abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:18:43 #256
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26914910
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:12 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ik heb iemand in m'n lijst die naar japan is gegaan als uitwisselingsstudent, zie ook www.markinjapan.tk
Lijkt me ook wel erg leuk om te doen, maar ik durf het niet .
Als vakantie zou ik het graag willen, maar als uitwisselingsstudent lijkt het me niet zo geweldig, zoals ik al zei. Is het een goede bekende van je of weer eens zomaar iemand die je op internet tegen kwam?
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:21:25 #257
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26915021
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:18 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Waarom durf je het niet?

Japan liever niet, waarom weet ik niet. Maar ik zou opzich ook buiten Europa willen. Misschien wel naar Quebec, franse deel in Canada. Of naar Zwitserland, waar ze frans, duits en italiaans spreken. Zoiets.
Ah, je ziet Frans en Duits dus nog als nieuwe taal?
Toeren door Zuid Amerika, dat lijkt me wel gaaf.
pi_26915083
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:21 schreef MrAli het volgende:

[..]

Ah, je ziet Frans en Duits dus nog als nieuwe taal?
Toeren door Zuid Amerika, dat lijkt me wel gaaf.
Dat lijkt me idd heel mooi, alleen gevaarlijk voor een (17-jarig) meisje als ik.

Ja, frans en duits beheers ik niet zo heel goed. Het liefst frans. Maar Italiaans of Spaans is ook mooi.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:27:44 #259
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26915255
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:22 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd heel mooi, alleen gevaarlijk voor een (17-jarig) meisje als ik.
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar dat zou voor mij, en niet alleen voor mij maar voor ons allemaal, (op een iets andere manier) zeer gevaarlijk zijn. Als ze daar zien dat je uit het Westen komt, wat niet zo moeilijk te zien is, ben je voor hun een wandelende geldhoop, wat ze daar goed kunnen gebruiken.
quote:
Ja, frans en duits beheers ik niet zo heel goed. Het liefst frans. Maar Italiaans of Spaans is ook mooi.
Nou, iig een stuk beter als ik. En aangezien je Frans 1+2 en Duits 1+2 heb (toch?) is het niet helemaal een nieuwe taal voor je. Bij nieuwe taal dacht ik aan iets compleet nieuws, maar als je Frans en Duits ook nog nieuwe genoeg vind zijn er gelijk veel meer mogelijkheden en is Zwisterland zoals je zei wel een hele mooie en goede keus denk ik. Drie talen, en je kan er snowboarden.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:28:40 #260
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_26915297
quote:

[..]

Waarom durf je het niet?

Japan liever niet, waarom weet ik niet. Maar ik zou opzich ook buiten Europa willen. Misschien wel naar Quebec, franse deel in Canada. Of naar Zwitserland, waar ze frans, duits en italiaans spreken. Zoiets.
Frans vind je een 'nieuwe taal'? Niet echt natuurlijk. Maar dan lijkt Canada me idd erg leuk. Of Australië, dat accent kan je nauwelijks Engels noemen . De taalbarriere voor Japan is idd wel weer erg groot. Rusland en Griekenland zou ook leuk zijn.

En Alwin, ik denk dat je meer hebt aan Japans of Chinees dan aan Frans hoor. Frans word niet op heel veel plaatsen gesproken (itt Engels en Spaans). Chinees wordt nu al door meer dan een miljard mensen gesproken, en China is in opkomst. En er zijn gewoon veel minder Europeanen die een Oosterse taal kunnen, dus dan heb je iets 'speciaals'.
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_26915308
quote:

[..]

Waarom durf je het niet?
Japan is wel erg ver weg , het is een hele andere cultuur, dat lijkt me erg moeillijk om aan te wennen. En met mijn taalkundige skills *ahum* kost het me vast jaren voor ik het Japans doorheb.
quote:
Ik zou op zich best naar Canada willen, maar dan wel naar een vrij grote stad in het noorden, snowboarden, engels praten en chillen . Franse gedeelte absoluut niet, daar zitten ook de zeehondenslachters . Noord-Westen lijkt me dus het leukste.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:30:44 #262
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_26915377
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:27 schreef MrAli het volgende:

[..]

Nou, iig een stuk beter als ik. En aangezien je Frans 1+2 en Duits 1+2 heb (toch?) is het niet helemaal een nieuwe taal voor je. Bij nieuwe taal dacht ik aan iets compleet nieuws, maar als je Frans en Duits ook nog nieuwe genoeg vind zijn er gelijk veel meer mogelijkheden en is Zwisterland zoals je zei wel een hele mooie en goede keus denk ik. Drie talen, en je kan er snowboarden.
Ja, dat kan in Canada en Nieuw-Zeeland ook Ik zou mss wel mijn master van mijn studie in het buitenland willen doen, maar dan wel een engels-sprekend land. Ik heb niet echt de behoefte een nieuwe taal te leren...
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:32:57 #263
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_26915467
Goed, lezen
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:37:13 #264
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26915666
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:28 schreef errrrr het volgende:

[..]

Frans vind je een 'nieuwe taal'? Niet echt natuurlijk. Maar dan lijkt Canada me idd erg leuk. Of Australië, dat accent kan je nauwelijks Engels noemen . De taalbarriere voor Japan is idd wel weer erg groot. Rusland en Griekenland zou ook leuk zijn.

En Alwin, ik denk dat je meer hebt aan Japans of Chinees dan aan Frans hoor. Frans word niet op heel veel plaatsen gesproken (itt Engels en Spaans). Chinees wordt nu al door meer dan een miljard mensen gesproken, en China is in opkomst. En er zijn gewoon veel minder Europeanen die een Oosterse taal kunnen, dus dan heb je iets 'speciaals'.
Ja Hans, lekker kort door de bocht gedacht. Ik denk dat je veel vaker met een Fransman zal spreken als een Japanner of een Chinees. Chinees wordt misschien wel door een miljard mensen gesproken, maar die zitten alleen maar in China, nergens anders. En ik weet niet hoever jou kennis over talen gaat, maar Frans wordt op veel meer plaatsen gesproken dan jij denkt, in grote delen van Afrika bijv. ook.

Frankrijk is ook een geliefd vakantieland, en je zal sneller naar Frankrijk gaan voor een weekje (zoals ik tot 2 jaar terug heel veel heb gedaan) dan naar Japen of China. Als je van alle 6 miljard mensen op Aarde random iemand zou selecteren zou je idd meer aan Chinees hebben dan aan Frans, maar in de praktijk als Nederlander, woonachtig in Nederland niet hoor.
pi_26915813
Het lijkt mij heel leuk om een jaar er tussen uit te gaan, alleen dat geldt eigenlijk ook voor studeren en op kamers gaan. Dus het wordt waarschijnlijk eerder een master die ik in een ander land ga doen. Maar als je nog niet weet wat je wilt gaan doen dan is het natuurlijk een leuke oplossing.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26915858
Overigens, Hans, wat betreft Piraeus en Athene:
quote:
De haven van Athene ligt in Pireaus (vanaf Monastiraki met de groene metrolijn M1). Van en naar Pireaus varen vele schepen naar de eilanden en het vasteland. Van en naar Athene kun je ook per bus en trein.
Dus dat is het gewoon.

Verder is www.cycladen.net nog een site met veel informatie over de Griekse eilanden aldaar.

[ Bericht 16% gewijzigd door Pizza_Shooter op 11-05-2005 15:57:41 ]
- Beverly Sills
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:59:44 #267
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26916589
Gatverdamme, wat is scheikunde toch een klotevak.
Ik denk dat ik maar eens ga vragen of ik nog van profiel kan wisselen.
pi_26916765
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:22 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

maar je komt wel in een goed deel terecht dan, en je wordt heel erg goed ingelicht hoor.

Alleen je moet goed luisteren naar wat je wel en niet mag. Lees: niet gaan liften. Dat hebben jammergenoeg wel twee meisjes gedaan, met alle gevolgen van dien. Verkracht dus.
Names are so cliché
pi_26916850
Noordelijk Halfrond

USA
Canada
Mexico
Ecuador
Finland
India
Indonesie
Japan
Thailand
Taiwan
Zwitserland

Zuidelijk Halfrond

Brazilie
Chili
Argentinie
Peru
Australie
Nieuw Zeeland
Zuid Afrika

USA Australië mag ik niet meer naar toe. Ben verdorie dan te oud.
Names are so cliché
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:18:26 #270
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26917308
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:05 schreef SuUz2ko het volgende:
Noordelijk Halfrond

USA
Canada
Mexico
Ecuador
Finland
India
Indonesie
Japan
Thailand
Taiwan
Zwitserland

Zuidelijk Halfrond

Brazilie
Chili
Argentinie
Peru
Australie
Nieuw Zeeland
Zuid Afrika

USA Australië mag ik niet meer naar toe. Ben verdorie dan te oud.
Peru! De Inca's!
pi_26917564
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:18 schreef MrAli het volgende:

[..]

Peru! De Inca's!
Ja, het lijkt mij geweldig mooi daar, maar dan meer voor een vakantie.
Ik vind het toch te gevaarlijk. Je wordt dan wel goed ingelicht, maar de kans is wel veel groter dat er jou iets overkomt dan als je in een 'westers' land bent. De verschillen tussen rijk en arm zijn ook heel groot. Waardoor je alleen maar in de 'hoge' kringen verblijft.
pi_26917716
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:26 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Ik vind het toch te gevaarlijk. Je wordt dan wel goed ingelicht, maar de kans is wel veel groter dat er jou iets overkomt dan als je in een 'westers' land bent. De verschillen tussen rijk en arm zijn ook heel groot. Waardoor je alleen maar in de 'hoge' kringen verblijft.
Los van het feit dat je inderdaad een gigantische kans loopt ontvoerd te worden zijn daar ook nog eens allerlei enge ziektes, enge beesten, constante hitte en drukkend, vochtig weer. Ook zijn er gebrekkige faciliteiten en ook weinig mensen waarmee je gezellig om kunt gaan.

Ga dan gewoon naar Finland, none of that sticky stuff .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_26917752
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:30 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Los van het feit dat je inderdaad een gigantische kans loopt ontvoerd te worden zijn daar ook nog eens allerlei enge ziektes, enge beesten, constante hitte en drukkend, vochtig weer. Ook zijn er gebrekkige faciliteiten en ook weinig mensen waarmee je gezellig om kunt gaan.

pi_26917791
quote:

[..]

Waarom durf je het niet?

M'n nichtje is een jaar of drie/vier (gok ik) geleden naar Amerika geweest. Tijd van d'r leven, al kwam ze wel een paar kledingmaten groter terug
M'n andere nichtje gaat over 2 maanden een jaar naar Australie toe... Beide met de roterie idd (of hoe je dat ook zou schrijven )

Verder: als ik een jaar zou gaan zou ik naar een oostblokland gaan ofzo, een land met andere historie / gebruiken die we kennen. De VS / Duitsland / Frankrijk etc. lijken nogal veel op onze samenleving, dus zie ik niet echt als een vernieuwende factor in je leven
pi_26917892
Ik mis Rusland
pi_26918162
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:30 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

maar vergeet ook niet dat je wel in het 'betere' deel geplaatst wordt. En ze laten je heus niet zomaar aan je lot over hoor. Dus gigantische kans zal het niet zijn, Ruben. Eerder een iets grotere kans als je een beetje mans gaat doen.. Je denkt tocht wel dat je het aankan, bijvoorbeeld.

Inderdaad Niels, Marianne gaat binnenkort. Hoe staat het met de site?
Names are so cliché
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:48:31 #277
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26918333
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:26 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Het is idd beter dat als vakantie te doen, en dan met een oude jeep ofzo lekker rond te rijden, hier en daar eens te blijven. Ik denk dat je sowieso als uitwisselingsstudent beter naar een westers land kan gaan. Een gigantische cultuuromslag zal ook niet makkelijk zijn namelijk, en je bent wel voor een zeer groot deel op jezelf aangewezen dan.
pi_26918382
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:43 schreef SuUz2ko het volgende:

[..]

maar vergeet ook niet dat je wel in het 'betere' deel geplaatst wordt. En ze laten je heus niet zomaar aan je lot over hoor. Dus gigantische kans zal het niet zijn, Ruben. Eerder een iets grotere kans als je een beetje mans gaat doen.. Je denkt tocht wel dat je het aankan, bijvoorbeeld.

Inderdaad Niels, Marianne gaat binnenkort. Hoe staat het met de site?
Uhm, ik moet eens beginnen, maar dat komt na de pw wel hoor
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:50:20 #279
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26918402
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:32 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

M'n nichtje is een jaar of drie/vier (gok ik) geleden naar Amerika geweest. Tijd van d'r leven, al kwam ze wel een paar kledingmaten groter terug
M'n andere nichtje gaat over 2 maanden een jaar naar Australie toe... Beide met de roterie idd (of hoe je dat ook zou schrijven )

Verder: als ik een jaar zou gaan zou ik naar een oostblokland gaan ofzo, een land met andere historie / gebruiken die we kennen. De VS / Duitsland / Frankrijk etc. lijken nogal veel op onze samenleving, dus zie ik niet echt als een vernieuwende factor in je leven
Ik zou niet naar een oostblokland gaan, eerder Spanje / Italië / Australië / VS o.i.d.
pi_26918436
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:48 schreef MrAli het volgende:

[..]

Het is idd beter dat als vakantie te doen, en dan met een oude jeep ofzo lekker rond te rijden, hier en daar eens te blijven. Ik denk dat je sowieso als uitwisselingsstudent beter naar een westers land kan gaan. Een gigantische cultuuromslag zal ook niet makkelijk zijn namelijk, en je bent wel voor een zeer groot deel op jezelf aangewezen dan.
Op jezelf aangewezen.
Good point. Niks zal zomaar komen aanwaaien, je moet vriendschappen zelf gaan opbouwen. Maar je hebt nog wel je gastfamilie en de mensen van de Rotary. Hier is de Rotary niet zo bekend, maar in andere landen speelt dat veel meer in een samenleving.

Maar er zijn zat mensen die wel naar 'niet-westerse' landen zijn geweest, en die het heel erg goed hebben gehad hoor. Het is alleen waar jijzelf voor openstaat.
Names are so cliché
pi_26918439
Spanje / Italië / Australië kan, maar de VS voor een jaar? nee bedankt
pi_26918455
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:49 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

Uhm, ik moet eens beginnen, maar dat komt na de pw wel hoor
Tss. Nog twee manden he
Names are so cliché
pi_26918471
Rotary zijn toch van die elitaire hufters die het idee hebben dat hun vermeende bovenmatige intellect ze het recht geeft weldadig te zijn?

Dat is in ieder geval wat ik ooit ergens heb opgevangen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_26918508
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:53 schreef -Mzraki- het volgende:
Rotary zijn toch van die elitaire hufters die het idee hebben dat hun vermeende bovenmatige intellect ze het recht geeft weldadig te zijn?

Haha, dat valt wel mee hoor
pi_26918515
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:52 schreef SuUz2ko het volgende:

[..]

Tss. Nog twee maanden he
Zekers
pi_26918560
quote:

Misschien iets te bevooroordeeld.
Names are so cliché
pi_26918583
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:56 schreef SuUz2ko het volgende:

[..]

Misschien iets te bevooroordeeld.
Ja, ik ken ze niet, dus ik heb absoluut geen idee waar ik het over heb, het is ook niet míjn mening, nogmaals, die heb ik dus helemaal niet .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_26918632
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:57 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ja, ik ken ze niet, dus ik heb absoluut geen idee waar ik het over heb, het is ook niet míjn mening, nogmaals, die heb ik dus helemaal niet .
Nee oké Dan is het goed Maar ik begreep al dat het jou mening niet was hoor.
Names are so cliché
pi_26918695
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:59 schreef SuUz2ko het volgende:

[..]

Nee oké Dan is het goed Maar ik begreep al dat het jou mening niet was hoor.
Dat dacht ik al, maar dat dan eventjes ten overvloede .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_26918722
quote:

Nou, elitair zijn ze wel, maar voor de rest is het vooral liefdadigheid enzo.
- Beverly Sills
pi_26918765
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:01 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Nou, elitair zijn ze wel, maar voor de rest is het vooral liefdadigheid enzo.
Ik ken meerdere mensen die ook bij de rotary zitten en die voelen zichzelf echt niet beter ofzo... Al hebben ze meestal wel wat meer verantwoordelijkheden, zitten in organisatie dit, in stichting dat enzo
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:11:45 #292
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26919014
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:51 schreef SuUz2ko het volgende:

[..]

Op jezelf aangewezen.
Good point. Niks zal zomaar komen aanwaaien, je moet vriendschappen zelf gaan opbouwen. Maar je hebt nog wel je gastfamilie en de mensen van de Rotary. Hier is de Rotary niet zo bekend, maar in andere landen speelt dat veel meer in een samenleving.

Maar er zijn zat mensen die wel naar 'niet-westerse' landen zijn geweest, en die het heel erg goed hebben gehad hoor. Het is alleen waar jijzelf voor openstaat.
Ik sta er wel voor open, maar het zou niet het eerste zijn waar ik aan zou denken.
pi_26919022
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:03 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

Ik ken meerdere mensen die ook bij de rotary zitten en die voelen zichzelf echt niet beter ofzo... Al hebben ze meestal wel wat meer verantwoordelijkheden, zitten in organisatie dit, in stichting dat enzo
wie zou dat toch zijn?? geen idee!
Names are so cliché
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:12:36 #294
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26919034
quote:

Sinds afgelopen zaterdagavond weet ik van Suuz dat dat dus de naam is van dé organisatie die uitwisselingsstudenten uitwisseld.
pi_26919054
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:11 schreef MrAli het volgende:

[..]

Ik sta er wel voor open, maar het zou niet het eerste zijn waar ik aan zou denken.
Nee, USA is het voor mij. Begin nu wel af en toe wel te twijfelen hoor. Het is allemaal zo mooi, maar dit heb ik altijd gewild, dus laat me niet aan het twijfelen brengen
Names are so cliché
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:15:08 #296
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26919098
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:13 schreef SuUz2ko het volgende:

[..]

Nee, USA is het voor mij. Begin nu wel af en toe wel te twijfelen hoor. Het is allemaal zo mooi, maar dit heb ik altijd gewild, dus laat me niet aan het twijfelen brengen
Suuz, ik denk dat voor jou de USA echt dé keus is.
pi_26919152
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:15 schreef MrAli het volgende:

[..]

Suuz, ik denk dat voor jou de USA echt dé keus is.
Hé Ali. Bedankt he! Doet me goed om te horen
Names are so cliché
pi_26919320
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:16 schreef SuUz2ko het volgende:

[..]

USA?

Bah, niet doen . Zou echt een domper zijn voor je, besef je wel dat alcohol drinken daar illegaal is op jou leeftijd?

En dat je aangereden zou kunnen worden door snertventjes een jaar jonger dan jij?

Ik bedoel maar.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:24:22 #299
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26919351
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:16 schreef SuUz2ko het volgende:

[..]

woensdag 11 mei 2005 @ 17:25:40 #300
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26919393
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:22 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

USA?

Bah, niet doen . Zou echt een domper zijn voor je, besef je wel dat alcohol drinken daar illegaal is op jou leeftijd?

En dat je aangereden zou kunnen worden door snertventjes een jaar jonger dan jij?

Ik bedoel maar.
Ze zitten er idd wel heel raar en onlogisch in elkaar, neem nou ook het feit dat de meerderheid (volgens hun debiele kiesstelsel) kiest voor de 2e keer (!!!) voor die achterlijke George W. Bush.
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:39:14 #301
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_26919853
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:05 schreef SuUz2ko het volgende:
Noordelijk Halfrond

USA - lijkt me wel leuk, maar idd de nadelen die Ruben noemt, en niet 'nieuw'
Canada - lijkt me echt heel vet
Mexico - lijkt me te vervuild, warm, 'hufterig'
Ecuador - ken ik niet zo goed
Finland - prachtig land lijkt me dat
India - heel anders, maar wel leuk denk ik
Indonesie - veel gevaarlijke ziektes, wel een prachtig land
Japan - moeilijke taal, maar lijkt me wel een gigantische ervaring, de organisatie daar
Thailand - een beetje allemaal van die illigalen daar
Taiwan - hetzelfde
Zwitserland - mooi land, maar zou voor mij een beetje te dicht bij huis zijn...

Zuidelijk Halfrond

Brazilie - veel ziektes, wat je zegt, onveilig. En ik denk dat het leerniveau daar ook wat lager ligt.
Chili - zelfde
Argentinie - minder ziekte's dacht ik, ook minder warm klimaat
Peru - zelfde
Australie - gaan veel mensen heen, geen nieuwe taal, uitgestrekt
Nieuw Zeeland - lijkt me prachtig
Zuid Afrika - veel ziektes, gevaarlijk

USA Australië mag ik niet meer naar toe. Ben verdorie dan te oud. Waarom dat?
Ok, even mijn lijstje meningen. Waarschijnlijk zijn vele bevooroordeeld, maar dat heb je nou eenmaal. En ik denk niet dat ik me daar zover overheen zou kunnen zetten dat ik er als uitwisseling naartoe zou willen.
Maar als je dus een jaar van je studie in het buitenland zou willen doen, moet het wel ongeveer hetzelfde niveau hebben. Dan vallen landen als Brazilie, Equador, India, Peru en Zuid-Afrika denk ik af (ook al weet ik dat niet zeker)...
en dit lijstje is natuurlijk niet echt compleet. Waarom wordt er bijna geen Europees land genoemd? En idd, Rusland...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')