abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26774614
Eind van de maand vlieg ik naar Amerika. Nu heb ik een paspoort nodig die door de computer gescand kan worden, volgens de reisorganisatie.

Mijn huidige paspoort is van juli 2001, maar nu heb ik gelezen dat de paspoorten zijn gewijzigd per 1 oktober 2001. Kan ik dan nog met dit paspoort naar Amerika reizen?

En: Hoe weet ik of mijn paspoort door de computer gescand kan worden?
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:11:04 #2
84309 pooier
bling bling
pi_26774762
quote:
Nu heb ik een paspoort nodig die door de computer gescand kan worden, volgens de reisorganisatie.
halen bij het gemeentehuis

[
copyright 2006
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:14:26 #3
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26774829
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:11 schreef pooier het volgende:
halen bij het gemeentehuis
En dat zou ik maar snel doen, want paspoorten worden tegenwoordig niet meer op het gemeentehuis zelf gemaakt, dus het kan wel twee weken duren voordat je hem krijgt.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:22:22 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_26775003
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:04 schreef Xlarge het volgende:
Eind van de maand vlieg ik naar Amerika. Nu heb ik een paspoort nodig die door de computer gescand kan worden, volgens de reisorganisatie.

Bel de reisorganisatie!
So we just called him Fred
pi_26775026
quote:

Ik had een paspoort uit juni 2000 en die was al wel 'machine-readable', althans ik ben er zonder problemen mee in de VS geweest in 2000, 2002 en 2003. Waaarbij ik weet dat het ook op m'n ticket stond dat m'n paspoort machine readable moest zijn.

Een paspoort maken kost inderdaad 5 werkdagen vanaf het moment dat je 'm aanvraagt.

Je zou het voor de zekerheid bij de gemeente na moeten kunnen vragen.
pi_26775058
quote:

Mijn huidige paspoort is van juli 2001, maar nu heb ik gelezen dat de paspoorten zijn gewijzigd per 1 oktober 2001. Kan ik dan nog met dit paspoort naar Amerika reizen?

Wat ik na even googlen vind is dat alle Nederlandse paspoorten van na 1 januari 1995 aan deze eis voldoen.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:25:46 #7
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_26775064
Ik zou inderdaad maar een nieuw paspoort halen, want het is zo lullig als je na de vlucht weer terug gestuurd wordt. En je bent binennkort toch weer aan vervanging toe. Aangezien paspoorten altijd 5 jaar geldig zijn.

Waar ga je eigenlijk heen? Ik vlieg einde van de maand naar New York.
pi_26781151
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:25 schreef Kresj het volgende:
Ik zou inderdaad maar een nieuw paspoort halen, want het is zo lullig als je na de vlucht weer terug gestuurd wordt. En je bent binennkort toch weer aan vervanging toe. Aangezien paspoorten altijd 5 jaar geldig zijn.

Waar ga je eigenlijk heen? Ik vlieg einde van de maand naar New York.
bedankt voor alle reacties, maar ik vraag het toch ff na bij mijn gemeente,
ik vlieg trouwens eerst naar Las Vegas , New York doe ik ook nog aan , op 3 juni vlieg ik daar naar toe , en blijf daar een paar dagen, we hebben zelfs een mini-meet
mocht je kunnen en willen
New York (mini)meet
  maandag 9 mei 2005 @ 22:35:51 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26867861
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:14 schreef chibibo het volgende:

[..]

En dat zou ik maar snel doen, want paspoorten worden tegenwoordig niet meer op het gemeentehuis zelf gemaakt, dus het kan wel twee weken duren voordat je hem krijgt.
Gek, bij onze gemeente duurt het altijd hooguit een week.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 9 mei 2005 @ 22:37:09 #10
120452 Theunissen
Recht zo die gaat.
pi_26867904
da kunde maar beter effe goed uitzoeken, want anders zulde zien dat de hele vakantie in het water valt.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:38:10 #11
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_26867939
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Bij iedere gemeente trouwens, tenzij je een spoedaanvraag doet
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 9 mei 2005 @ 22:39:44 #12
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26867985
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Een paspoort maken kost inderdaad 5 werkdagen vanaf het moment dat je 'm aanvraagt.
je kan eventueel een nood-aanvraag doen zodat je hem de volgende dag kan afhalen. Dit kost alleen wel het dubbele
The line is a dot to you!
  maandag 9 mei 2005 @ 22:40:11 #13
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26868000
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:35 schreef Nembrionic het volgende:
Zou kunnen; ik dacht dat het twee weken was, maar het is alweer bijna een jaar geleden dat ik mijn paspoort heb vernieuwd.

Je krijgt hem in ieder geval niet meteen mee, zoals vroegah.
  maandag 9 mei 2005 @ 22:50:24 #14
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_26868302
quote:
...
Vorig jaar in Guatemala of all places, douwt die medewerkster (de onderkant van) mjn paspoort in een soort scanner, en zie ik al mijn persoonlijke gegevens op een scherm oplichten. Dat had ik nog nergens anders gezien, Niet in amsterdam; niet in Mexico.
Daar was ik dus snel doorheen. De technologie bestaat.

Tsjek even of je geen visum nodig hebt voor de usa.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_26868334
Vroeg ik me idd ook af (alleen westcoast eind van de maand), maar op internet staat overal dat hij geldig is dus ach... vertrouwen we maar op!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 07:55:06 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26873542
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:50 schreef sooty het volgende:

[..]

Vorig jaar in Guatemala of all places, douwt die medewerkster (de onderkant van) mjn paspoort in een soort scanner, en zie ik al mijn persoonlijke gegevens op een scherm oplichten. Dat had ik nog nergens anders gezien, Niet in amsterdam; niet in Mexico.

Dat hebben ze in Amsterdam al heel lang. Alleen zie jij dat niet op het scherm oplichten omdat ze hier iets slimmer zijn en de monitor zo hebben staan dat jij die niet kunt zien

Ik is vaak gescand!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:48:05 #17
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26873966
quote:
Als Nederlandse toerist heb je geen visum nodig. In het vliegtuig moet je wat gegevens invullen op een groen kaartje, wat vervolgens bij aankomst in je paspoort wordt geniet. Dat is dan je 'verblijfsvergunning'. Wanneer je de USA verlaat wordt het kaartje uit je paspoort verwijderd.
pi_26874174
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:25 schreef mbn het volgende:
Wat ik na even googlen vind is dat alle Nederlandse paspoorten van na 1 januari 1995 aan deze eis voldoen.
Wat vreemd dat het reisbureau die eist nog noemt dan, aangezien paspoorten van voor 1995 al lang en breed ongeldig zijn...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:58:55 #19
16632 Xlarge
========
pi_26875481
quote:

[..]

sooty , zou je voor mij kunnen kijken van wanneer je paspoort is , als hij van voor juli 2001 is ( toen was mijn paspoort uitgegeven) dan moet de mijne goed zijn

alvast bedankt
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:54:08 #20
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26880133
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 08:48 schreef chibibo het volgende:

[..]

Als Nederlandse toerist heb je geen visum nodig. In het vliegtuig moet je wat gegevens invullen op een groen kaartje, wat vervolgens bij aankomst in je paspoort wordt geniet. Dat is dan je 'verblijfsvergunning'. Wanneer je de USA verlaat wordt het kaartje uit je paspoort verwijderd.
Wordt dat er bij jou ingeniet? Lekker vreemd dan he? Voor zover bekend mag je namelijk helemaal niks nieten in een officieel document. Wij zijn nu al 3 keer naar de VS geweest en er wordt helemaal niks in je paspoort geniet. Je vult een groene en een witte kaart in. Van de groen krijg je 1 deel terug nadat je alle douane en immigratiemeuk hebt doorlopen. Deze moet je kunnen tonen bij je vertrek uit de VS.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 13:00:19 #21
5428 crew  miss_sly
pi_26880324
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wordt dat er bij jou ingeniet? Lekker vreemd dan he? Voor zover bekend mag je namelijk helemaal niks nieten in een officieel document. Wij zijn nu al 3 keer naar de VS geweest en er wordt helemaal niks in je paspoort geniet. Je vult een groene en een witte kaart in. Van de groen krijg je 1 deel terug nadat je alle douane en immigratiemeuk hebt doorlopen. Deze moet je kunnen tonen bij je vertrek uit de VS.
Wij zijn in oktober naar de VS geweest, en er zit echt wel een groen strookje in mijn paspoort geniet. Nu is het alleen nog een strookje, als je de VS binnengaat zit er nog een groter strookje aan vast. Dit wordt bij vertrek eruit gehaald, het randje blijft zitten.

Volgens mij is de eis mbt het readable zijn van eht paspoort per oktober 2004 pas verplicht geworden in de VS. Vandaar ook waarschijnljik dat ze da tnu nog vermelden.
Bij binnenkomst wordt ook een digitale foto en vingerafdruk genomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:04:30 #22
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26880437
Dan zijn die regels dik aangescherpt. Van de foto en vingerafdruk wist ik het wel.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:09:12 #23
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26880589
bij mij is het groene strookje er ook niet aan vastgeniet. Wel kreeg ik een stempel en moest ik het groene strookje goed bewaren, anders kwam ik de US niet meer uit (opzich niet zo erg )
The line is a dot to you!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:17:33 #24
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26880857
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:09 schreef kepler het volgende:
bij mij is het groene strookje er ook niet aan vastgeniet. Wel kreeg ik een stempel en moest ik het groene strookje goed bewaren, anders kwam ik de US niet meer uit (opzich niet zo erg )
Inderdaad, ik vraag me sterk af of het wel is toegestaan om iets vast te nieten in een rechtsgeldig document.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:24:47 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26881065
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:17 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Inderdaad, ik vraag me sterk af of het wel is toegestaan om iets vast te nieten in een rechtsgeldig document.
denk je dat het die gasten boeit? Ik ros die strookjes er gewoon af anders zou ik er al 6 in hebben zitten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_26883680
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

en er zit echt wel een groen strookje in mijn paspoort geniet. Nu is het alleen nog een strookje, als je de VS binnengaat zit er nog een groter strookje aan vast. Dit wordt bij vertrek eruit gehaald, het randje blijft zitten.
Idd, dat heb ik dus ook. + nog een werkvisum voor 3 maand.
pi_26895900
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

De putos gringos staan boven elke wet en doen wat zij leuk vinden... bij mij hebben ze het ook wel eens vastgeniet..
pi_26905963
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:51 schreef McGry het volgende:
De putos gringos staan boven elke wet en doen wat zij leuk vinden... bij mij hebben ze het ook wel eens vastgeniet..
Niet alleen gringos hoor. In Japan deden ze het ook. Maar de laatste keer haalden ze het strookje + nietje er bij vertrek weer netjes uit.

Dat ze je paspoortgegevens kunnen scannen is inderdaad al langer zo. Voor zover ik weet is het die strook onder je foto die er zo uit ziet:

1
2
P<NLDACHTERNAAM<<VOORNAAM<2eVOORNAAM<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
en nog een regel met een hoop cijfers en letters<<<<<<<99

Op de tweede regel herken ik achtereenvolgens:
- Paspoortnummer (gevolgd door een 0)
- NLD (nederland)
- geboortedatum (YYMMDD) (gevolgd door een 0)
- geslacht (M in mijn geval)
- een getal dat ik niet herken (weet iemand deze?)
- sofi nummer
en nog wat "<<<<" gevolgd door 2 cijfers.

Zoveel info staat er dus niet in. Ik had verwacht dat ze ook dingen als lengte, kleur ogen e.d. er in zouden coderen (zou nog kunnen in de 6 a 8 onbekende cijfers).

Die regels kunnen met OCR makkelijk gescanned worden. Mijn vorige paspoort (juli 1999) had dat ook al. In mijn nieuwe paspoort (juli 2004) is deze hele pagina echter van een ander materiaal (hard).
darwin's rollin' over in his coffin
the fittest are surviving much less often
pi_26906142
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:22 schreef Zap het volgende:

[..]

Dat ze je paspoortgegevens kunnen scannen is inderdaad al langer zo. Voor zover ik weet is het die strook onder je foto die er zo uit ziet:
[ code verwijderd ]

Op de tweede regel herken ik achtereenvolgens:
- Paspoortnummer (gevolgd door een 0)
- NLD (nederland)
- geboortedatum (YYMMDD) (gevolgd door een 0)
- geslacht (M in mijn geval)
- een getal dat ik niet herken (weet iemand deze?)
- sofi nummer
en nog wat "<<<<" gevolgd door 2 cijfers.

Zoveel info staat er dus niet in. Ik had verwacht dat ze ook dingen als lengte, kleur ogen e.d. er in zouden coderen (zou nog kunnen in de 6 a 8 onbekende cijfers).

Die regels kunnen met OCR makkelijk gescanned worden. Mijn vorige paspoort (juli 1999) had dat ook al. In mijn nieuwe paspoort (juli 2004) is deze hele pagina echter van een ander materiaal (hard).
kijk daar heb ik wat aan , het paspoort van '99 kon dus ook al worden gescand , dan zal het wel goed komen met mijn 2001 paspoort
pi_26911468
Ik heb 5 voornamen en op de 'hoofd' pagina staan er 3 en dan staat er ; pagina/page6

en page 6 is voor aanvulling en dergelijke maar daar hebben ze dus niets neergezet aka vergeten het er neer te zetten. Maar neem aan dat ze niet moeilijk gaan doen als er 2 voornamen ontbreken?
pi_26963510
Alleen modern paspoort geeft toegang tot VS

http://www.nu.nl/news/525(...)_toegang_tot_VS.html
quote:
WASHINGTON - Toeristen uit de meeste Europese landen, waaronder Nederland, kunnen vanaf 26 juni alleen nog toegang krijgen tot de Verenigde Staten met een modern paspoort waarvan de gegevens door een apparaat gelezen kunnen worden. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Veiligheid in Washington donderdag gezegd.

De VS wilden dergelijke paspoorten eigenlijk al vanaf 1 oktober 2003 verplicht stellen als onderdeel van de strijd tegen terroristen. Omdat veel landen productieproblemen hadden met de passen werd de invoeringsdatum uitgesteld.

Boete

Vliegtuigmaatschappijen kunnen een boete krijgen van 3300 dollar voor iedere passagier die is toegelaten voor een vlucht naar de VS met een machinaal onleesbaar paspoort.
Je hoeft er dus iig niet bang voor te zijn in Amerika vast te komen te zitten, als je paspoort niet klopt word je daar vast tijdig op gewezen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_26966268
Ik las het ook net.

Het gaat niet alleen meer om een machine readable paspoort, er moeten vanaf 26 juni ook biometrische gegevens in staan, waaronder een gelaatsscan. Nederland gaat die waarschijnlijk pas ergens in 2006 uitgeven. (er lopen wel al testen lees ik).

Als ik het goed begrijp is er dus vanaf 26 juni 2005 toch een visum nodig

De topic starter gaat een maandje eerder dus zit nog goed neem ik aan.
darwin's rollin' over in his coffin
the fittest are surviving much less often
pi_26970379
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 09:01 schreef Zap het volgende:
Ik las het ook net.

Het gaat niet alleen meer om een machine readable paspoort, er moeten vanaf 26 juni ook biometrische gegevens in staan, waaronder een gelaatsscan. Nederland gaat die waarschijnlijk pas ergens in 2006 uitgeven. (er lopen wel al testen lees ik).

Als ik het goed begrijp is er dus vanaf 26 juni 2005 toch een visum nodig

De topic starter gaat een maandje eerder dus zit nog goed neem ik aan.
Als ik het dus goed begrijp moet je een visum aanvragen om amerika binnen te komen als je nog niet de beschikking hebt over het biometrische gedeelte in je paspoort.
Mijn paspoort is nog geen 6 maanden oud, maar ze hebben mij niet gewezen op de mogeijkheden voor het biometrische gedeelte en een visum aanvragen kost ook iets van 30 euro ofzo.
Is toch belachelijk.

Kan je niet je paspoort inruilen voor de allernieuwste ( dus incl. biometrische chip) op kosten van de overheid of mag ik als ik jaarlijks 3 keer wil gaan steeds een visum aanvragen en die kosten declareren omdat ze mij niet op de mogelijkheden hebben gewezen?
Outer beauty is buyable.... Inner beauty is very special and never for sale!
pi_26970548
paspoorten met die harde 1e pagina daar zit die chip al in. bij mijn paspoort uit 02 zit ook al zo'n gelaatsscanafbeelding in. dus ze moeten niet zeiken
pi_26970609
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:28 schreef Dizzee het volgende:
paspoorten met die harde 1e pagina daar zit die chip al in. bij mijn paspoort uit 02 zit ook al zo'n gelaatsscanafbeelding in. dus ze moeten niet zeiken
Ok, maar die biometrische chip zit er nog niet in. Maakt dat dan nog uit en heb je geen visum nodig of moet je die alsnog gaan aanvragen?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:41:29 #36
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26971030
Zojuist gebeld, volgens de gemeente is het paspoort gewoon geldig en te gebruiken als je na 26 juni gaat vliegen. Over een visum weten zij echter niks...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:46:03 #37
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_26971190
Het is vanmorgen toch echt op het nieuws geweest dat je een apart paspoort nodig hebt wat wij nog niet hebben. Niemand dus in Nederland, aangezien dat paspoort nog niet wordt gemaakt hier. Je komt met je huidige paspoort dus waarschijnlijk niet binnen en je moet dus een visum aanvragen.
Tirannetje, ze hebben je er niet op gewezen omdat dat paspoort nog niet mogelijk is in nederland Logisch dus...in nederland worden die paspoorten pas in 2006 gemaakt en tot die tijd heb je dus een visum nodig voor Amerika
To infinity…and beyond!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:50:30 #38
11458 ivetje
pi_26971358
quote van nu.nl
quote:
Alleen modern paspoort geeft toegang tot VS

Uitgegeven: 12 mei 2005 23:14

WASHINGTON - Toeristen uit de meeste Europese landen, waaronder Nederland, kunnen vanaf 26 juni alleen nog toegang krijgen tot de Verenigde Staten met een modern paspoort waarvan de gegevens door een apparaat gelezen kunnen worden. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Veiligheid in Washington donderdag gezegd.

De VS wilden dergelijke paspoorten eigenlijk al vanaf 1 oktober 2003 verplicht stellen als onderdeel van de strijd tegen terroristen. Omdat veel landen productieproblemen hadden met de passen werd de invoeringsdatum uitgesteld.

Boete

Vliegtuigmaatschappijen kunnen een boete krijgen van 3300 dollar voor iedere passagier die is toegelaten voor een vlucht naar de VS met een machinaal onleesbaar paspoort.

Gelaatsscan

Washington wil eigenlijk dat 27, vooral Europese, landen waarvoor nu geen visumplicht geldt, nog dit jaar paspoorten verstrekken aan hun burgers met een chip die ook onder meer een gelaatsscan bevat.

De Europese Unie heeft uitstel van deze eis gevraagd omdat veel landen daaraan niet tijdig kunnen voldoen. Nederland zal deze passen met "biometrische kenmerken" voor 28 augustus 2006 invoeren.
To infinity…and beyond!
pi_26973024
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:46 schreef ivetje het volgende:
Het is vanmorgen toch echt op het nieuws geweest dat je een apart paspoort nodig hebt wat wij nog niet hebben. Niemand dus in Nederland, aangezien dat paspoort nog niet wordt gemaakt hier. Je komt met je huidige paspoort dus waarschijnlijk niet binnen en je moet dus een visum aanvragen.
Tirannetje, ze hebben je er niet op gewezen omdat dat paspoort nog niet mogelijk is in nederland Logisch dus...in nederland worden die paspoorten pas in 2006 gemaakt en tot die tijd heb je dus een visum nodig voor Amerika
In sommige steden zijn deze al wel beschikbaar (maar goed: dat is maar een proef).
pi_26973324
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:46 schreef ivetje het volgende:
Dat was inderdaad het verhaal van vanochtend op het nieuws. Ik heb even op www.visum.nl gekeken en daar staat een net iets betere uitleg:
quote:
Per 26 october 2005 willen de Amerikanen een paspoort zien met biometrische gegevens (chip in paspoort). Dit type paspoort zal hoogst waarschijnlijk per 26 october niet beschikbaar zijn, dus een ieder, die een NIEUW paspoort krijgt NA 26 october zal een visum moeten aanvragen. Alle oude paspoorten (machine-readable) kunnen nog steeds zonder visum voor max. 90 dagen naar de USA , totdat het paspoort verlopen is ! Dus als uw paspoort binnenkort afloopt of u heeft een geplande reis naar de USA na 26 october is het de overweging waard een nieuw paspoort aan te vragen voor 26-10-2005, waardoor u nog 5 jaar van de oude regeling gebruik kunt maken
bron: http://www.visum.nl/usa.htm

Het gaat dus om nieuwe paspoorten die na 26 october worden uitgegeven en geen biometrische gegevens bevatten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_26973623
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 12:58 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat was inderdaad het verhaal van vanochtend op het nieuws. Ik heb even op www.visum.nl gekeken en daar staat een net iets betere uitleg:
[..]

bron: http://www.visum.nl/usa.htm

Het gaat dus om nieuwe paspoorten die na 26 october worden uitgegeven en geen biometrische gegevens bevatten.
Ok, dus met mijn paspoort kan ik de komende 5 jaar naar Amerika, maar moet ik iedere keer een visum aanvragen wat rond de 30 euro kost ( iig toen ik naar Suriname en India ging wel). Lekker is dat als ze hier niet opschieten met het maken van nieuwe paspoorten. Zijn die kosten af te trekken van de belasting of ergens anders te declareren.
En wat gaat over 5 jaar dat nieuwe type paspoort kosten?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:12:07 #42
11458 ivetje
pi_26973682
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:10 schreef Tirannetje het volgende:

[..]

Ok, dus met mijn paspoort kan ik de komende 5 jaar naar Amerika, maar moet ik iedere keer een visum aanvragen wat rond de 30 euro kost ( iig toen ik naar Suriname en India ging wel). Lekker is dat als ze hier niet opschieten met het maken van nieuwe paspoorten. Zijn die kosten af te trekken van de belasting of ergens anders te declareren.
En wat gaat over 5 jaar dat nieuwe type paspoort kosten?
Het gaat geen 5 jaar duren, die paspoorten worden in 2006 pas gemaakt in nederland, dus dat is hooguit nog 1,5 jaar
To infinity…and beyond!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:26:23 #43
22704 MarKey
Fetchez la vache!
pi_26974092
Zoals op nu.nl al te lezen was en ook op TV verteld werd is vanaf juni een paspoort nodig die pas in 2006 in Nederland zal worden uitgegeven.

Denk dat het slim is om vooraf te informeren bij de amerikaanse ambassade, ze sturen je zonder pardon terug als je daar met een ongeldig reisdocument aankomt. Overleg met die mensen van de immigration is niet mogelijk, ze zijn nog eens een keer arrogant ook nog.
You can't steal second base and keep one foot on first.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:51:12 #44
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26974990
Heb mijn paspoort in 2003 gekregen, kan hem gewoon gebruiken. Formuliertje invullen in het vliegtuig en klaar.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:15:08 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_27319636
ik ga nu 26 juni naar Amerika op vakantie, betekent dit dat wij dus met z'n 6-en een speciaal visum aan moeten vragen. We hebben wel allemaal de nieuwe paspoorten met harde kaft en dergelijke
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:17:34 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_27319707
laat maar, ik zie het al, als je paspoort van voor 26 oktober is hoeft dit niet, als je na 26 oktober een nieuw paspoort (niet biometrisch) haalt moet je wel een visum regelen
pi_27319736
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:15 schreef Blik het volgende:
ik ga nu 26 juni naar Amerika op vakantie, betekent dit dat wij dus met z'n 6-en een speciaal visum aan moeten vragen. We hebben wel allemaal de nieuwe paspoorten met harde kaft en dergelijke
nee:
quote:
per 26 october 2005 willen de Amerikanen een paspoort zien met biometrische gegevens (chip in paspoort). Dit type paspoort zal hoogst waarschijnlijk per 26 october niet beschikbaar zijn, dus een ieder, die een NIEUW paspoort krijgt NA 26 october zal een visum moeten aanvragen. Alle oude paspoorten (machine-readable) kunnen nog steeds zonder visum voor max. 90 dagen naar de USA , totdat het paspoort verlopen is ! Dus als uw paspoort binnenkort afloopt of u heeft een geplande reis naar de USA na 26 october is het de overweging waard een nieuw paspoort aan te vragen voor 26-10-2005, waardoor u nog 5 jaar van de oude regeling gebruik kunt maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')