Idem met het leger. Onze soldaten moeten een slap beleid van Den Haag volgen, met gevaar voor eigen leven. Ook al zitten ze in een oorlogsgebied, nog mogen ze vrij weinig en moeten ze bijvoorbeeld de Amerikanen bellen om bermbommenleggende Talibanstrijders neer te laten maaien, ook al zijn die op heterdaad betrapt. Of zie Erik O. Er zitten een hoop slappe maar vooral wereldvreemde idioten op hoge posities.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:44 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem waar de politieman in het veld mee te maken heeft is het beleid en de bijbehorende consequenties wanneer hij zijn boekje te buiten gaat. Het is niet geheel terecht om op de uitvoerders te vitten zoals dat ze geen respect verdienen. De slappe hap bevindt zich voornamelijk in de lagen waar het beleid en de regels worden gemaakt. Als er vanuit die laag een wil is, dan is er ook een weg. Zo kun je iets doen aan het verbeteren van het onderwijs dat aankomende agenten krijgen op de politieschool, waarbij wordt beoogd dat ze hard kunnen en durven optreden en daarnaast moet je de agenten in functie de ruimte geven om het gezag uit te oefenen met daadkracht.
Hoe dan ook, het moet inderdaad veel strenger. Moet je bijvoorbeeld eens zien wat er gebeurt wanneer je in Italië een politieagent benadert op een weinig respectvolle wijze. Zoiets doe je maar één keer. In Nederland is het een lachertje. Een irritante jongere die het waagt de pet van een politieagent af te pakken (ik noem maar iets) zou direct met de knuppel tegen de vlakte moeten worden geslagen.
Mooi gezegd!quote:Op woensdag 3 december 2008 08:44 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem waar de politieman in het veld mee te maken heeft is het beleid en de bijbehorende consequenties wanneer hij zijn boekje te buiten gaat. Het is niet geheel terecht om op de uitvoerders te vitten zoals dat ze geen respect verdienen. De slappe hap bevindt zich voornamelijk in de lagen waar het beleid en de regels worden gemaakt. Als er vanuit die laag een wil is, dan is er ook een weg. Zo kun je iets doen aan het verbeteren van het onderwijs dat aankomende agenten krijgen op de politieschool, waarbij wordt beoogd
dat ze hard kunnen en durven optreden en daarnaast moet je de agenten in functie de ruimte geven om het gezag uit te oefenen met daadkracht.
Hoe dan ook, het moet inderdaad veel strenger. Moet je bijvoorbeeld eens zien wat er gebeurt wanneer je in Italië een politieagent benadert op een weinig respectvolle wijze. Zoiets doe je maar één keer. In Nederland is het een lachertje. Een irritante jongere die het waagt de pet van een politieagent af te pakken (ik noem maar iets) zou direct met de knuppel tegen de vlakte moeten worden geslagen.
quote:Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef huismerk het volgende:
Australië, staat: South Australia statepolice:
Je rijd 130 waar je 110 mag, agent komt naast je rijden, maakt het minder uw snelheid gebaar en nadat je remt gast ie zelf met 160 weg... geen boete geen gezeik... gewoon een nette waarschuwing
Iemand overvalt een vrouw in de binnenstad en steelt haar tas met mobiel, geld en credit cards: 4 maanden straf.
Moordzaak: In de onrustige wijk Elizabeth word een man 28 in koele bloede vermoord door een motorbende. De moordenaar krijgt 15 jaar, zonder vervroegde vrijlating
Nederland. politie Gelderland-Midden/Noord Holland Noord:
Je rijd ergens 56 waar je 50 mag, agent met lasergun boete van 38 euro..
Tasjesdief berooft oudere vrouw, oudere vrouw heeft pleinvrees gekregen kan niet zonder begeleiding het bejaardenhuis uit: dief krijgt 6 weken taakstraf, en 1 maand voorwaardelijk.
Moordzaak: In Den Helder schiet een man een andere man dood in een drukke uitgaansstraat, 6 jaar cel, automatisch met een 1/3e verminderd en met 4 jaar staat die hufter weer op straat
Politie en justitie moeten hun prioriteiten stellen, straatroof is een probleem, en moordenaars zouden minimale straffen moeten krijgen.
Als jouw verklaring een reden zou zijn om geen boete uit te schrijven, zou iedereen zo'n verhaal op kunnen hangen hè? Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef bikkeltje2 het volgende:
In NL: waarom rijd u zo hard? Mijn moeder belde in paniek op dat er iets ernstig aan de hand is en naar het ziekenhuis moet, meneer de agent. Agent: Ja, hier is een boete van 150 euro en rij niet zo hard => hiermee overtreedt hij dus de wet want als er een aannemelijk vermoeden is van nood mag je sommige regels overschrijden. (niet overdrijven natuurlijk). Echter de politie in NL aanklagen is trekken aan een dood paard. Politie is dus een incasso bureau van de overheid geworden.
Ja mooi systeem is dat he. Schuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.
Als jij vindt dat er omstandigheden zijn die een snelheidsovertreding rechtvaardigen zul je inderdaad zelf moeten aantonen dat die omstandigheden aanwezig waren. Je kunt moeilijk van de politie verwachten dat ze bij elke overtreding gaan onderzoeken of er niet toevallig ergens een familielid op sterven lag of dat er een bevallende vrouw naar het ziekenhuis moest.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:12 schreef dddour het volgende:
[..]
Ja mooi systeem is dat he. Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dat geldt echter ook voor te hard rijden en door rood rijden.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef huismerk het volgende:
Politie en justitie moeten hun prioriteiten stellen, straatroof is een probleem, en moordenaars zouden minimale straffen moeten krijgen.
Gezien het respect wat die (wapengevaarlijke) gangsters voor de politie tonen, ben ik geneigd te zeggen dat de politie daar de absolute macht heeft.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:35 schreef k_man het volgende:
Als je naar de VS kijkt zou je het idee krijgen dat hard optreden van de politie juist leidt tot meer misdaad. Dus wat wil je liever? Dat harde optreden of minder misdaad?
Er is idd meer zware misdaad in de VS, maar dat komt omdat er relatief meer kansarmen rondlopen. Die misdaad is geconcentreerd in bepaalde ghetto's. In Eindhoven bijvoorbeeld staat Woensel-West bekend als een "slechte wijk". Vergeleken met ik noem maar wat Gary Indiana is Woensel-West echter een paradijs.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:35 schreef k_man het volgende:
Als je naar de VS kijkt zou je het idee krijgen dat hard optreden van de politie juist leidt tot meer misdaad. Dus wat wil je liever? Dat harde optreden of minder misdaad?
Ja.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
45 jaar sociaal-democratie heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen dus
Ik heb de cijfers niet, maar spreek uit eigen ervaring. Ik heb nu voor langere tijd in vier verschillende steden, groot en klein, in de VS gewoond. In de 7 jaar dat ik hier gewoond heb, is er nog nooit een fiets van mij, of een fiets van vrienden/collega's gestolen. Toch heb ik relatief veel collega's die fietsen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:30 schreef arjan1212 het volgende:
In vergelijking met Nederland is er bijna geen kleine criminaliteit in de VS
hoe bedoel je?
Ha, deze post moeten we serieus nemen? Sorry hoor, maar puur en alleen omdat jij nog nooit wat hebt meegemaakt kun je natuurlijk geen uitspraak doen als: 'in de VS is er minder kleine criminaliteit'. Misschien is het wel zo hoor, maar kom dan echt met cijfers.quote:Op vrijdag 5 december 2008 07:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers niet, maar spreek uit eigen ervaring. Ik heb nu voor langere tijd in vier verschillende steden, groot en klein, in de VS gewoond. In de 7 jaar dat ik hier gewoond heb, is er nog nooit een fiets van mij, of een fiets van vrienden/collega's gestolen. Toch heb ik relatief veel collega's die fietsen.
Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand die een auto kwijtraakte, of iemand die het slachtoffer was van vandalisme of (auto)inbraak. Dat noem ik kleine criminaliteit.
Niet dat er helemaal niets gebeurt. Twee collega's zijn beroofd, eentje in Sacramento, en de andere in New York City. Zelf heb ik in Boston drie vechtpartijen gezien. Dit valt IMHO niet onder kleine criminaliteit. Liever een afgebroken buitenspiegel dan een blauw oog.
Maar in vier jaar Boston, waarbij ik tot diep in de nacht in verschillende delen van de stad heb rondgelopen en vaak de laatste metro nam, heb ik me nooit onveilig gevoeld, laat staan mot gehad.
quote:Op donderdag 4 december 2008 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Als jouw verklaring een reden zou zijn om geen boete uit te schrijven, zou iedereen zo'n verhaal op kunnen hangen hè? Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.
Ter info: bezwaarschrift ingediend en deze is afgewezen: uiteindelijk was er geen situatie die levensbedreigend was. Achteraf was dat ook zo (beetje paniek agv opstapeling), maar op dat moment kon ik dat niet beoordelen.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Als jij vindt dat er omstandigheden zijn die een snelheidsovertreding rechtvaardigen zul je inderdaad zelf moeten aantonen dat die omstandigheden aanwezig waren. Je kunt moeilijk van de politie verwachten dat ze bij elke overtreding gaan onderzoeken of er niet toevallig ergens een familielid op sterven lag of dat er een bevallende vrouw naar het ziekenhuis moest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |