quote:
Omdat het kopen van een VHS-recorder toch wel erg naïef is in deze moderne tijd. Een hoop merken pleuren deze dingen nog snel op de markt, maar er wordt nog maar weinig geproduceerd...
quote:
Mijn oom heeft zo'n ding en ik ben blij dat ik een dvd brander heb in mijn pc.
Wat is dat nou weer voor vergelijking? Heb je daar dan ook een TV-tuner aan gekoppeld en kun je ook in standaard DVD-formaat meteen in opnemen? Nee dus...
Het is dus maar wat je er mee wil!
quote:
Jezus wat een gedoe en wat een slechte kwaliteit krijg je dan
![]()
.
Wat een enorme hoop "bull-shit" kraam je uit. Mijn SONY RDR-GX300B neemt in de slechtste kwaliteit 6 uur aan beeld- en geluidsmateriaal op en dat is vele malen beter dan de kwaliteit van een VHS in normale (Short Play) mode!
Daarnaast kan ik kijken naar stilstaand beeld dat er perfect uitziet, ik kan vele malen sneller zoeken en zonder die irritante strepen door het beeld tijdens het snelspoelen. Daarnaast hoef ik NOOIT terug te spoelen, heb ik WEL een overzichtelijke index, kan ik veel makkelijker een titel(naam) toevoegen aan een recording en weet ik tenminste wat het is, maar mijn SONY pakt standaard zelfs de programmanaam via teletekst(!), ook neemt een DVD-schijfje/doosje veel minder kastruimte in beslag.
Heb ik het nog niet eens over andere grote voordelen als de "uitwissel"-briljantie, want ik kan het Journaal bijvoorbeeld opnemen en later op mijn notebook (met DVD-station) op een andere plek bekijken.
En dan heb ik als extra, dat ik ook mijn (8 cm) DVD-camera opnamen zo afspelen. Maar ik kan ze ook eerst (na)bewerken in de PC en daarna "kwaliteitsverlies-loos" overzetten op een grote (standaard) DVD.
Maar mijn kritiek op jouw posting gaat dus in de eerste instantie uit naar de opmerking over de kwaliteit. Je moet ook geen bagger-apparaat van de Aldi/Kruidvat o.i.d. kopen. Die van mij speelt weliswaar geen JPEG of Kodad CD's af, laat staan CD-I's, maar die van mij is wel verrot compatibel en leest DVD's waar Philips (en vele anderen, zie andere forums op het Internet!!) al opgeven met "Dirty disc"-melding. Ook kan die van mij zowel + als - DVD's lezen, recordable en rewritable.
Hij zou zelfs Dual-Layer DVD's moeten kunnen branden, maar de recordables die ik tot zover probeerde, lust ie niet. Naar verluidt, geldt deze DL-compatibiliteit ook alleen voor Rewritables van het + formaat en die zijn nog in de maak (zie bijvoorbeeld
http://www.tweakers.net voor meer informatie hierover).
Kortom, ik ben zeer tevreden over mijn machientje en die HD mis ik voor geen seconde. Als ik meer wil opnemen, wissel ik gewoon de schijf ('k Heb een stuk of 15 Rewritables) en ik hoef niet eerst op HD op te nemen, om het vervolgens "alsnog" op DVD weg te branden.
De enige waarde van de HD is, als je later de reclames of andere scenes wil wegknippen, kortom: Je DVD-opnames wil nabewerken, maar dat doe ik zelf wel op mijn PC:
Veel handiger, sneller en minder omslachtig dan dat geklooi met menu's en afstandbediening.
Maar goed, ieder zijn meug.
Nogmaals, let op met de goedkope merken, die beweren van alles te "eten", maar kotsen net zo hard de meeste schijven weer uit. Vooral recordables (van een computer) komen met regelmaat weer uit deze apparaten. Ik heb er zelf ervaring mee, mijn ma heeft zo'n "Hiteker":
Op zich aardig apparaatje, niet zo erg duur en kan veel. Maar mijn DVD-R discs vindt ie niet zo prettig en vooral als ze opgenomen zijn met de PC, pakt ie ze niet. De + schijven juist weer wel en dat verbaasde mij aangezien men eerder mij vertelde dat - juist meer compatible is met standaard DVD-spelers.
Hopelijk heeft de rest van de lezers ook wat aan deze info als ze op zoek zijn naar 'n DVD-recorder.
TIP: Die van mij komt via het Web uit Duitsland en was 120 euro(!) goedkoper. Toen men hier bij de goedkoopste Internet-winkel nog 499 vroeg, kocht ik incl. bezorgen 380 euro.
Enige risico/addertje onder het gras: Wel wat onhandig met garantie, maar dat heb ik toch niet nodig (gehad). Die SONY RDR-GX300(B) is een klasse-apparaat.