abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26758391
Ik vroeg me af of dat mogelijk is? Of kan ik er maar beter niet aan denken, ik word dat afwassen een beetje zat Zijn er mensen die dat hebben, of is het niet aan te sluiten ? Ik heb verder geen water aansluitingen alleen het stukje waar de kraan aan zit.
pi_26759002
een vaatwasser wil koud water. geen warm dus waarom aan een boiler hangen?
  donderdag 5 mei 2005 @ 18:47:21 #3
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26759038
ik denk dat het prima werkt als je hem zou aansluiten op een boiler. ik ga er van uit dat er een thermostaat in zit die meet hoe warm het water is. als het dus niet warm genoeg is verwarmt hij het zelf wel bij.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26760869
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 18:15 schreef Alpine.Shocker het volgende:
Ik vroeg me af of dat mogelijk is? Of kan ik er maar beter niet aan denken, ik word dat afwassen een beetje zat Zijn er mensen die dat hebben, of is het niet aan te sluiten ? Ik heb verder geen water aansluitingen alleen het stukje waar de kraan aan zit.
Ik zou water aftappen voor de boiler, niet erna. Je kan gemkakkelijk een kraantje maken met van die schroefkoppelingen.

Maar goed. Je kan m op de kraan van de boiler zette maar gewoon koud water laten gebruiken, warm water is nergens voor nodig, zo zit je onnodig zonder warm water
pi_26767786
warm water kan ie niet tegen
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:52:43 #6
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26768011
het schijnt milieuvriendelijker te zijn om er warm water in te pompen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 00:58:07 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26769562
Ik zou toch voor de boiler een aftakking maken voor de afwasmachine. Knelkopplingetjes en klaar...
pi_26769599
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:47 schreef psychosucker het volgende:
warm water kan ie niet tegen
Wat een onzin!Ik heb een miele afwasser die al 24 jaar lang op de boiler staat aangesloten......En werkt nog steeds prima!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_26769629
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:52 schreef -erwin- het volgende:
het schijnt milieuvriendelijker te zijn om er warm water in te pompen.
Zo is dat!Gas hoeft maar 1 keer een bewerking te ondergaan om water te verwarmen.Elektro meerdere keren en dus veel meer verlies......
pi_26769663
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:03 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Zo is dat!Gas hoeft maar 1 keer een bewerking te ondergaan om water te verwarmen.Elektro meerdere keren en dus veel meer verlies......
Euhmmm, niet om het een of ander hoor, maar is een boiler niet electrisch ?
pi_26769680
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:05 schreef Grolsch_drinker het volgende:

[..]

Euhmmm, niet om het een of ander hoor, maar is een boiler niet electrisch ?
Kan!Maar de mijne zit vast aan de gasgestookte CV.....
pi_26769739
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:06 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Kan!Maar de mijne zit vast aan de gasgestookte CV.....
Ah, oke.

Om jullie de waarheid te vertellen vind ik het grote onzin, die je hooguit een paar euro op jaarbasis bespaart. Het milieu is al helemaal geen argument, aangezien apparaten steeds zuiniger met energie omgaan.
pi_26769882
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:01 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Wat een onzin!Ik heb een miele afwasser die al 24 jaar lang op de boiler staat aangesloten......En werkt nog steeds prima!
Miele
Niks anders dan gezeik mee gehad, met 6 dingen die we hier hadden, deels van de vorige bewoner, deels zelf. Kut merk, echt een hoge uitzondering dat het nog werkt bij jou!
Komt vast omdat je hem op die boiler hebt aangesloten, want als ie zelf het water zou moeten warmen had je binnen 5 dagen aan een nieuwe gemoeten
pi_26769930
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:21 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Miele
Niks anders dan gezeik mee gehad, met 6 dingen die we hier hadden, deels van de vorige bewoner, deels zelf. Kut merk, echt een hoge uitzondering dat het nog werkt bij jou!
Komt vast omdat je hem op die boiler hebt aangesloten, want als ie zelf het water zou moeten warmen had je binnen 5 dagen aan een nieuwe gemoeten
Nou omdat jij slechte ervaringen hebt met Miele is het meteen een kutmerk!Erg vlug van oordelen hoor!In alle test komt MIele altijd hoog in de top terecht omdat ze gewoon kwaliteitsonderdelen gebruiken....
En verwarmen zal hij toch ook moeten doen,het water blijft niet de hele tijd even warm ......
pi_26771256
Volgens mij hebben apparaten die op warm water kunnen worden aangesloten een zogenaamde 'Hotfill' naast de bestaande koud water aansluiting. Denk hier bijj ook aan je wasmachine.

Het idee erachter is dat een boiler sneller, en met minder energie water kan opwarmen, en je vaak op de momenten dat je overcapaciteit hebt andere apparaten laat draaien.

Wel moet er volgens mij ook een koud water aansluiting zijn, zodat het apparaat kan mengen om de juiste temperatuur te bereiken.
pi_26772814
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 07:20 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij hebben apparaten die op warm water kunnen worden aangesloten een zogenaamde 'Hotfill' naast de bestaande koud water aansluiting. Denk hier bijj ook aan je wasmachine.

Het idee erachter is dat een boiler sneller, en met minder energie water kan opwarmen, en je vaak op de momenten dat je overcapaciteit hebt andere apparaten laat draaien.

Wel moet er volgens mij ook een koud water aansluiting zijn, zodat het apparaat kan mengen om de juiste temperatuur te bereiken.
Aan mijn afwasmachine zit geen aparte hotfill aansluiting......Waarom zou dat ook moeten?Als er een aansluiting is die gewoon tegen hotfill kan kan die ook tegen coldfill!En mengen hoeft niet,het water wat van een boiler af komt is nooit zo heet dat hij hoeft te mengen.....
pi_26772991
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 10:40 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Aan mijn afwasmachine zit geen aparte hotfill aansluiting......Waarom zou dat ook moeten?Als er een aansluiting is die gewoon tegen hotfill kan kan die ook tegen coldfill!En mengen hoeft niet,het water wat van een boiler af komt is nooit zo heet dat hij hoeft te mengen.....
Op een afwasmachine is dat iets minder belangrijk, in een wasmachine heb ik niet graag 85 graden water uit de boiler terwijl ik mijn wollen vest op 30 graden wil wassen
pi_26773338
Eeeh,we hebben het hier toch echt over een afwasmachine of vaatwasser!Tuurlijk,met een wasmachine is het wat anders........
pi_26777866
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 01:01 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Neem van mij.... aan moderne vaatwassers kunnen daar niet tegen ...er bestaan wel industriele vaatwassers die je met warm water vult
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:32:11 #20
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26777935
Ik werk bij een grote keukenleverancier. Krijg dus dagelijks dit soort vragen op de service.
Een vaatwasser mag absoluut nooit op een boiler aangesloten worden.
Moet gewoon rechtstreeks op een koud-water-leiding.
Positive thinking, my way of thinking!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:37:35 #21
23152 Lucille
Smartass
pi_26778063
Volgens mij zijn niet alle spoelbeurten in een vaatwasser met heet water (hangt natuurlijk van het type vaatwasser af). Dus dan zit je onnodig heet water te gebruiken terwijl het ook met een lagere temperatuur gedaan had kunnen worden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_26778302
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:37 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij zijn niet alle spoelbeurten in een vaatwasser met heet water (hangt natuurlijk van het type vaatwasser af). Dus dan zit je onnodig heet water te gebruiken terwijl het ook met een lagere temperatuur gedaan had kunnen worden.
Klopt, ik geloof dat onze vaatwasser met koud water inweekt, als je hem eerst laat inweken.
pi_26778724
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:37 schreef Lucille het volgende:
Inweken met heet water werkt beter!Kijk maar eens naar de vaat als die ingeweekt is met koud water,de helft van de troep hangt er nog aan,met heet water is het meeste al verdwenen,moet alleen nog eigenlijk ontvet worden.....
pi_26778770
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:28 schreef psychosucker het volgende:

[..]

Neem van mij.... aan moderne vaatwassers kunnen daar niet tegen ...er bestaan wel industriele vaatwassers die je met warm water vult
Dus jij beweert dat de afwassers in de loop der jaren slechter zijn geworden??Des te meer reden om mijn Miele te houden!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:23:22 #25
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26779139
Vaatwassers brengen zelf het water op de juiste temperatuur.
Echt aansluiten op koud water!
Positive thinking, my way of thinking!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')