Ze lieten Adolf niet toe tot de kunstacademie. Daarmee ging Adolf zich in de verkeerde richting ontwikkelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:19 schreef tajine het volgende:
wat deden die lui dan zo verkeerd,dat je dat hele ras moest vergassen!!!!
Hij moest toch iets te doen hebben?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:19 schreef tajine het volgende:
wat deden die lui dan zo verkeerd,dat je dat hele ras moest vergassen!!!!
Nah, ik vond zijn werken wel puik.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:22 schreef SHERMAN het volgende:
Hij kon niet goed genoeg schilderen blijkbaar he.
Een boek schrijven. Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:22 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Hij moest toch iets te doen hebben?
Zij blijkbaar niet, moet ie ook niet gaan zeiken dat ie niet werd toe gelaten.quote:
Of ik denk dat de joden vergast moeten worden? Nee, mensen zoals Hitler wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:23 schreef tajine het volgende:
denken jullie,er ook nog zo over,nee toch??
Avatar of Merkava?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:24 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Of ik denk dat de joden vergast moeten worden? Nee, mensen zoals Hitler wel.
Uitleg? Zie mijn ondertitel maar.
Merkava, dat plekje heet volgens je profiel een onder titel.quote:
Wat?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:28 schreef tajine het volgende:
dus.het is sinnecinne??
quote:U hebt gezocht op sinnecinne:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Dan ben je echt een stuk beter, inderdaadquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:24 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Merkava, wat moet ik ermee? Volgens Koekel is het een Israëlische wapentank. En nu we op pedagogische weg zijn; het is avatar.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:26 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Merkava, dat plekje heet volgens je profiel een onder titel.
Is dit sarcastisch bedoeld?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Modwire het volgende:
[..]
Dan ben je echt een stuk beter, inderdaad![]()
Vandaar dus.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:20 schreef SHERMAN het volgende:
Joden zijn goeie handelaren, en ook goeie bedrijfsmensen, zij hadden veel bedrijven in handen = veel geld. En ook veel diamantzaken.
Niets om jaloers op te zijn, derhalve,quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:30 schreef tajine het volgende:
ben dislektties
Sterk staaltje Israelische technologie, komt er op neer dat ik wel sympathie heb voor de Israeliers, en dus ook de Joden.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Merkava, wat moet ik ermee? Volgens Koekel is het een Israëlische wapentank. En nu we op pedagogische weg zijn; het is avatar.
Zo'n beetje de halve wereld, want als we ergens goed in zijn is het wel oorlog voeren om niks.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:31 schreef HarigeKerel het volgende:
Om dezelfde reden dat Chinesen, Armenen, Indiers en Libanesen gehaat worden in hoeken van deze wereld.
Joden werden vergast omdat ze Israëlische technologie hebben? Ik vat je niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:31 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Sterk staaltje Israelische technologie, komt er op neer dat ik wel sympathie heb voor de Israeliers, en dus ook de Joden.
Ja ?quote:
Dat betekent niet dat je het niet moet proberenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:30 schreef tajine het volgende:
ben dislektties
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:34 schreef tajine het volgende:
ja je hebt,gelijk bolivian!!! waarschijnlijk,was ik ook wel lid geworden,van de hitler hugend
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:33 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Joden werden vergast omdat ze Israëlische technologie hebben? Ik vat je niet.
Reden waarom ik vind dat de joden niet vergast hadden moeten worden is omdat ik sympathie voor ze heb. Goeie ondernemers en ook technologies niet verkeerd.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:24 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
+10, bijzonder nuttige toevoeging.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:33 schreef Lucille het volgende:
Ik schets even de volgende situatie in de eind jaren '20, beginjaren '30:
Het is crisis, er is geen werk, de economie slaat op hol. Hyperinflatie, er zijn dagprijzen voor basiszaken als brood. Het land zakt langzaam weg en de situatie lijkt hopeloos.
In datzelfde land is er ook een bevolkingsgroep die zich altijd staande heeft gehouden, omdat ze zich nooit van anderen (lees de staat) afhankelijk hebben gemaakt. Een bevolkingsgroep die gemiddeld redelijk goed geschoold is, vrij veel mensen hebben die eigen baas zijn en dus ook gemiddeld redelijk welvarend zijn. Natuurlijk is er onder die groep ook een behoorlijke diversiteit, maar gemiddeld was het welvaartsniveau, sociale status, inkomen, gezondheid beter dan dat van de gemiddelde Duitser in die jaren.
Tja, en dan komt er iemand aan de macht die precies weet waarom Duitsers het zo slecht hebben en wijst naar een zondebok. Woorden als "kijk, die mensen hebben onze banen ingepikt" zijn dan heel makkelijk gemaakt. Niet dat het ergens op slaat, maar als je een zondebok zoekt worden die opmerkingen snel gemaakt. Hetzelfde zie je in onze maatschappij trouwens, ook daar zoeken we graag zondebokken. En dan pakken we gewoon een bevolkingsgroep die niet de jouwe is, herkenbaar is aan huidskleur, religie of wat dan ook en voila. Maar de vergelijking met Marokkanen van nu is niet de juiste.
Amen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:33 schreef Lucille het volgende:
Ik schets even de volgende situatie in de eind jaren '20, beginjaren '30:
Het is crisis, er is geen werk, de economie slaat op hol. Hyperinflatie, er zijn dagprijzen voor basiszaken als brood. Het land zakt langzaam weg en de situatie lijkt hopeloos.
In datzelfde land is er ook een bevolkingsgroep die zich altijd staande heeft gehouden, omdat ze zich nooit van anderen (lees de staat) afhankelijk hebben gemaakt. Een bevolkingsgroep die gemiddeld redelijk goed geschoold is, vrij veel mensen hebben die eigen baas zijn en dus ook gemiddeld redelijk welvarend zijn. Natuurlijk is er onder die groep ook een behoorlijke diversiteit, maar gemiddeld was het welvaartsniveau, sociale status, inkomen, gezondheid beter dan dat van de gemiddelde Duitser in die jaren.
Tja, en dan komt er iemand aan de macht die precies weet waarom Duitsers het zo slecht hebben en wijst naar een zondebok. Woorden als "kijk, die mensen hebben onze banen ingepikt" zijn dan heel makkelijk gemaakt. Niet dat het ergens op slaat, maar als je een zondebok zoekt worden die opmerkingen snel gemaakt. Hetzelfde zie je in onze maatschappij trouwens, ook daar zoeken we graag zondebokken. En dan pakken we gewoon een bevolkingsgroep die niet de jouwe is, herkenbaar is aan huidskleur, religie of wat dan ook en voila. Maar de vergelijking met Marokkanen van nu is niet de juiste.
Waarom zou je in godsnaam mensen zoals hem laten leven?quote:
Kwa technologie was dat in de jaren '30/'40 niet het geval. Ik zie geen connectie met je Merkava en vergassen van Joden.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:35 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Reden waarom ik vind dat de joden niet vergast hadden moeten worden is omdat ik sympathie voor ze heb. Goeie ondernemers en ook technologies niet verkeerd.
Hoeft ook niet. Zolang ik het maar begrijp.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:37 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Qua technologie was dat in de jaren '30/'40 niet het geval. Ik zie geen connectie met je Merkava en vergassen van Joden.
De joden slachtte geen 6 miljoen mensen af.quote:
Joden voetballen wél.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:35 schreef FicoF het volgende:
Ook zo triest als ze tijdens het voetbal iets met joden roepen. Alsof er nog joden voetballen.
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:34 schreef tajine het volgende:
ja je hebt,gelijk bolivian!!! waarschijnlijk,was ik ook wel lid geworden,van de hitler hugend
Als jij een vijftienjarige Beierse jongeman was geweest rond negentienvijfendertig?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:35 schreef Pr0nXXX het volgende:
Wat bedoel je?
Rare mallerd van me.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:38 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Zolang ik het maar begrijp.
Ajax heeft pas geleden nog tegen Maccabi Tel Aviv gevoetbalt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:35 schreef FicoF het volgende:
Ook zo triest als ze tijdens het voetbal iets met joden roepen. Alsof er nog joden voetballen.
Roep iets lang genoeg en mensen gaan het geloven.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:39 schreef bolivian het volgende:
[..]
[..]
Als jij een vijftienjarige Beierse jongeman was geweest rond negentienvijfendertig?
Het zou me niets verbazen. Datzelfde geldt overigens voor mij en voor velen onder ons.
De doctrine was destijds bijzonder overtuigend en als je leraar, je ouders en je dominee het prediken dan is de invloed niet te onderkennen.
Wir haben es nicht gewusst is feitelijk een eufemisme voor "we wisten niet beter".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |