Ik zag het ja. Ik weet niet of ik wel ga kijken, ik hou niet zo van spoilers.quote:Op zondag 27 november 2005 11:32 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond U2 - Vertigo Live in Chicago op RTL5: 23.25-0.27
Klopt, maar nu kijkt hij even om.quote:Op zondag 27 november 2005 21:20 schreef Dandelion het volgende:
[..]
aan de andere kant zit ie tijdens het hele concert zo chagerijnig te kijken...
Ondertussen al even bezig.quote:Op zondag 27 november 2005 11:32 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond U2 - Vertigo Live in Chicago op RTL5: 23.25-0.27
neequote:Op maandag 28 november 2005 00:29 schreef m021 het volgende:
Hé, op de echte DVD loopt de aftiteling toch niet door "40" heen hè?![]()
daar is nog niets over bekend. Maar www.u2.com zal het beslist als eerste weten.quote:Op maandag 28 november 2005 04:22 schreef fernando_redondo het volgende:
Weet iemand al de data wanneer U2 in Latijns Amerika gaat spelen?
Bron: U2book.netquote:Gisteren (25-11-05) was de première van de nieuwe videoclip van U2 'Original Of the Species' op MTV. Een hightech staaltje waarin de hoofden van de bandleden als computer animatie te zien zijn. De videoclip is gemaakt door Catherine Owens, een vriendin van de bandleden. Zie ook het nieuwsbericht op de U2 fanclub site.
Je kunt de videoclip in zijn geheel (als je U2.com lid bent) bekijken via deze link.
Naast de laatste officiële U2 kalender wallpaper van december (komt volgende week) hebben we een wallpaper van 'Original of the Species' video gemaakt.
De single zal naar alle waarschijnlijkheid in december alleen in Canada uitgebracht gaan worden. Als dat het geval is zullen we proberen de single te gaan leveren. Meer hierover in onze aankomende nieuwsbrief.
* meldt *quote:Op maandag 28 november 2005 18:42 schreef Maraca het volgende:
Trouwens.. de nieuwe videoclip van U2 is al uit.. Original of the species..
[..]
Bron: U2book.net
Niet gezien.. wie heeft hem gezien?
Dat was Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me ookquote:Op maandag 28 november 2005 19:04 schreef Murray het volgende:
[..]
* meldt *
Niet bepaald een standaard clip voor U2, hij's helemaal geanimeerd.
ZÓ'N vet nummer...quote:Op maandag 28 november 2005 19:20 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dat was Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me ook
Godzijdank zijn daar geen beelden vanquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:39 schreef Mister_Slide het volgende:
Whahaha![]()
Is daar een video/geluidsopname van?
dat impliceert dat er wel geluidsopnamen van zijnquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:52 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Godzijdank zijn daar geen beelden van![]()
Ik voel die knoop nu al opkomen...![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:09 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb dat nr een keer gezongen met één of ander Karaoke-iets...
ah oorzaak drank natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:19 schreef Waxxer het volgende:
Ik hoop met heeeelll mijn hart dat er géén stiekeme geluidsopnamen van zijn
En ik moet sowieso niet gaan zingenHet was dwang! Het was pure dwáng!!!!
En het gebeurde al twee jaar geleden, maar het voelt alsof het afgelopen weekend was
Leuke vriendin heb je.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:28 schreef Dandelion het volgende:
mijn vriendin vind het leuk om mijn vrienden daar aan te herinneren als ze over de vloer zijn hier.![]()
ach, ik doe ook wel eens wat voor haarquote:
ach nee, ik wacht op de dag dat ik het weer aandurf om dit stukje kwaliteit te beluisteren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:17 schreef Waxxer het volgende:
ich denke, das ich...
Pardon.
ik denk dat ik Numb niet eens zuiver kan voordragen..
En Dandelion, op cd zelfs!Een cassettebandje a lá, maar zo'n cd die overal mee naartoe kan... Ik moet er niet aan dénken! Heb je 'm niet doormidden gebroken dan?
Of een krasje gemaakt op precies de goede plek?
Als je 25 jaar getrouwd bent en al je blunders keurig chronologisch krijgt voorgedragenquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:18 schreef Dandelion het volgende:
[..]
ach nee, ik wacht op de dag dat ik het weer aandurf om dit stukje kwaliteit te beluisteren.
ieuw trouwen!quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:54 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Als je 25 jaar getrouwd bent en al je blunders keurig chronologisch krijgt voorgedragen
t ligt inderdaad aan mijn pruts apparatuur.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:51 schreef Dandelion het volgende:
Wat een gave DVD. En super geluid!
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr: nog anderen bekend met het probleem dat bij de laag wissel van de dvd (eind bullet the blue sky) het geluid weg valt en het beeld doorloopt? Ik heb em dan op DTS staan. Ik moet dan vervolgens de audio track weer op DTS zetten om het weer aan het werk te krijgen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het aan mijn knake dvd-spelert ligt hoor, maar misschien zijn er mensen die het probleem ook met een fatsoenlijk apparaat hebben.
Idd, ze gaan hem gebruiken in de Croke III dvd.quote:Op woensdag 30 november 2005 02:25 schreef Murray het volgende:
Er schijnt een soundboard van Dublin III aan te komen...
http://www.universal.dk/releaseplan.aspquote:Uge 13 .2006
U2 Popmart Tour DVD DVD
Ik heb geen problemenquote:Op woensdag 30 november 2005 01:21 schreef Dandelion het volgende:
[..]
t ligt inderdaad aan mijn pruts apparatuur.
Nee hoor. De reden dat het hij op de PS2 wel doet is dat daar schijnbaar foutcorrectie-software in zit. Op de pc en op gewone dvd-spelers werkt hij niet goed.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:32 schreef Mdk het volgende:
Dan ligt het toch ook aan jezelf?
Daar zal ik eens naar luisteren, ik krijg morgen mijn super de luxe ES-3 in ear monitors, dus die zal ik er eens op loslatenquote:Op donderdag 1 december 2005 19:56 schreef m021 het volgende:
[..]Ik merk nu trouwens nog iets: tijdens Crumbs From Your Table (op de gewone HTDAAB CD) hoor ik zachte klikjes. Vooral tijdens de intro "duidelijk" te horen. Heeft iemand anders dit ook, of ligt het aan mijn cd?
dat is 'normaal'. een dvd van 9 gigabite is opgebouwd uit 2 lagen, het hikje wat je ziet is de laagwissel, waar de leeskop niet soepel overheen gaat. Bij films zorgen ze er (op een beetje dvd) voor dat deze in een scene wissel zit, waar het beeld toch zwart is, zodat je het niet opmerkt. Bij een concert registratie is dat wat lastiger natuurlijk, dus ik ben al blij dat die aan het eind van het nummer zit. Ik ben nog geen dvd spelert tegen gekomen die daar vloeiend overheen leest, dus je hebt niet voor niets zo hard gespaard voor je apparatuur.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:44 schreef Waxxer het volgende:
Nou, er zit bij mij ook een "hikje" bij Bullet the Blue Sky... Niet tijdens de muziek (dat moest er nog eens bij komen...), maar toch...
En het is een Sony-apparaat. Behorende tot een home-cinema-set waar ik kei-hajd vooj het moeten wejken!
flikker op man, coexist, als bono dr bij is misschien, de rest van de tijd schop ik het liefst iedereen in elkaar. Coexist is voor achterlijke hippies.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:12 schreef Waxxer het volgende:
Een per ongelukke dubbelpost is toch niet loserig?
En dan gelijk schelden....
C-O-E-X-I-S-T!!!!
Nounounounounounouquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:21 schreef Dandelion het volgende:
[..]
flikker op man, coexist, als bono dr bij is misschien, de rest van de tijd schop ik het liefst iedereen in elkaar. Coexist is voor achterlijke hippies.
![]()
de echo heeft nog dagenlang doorgedreund in mijn hoofd en heeft geleid tot een staat van bewuste schizofrenie, En vandaag is de keuze gevallen op BOOS.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:31 schreef Waxxer het volgende:
[..]
NounounounounounouDit gaat tegen álles in, wat je geleerd hebt in de Amsterdam Arena!!! Naja, je kon er weinig van mee krijgen wát hij zei, dus wat dat betreft...
Haha. Mijn vader (liefhebber van klassiek en jazz) zou ik nooit aan U2 krijgen. Maar dat is ook helemaal niet erg.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef Waxxer het volgende:
Mijn vader kan zelfs wat nummers meezingen/meeneuriën.. Die heb ik na 15 jaar eindelijk into-U2 gekregen.
Haha idd die van mij ookquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:11 schreef m021 het volgende:
[..]
Haha. Mijn vader (liefhebber van klassiek en jazz) zou ik nooit aan U2 krijgen. Maar dat is ook helemaal niet erg.
Mijn moeder vindt het wel leuk overigens, maar ze kent alleen de nummers die op de radio worden gedraaid.
Het grappige was dat je juist de stem ontzettend goed kon horen als je oordoppen in had.... Die had ik dus ook in, en ik kon precies volgen wat Bono allemaal zei. Uiteraard deed ik ze wel uit bij wat rustigere nummers en af en toe om het overweldigende publiekgeluid te horen! Net als bij Yahweh en 40 bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:31 schreef Waxxer het volgende:
[..]
NounounounounounouDit gaat tegen álles in, wat je geleerd hebt in de Amsterdam Arena!!! Naja, je kon er weinig van mee krijgen wát hij zei, dus wat dat betreft...
Mysterious Ways wordt af en toe nog wel eens op de radio gedraaid, misschien dat hij het zo kende?quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:18 schreef Waxxer het volgende:
En hoewel ze Mysterious Ways niet eens hebben gespeeld in A'dam, kon mijn vader dat tóch meezingen!![]()
Nou ja, een poging tot, en hij kende het refrein.
heb het eens gecheckd maar dat hoor ik toch echt niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:56 schreef m021 het volgende:
[..]
Ik merk nu trouwens nog iets: tijdens Crumbs From Your Table (op de gewone HTDAAB CD) hoor ik zachte klikjes. Vooral tijdens de intro "duidelijk" te horen. Heeft iemand anders dit ook, of ligt het aan mijn cd?
Hee hee, hoo hoo... Dat kun je ook anders zeggen he?! "Ik ben echt superblij!!quote:Op maandag 5 december 2005 15:44 schreef schaap001 het volgende:
Die ouwe kinderlokker bleek bij mij de dubbel DVD van Chicago in mijn schoen gestopt te hebben vannochtend. Nog geen tijd gehad om 'm te kunnen bekijken, er wel ff snel erdoorheen gezapt. Kan het zijn dat ze die enorme lampjesmuur die er in Amsterdam stond, daar niet hebben gebruikt? Of heb ik nou net de verkeerde stukkies gezien (Electric Co o.a.)...
Lees het topic maar door, daarin staat het antwoord op je vraag.quote:Op maandag 5 december 2005 15:44 schreef schaap001 het volgende:
Kan het zijn dat ze die enorme lampjesmuur die er in Amsterdam stond, daar niet hebben gebruikt? Of heb ik nou net de verkeerde stukkies gezien (Electric Co o.a.)...
Geen muur, maar een gordijn. bekijk het maarquote:Op maandag 5 december 2005 15:56 schreef schaap001 het volgende:
Maar ik begrijp dat ie nog komt, die lampjesmuur en bijbehorende projecties? Vinnik toch altijd wel leuker, aangezien ik in Amsterdam was, om een registratie te hebben die ongeveer gelijk is aan wat ik zelf gezien heb. Die ´Slane Castle´ DVD van U2 is geweldig, maar dat had je alleen maar dáár kunnen zien.
Nobody's perfectquote:Op maandag 5 december 2005 16:10 schreef m021 het volgende:
[..]
Lees het topic maar door, daarin staat het antwoord op je vraag.
Echt, wat heb ik een hekel aan mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld.
Ik ook, ja. Bah, al die mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld. Foei!quote:Op maandag 5 december 2005 16:10 schreef m021 het volgende:
[..]
Lees het topic maar door, daarin staat het antwoord op je vraag.
Echt, wat heb ik een hekel aan mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld.
Je weet dat ik het tegen jou had?quote:Op maandag 5 december 2005 16:21 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ik ook, ja. Bah, al die mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld. Foei!
Flauw hoor.quote:Op maandag 5 december 2005 16:28 schreef Waxxer het volgende:
ik heb een brandende vraag, die ik nu niet meer durf te stellen..
quote:Op maandag 5 december 2005 16:33 schreef m021 het volgende:
[..]
Flauw hoor.
Zolang niet exact dezelfde vraag al eens gesteld is in dit topic, zal ik m'n klep houden.![]()
Dat bedoel ikquote:Op maandag 5 december 2005 16:42 schreef m021 het volgende:
Was dat niet Wake Up van The Arcade Fire?
Ik heb het nummer zelf nog nooit gehoord, maar omdat het overal op Internet staat weet ik het nu nog uit m'n hoofd ook.
Oh shit een 1 of andere homo had Dolby Digital ingeschakeld ipv gewoon stereo (via de versterker dusquote:Op maandag 5 december 2005 15:55 schreef no1uknow het volgende:
Mijn ouders hebben mij U2 'aangeleerd'
Ik ben er mee opgegroeid.
Maar vandaag eindelijk de DVD gekeken
Prachtig, echt prachtig, alleen wel zonde soms.
Ze bleven echt kloten met dat geluid.
Soms was de basgitaar weer half weg of soms The Egde dan weer.
En soms komt ook opeens het publiek naar voren, en andere meezing nummers worden ze weer gedempt. Soms zet Bono het publiek aan tot zingen etc. en dan hoor je het publiek niet
Als je bijv. kijkt naar de DVD van Toto (Live in Amsterdam), die is veeel veeel beter qau geluid.
Maar toch een op en top DVD
Electrical Storm is inderdaad top!quote:Op maandag 5 december 2005 17:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Even een ander onderwerp:
Heeft hier iedereen die Greatest Hits 1990 - 2000 compilatie?
Man o man, wat is Electrical Storm toch een SCHITTEREND nummer.
![]()
staat nu op namelijk...![]()
Ik krijg er juist elke keer weer een hoop positieve vibraties van als ik het hoor.quote:Op maandag 5 december 2005 17:02 schreef Waxxer het volgende:
Niet echt een nummer waar ik wild van word, hoor ik nu.
ik ook, vooral dat wazige eindquote:Op maandag 5 december 2005 18:09 schreef Murray het volgende:
[..]
Ik krijg er juist elke keer weer een hoop positieve vibraties van als ik het hoor.
DTS does the trickquote:Op maandag 5 december 2005 17:39 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Oh shit een 1 of andere homo had Dolby Digital ingeschakeld ipv gewoon stereo (via de versterker dus)
Nounounounounou....quote:Op maandag 5 december 2005 17:39 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Oh shit een 1 of andere homo had Dolby Digital ingeschakeld ipv gewoon stereo (via de versterker dus)
Oh ja, van dat whooooohhhoooo enz krijg ik wel weer de kriebels, trouwens!quote:Op maandag 5 december 2005 18:09 schreef Murray het volgende:
[..]
Ik krijg er juist elke keer weer een hoop positieve vibraties van als ik het hoor.
tjeesis waxxer, ben jij op kruistocht ofzo?quote:Op maandag 5 december 2005 18:18 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Nounounounounou....
C-O-E-X-I-S-T
"Iemand thuis had de geluidsinstellingen van de stereo-installatie gewijzigd, en dat zag ik later pas", zeg je dan..
quote:Op maandag 5 december 2005 18:28 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tjeesis waxxer, ben jij op kruistocht ofzo?![]()
Ja.quote:Op maandag 5 december 2005 18:33 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Hahaha, nee, ik ben in een anti-baldadigheidbui vandaag, door omstandigheden (ruit vernield door vuurwerk), dus ik strijd vandaag tegen alles dat ontoelaatbaar is in een leefbare samenleving in harmonie, met respect, acceptatie en normbesef.
Ik was niet thuis...quote:Op maandag 5 december 2005 18:34 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Ja.
Kruistocht dus
btw:
je hebt de dader van het 'vuurwerk incident' toch wel een stevig potje Coexist op zijn neus verkocht he?
Je waant je weer helemaal bij het concert. Same here, als ik dat nummer hoor.quote:Op maandag 5 december 2005 18:19 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Oh ja, van dat whooooohhhoooo enz krijg ik wel weer de kriebels, trouwens!
ja hij heeft daar een kikker in de keel ofzo.quote:Op maandag 5 december 2005 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is het 'foutje' tijdens het begin van Elevation meer mensen opgevallen? Tijdens het rustige gedeelte lijkt 't alsof Bono zich verslikt ofzo. Raar.
Dat lijkt niet alleen zo hoor.quote:Op maandag 5 december 2005 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is het 'foutje' tijdens het begin van Elevation meer mensen opgevallen? Tijdens het rustige gedeelte lijkt 't alsof Bono zich verslikt ofzo. Raar.
Heb je dan de rest van het nr niet uitgekeken? Hij schraapt z'n keel nog eens goed en zegt iets over dat het publiek hem moet helpen... (met zingen) .."got a frog in my throat"quote:Op maandag 5 december 2005 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Normaal gesproken zorgen ze dat er geen fouten in zitten. Tijdens Popmart Mexico speelt Edge een valse noot, op de video/CD (en hopenlijk binnenkort ook eens de DVDquote:Op maandag 5 december 2005 20:25 schreef Dandelion het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dat eigenlijk wel of niet gebeurt, dat ze foutjes in de studio ff over spelen, iemand daar zicht op?
quote:Something that is far more noticeable than on previous U2 live-recordings is that flaws from the band aren't edited out (Choosing to film both nights was not for nothing). Therefore you'll hear Edge making mistakes at times ('Miracle Drug' solo, start of '40', and 'Mysterious Ways' solo) and Bono mixing up some lyrics ('Love and Peace or Else' and 'Yahweh'), which makes the whole thing more likable and authentic. That's probably what the people in charge were thinking and, for instance, decided to go with an 'Elevation' version on the DVD where Bono is clearly struggling with a "frog in the throat". All in all the right decision not to make the convulsive attempt to make a perfect live recording (e.g. Popmart, where some flaws where edited). Mistakes are part of it - keep it that way.
Ik heb nog niet alles minutieus bestudeerdquote:Op maandag 5 december 2005 21:02 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Heb je dan de rest van het nr niet uitgekeken? Hij schraapt z'n keel nog eens goed en zegt iets over dat het publiek hem moet helpen... (met zingen) .."got a frog in my throat"
Bij U2 lijkt dat iig op deze dvd niet te zijn gebeurd (zie voorgaande reacties).quote:Op maandag 5 december 2005 20:25 schreef Dandelion het volgende:
[..]
ja hij heeft daar een kikker in de keel ofzo.
Wel stoer om te laten zitten, zo van: "Kijk goed hè, wij dubben onze fouten niet"
Ik vraag me af in hoeverre dat eigenlijk wel of niet gebeurt, dat ze foutjes in de studio ff over spelen, iemand daar zicht op?
wel gaaf dat ze het zo doen. Ik kan uit eigen ervaring wel zeggen dat wanneer je voor een wat kleiner publiek speelt de geluidsopnames ook niet mooi worden. Daar krijg je veel te veel last van het monitor / versterker geluid van het podium wat niet mooi mixt met het geluid van de mengtafel, terwijl het mengtafel geluid alleen te weinig is, omdat het in de zaal ook 'geholpen' wordt door het geluid vanaf het podium. Ik kan me voorstellen dat Within Temptation daar ook last van heeft gehad en besloten heeft de tracks in de studio opnieuw in te spelen. (omg... ik zit het gewoon op te nemen voor WT... de band waar ik al jaren op kots...)quote:Op maandag 5 december 2005 21:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bij U2 lijkt dat iig op deze dvd niet te zijn gebeurd (zie voorgaande reacties).
Bij bijvoorbeeld Within Temptation (ja, een heel andere band) lijkt dat op de meest recente dvd wel te zijn gebeurd, als ik reacties in hun gastenboek moet geloven. Hele nummers lijken 'gewoon' achteraf opnieuw te zijn ingespeeld. Wel authentiek beeld, maar onherkenbaar geluid ....
quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:25 schreef Murray het volgende:
Maar zelfs U2 smokkelt soms wat.. TV optredens zijn niet altijd live (zang wel live, instrumenten van tevoren opgenomen), A Sort of Homecoming op WAIAwaar ze geluid van het publiek onder gemixed hebben en bij die versie van Please, live uit Helsinki die paar jaar geleden ergens op een DVD'tje stond komen alleen de beelden uit Helsinki, audio is van Rotterdam.![]()
Waxxer dusquote:Op maandag 5 december 2005 17:39 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Par-dón?!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |