Daar staat het toch ook?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:03 schreef iamredleader het volgende:
Hoort dit niet in het klusforum?
Je kan op de plek van een lichtkknop makkelijk een combinatie van schakelaar en stopcontact zetten.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:28 schreef Shreever het volgende:
Mag ik hier even mijn eigen vraagje over stopcontacten neerzetten?![]()
Ik heb geen stopcatact in de schuur en nu heb ik mij laten vertellen dat ik vanuit de lamp een stopcontact kan halen o.i.d.? (mijn excuses voor die 'mooie' zin, maar het is nog vroeg)
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Bestaande stopcontacten kun je makkelijk zelf vervangen en de kosten zijn afhankelijk van hoe duur je stopcontacten (zit erg veel prijsverschil in) in koopt.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:35 schreef iggy_in_the_house het volgende:
In ons appartement moeten 1 of 2 stopcontact aangelegd worden en een aantal bestaande stopcontacten vervangen worden door nieuw materiaal (origineel zijn deze contac t uit de jaren zestig en steken 10 cm ofzo)
Kan iemand mij vertellen hoeveel zoiets kost aamgezien ik dit niet zelf kan doen?
Ja want daar liggen de nul en fase toch en vaak wordt dit opgelost met een gecombineerde schakelaar en stopcontact.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:46 schreef Conflict het volgende:
Je kan op de plek van een lichtkknop makkelijk een combinatie van schakelaar en stopcontact zetten.
Thanksquote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:17 schreef Conflict het volgende:
Er bestaan zelfs stopcontacten die een heel klein lichtknopje ernaast hebben. Zo hoef je alleen even het inbouwgedeete te vervangen. Het pas meteen.
Ja, maar meestal loopt de aarde in een schuur door tot aan de lamp zodat deze ook geaard kan worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Vergeet niet de aarde dan wel even door te trekken tot bij de schakelaar/wcd combinatie
Safety first
Ligt er wel stroom aan die kant of aan de andere kant van de keuken muur?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:25 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Het aan te leggen contact moet in de keuken komen. Daar zit wel een stopcontact rechts van het aanrecht maar ik wel er links ook ene. (opbouw)
Ieder normaal mens wil geen gleuven frezen of slijpen. Tenzij je d'r op kickt om drie kamers verderop bij de buren onder 't stof te gooien.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:41 schreef Furby het volgende:
Kan je zo niet zeggen. Als je door blauw beton moet slijpen voor een gleuf voor de leiding is het duurder dan even door rode baksteen frezen.
Gokje: je wilt opbouwstopcontacten vervangen door inbouwstopcontacten. Da's een dure grap, vanwege de indirecte kosten. Reken op 10 euro per stopcontact, gemiddeld. Als je 't zelf doet.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:35 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Hallo,
In ons appartement moeten 1 of 2 stopcontact aangelegd worden en een aantal bestaande stopcontacten vervangen worden door nieuw materiaal (origineel zijn deze contac t uit de jaren zestig en steken 10 cm ofzo)
Kan iemand mij vertellen hoeveel zoiets kost aamgezien ik dit niet zelf kan doen?
wordt er inderdaad niet mooier op.quote:Op zondag 8 mei 2005 09:41 schreef Conflict het volgende:
Als je een inbouw stopcontact door een opbouw wil vervangen kan je die gewoon op dat gat zetten![]()
Lijkt me alleen erg dom.
Reuh. Typo van mijn kantquote:Op zondag 8 mei 2005 09:41 schreef Conflict het volgende:
Als je een inbouw stopcontact door een opbouw wil vervangen kan je die gewoon op dat gat zetten![]()
Lijkt me alleen erg dom.
Kan maar negen van de 10 keer zijn deze apparaten uitgevoerd met stofafzuiging..quote:Op zondag 8 mei 2005 00:24 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ieder normaal mens wil geen gleuven frezen of slijpen. Tenzij je d'r op kickt om drie kamers verderop bij de buren onder 't stof te gooien.
Normale mensen pakken een hamerboormachine met een betonboor diameter 22 of 25 en boren een stuk of tig gaatjes achterelkaar, om die daarna uit te breken met een beitel. Leiding d'r in, vastzetten, roodband eroverheen, fix&finish over 't wandje, klaar is klara.
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |