abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26803122
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Kan ik het niet gewoon uitmaken en die nieuwe iets later tevoorschijn toveren??

Da's toch veel minder pijnlijk?
Voor wie, eigenlijk?

Het is zoals het is. Jij hebt keuzes gemaakt, en wil je er nu gemakkelijk vanaf maken. Als je het makkelijk had willen hebben, had je er niet aan moeten beginnen terwijl je nog iets met een ander had. Aangezien dat niet zo is, moet je de tijd niet alsnog proberen terug te draaien, door maar net te doen alsof er niks gebeurd is. Je bent net een politicus die een corrupte situatie probeert goed te 'toveren' door een schijnwerkelijkheid te introduceren. Je nieuwe situatie en nieuwe werkelijkheid wordt echter op leugens gebouwd. Bovendien: als je echt bevriend wilt blijven met je toekomstige ex, zul je ook voortdurend moeten uitkijken met wat je zegt, en steeds alle feiten en data goed op een rijtje moeten hebben om jezelf niet alsnog in het nauw te brengen. Wat een geweldige vriendschap!

Maar weet je wat je moet doen?
Je moet gewoon alles ontkennen, gewoon zeggen dat je niet meer verliefd bent ("neeee... er ís niemand anders"), volhouden en iedereen altijd laten denken dat alles anders is dan het daadwerkelijk is. Vooral niet achter de keuzes staan die jij in alle vrijheid hebt gemaakt.
En tezamen met dat alles moet je accepteren dat jij niet van anderen mag verwachten dat ze tegen jou wél eerlijk zijn.

De enige reden die ik kan bedenken om mensen zand in de ogen te strooien, is om ze te kwetsen. Om niet genoeg respect voor ze te hebben, en erger nog: er vanuit te gaan dat ze niet in staat zijn om met de harde werkelijkheid om te gaan, alsof het kleine kinderen zijn die nog beschermd moeten worden tegen de harde, boze buitenwereld waar jijzelf je eigen bijdrage aan hebt geleverd.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:53:58 #102
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_26803483
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:20 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat mijn schuldgevoelens toch wel duidelijk waren?
Je moet alleen niet de volgorde omdraaien... ik maakte het niet eerst uit omdat ik het gevoel nog wel wilde vinden!
Omdat je schuldgevoelens hebt maakt het alles verder ok...

Blijf doorgaan jezelf voor de gek te houden en geloven wat je denkt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:04:37 #103
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_26803704
Het feit dat je vreemd bent gegaan komt gewoon omdat je de laatste tijd geen liefde meer voelde voor je vriend, dan kan het gebeuren dat je iemand anders tegenkomt ja........Daar hoef je je echt niet voor te schamen, dat is namelijk de druppel waarmee 80% van de relaties wordt verbroken. Ik vind wel dat je daar eerlijk over moet zijn tegenover je vriend. Ik zou hem gewoon vertellen dat je de laatste maanden steeds minder voor hem bent gaan voelen en je inmiddels verliefd op iemand anders bent geworden. Dat zal hard aankomen, maar het is wel eerlijk tegenover hem en op den duur zal hij het misschien wel begrijpen. Ik zou er niet te lang meer mee wachten, hij heeft er niets aan dat je hem nog langer aan het lijntje houdt. En het contact met je vriendengroep is even van secundair belang, het gaat nu even om je vriend. En als die vriendengroep echte vrienden zijn, zullen ze hier toch wel begrip voor kunnen opbrengen?

Veel sterkte en succes ermee!!!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:06:01 #104
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26803740
Heb je het nou al uitgemaakt?
pi_26804131
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:04 schreef The_M het volgende:

Dat zal hard aankomen, maar het is wel eerlijk tegenover hem en op den duur zal hij het misschien wel begrijpen.
Vergeet het maar. Begrip is een privilege voor hen die zo sterk zijn dat ze de relatie beëindigen wanneer ze weten dat hij hen niets meer te bieden heeft, en dáárna pas een nieuwe weg inslaan. Niet voor de prutsers die maar wat aanklooien om er later pas achter te komen waar ze in gódsnaam mee bezig waren; Dat is gewoon een te grote beloning voor dwaling.

Maar de TS moet ook helemaal geen begrip willen oogsten. Als dit allemaal naar buiten komt met het oog op eventueel begrip is het helemáál schofterig. Dan probeer je zelf maximaal rendement uit het leed dat je anderen hebt toegebracht te halen. Het gaat er slechts om dat de waarheid boven tafel komt. Dat is een win-win-situatie voor iedereen. Kun je dat niet opbrengen, dan moet je voor eens en altijd afstand doen van het recht op je eigen waarheid, en nooit meer terugwillen.

Als je iemand de waarheid vertelt, en die persoon vervolgens zelf niet meer kan onderscheiden wat feit en fictie is, is dat weer zíjn probleem. Dat is dan ook helemaal zijn eigen keuze. Jij hebt dan in ieder geval niet bijgedragen aan de nepwereld, waar de persoon van wie je zogenaamd 'houdt', in leeft.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:30:14 #106
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26804234
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:07 schreef hey_jude het volgende:
..
De vraag was hóe je het fatsoenlijk uitmaakt en toch vrienden kunt blijven?
(als dat al kan)
De fatsoenlijke manier heb je al met een dikke vette merkstift doorgestreept op het moment dat je vreemd ging met die gast.

Hoe je het nu ook oplost, het blijft een hoerige streek.
Het 'jamaarikhadooknooitgedachtdatikhetzoudoenenkanikerwataandoendatheteensleurwerd'-argument wordt door 99 van de 100 bedrogenen slecht begrepen.

Als je het niet vertelt vist ie het overigens later wel uit hoor.
Mannen zijn misschien soms 'jongetjes', maar dan nog kunnen ze optellen en aftrekken hoor.
En anders d'omgeving wel.
twee violen en een trommel en een fluit
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:36:42 #107
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26804342
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:20 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat mijn schuldgevoelens toch wel duidelijk waren?
Je moet alleen niet de volgorde omdraaien... ik maakte het niet eerst uit omdat ik het gevoel nog wel wilde vinden!
Je bent 1 van de vele vrouwapen die slingert van tak naar tak door de bomen. De ene tak niet loslaten voordat je de andere tak beet hebt.

Als jij dat uitlegt als 'niet uitmaken omdat je het gevoel nog wilde vinden' hou je voornamelijk jezelf voor de gek. Er was gewoon nog geen reden dringend genoeg om het uit te maken, en de bestaande situatie met je vriendje en omgeving toch wel fijn en veilig.
Die reden heb je nu wel ...
twee violen en een trommel en een fluit
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:37:17 #108
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_26804353
Jullie doen allemaal alsof TS een zware misdaad heeft begaan door vreemd te gaan op een moment dat haar liefde voor haar vriend over was. Ik denk dat het zelfs goed is geweest omdat TS nu eindelijk inziet dat het aan het lijntje houden helemaal geen oplossing is. Want neem van mij aan dat je beter een relatie kan verbreken dan iemand jaren lang aan het lijntje te houden. Haar vriend kan nu ook zo snel mogelijk weer een nieuw leven opbouwen. En hij hoeft echt geen begrip voor de TS op te brengen hoor, dat gebeurt vrijwel nooit na het verbreken van een relatie. Ik vind alleen dat je het probleem van beide kanten moet bekijken en niet alleen van de kant van haar vriend, want zoals je merkt zit TS hier ook mee in de maag en doet ze dit ook niet voor haar lol.
pi_26804363
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:36 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Je bent 1 van de vele vrouwapen die slingert van tak naar tak door de bomen. De ene tak niet loslaten voordat je de andere tak beet hebt.

Als jij dat uitlegt als 'niet uitmaken omdat je het gevoel nog wilde vinden' hou je voornamelijk jezelf voor de gek. Er was gewoon nog geen reden dringend genoeg om het uit te maken, en de bestaande situatie met je vriendje en omgeving toch wel fijn en veilig.
Die reden heb je nu wel ...
Power perceived is power achieved.
pi_26805729
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:30 schreef Roquefort het volgende:

[..]

De fatsoenlijke manier heb je al met een dikke vette merkstift doorgestreept op het moment dat je vreemd ging met die gast.
Behalve als ik het uitmaak zonder hem te vertellen dat er al een ander is, toch? Dan ziet het er aan de buitenkant toch nog wel netjes uit??
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vraag me dan altijd af: waarom wil je in godsnaam vrienden blijven met iemand die je zo belazerd? Doe je dat bij al je vrienden?
Waarschijnlijk zal ik het toch ooit op moeten biechten, ja. Ik denk niet dat ik het op kan brengen mn vrienden de rest van mn leven te moeten belazeren. Maar moet dat dan allemaal tegelijk in één keer??

Het was één vriendengroep voor we wat kregen, en ik zou zo graag terug willen naar hoe het 3 jaar geleden was, maarja, eens te meer blijkt dat een relatie met een goede vriend toch niet zo'n goed idee is...
I can't do this, you can't do that
They feed us lines but I won't act
pi_26805771
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:01 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Behalve als ik het uitmaak zonder hem te vertellen dat er al een ander is, toch? Dan ziet het er aan de buitenkant toch nog wel netjes uit??
[..]

Waarschijnlijk zal ik het toch ooit op moeten biechten, ja. Ik denk niet dat ik het op kan brengen mn vrienden de rest van mn leven te moeten belazeren. Maar moet dat dan allemaal tegelijk in één keer??

Het was één vriendengroep voor we wat kregen, en ik zou zo graag terug willen naar hoe het 3 jaar geleden was, maarja, eens te meer blijkt dat een relatie met een goede vriend toch niet zo'n goed idee is...
Doe het op je eigen manier. Ik mag leien dat je vriend het via een ander te weten komt. Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over wanneer moet ik het vertellen. En dat punt over vrienden lost zich ook vanzelf op.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:09:14 #112
1405 addicted_to_jellybeans
Nieuwsgierig Aagje
pi_26805870
Ik denk juist dat je het jezelf moeilijker maakt door er juist niet eerlijk over te zijn, want ik denk eerder dat de vriendengroep zich van je vervreemd als de waarheid uitkomt en dat dan pas raar op je gaat gereageerd worden. Op sommige momenten kan je beter slimmer zijn en heel eerlijk zijn en de reacties van dan kunnen eerst even moeilijk zijn maar later word je juist meer gewaardeerd omdat je daar eerlijk in was. Je maakt het jezelf denk ik veel moeilijker dan het is eigenlijk.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_26806131
Hey_Jude,
Als een goedkoop sletje zonder enig gevoel en eigen mening kun je dit toch allemaal wel aan je nieuwe papa vragen?
pi_26807072
Kijk iedereen maakt vroeg of laat stomme fouten. de enkele moraalridder in dit topic daargelaten Het is de vraag hoe je omgaat met de fouten die je maakt. Leer je ervan, en biecht je je fouten op en ga je verder met je leven of kies je de makkelijkste weg en vlucht je veilig in de armen van een ander? Is het misschien niet handig om het uit te maken met die knul, en die andere vent even een tijdje niet te zien? Want volgens mij doe je maar wat, je weet nu al dat je niet verder wilt met die vent van 30!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_26807537
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:22 schreef oncrea het volgende:
Hey_Jude,
Als een goedkoop sletje zonder enig gevoel en eigen mening kun je dit toch allemaal wel aan je nieuwe papa vragen?
Wat ben jij een zielig kereltje...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_26807627
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:06 schreef Thisbe het volgende:
Want volgens mij doe je maar wat, je weet nu al dat je niet verder wilt met die vent van 30!
Nee, juist wel!
Of het eeuwig gaat duren weet ik idd niet nee,
maar ik wil het een gooi geven.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:31:07 #117
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_26807742
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:38 schreef navi het volgende:

[..]

Als er geen liefde meer is ok, probeer toch je best te doen om je relatie te redden maar je wordt een vierletterig woord als je nu meteen met een ander aan komt.

ik ben ook 31, het gaat niet om de leeftijd maar wat je voor elkaar voelt.. Veel geluk!!
Voor hoer/slet uitgemaakt worden is zoooooo april 2005
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:34:00 #118
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_26807833
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef Bombie het volgende:

[..]

Vergeet het maar. Begrip is een privilege voor hen die zo sterk zijn dat ze de relatie beëindigen wanneer ze weten dat hij hen niets meer te bieden heeft, en dáárna pas een nieuwe weg inslaan. Niet voor de prutsers die maar wat aanklooien om er later pas achter te komen waar ze in gódsnaam mee bezig waren; Dat is gewoon een te grote beloning voor dwaling.

Maar de TS moet ook helemaal geen begrip willen oogsten. Als dit allemaal naar buiten komt met het oog op eventueel begrip is het helemáál schofterig. Dan probeer je zelf maximaal rendement uit het leed dat je anderen hebt toegebracht te halen. Het gaat er slechts om dat de waarheid boven tafel komt. Dat is een win-win-situatie voor iedereen. Kun je dat niet opbrengen, dan moet je voor eens en altijd afstand doen van het recht op je eigen waarheid, en nooit meer terugwillen.

Als je iemand de waarheid vertelt, en die persoon vervolgens zelf niet meer kan onderscheiden wat feit en fictie is, is dat weer zíjn probleem. Dat is dan ook helemaal zijn eigen keuze. Jij hebt dan in ieder geval niet bijgedragen aan de nepwereld, waar de persoon van wie je zogenaamd 'houdt', in leeft.
Vollgens mij heb jij flink wat frustraties!?!

Kzou ook niet de hele waarheid vertellen, hooguit dat ik verliefd ben geworden op een ander...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_26808330
Ze moeten gewoon zeggen ik heb een ander geneukt. Klaar, je moet mensen behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Als jij het primma vindt dat mensen leugens vertellen lieg dan ook maar. Vraag me wel af hoe jij dat kind van die kerel iets moet leren over normen en waarden.
DS4 leuk dat je mij zielig noemt.
pi_26808494
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:01 schreef hey_jude het volgende:
Nee, eens te meer blijkt dat vreemdgaan niet zo'n goed idee is
Big dick.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 20:19:23 #121
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26809107
Duidelijkheid is het enige wat je nog hebt. Je kunt beter iemand kwetsen met de waarheid dan eromheen draaien en idd naderhand met iets nieuws aankomen. Dan voelt diegene zich "verraden".
Dat het stom van je is, weet je zelf al goed genoeg. Nu alleen nog uitvogelen hoe je dit respectvol kunt beeindigen naar je partner toe.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_26809360
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:56 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Nee, eens te meer blijkt dat vreemdgaan niet zo'n goed idee is
Voor het eerst ben ik het met je eens, maar daar was ik al wel wat eerder achter hoor.
pi_26809676
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:28 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Voor het eerst ben ik het met je eens, maar daar was ik al wel wat eerder achter hoor.
Is dat echt zo, of vind je alleen de reacties uit je sociale omgeving vervelend? Je komt op mij een beetje over alsof je huidige vriend je geen ene fuck meer kan schelen namelijk.
Big dick.
pi_26810408
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:50 schreef oncrea het volgende:

DS4 leuk dat je mij zielig noemt.
Afgaande op jouw reactie is het een understatement.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_26811656
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:44 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Is dat echt zo, of vind je alleen de reacties uit je sociale omgeving vervelend? Je komt op mij een beetje over alsof je huidige vriend je geen ene fuck meer kan schelen namelijk.
Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"

Maar:
- dat is niet de reden dat ik het uit wil maken
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
- ik wil hem niet kwetsen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')