abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:22:36 #211
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26801332
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:48 schreef Neva het volgende:
Dussuh ben bot lijkt me niet
Zal de ambassadeur wel wezen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_26802356
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:50 schreef Zpottr het volgende:
Generale repetitie? Kijken of het tijdschema exact klopt e.d.?
Zou best kunnen. Gisterochtend werd ik om 6:45 wakker van een hele hoop sirenes van auto's die langskwamen. Ik woon aan de route, best leuk dat Bush straks voor m'n raam langs komt rijden.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:21:11 #213
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26802713
Zojuist ff over Plein 1992 gelopen (toen ik vanuit het centrum terugliep).
Nou, als 't 100 demonstranten waren, is 't veel . Zie je een paar van die langharigen rondlopen met een stok en daarop een A4 met de werkelijk geniaal gevonden tekst 'Bush moet weg' .

Zichtbaar een paar politieagenten te paard en stuk verderop (bij Gouvernementsgebouw) staan ongeveer 8 ME-busjes vol ME'ers klaar om in te grijpen (als dat nodig is).

't Maakte op mij alles behalve indruk .
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:33:17 #214
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26802986
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_Bush_aan_Riga.html :
quote:
Tientallen aanhoudingen tijdens bezoek Bush aan Riga

RIGA - De Letse politie heeft zaterdag ongeveer dertig leden van een radicale pro-Russische actiegroep opgepakt. Dat gebeurde, omdat zij rookbommen gooiden, nadat de politie had verhinderd dat zij de veiligheidszone binnengingen die was ingesteld voor het bezoek van de Amerikaanse president Bush.

De politie hield de leden van de radicale Nationale Bolsjewieken aan bij het vrijheidsmonument waar Bush en zijn Letse ambtgenote Vike-Freiberga zaterdagochtend kransen hadden gelegd ter nagedachtenis aan degenen die hun leven hebben gegeven voor de onafhankelijkheid van de Baltische staat.

Bush en Vike-Freiberga voerden 's middags overleg met de staatshoofden van de overige Baltische staten Estland en Litouwen. De ontmoeting is de grote buur Rusland een doorn in het oog, omdat de presidenten van Estland en Litouwen op 9 mei niet in Moskou zijn bij de herdenking van het einde van de Tweede Wereldoorlog. Zij wezen de uitnodiging af, verwijzend naar de bezetting van hun landen door de Sovjetunie.

Vike-Freiberga gaat wel, juist om te benadrukken dat Letland een onafhankelijk land is geworden. Zij wil met haar bezoek aan Moskou het signaal afgeven dat veel is veranderd.
pi_26803144
Het maakt geen indruk op jou, niet op Bush en niet op ons..dus waar maak je je in godsnaam druk om?
underground forever baby
pi_26803194
heb je nog foto's roel?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:44:13 #217
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26803222
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:42 schreef beffelholt het volgende:
heb je nog foto's roel?
Nope, 't regende toen ik wegging dus ik wilde 't er niet op gokken.
pi_26803299
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nope, 't regende toen ik wegging dus ik wilde 't er niet op gokken.
hadden ze wel lang haar
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:50:09 #219
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26803381
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:47 schreef beffelholt het volgende:

[..]

hadden ze wel lang haar
.
pi_26803463
Waarom heb je zo;n probleem met mensen die hun recht tot demonstreren uitvoeren?
underground forever baby
pi_26803503
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:53 schreef Laton het volgende:
Waarom heb je zo;n probleem met mensen die hun recht tot demonstreren uitvoeren?
waarom heb jij zo'n probleem met het recht om onze mening over de anti-bush-demonstratie te geven?
pi_26803574
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:55 schreef beffelholt het volgende:

[..]

waarom heb jij zo'n probleem met het recht om onze mening over de anti-bush-demonstratie te geven?
Ik was eerst jij vraag terugkaatsend mietje.
underground forever baby
pi_26803614
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:53 schreef Laton het volgende:
Volgens mij zegt hij alleen dat het een vrij kansloze actie is.
pi_26803636
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:58 schreef Laton het volgende:

[..]

goh gaan we nu schelden. poeh poeh.

ik vind die demonstratie belachelijk omdat die mensen selectief te werk gaan en het meer bush-bashen is dan wat anders. maar das mijn mening maar
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:02:41 #225
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26803664
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:58 schreef Laton het volgende:
Jij had het toch net over schelden in POL? Dit is dan wel NWS, maar toch...
pi_26803690
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:00 schreef Steijn het volgende:

[..]

Volgens mij zegt hij alleen dat het een vrij kansloze actie is.
Och, dat is elke demonstratie. Maar nutteloos is het niet voor de mensen die het uitvoeren. Zij zien iets dat hen tegenstaat en ondernemen actie daartegen. Op die manier uiten zij hun ongenoegen. Dat het verder op Bush geen indruk maakt snap ik ook wel.

Ik zie echter weinig reden je zo te ergeren aan die demonstranten. Laat staan ze voor stront en alle andere linkse cliches uit te maken.
underground forever baby
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:05:38 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26803735
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:03 schreef Laton het volgende:
Och, dat is elke demonstratie. Maar nutteloos is het niet voor de mensen die het uitvoeren. Zij zien iets dat hen tegenstaat en ondernemen actie daartegen. Op die manier uiten zij hun ongenoegen. Dat het verder op Bush geen indruk maakt snap ik ook wel.
Waarom moet de heel stad last hebben van het ongenoegen van 100 man? Dat ongenoegen gaat niet weg met deze demo.
pi_26803748
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij had het toch net over schelden in POL? Dit is dan wel NWS, maar toch...
Nooit heb ik geclaimed consequent te zijn.
underground forever baby
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:06:50 #229
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26803757
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:06 schreef Laton het volgende:
Nooit heb ik geclaimed consequent te zijn.
OK, dat kan ik wel waarderen.
pi_26803775
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom moet de heel stad last hebben van het ongenoegen van 100 man? Dat ongenoegen gaat niet weg met deze demo.
Heel de stad; mwoah. Bovendien is al die security en gedoe er toch al wel ivm de veiligheid van Bush.
underground forever baby
pi_26803782
kijk weet je wat indruk zou maken:

alle anti-bush mensen "belegeren" met spandoeken en megafoons het witte huis voor een week. gegarandeerd media-aandacht wereldwijd en mensen nemen ze misschien serieus.

maar ja van een uitkering koop je niet snel een vliegticket
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:09:59 #232
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26803852
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:07 schreef Laton het volgende:
Heel de stad; mwoah. Bovendien is al die security en gedoe er toch al wel ivm de veiligheid van Bush.
Extra politie en ME zal er wel zijn om dit volk te begeleiden, anders gaan ze, antikapitalistisch als ze zijn, winkels plunderen en McDonald's filialen slopen. Dat kost geld, belastinggeld. Dan vergeet ik nog de inzet van touringbussen.

Er is ook rechtsongelijkheid; opeens wordt de ID-plicht voor die lui versoepeld. Dat kan ook niet.
pi_26803989
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Extra politie en ME zal er wel zijn om dit volk te begeleiden, anders gaan ze, antikapitalistisch als ze zijn, winkels plunderen en McDonald's filialen slopen. Dat kost geld, belastinggeld. Dan vergeet ik nog de inzet van touringbussen.

Er is ook rechtsongelijkheid; opeens wordt de ID-plicht voor die lui versoepeld. Dat kan ook niet.
Tja hetzelfde geld voor voetbalsupporters. En die maken weinig statement wat mij betreft. Vind het trouwens te kort door de bocht te zeggen dat sowieso alles gesloopt zal worden. Dat is zeker niet het geval bij elke demonstratie van dit soort. En rotte appels zitten overal.
underground forever baby
pi_26804047
Ze krijgen niet eens de kans om maar iets te slopen. Gezien het zerotolerancebeleid van de politie dit weekend.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:30:04 #235
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_26805028
Demonstreren prima, maar dan wel de helft van de kosten van de politie begeleiding betalen
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_26805045
Waarom die demonstranten letterlijk so blöd wie der Hinten eines Schwein sind:
quote:
Media zwijgen over Iraakse massagraven
Balkenende werd uitgejoeld op een zogenaamd Vrijheidsfestival door anti-Irak activisten. De mate van domheid van deze mensen kent geen grenzen. Zij hadden liever Saddam Hoessein aan de macht gehouden, de massamoordenaar die minstens 3.000.000 mensen heeft afgeslacht.

Terwijl de hele Westerse wereld zich druk maakt over de misstanden in de Abu Ghraib gevangenis, waar Amerikaanse soldaten gevangenen vernederd hebben, zwijgen de media over de vondst van het ene massagraf na het andere in Irak, vaak gevuld met honderden of duizenden vrouwen en kinderen.

Het gaat om hetzelfde mechanisme als bij Israel en Palestijnen: de doden van gevechten van Arabieren onderling, die veel groter en ernstiger zijn dan die begaan door joden of yankees, tellen niet en zijn van geen belang, maar de slachtoffers van joods of Amerikaans geweld zijn oneindig veel belangwekkender voor de media.

Weet u wat de situatie was in die gevangenis ten tijde van Saddam Hoessein?

"More over, many doctors who served in Abu Ghraib before 2003 confirmed that an average of 40 prisoners were executed weekly in that prison alone in two execution sick festivals each week, every week on Saturday and Tuesday if I didn't forget, which gives a total of around 2000 executions/year in Abu Ghraib alone."
BRON
Maar je moet vooral veel kritiek hebben op het opruimen van terreurregimes, en gaan beweren dat bevriende staatshoofden moordenaars zijn.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoīstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_26805123
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:31 schreef speedfreak1 het volgende:
Waarom die demonstranten letterlijk so blöd wie der Hinten eines Schwein sind:
[..]

BRON
Maar je moet vooral veel kritiek hebben op het opruimen van terreurregimes, en gaan beweren dat bevriende staatshoofden moordenaars zijn.
andere discussie. En bovendien slechts 1 van de dingen waar bush kritiek op krijgt.
underground forever baby
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:40:52 #238
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26805253
L1.nl:
quote:
De anti-Bush manifestatie op Plein 1992 in Maastricht is rustig verlopen.

Volgens de organisatie waren er maximaal 500 deelnemers. De politie schat het aantal deelnemers op 150 man. De demonstratie begon later dan gepland omdat politie, de gemeente Maastricht en justitie moeiten hadden met de teksten op sommige spandoeken. De teksten zouden aanstootgevend zijn. Maar de demonstratie ging toch door. De Amerikaanse president landt vanavond op vliegveld Beek voor zijn bezoek aan het kerkhof in Margraten.
.
pi_26805258
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:35 schreef Laton het volgende:

[..]

andere discussie. En bovendien slechts 1 van de dingen waar bush kritiek op krijgt.
hoezo andere discussie.
die mensen demonstreren toch vanwege onder andere abu graib?
gelijk weer discussie afkappen als je ziet dat je ongelijk hebt.

bah
pi_26805396
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:41 schreef beffelholt het volgende:

[..]

hoezo andere discussie.
die mensen demonstreren toch vanwege onder andere abu graib?
gelijk weer discussie afkappen als je ziet dat je ongelijk hebt.

bah
Onder andere ja. Er zijn bakken met redenen om tegen bush zijn aanwezigheid te demonstreren of om hem te laten zien dat zijn beleid ook hier tegenreacties oproept. Het gaat hier om het feit DAT er gedemonstreerd wordt. Niet om elke reden die er zou kunnen zijn om te demonstreren ter discussie te stellen.

Bovendien doet het feit dat saddam mensen vermoordde niks af aan het feit dat onder bush zijn bewind daar ook afschuwelijke dingen gebeuren.
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')