hoe is jouw ervaring met gesneden hart tijdens kotsperiodes?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:08 schreef gargamel het volgende:
Mijn kat gaat kotsen als ze te lang moet wachten op haar eten. Ze krijgt elke dag op vaste tijden voer maar als we eens weg zijn geweest kan dat wel eens een paar uur later zijn dan normaal, waardoor haar maagje een beetje van streek is. Een andere kat moest ook overgeven omdat ze haar voer niet goed kon doorbijten en alles snel en heel doorslikte en vervolgens een plons water erbij dronk. Na overstappen op zacht voer is dit probleem ook weg. Regelmatig kammen voorkomt de frequentie van haarballen.
Mocht een kat toch iets hebben opgelopen waardoor vaak wordt overgegeven: 24 uur vasten, wel water neerzetten en na 24 uur beginnen met een kleine hoeveelheid gekookte kip. Als dit goed gaat de porties groter maken en langzaamaan weer beginnen met normaal voer. Niet wisselen met voer maar bij een merk blijven. Mocht de kat na 24 uur vasten en de kleine hoeveelheid kip nog blijven spugen dan naar de dierenarts.
TIP: mocht je medicijnen krijgen laat dit dan altijd in je vaccinatieboekje zetten, mijn kat kreeg laatst medicijnen voorgeschreven waarvan net was vastgesteld dat het niet hielp.....gelukkig merkte ik dat op en stuitert ze weer vrolijk door het huis.
observeren is idd het beste. maar dat komt automatisch als je van je katten houdtquote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:57 schreef gargamel het volgende:
Gesneden hart, vooral rauw wordt hier niet gegeven. Ik geef trouwens helemaal geen rauw vlees (bacterien en parasieten) Verder trekken ze gekookt de neus ervoor op. Vis doen sommigen een moord voor maar kip gaat er altijd wel in. Dat van die kip en rijste water is trouwens een advies van de dierenarts en het werkt. Ik heb nu zelf 8 jaar katten en zeker 20 jaar daarvoor zijn mijn ouders begonnen met katten dus zolangzamerhand wel een beetje 'expert' aan het worden, door eigen ervaring. Ook met foute medicijnrecepten van de dierenarts (medicijnen die niet gegeven mogen worden in combinatie van een bepaald antivlooienmiddel wat notabene bij de zelfde dierenarts gekocht was ed). Observeer het beestje goed: drinkt ze goed, hoe is haar eetlust? Hoe ziet de vacht eruit (plakt hij of staat hij pluizig uit, dof of glanzend) zijn de oogjes droog (normaal)of loopt er nattigheid langs. Als je aan een haarbal denkt dan kan je gewoon een braakmiddel voor haalballen halen bij de dierenarts (zonder kat, scheelt weer kosten) Denk je aan een infectie dan toch maar even dierenarts. Heeft ze misschien iets verkeerds/anders gegeten dan een dagje vasten, en dan de kip. Bij geen verandering toch maar dierenarts. De laatste die ik hier had met braakneigingen had alvleesklierontsteking en na een antibioticumkuur weer helemaal genezen.
mja dat roep ik ook altijd.. helaas vragen mensen het liever hierquote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:26 schreef ReadMe het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo.
Maar toch lijkt het me verstandiger naar de dierenarts te gaan, dan het op een forum te vragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |