mmm ja. Dan moet je dus net de mazzel hebben om online te zijn als het topic geopend wordt.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:46 schreef GLO het volgende:
[..]
Op zich een prima, want eerlijker systeem. Aan de andere kant hanteren we hier in de gewone topics ook de 'wie het eerst goed reageert pakt het punt'-praktijk.
Ze is d'r uit!quote:
Ik denk dat je een goed punt hebt, zeker omdat we het hebben over een langere periode om in te zenden. Waarschijnlijk is het nu goed mogelijk dat meer mensen een inzending doen, mijn probleem was altijd dat ik veel vragen maar gedeelte kon oplossen en er daarom maar vanaf zag. Ik ben wel een voorstander van dus gedeelde eerste, tweede en derde plaatsen en die dus ook volwaardig te belonen, en waarschijnlijk zal het niet bij elke vraag zo uitpakken.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:04 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
mmm ja. Dan moet je dus net de mazzel hebben om online te zijn als het topic geopend wordt.
Ik redeneer overigens niet vanuit mezelf maar bv Ranja had vorig jubileum veel tijd gestoken in een vraag waar erg weining reacties op gekomen waren. Ik had zelf ook niet meer gereageerd omdat ik wel zeker dacht te weten dat ik toch al te laat was.
Overigens kan het in de praktijk nog steeds op één nr1, één nr2 en één nr3 neerkomen. Maar zo haal je de tijdfactor er uit. Zeker als het topic zoals vorige keren een aantal weken open blijft lijkt me dat wel gepast.
Nou, ik ben ook wel voor hoor. Hopelijk kunnen ff wat meer mensen reageren?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:04 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
mmm ja. Dan moet je dus net de mazzel hebben om online te zijn als het topic geopend wordt.
Ik redeneer overigens niet vanuit mezelf maar bv Ranja had vorig jubileum veel tijd gestoken in een vraag waar erg weining reacties op gekomen waren. Ik had zelf ook niet meer gereageerd omdat ik wel zeker dacht te weten dat ik toch al te laat was.
Overigens kan het in de praktijk nog steeds op één nr1, één nr2 en één nr3 neerkomen. Maar zo haal je de tijdfactor er uit. Zeker als het topic zoals vorige keren een aantal weken open blijft lijkt me dat wel gepast.
Ik heb nog nooit van haar gehoord en dacht eerst dat het koningin Wilhelmina was. Maar Wilhelmina Williams leek me een wat vreemde naam voor 't meisje.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:09 schreef GLO het volgende:
[..]
Ze is d'r uit!
Scrut +1
en ik maar denken dat het een makkie was na de tweede foto...![]()
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van haar gehoord en dacht eerst dat het koningin Wilhelmina was. Maar Wilhelmina Williams leek me een wat vreemde naam voor 't meisje.
Het tijdelement is er toch niet; degene die de vraag het compleetst heeft krijgt de meeste punten, zo wordt de ranglijst opgesteld. Pas als tweede argument is er de tijd.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben er ook voor om het tijd-element er uit te halen bij het jubileumtopic
Maar hoe bepaal je dan de moeilijkheidsgraad van een vraag? Aan de hand van de binnengekomen resultaten? Misschien kunnen we dan beter met terugwerkende kracht een aantal vragen selecteren die voordoen aan de moeilijkheidsgraad en die dus ook volgens een dergelijk systeem belonen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:18 schreef belsen het volgende:
[..]
Het tijdelement is er toch niet; degene die de vraag het compleetst heeft krijgt de meeste punten, zo wordt de ranglijst opgesteld. Pas als tweede argument is er de tijd.
Ik ben op zich niet tegen een gedeelde eerste, of tweede plek, maar dan moet het ook duidelijk zijn dat een vraag daadwerkelijk moeilijk is. Of zoals ik het stelde: ik wil de einduitslag, maar wil ook horen welke delen je goed had in de vraag, zodat ik 1, 2 en 3 kan bepalen.
Ik moet niet zo zijn dat een vraag door iedereen compleet op te lossen is en dat er vervolgens aan de 14 inzenders allemaal 3 punten wordt uitgereikt.
Goedenavond, overigens.
Soulvation?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Het zijn Duitsers met één grote hit in Nederland
Nee, dat is onzin. Het moet wel gezellig blijven. Of we doen het wel, of we doen het niet, maar de argumenten tegen (belsen) vind ik minder sterk dan de argumenten vóór (gambolputty).quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:27 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal je dan de moeilijkheidsgraad van een vraag? Aan de hand van de binnengekomen resultaten? Misschien kunnen we dan beter met terugwerkende kracht een aantal vragen selecteren die voordoen aan de moeilijkheidsgraad en die dus ook volgens een dergelijk systeem belonen.
Op mijn monitor zie ik geen krullenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:32 schreef Scrutinizer het volgende:
Die krullenbol vooraan met die bruine schoenen is de zanger/frontman
brown shoes don't make it
Ik wilde al bijna voorstellen dat ik dan de vragen beoordeel op hun moeilijkheidquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:30 schreef GLO het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. Het moet wel gezellig blijven. Of we doen het wel, of we doen het niet, maar de argumenten tegen (belsen) vind ik minder sterk dan de argumenten vóór (gambolputty).
Zo bedoel ik het ook, tenzij een opgave door 20 man geheel goed te doen is. Het was ooit het idee om wat grotere, complexere en originelere opgaven te posten in een jubileumtopic. Ik heb nu een vraag af die met wat noeste arbeid geheel goed te maken is. Misschien is het dan raar dat alle 12 inzendingen 3 punten krijgen, of misschien niet: even veel inzet, evenveel punten. Tja...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:35 schreef GLO het volgende:
Overigens, wat Gambolputty al zei, zal het in de praktijk niet zo heet gegeten worden. Een gedeelde eerste plaats voor lieden die een vraag 100% goed hebben, zie ik nog wel gebeuren, maar een gedeelde tweede of derde plaats voor mensen met precies hetzelfde aantal punten is aan een veel groter toeval onderhevig, zeker naarmate de opgaven groter zijn.
En hier ben ik het natuurlijk helemaal mee eens en dat is ook vooral mijn doelstelling!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik vind dat we er gewoon een gezellig jubileum-topic van moeten maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |