinig geevolueerd in deze lange periode. In die 0.1% is een primaat enorm snel ontwikkeld tot een mens die in een mum van tijd de wereld heeft overgenomen. Wijst dit erop dat we het resultaat zijn van een genetisch experiment?
Wat zou de mens doen als ze een planeet zou ontdekken met primitief leven? Experimenteren zoveel ze kunnen om hun eigen ontstaan te kunnen verklaren maar waarom zouden wij geen resultaat zijn van experiment?
In de boeken van Von Daniken zijn honderden bewijzen te vinden dat aan het begin van alle grote culturen er invloed was van bovenaf. Ridders die op bliksemende schilden uit de hemel neer daalden, afbeeldingen van rare figuren die aan het stuur zitten van een of ander tuig maar na het vertrek van de invloeden storten de culturen in elkaar. Dit vindt ik sterk lijken op hoe de mens vroeger aan ontwikkelingshulp deed we brachten een tractor en enkel machines naar Afrika maar we leerden de mensen niet hoe ze ermee moesten werken en onderhouden. Als de ontwikkelingshelpers vertrokken bleven de tractoren en werktuig werkloos achter. Nu leren we de mensen hoe ze moeten irrigeren en bodem bewerken en leren we hen met werktuigen omgaan waardoor ze ook zonder hulp verder kunnen. Zo hebben ze ons ook beinvloed door kennis aan de mens te geven zodat we onszelf vlugger kunnen ontwikkellen, door ons godsdienst te schenken zodat we kunnen oorlog voeren en dat alles als een experimentje.
Of zoek ik het te ver volgens jullie?
  zondag 8 mei 2005 @ 10:56:53 #2
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_26819328
Kan, hoewel ik er een beetje starcraft ideeen bij krijg. In dat spel werd ook een of ander ras geevolueerd door aliens, maar dat ging dusdanig snel dat er een chaos uitbrak. Hmmmm, sounds familiar
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  zondag 8 mei 2005 @ 10:58:14 #3
95600 achmet
You don't know...
pi_26819348
leuk bedacht maar nee...
Great minds discuss ideas*; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
pi_26819384
De mens ontwikkelt zich niet lineair maar exponentieel en dat zal tot een chaos leiden als er niet wordt ingegrepen.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:03:06 #5
95600 achmet
You don't know...
pi_26819402
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:01 schreef ikke0302 het volgende:
De mens ontwikkelt zich niet lineair maar exponentieel en dat zal tot een chaos leiden als er niet wordt ingegrepen.
en waar baseer je dat op
Great minds discuss ideas*; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
pi_26819471
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:03 schreef achmet het volgende:

[..]

en waar baseer je dat op
Op de wereldwijde consumptie. Op het steeds meer op de markt komen van nieuwe technologieen. Deze versnelde ontwikkeling zorgt voor een groot gebruik aan grondstoffen die niet onuitputtelijk zijn wat op termijn voor een enorme schaarste zal zorgen van voedsel en water. Wat volgens mij toch een chaos zal veroorzaken.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:11:04 #7
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_26819528
Gezien onze eigen lust tot experimenteren op lagere diersoorten (en op elkaar), lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat een eventueel buitenaards ras die drang ook zou hebben.

Maar of wij dan een experiment zijn? Geen idee. Maakt het verschil?
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  zondag 8 mei 2005 @ 11:12:30 #8
95600 achmet
You don't know...
pi_26819550
oh voedsel zal er altijd wel zijn, (desnoods vervanger)
en water zal wel een vervanger voor komen
en olie word ook overbodig

voor alles is er al een substituut maar dat word pas uitgebracht wanneer alles is uitgeput en er niks meer valt te verdienen.
als dat niet zo is.. sjah dan leef ik toch niet meer .. en alles komt een einde
pi_26819618
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:11 schreef deGVR het volgende:
Gezien onze eigen lust tot experimenteren op lagere diersoorten (en op elkaar), lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat een eventueel buitenaards ras die drang ook zou hebben.

Maar of wij dan een experiment zijn? Geen idee. Maakt het verschil?
Het maakt inderdaad geen verschil maar het zou veel vragen kunnen oplossen en zou de mens ooit zo slim worden om het te ontdekken. De eerste muis die in een doolhof aan het lopen is en plots beseft dat er met haar voeten wordt gespeeld moet nog komen denk ik.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:19:30 #10
118212 r4uz
Die 4 moet een a voorstellen.
pi_26819640
Ik vind het maar een onzin theorie.
http://www.xs4all.nl/~burter/ <-- mijn liedjes.
pi_26819650
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:12 schreef achmet het volgende:
oh voedsel zal er altijd wel zijn, (desnoods vervanger)
en water zal wel een vervanger voor komen
en olie word ook overbodig

voor alles is er al een substituut maar dat word pas uitgebracht wanneer alles is uitgeput en er niks meer valt te verdienen.
als dat niet zo is.. sjah dan leef ik toch niet meer .. en alles komt een einde
Als de helft van de Aziaten hetzelfde consumeren als de mensen uit het Westen is op 3maand tijd 95% van het voedsel van de aardbol verdwenen.
pi_26819651
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:39 schreef ikke0302 het volgende:
Wie denkt er nog dat wij een experiment zijn van buitenaardse wezens?
Vele dingen wijzen hierop vindt ik.
Dinosauriers en allerlei andere kleine en grotere dieren hebben 99.9% procent van de tijd over de wereld geheerst en zijn bitter weinig geevolueerd in deze lange periode. In die 0.1% is een primaat enorm snel ontwikkeld tot een mens die in een mum van tijd de wereld heeft overgenomen. Wijst dit erop dat we het resultaat zijn van een genetisch experiment?
Hoezo bitter weinig geevolueerd er is juist heel veel geevolueerd. De mens zelf heeft er 5 miljoen jaar over gedaan voordat deze in 'een mum van tijd de werteld heeft overgenomen'.
quote:
Wat zou de mens doen als ze een planeet zou ontdekken met primitief leven? Experimenteren zoveel ze kunnen om hun eigen ontstaan te kunnen verklaren maar waarom zouden wij geen resultaat zijn van experiment?
James patrick hogan heeft hier in zijn giants trilogy wel leuk over geschreven.
quote:
In de boeken van Von Daniken zijn honderden bewijzen te vinden dat aan het begin van alle grote culturen er invloed was van bovenaf. Ridders die op bliksemende schilden uit de hemel neer daalden, afbeeldingen van rare figuren die aan het stuur zitten van een of ander tuig maar na het vertrek van de invloeden storten de culturen in elkaar. Of zoek ik het te ver volgens jullie?
Ja kom eens met iets overtuigends.
pi_26819703
Whatever the case, het verandert niets aan de realiteit zoals die is. Niets verandert daar iets aan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:26:56 #14
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_26819759
Nee, dat zijn we niet. Kom op denk eens een beetje rationeel en logisch na. Dat soort verhalen zoals jij die beschreef was om mensen angst in te boezemen en juist extra trots te zijn op hun helden.

achmet, een vervanger voor water zal er niet komen. Water zal altijd blijven, alles is namelijk om water heen gebouwd. Een vervanger is ook niet nodig, een goede manier om zout en vervuild water te zuiveren overigens wel. Maar dat is er al.
Lul dus niet zo uit je nek.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_26819851
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:20 schreef gargamel het volgende:

[..]

Hoezo bitter weinig geevolueerd er is juist heel veel geevolueerd. De mens zelf heeft er 5 miljoen jaar over gedaan voordat deze in 'een mum van tijd de werteld heeft overgenomen'.
[..]

James patrick hogan heeft hier in zijn giants trilogy wel leuk over geschreven.
[..]
Zal ik eens lezen dank u

Ja kom eens met iets overtuigends.
Als je de ontwikkeling van de mens bekijkt is dat zeer snel in vergelijking met andere dieren. De alligator is de oudste nog levende soort ter wereld maar heeft zich nauwelijks ontwikkeld. Als je de evolutietheorie gelooft waarom hebben enkel de apen zich ontwikkeld tot rechtopstaande dieren die hebben leren communiceren en zijn uitgegroeid tot de mens. Waarom zijn bijvoorbeeld de katachtigen niet rechtop gaan lopen en leren communiceren en uitgegroeid tot een "menselijk"
ras. Waarom zijn enkel de hersenen van 1 soort apen zich beginnen ontwikkellen en niet van alle apen of van alle gewervelde dieren. Alle dieren die evenlang op de aarde zijn als de mens zou eenzelfde vorm van ontwikkeling moeten hebben.
Ik wil hier niemand overtuigen maar enkel een discussie openen.
pi_26819981
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:24 schreef JohnDDD het volgende:
Whatever the case, het verandert niets aan de realiteit zoals die is. Niets verandert daar iets aan.
Wat verandert de realiteit dan wel? Niks kan de realiteit veranderen want daarom is het reeel.

De mens denkt dat het heelal rond ons draait maar in werkelijkheid bevinden we ons in 1 van de jongste melkwegstelsels uit het heelal en zijn we niks meer dan vlooien in de huid van een hond.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:39:48 #17
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_26820003
Oh jee, waarom moet er altijd een reden zijn voor onze aanwezigheid hier op aarde? Iedereen zoekt er wel een, God/Allah, buitenaardse wezens? Leuk bedacht, maar erg utopisch....
volgens mij heb je te vaak ET gekeken!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 8 mei 2005 @ 11:44:41 #18
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_26820095
Jazeker... een buitenaardse computer, genaamd "De Felle Realist" heeft ons bedacht om ons te helpen de vraag te bedenken die behoort bij het antwoord "42" - wat het antwoord is op de vraag van het heelal, het leven en de rest. Het hele experiment wordt gecontroleerd door muizen. [Bron]
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_26820129
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:38 schreef ikke0302 het volgende:

[..]

Wat verandert de realiteit dan wel? Niks kan de realiteit veranderen want daarom is het reeel.

De mens denkt dat het heelal rond ons draait maar in werkelijkheid bevinden we ons in 1 van de jongste melkwegstelsels uit het heelal en zijn we niks meer dan vlooien in de huid van een hond.
Inderdaad. Kijk, of er nou buitenaardse wezens zijn die ons als experiment hier op deze planeet hebben gezet, of er nou een God is die ons een hemel binnenlaat of tot in de hel brengt na onze dood, onze mogelijkheden reiken niet verder dan een eeuwig leven van vreugde en verdriet, en niets is er wat ons leven zinnig of onzinnig kan maken. Het leven is zoals het is en geen enkele waarheid kan daar iets aan veranderen.
pi_26820191
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:39 schreef descendent1 het volgende:
Oh jee, waarom moet er altijd een reden zijn voor onze aanwezigheid hier op aarde? Iedereen zoekt er wel een, God/Allah, buitenaardse wezens? Leuk bedacht, maar erg utopisch....
volgens mij heb je te vaak ET gekeken!
Ik zoek niet naar een reden waarom de mens bestaat en hier is, maar waarom de buitenaardsen hier zijn.
pi_26820247
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Inderdaad. Kijk, of er nou buitenaardse wezens zijn die ons als experiment hier op deze planeet hebben gezet, of er nou een God is die ons een hemel binnenlaat of tot in de hel brengt na onze dood, onze mogelijkheden reiken niet verder dan een eeuwig leven van vreugde en verdriet, en niets is er wat ons leven zinnig of onzinnig kan maken. Het leven is zoals het is en geen enkele waarheid kan daar iets aan veranderen.
Sommige waarheden zouden volgens mij toch veel kunnen veranderen aan het leven hier op aarde. Stel dat er met 100% zekerheid kan bewezen worden dat er geen God is en dat er geen leven is na de dood. Dan zou de wereld er volledig anders uit zien. Of het beter of slechter zou zijn dat weet ik niet maar hij zou wel anders zijn.
pi_26820291
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:54 schreef ikke0302 het volgende:

[..]

Sommige waarheden zouden volgens mij toch veel kunnen veranderen aan het leven hier op aarde. Stel dat er met 100% zekerheid kan bewezen worden dat er geen God is en dat er geen leven is na de dood. Dan zou de wereld er volledig anders uit zien. Of het beter of slechter zou zijn dat weet ik niet maar hij zou wel anders zijn.
Dezelfde disbalans zien we terug in onze samenleving; menslievende, seculiere drang naar vrijheid (naastenliefde, etc), extremisme, wrede, seculiere drang naar vrijheid (agressie, woede); ik denk dat de balans wel uitslaat naar liefde en mededogen omdat mensen wel aanvoelen dat dat prettig is.

Het zou het leven wel veranderen; maar het verandert niets aan de waarheden van het leven.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:01:17 #23
64781 bonke
pipo koeie
pi_26820409
doordat we rechtop gingen lopen werd ons lichaam koeler
het hart moest sneller pompen en dat had weer als voordeel dat de hersenen meer bloed kregen en zich dus sneller ontwikkelde dan bij een beest dat op vier poten loopt
ook is het zo dat doordat we rechtop gingen lopen ons hoofd wel warmer werd ( daarom hebben we ook veel haar op ons hoofd om het hoofd koeler te krijgen
elk beest heeft een uitgerekt lichaam ---- tegen over ons dus I
een uitgerekt lichaam neemt veel meer warmte op dan een hoog en smal lichaam en daarom hoeft het hart van een beest ook niet zo snel te pompen wat weer als nadeel heeft dat de hersenen zich minder ontwikkelen
correct me if im wrong
pies on joe toe
pi_26820917
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:01 schreef bonke het volgende:
doordat we rechtop gingen lopen werd ons lichaam koeler
het hart moest sneller pompen en dat had weer als voordeel dat de hersenen meer bloed kregen en zich dus sneller ontwikkelde dan bij een beest dat op vier poten loopt
ook is het zo dat doordat we rechtop gingen lopen ons hoofd wel warmer werd ( daarom hebben we ook veel haar op ons hoofd om het hoofd koeler te krijgen
elk beest heeft een uitgerekt lichaam ---- tegen over ons dus I
een uitgerekt lichaam neemt veel meer warmte op dan een hoog en smal lichaam en daarom hoeft het hart van een beest ook niet zo snel te pompen wat weer als nadeel heeft dat de hersenen zich minder ontwikkelen
correct me if im wrong
Jou verklaring klinkt perfect logisch maar waarom zou er maar 1 dier van de miljoenen die er op aarde geweest zijn rechtopstaand gaan lopen terwijl er zovele voordelen aan verbonden zijn.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:25:49 #25
64781 bonke
pipo koeie
pi_26821062
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:20 schreef ikke0302 het volgende:

[..]

Jou verklaring klinkt perfect logisch maar waarom zou er maar 1 dier van de miljoenen die er op aarde geweest zijn rechtopstaand gaan lopen terwijl er zovele voordelen aan verbonden zijn.
omdat wij net mazzel hebben gehad denk ik

of: omdat we in het begin niet sterk genoeg waren om ons te meten met de andere dierenwereld, we vluchtten dus de bomen in wat weer tot gevolg had dat we meer rechtop kwamen te staan en dus slimmer werden
voordat we slimmer werden waren we dus afhankelijk van wat de natuur ons gaf
vruchten, kleine beestjes die we wel konden hebben, wortelen enzz

[ Bericht 12% gewijzigd door bonke op 08-05-2005 12:33:25 ]
pies on joe toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')