Nee, ik denk dat de persoon die jij in het vorige leven was ook liever niet in een dergelijk strak keurslijf was terug gekomen en toch gebeurde dat.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:56 schreef FuifDuif het volgende:
Maar DaMayan, hoe weet je dan of jij straks in dezelfde hoedanigheid als waarin je nu verkeert zult zijn? Misschien kies je dan juist wel voor een leven welke je nu zou verafschuwen, alleen omdat je als een incarnatie (als mens zoals nu dus) er anders over denkt. Met andere woorden: kan ik er zeker van zijn volgens jouw theorie dat ik niet incarneer in een leven waarin ik niet wil incarneren op dit moment vanuit mijn persoon in dit leven?
Als jij terugkomt als simpele ziel(waarbij ik dus niet ontken dat je dat nu al bentquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:56 schreef FuifDuif het volgende:
Maar DaMayan, hoe weet je dan of jij straks in dezelfde hoedanigheid als waarin je nu verkeert zult zijn? Misschien kies je dan juist wel voor een leven welke je nu zou verafschuwen, alleen omdat je als een incarnatie (als mens zoals nu dus) er anders over denkt. Met andere woorden: kan ik er zeker van zijn volgens jouw theorie dat ik niet incarneer in een leven waarin ik niet wil incarneren op dit moment vanuit mijn persoon in dit leven?
Dan is er vast wel iemand die terugkomt als degene die jou dan zal omleggen en dan ben je van die hoedamigheid snel genoeg af.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:47 schreef bigshadow het volgende:
Dat ik terug kom als een verbitterde xenofobe conservatieve rechts-stemmende [insert schreeuwerige politicus] aanhanger. Nee, dat zie ik niet zitten
Hoge kaste betekent niet automatisch rijkdomquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:25 schreef FuifDuif het volgende:
Wat wil je daarmee zeggen LiberaleMeiske, dat jij op dit moment behoort tot de hogere stand? Je bent een rijkelui's meisje?
Inderdaad, kaste maakt (uiteindeljk) niet veel uit. Het kastesysteem is verzonnen door de ariërs, om misbruik te maken van de goed gelovigen. Misschien? Uhm, wie weet. Maar ach, wie weet was ik in mijn vorige leven wel een simpele boerin uit Rusland. Nee, als ik op dit moment moet kiezen tussen arm en rijk, dan kies ik voor rijk. Waarom? Omdat ik (bijna) zeker weet dat ik op een goede niveau kan door ontwikkelen, ook al ben ik een vermogend persoon (daarvoor hoef ik geen armoede te kennen). Maar goed, 'k ben nog jong. Wie weet dat ik over tien jaar voor 'armoede' zal kiezenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:31 schreef FuifDuif het volgende:
LiberaleMeiske, maar hoe dan ook, als er zoiets als een zielenwereld bestaat, wat maakt een kaste dan nog uit? Dat is niet relevant. Misschien wordt je juist wedergeboren in een lagere kaste om iets te leren, namelijk te leren leven met weinig.
Als ik op dit moment moet kiezen, kies ik voor eerder voor een arm arbeidersgezin dan een rijk gezin.
Kastesysteem heeft niets met intellectueel etc. te maken. Mijn kastesysteem (afschuwelijk om 'mijn' te zeggen) bestaat uit beroepen van honderden jaren geleden. Priesters, landeigenaren, handelaren, vissers, wassers, drummers (op begrafenissen) etc. etc. Het zijn allemaal verschillende kaste's.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:41 schreef FuifDuif het volgende:
Maar wat bedoel je dan, LiberaleMeiske? Wat voor een kastesysteem? Dus niet zozeer wat betreft rijkdom, maar misschien op het intellectuele vlak? Dus dat jij komt uit een hoog intellectuele familie/gezin?
Laat mijn kastequote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:08 schreef FuifDuif het volgende:
Euhmmm oke, maar tot wat voor een kaste behoor jij dan?
En verder, hoe weet jij zeker dat je enkel kunt door ontwikkelen vanuit een rijke positie? Hoe weet jij zeker wat het doel is van incarneren? Ik denk dat een mens ontzettend veel kan leren van armoede en ellende. Meer dan van weelde en geluk.
Ja, maar waar baseer jij die overtuiging opquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:22 schreef boekenworm het volgende:
Personelijk denk ik niet, dat als je in reïncarnatie geloofd dat je er bang voor hoeft te zijn. Als je nu goed leeft kom je in het volgende ook goed terecht.
Alleen ik geloof er zelf niet in. Het is in mijn ogen een verzinsel van mensen die niet kunnen accepteren dat ze op den duur gewoon niet meer bestaan. Dat we terug keren naar het stof van de aarde waaruit we ook zijn voortgekomen. Maar goed, wie ben ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |