Ik begrijp niet zo goed hoe tamenlijk intelliegnte jonmgens als Jij en Speedfreak zo falikant tegen zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:35 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zolang de EU geen garanties kan geven dat afspraken in welk kader, met welk gewicht dan ook worden nageleefd stem ik tegen.
Helaas is dit niet een erg intelligente bijdrage. De grondwet is inderdaad niet goed en hij is zelfs SLECHTER dan alles wat nu volgens het verdrag van Nice geregeld is. Bijvoorbeeld: Nederland heeft nu meer te vertellen in Europa. We houden zelfbeschikkingsrecht op ons sociale stelsel en ons immigratie beleid, iets wat de meerderheid van de bevolking graag wil.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:51 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed hoe tamenlijk intelliegnte jonmgens als Jij en Speedfreak zo falikant tegen zijn.
Met name als jet het afschrikkende voorbeeld frankrijk gisteren hebt gezien.
Ja dat die grondwet is niet goed maar hij is wel beter als alles wat er nu op papier staat.
Jij bent veel te snugger om een Europa ante 1956 te willen . Te snugger om de gulden terug te willen. Te snugger om te zien dat de EU zoals ze nu is niet goed functioneert en de grondwet toch een aardige hoeveel heid ingrijpende verandering met zich mee bracht Te snugger om je door die Attack Dumbos te laten kaperen. Want let wel op
.............Het wordt HUN Overwinning.
Een tegenstem heeft waarschijnlijk meer nadelen dan een voorstem, dat ben ik met je eens, maar dit is nit meer een zaak va Grondwet ja of nee, maar we zitten in een impasse die je breder moet bekijken.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:51 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed hoe tamenlijk intelliegnte jonmgens als Jij en Speedfreak zo falikant tegen zijn.
Met name als jet het afschrikkende voorbeeld frankrijk gisteren hebt gezien.
Ja dat die grondwet is niet goed maar hij is wel beter als alles wat er nu op papier staat.
Jij bent veel te snugger om een Europa ante 1956 te willen . Te snugger om de gulden terug te willen. Te snugger om te zien dat de EU zoals ze nu is niet goed functioneert en de grondwet toch een aardige hoeveel heid ingrijpende verandering met zich mee bracht Te snugger om je door die Attack Dumbos te laten kaperen. Want let wel op
.............Het wordt HUN Overwinning.
Hoe het stabiliteitspact tot stand kwam is een tweede.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:36 schreef CANARIS het volgende:
Mijn enige aversie is eigenlijk dat ik dus geen keiharde garanties krijg als er iemand over de schreef gaat, 9 van de 10 keer zijn wij het braafste jongetje uit de klas (dat levert in de regel alleen maar nadelen op) en zijn we als Europa niet in staat om de grote jongens onder ons met de neus op de feiten te drukken.
Je ziet het in de VN terugkomen, waar ook alles zwart op wit staat en ook bijv met de begrotingsoverschotten waar Zalm fier en trots over vertelde dat het nu definitief afgelopen was met die tekorten, de praktijk wees echter uit dat landen als Duitsland en Frankrijk door Brussel niet te straffen zijn.
Daarom wil ik niks ondertekenen wat er voor zorgt dat Duitsland en Frankrijk nog steeds de eigen gang mag gaan, maar Nederland wél in moet leveren.
einde quote
Helemaal met je eens. .........en juist daarom hebben wij een objectief ding oppapier nodig, waar de macht wordt geregeld en niet meer per handje klap in een acxhterkamertje kan worden versjachert. ( Zie Euro-Stabiliteitspact desaster)
Maar de huidige gang van zaken in Europa anno 2005 is het mij wél waard om een fikse crisis te riskeren.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:19 schreef CANARIS het volgende:
Ik was één de eerste die zijn twijfels over deze grondwet articuleerde.
Het is een gedrocht.
Het is niet te lezen
het is een papier door een kliek voor een kliek geschreven
Klopt allemaal
en ook was ik 1 van de eerste die zei dat hij niet wist of hij nee zou stemmen omdat ik bang was voor het resultaat.
Deze EU Met al haar problemen is gigantisch.
Nooit eeerder gaven zoveel naties vrijwilig delen van hun macht op , voor een groter Iets met als alles beheersende factor...
VREDE
Wij zijn tijdgetuigen welke in de eeuwen die gaan komen als DE generatie zal worden gezein die dit mogenlijk maakte. 1 Europa zonder grenzen, zonder oorlog met een vergelijkbaar economisch niveau en als intectueel centrum van deze wereld.
IK wil dat niet goedkoop offeren omdat ik het niet met bepaalde passages eens ben.
Zo slecht is die grondwet niet dat een Europeese crisis kan worden geriskeerd.
Dit is echt een verkeerde voorstelling van zaken. Er is gewoon een andere stemverhouding in het verdrag van Nice geregeld dan nu in de grondwet wordt voorgesteld. En in die gondwet moeten de kleinere landen inleveren t.o.v. de grotere landen. En dan heb ik het niet alleen over de veto's.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:31 schreef CANARIS het volgende:
: Nederland heeft nu meer te vertellen in Europa.
Dat is een illusie
Elk van de lidstaten heeft nu meer te vertellen. Ze hebben zoveel te vertellen dat de andere staten geen macht meer hebben. Begrijp je een Oxiemorron , wanneer er 1 voor je ligt?
IN Nice is de partiele macht van de europeese bevolking nagenoeg niet geregeld.
Het commisariaat heeft veel te veel macht, wat met de grondwet duidelijk wordt beperkt.
Ook niet waar. Er staan wel degelijk sociale paragraven in de grondwet. Europa krijgt daar zeggenschap. Waarom denk je dat GL zo blij is met de grondwet? Europa krijgt namelijk een 'socialer' gezicht. En ja, als dingen europees geregeld worden, worden ze dus niet op nationaal niveau geregeld. Wij hevelen daar dus macht over naar de beurocraten.quote:We houden zelfbeschikkingsrecht op ons sociale stelsel
Dat blijft onaangetast, alhoewel ik de mening ben , dat in de grondwet ook dingen staan die er niet in horen. Bijv. dat elke werknemer recht heeft op onderneminsraden.
Hier klopt echt niets van, maar dat is in een reactie van wdn hierboven al toegelicht.quote:en ons immigratie beleid,
Nee, dat is een pure leugen. Wanneer assiel zoeker nu in het liberale Italie asiel krijgt, betekend dat , dat deze asielzoeker ook in Nederland kan gaan wonen. NIemand heeft echter invloed op wat Italie doet.
IN de grondwet wordt dat geregeld.
De grondwet gaat er niet door, dat betekend , dat Nederland alles moet accepteren wat in Talin , Athene of Halkedikie asiel krijgt.
Leuk he...... een eigen asiel beleid hebben?
Wat snap ik daar niet aan? Mijn stelling is: Europa met de grondwet gaat over ons asielbeleid. En nu is dat niet zo.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:41 schreef wdn het volgende:
[..] er staat alleen dat Europa toestemming krijgt het asielbeleid te gaan vastleggen.
Ik ben in beginsel tegen referenda, maar als burgers niet worden gehoord heb je geen andere kans denk ik dan een referendum.quote:Op maandag 30 mei 2005 01:11 schreef Re het volgende:
* Re tegen referenda is
heb mijn oproepkaart al met de vuilnisman meegegeven
hoezo geen andere kans? Als het referendum met een algemeen nee wordt beantwoord wil dat nog niet eens zeggen dat de plannen er niet door komen of dat er niet een nieuw referendum komt. Wat heeft het voor nut om de burger om zn mening te vragen waar vervolgens niet uitkomt wat de regering wil en vervolgens toch de koers te varen die ze het liefste willen? In principe komt het er gewoon op neer dat er per definitie niet naar de burger wordt geluisterd. Of ben je het doordrukken van de Euro nu alweer vergeten?quote:Op maandag 30 mei 2005 18:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ben in beginsel tegen referenda, maar als burgers niet worden gehoord heb je geen andere kans denk ik dan een referendum.
Politici vergeten soms de basisgedachte dat wij (degenen die dat referendum gaan gebruiken en hen daar verkiezen) zorgen dat zij te vreten hebben.
Zo werkt het in een bedrijf, in in theorie ook met politiek.
da's een leuke contradictie eigenlijkquote:Op maandag 30 mei 2005 19:41 schreef lionsguy18 het volgende:
BRUSSEL - Als zes van de 25 lidstaten de Europese Grondwet afwijzen, verdwijnt het document automatisch in de prullenmand. Als vijf of minder landen nee zeggen, is eerst overleg nodig, zeggen afgevaardigden van Europese Commissie (dagelijks EU-bestuur) en europarlement maandag.
"Zes lidstaten moeten nee zeggen voordat de grondwet volledig van de baan is", vindt voorzitter Borrell van het Europees Parlement. Hij baseert zich op artikel 30 van de slotakte van de grondwet. Daarin staat dat als viervijfde van de lidstaten (20 dus van de 25) de tekst hebben bekrachtigd en andere landen moeilijkheden hebben ondervonden, de Europese leiders de kwestie bespreken.
bron nu.nl
..........ik zei toch al dat die europese superstaat er komt, ga maar lekker stemmen voor de kat zn k....
NEE, informeer je kiezers beter en eerlijker.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat de uitslag ook wordt, de Nederlandse politici hebben een wijze les geleerd: Hou geen referenda meer!!!
Kijk eens naar de titel van dit topic... Staat er iets in het artikel over of het referendum wel of niet goed is?quote:Op maandag 30 mei 2005 22:19 schreef Koos Voos het volgende:
Achterstand jakamp lijkt onoverbrugbaar
[[snip]]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |