abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 01:18:17 #176
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63715252
Een politieagente werd uitgemaakt voor hoer. De uitschelder is opgepakt en de zaak is voorgekomen met de klacht 'belediging van ambtenaar in functie'. Uitspraak van de rechter: vrijsparaak want hoer is een benoeming van een beroep. Als je iemand bijvoorbeeld uitmaakt voor 'loodgieter' dan mag dat volgens de wet en is geen belediging. Een een hoer is gewoon een omschrijving van een beroep pfffffffffffffffff ik bedoel maar

Volgende keer zeg ik tegen de rechter: ja, meneer de pooier. Dan eens kijken wat er gebeurt! Ik heb een precedo!
pi_63715341
De grote hoeveelheid linkse en wereldvreemde rechters is inderdaad een ander probleem waar Nederland mee kampt.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  woensdag 3 december 2008 @ 01:44:11 #178
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63715508
Maar dat heeft wel veel invloed op het imago van de politie!

En ook bij de politie moet je het kaf van het koren scheiden.

Als ik politieagent was dan zou ik ook behoorlijk gedemotiveerd worden: pak je iemand op, loopt ie vier uur later al weer op straat je weer hard uit te lachen.
pi_63717179
Het probleem waar de politieman in het veld mee te maken heeft is het beleid en de bijbehorende consequenties wanneer hij zijn boekje te buiten gaat. Het is niet geheel terecht om op de uitvoerders te vitten zoals dat ze geen respect verdienen. De slappe hap bevindt zich voornamelijk in de lagen waar het beleid en de regels worden gemaakt. Als er vanuit die laag een wil is, dan is er ook een weg. Zo kun je iets doen aan het verbeteren van het onderwijs dat aankomende agenten krijgen op de politieschool, waarbij wordt beoogd dat ze hard kunnen en durven optreden en daarnaast moet je de agenten in functie de ruimte geven om het gezag uit te oefenen met daadkracht.

Hoe dan ook, het moet inderdaad veel strenger. Moet je bijvoorbeeld eens zien wat er gebeurt wanneer je in Italië een politieagent benadert op een weinig respectvolle wijze. Zoiets doe je maar één keer. In Nederland is het een lachertje. Een irritante jongere die het waagt de pet van een politieagent af te pakken (ik noem maar iets) zou direct met de knuppel tegen de vlakte moeten worden geslagen.
pi_63717754
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:44 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem waar de politieman in het veld mee te maken heeft is het beleid en de bijbehorende consequenties wanneer hij zijn boekje te buiten gaat. Het is niet geheel terecht om op de uitvoerders te vitten zoals dat ze geen respect verdienen. De slappe hap bevindt zich voornamelijk in de lagen waar het beleid en de regels worden gemaakt. Als er vanuit die laag een wil is, dan is er ook een weg. Zo kun je iets doen aan het verbeteren van het onderwijs dat aankomende agenten krijgen op de politieschool, waarbij wordt beoogd dat ze hard kunnen en durven optreden en daarnaast moet je de agenten in functie de ruimte geven om het gezag uit te oefenen met daadkracht.

Hoe dan ook, het moet inderdaad veel strenger. Moet je bijvoorbeeld eens zien wat er gebeurt wanneer je in Italië een politieagent benadert op een weinig respectvolle wijze. Zoiets doe je maar één keer. In Nederland is het een lachertje. Een irritante jongere die het waagt de pet van een politieagent af te pakken (ik noem maar iets) zou direct met de knuppel tegen de vlakte moeten worden geslagen.
Idem met het leger. Onze soldaten moeten een slap beleid van Den Haag volgen, met gevaar voor eigen leven. Ook al zitten ze in een oorlogsgebied, nog mogen ze vrij weinig en moeten ze bijvoorbeeld de Amerikanen bellen om bermbommenleggende Talibanstrijders neer te laten maaien, ook al zijn die op heterdaad betrapt. Of zie Erik O. Er zitten een hoop slappe maar vooral wereldvreemde idioten op hoge posities.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 3 december 2008 @ 19:02:32 #181
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63732076
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:44 schreef servus_universitas het volgende:
Het probleem waar de politieman in het veld mee te maken heeft is het beleid en de bijbehorende consequenties wanneer hij zijn boekje te buiten gaat. Het is niet geheel terecht om op de uitvoerders te vitten zoals dat ze geen respect verdienen. De slappe hap bevindt zich voornamelijk in de lagen waar het beleid en de regels worden gemaakt. Als er vanuit die laag een wil is, dan is er ook een weg. Zo kun je iets doen aan het verbeteren van het onderwijs dat aankomende agenten krijgen op de politieschool, waarbij wordt beoogd
dat ze hard kunnen en durven optreden en daarnaast moet je de agenten in functie de ruimte geven om het gezag uit te oefenen met daadkracht.

Mooi gezegd!
  woensdag 3 december 2008 @ 22:29:43 #182
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_63739837
Australië, staat: South Australia statepolice:
Je rijd 130 waar je 110 mag, agent komt naast je rijden, maakt het minder uw snelheid gebaar en nadat je remt gast ie zelf met 160 weg... geen boete geen gezeik... gewoon een nette waarschuwing
Iemand overvalt een vrouw in de binnenstad en steelt haar tas met mobiel, geld en credit cards: 4 maanden straf.
Moordzaak: In de onrustige wijk Elizabeth word een man 28 in koele bloede vermoord door een motorbende. De moordenaar krijgt 15 jaar, zonder vervroegde vrijlating

Nederland. politie Gelderland-Midden/Noord Holland Noord:
Je rijd ergens 56 waar je 50 mag, agent met lasergun boete van 38 euro..
Tasjesdief berooft oudere vrouw, oudere vrouw heeft pleinvrees gekregen kan niet zonder begeleiding het bejaardenhuis uit: dief krijgt 6 weken taakstraf, en 1 maand voorwaardelijk.
Moordzaak: In Den Helder schiet een man een andere man dood in een drukke uitgaansstraat, 6 jaar cel, automatisch met een 1/3e verminderd en met 4 jaar staat die hufter weer op straat

Politie en justitie moeten hun prioriteiten stellen, straatroof is een probleem, en moordenaars zouden minimale straffen moeten krijgen.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:30:14 #183
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63755332
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef huismerk het volgende:
Australië, staat: South Australia statepolice:
Je rijd 130 waar je 110 mag, agent komt naast je rijden, maakt het minder uw snelheid gebaar en nadat je remt gast ie zelf met 160 weg... geen boete geen gezeik... gewoon een nette waarschuwing
Iemand overvalt een vrouw in de binnenstad en steelt haar tas met mobiel, geld en credit cards: 4 maanden straf.
Moordzaak: In de onrustige wijk Elizabeth word een man 28 in koele bloede vermoord door een motorbende. De moordenaar krijgt 15 jaar, zonder vervroegde vrijlating

Nederland. politie Gelderland-Midden/Noord Holland Noord:
Je rijd ergens 56 waar je 50 mag, agent met lasergun boete van 38 euro..
Tasjesdief berooft oudere vrouw, oudere vrouw heeft pleinvrees gekregen kan niet zonder begeleiding het bejaardenhuis uit: dief krijgt 6 weken taakstraf, en 1 maand voorwaardelijk.
Moordzaak: In Den Helder schiet een man een andere man dood in een drukke uitgaansstraat, 6 jaar cel, automatisch met een 1/3e verminderd en met 4 jaar staat die hufter weer op straat

Politie en justitie moeten hun prioriteiten stellen, straatroof is een probleem, en moordenaars zouden minimale straffen moeten krijgen.

Ben zelf ooit eens in Australie staande gehouden door de politie omdat ik 15 kilometer op de doorgaande weg te hard reed. Vanwege veiligheid had hij mijn kenteken al aan de centrale doorgegeven. Omdat we de hele dag al aan het rijden waren en om onze bestemming toch nog op dezelfde dag te bereiken en vanwege de stilte ging ik automatisch ietsje harder rijden. Dit doorgegeven aan de agent: kijkt hij mij aan en zegt, helaas heb ik de centrale al gemeld, daardoor kan ik je niet matsen, maar als je geen plannen hebt om terug te komen en je betaalt niet kan ik je vertellen dat er niets aan de hand is. Dat is het enige wat ik voor je kan doen. Dat vond ik wel sympathiek, toch maar betaald om bij het volgende bezoek geen gezeik te krijgen.

In NL: waarom rijd u zo hard? Mijn moeder belde in paniek op dat er iets ernstig aan de hand is en naar het ziekenhuis moet, meneer de agent. Agent: Ja, hier is een boete van 150 euro en rij niet zo hard => hiermee overtreedt hij dus de wet want als er een aannemelijk vermoeden is van nood mag je sommige regels overschrijden. (niet overdrijven natuurlijk). Echter de politie in NL aanklagen is trekken aan een dood paard. Politie is dus een incasso bureau van de overheid geworden.

Toch wel een schril contrast zo, uit eigen ervaring.
pi_63757998
Dat de politie zo gericht is op het uitschrijven van bonnen is een regelrecht gevolg het beleid van voormalig VVD minister Remkes. Niet zo heel gek natuurlijk, dat deze econoom beleid maakt dat de staatskas moet spekken.
pi_63759706
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef bikkeltje2 het volgende:
In NL: waarom rijd u zo hard? Mijn moeder belde in paniek op dat er iets ernstig aan de hand is en naar het ziekenhuis moet, meneer de agent. Agent: Ja, hier is een boete van 150 euro en rij niet zo hard => hiermee overtreedt hij dus de wet want als er een aannemelijk vermoeden is van nood mag je sommige regels overschrijden. (niet overdrijven natuurlijk). Echter de politie in NL aanklagen is trekken aan een dood paard. Politie is dus een incasso bureau van de overheid geworden.
Als jouw verklaring een reden zou zijn om geen boete uit te schrijven, zou iedereen zo'n verhaal op kunnen hangen hè? Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.
pi_63764028
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.
Ja mooi systeem is dat he. Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_63767976
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:12 schreef dddour het volgende:

[..]

Ja mooi systeem is dat he. Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Als jij vindt dat er omstandigheden zijn die een snelheidsovertreding rechtvaardigen zul je inderdaad zelf moeten aantonen dat die omstandigheden aanwezig waren. Je kunt moeilijk van de politie verwachten dat ze bij elke overtreding gaan onderzoeken of er niet toevallig ergens een familielid op sterven lag of dat er een bevallende vrouw naar het ziekenhuis moest.
pi_63768386
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef huismerk het volgende:
Dat geldt echter ook voor te hard rijden en door rood rijden.
Dat veroorzaakt ook honderden doden per jaar.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_63768734
Laatst een documentaire van Louis Theroux, op de BBC. Deze filmt politie in ghetto's in Philadelphia (US).
Daar zijn agenten in staat om gewapende gangsters in hun eentje aan te houden!!! En zelfstandig afvoeren.
Die agenten patrouilleren in hun eentje, en spreken de gangsters en dealers in hun eentje aan op hun daden. En reken maar dat die respect tonen voor de sterke arm daar.

In Nederland bij een aanhouding van een baldadige tiener met petje? 6 Politieauto's, 4 mannen om de nek en 4 vrouwen die aan de broekspijpen hangen. 2 Politiemotoren erbij die de fiets van de tiener aan de kant zetten en het gevallen petje oprapen. En schreeuwende, scheldende omstanders worden uit "veiligheidsoverwegingen" genegeerd en op afstand gehouden door de motoragenten, die de 15 cm lange knuppel getrokken hebben.

Lachwekkend. Echt totaal niet serieus te nemen. Ik denk de meest laffe en bange politiemacht van heel de wereld.
pi_63768948
Als je naar de VS kijkt zou je het idee krijgen dat hard optreden van de politie juist leidt tot meer misdaad. Dus wat wil je liever? Dat harde optreden of minder misdaad?
pi_63769205
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:35 schreef k_man het volgende:
Als je naar de VS kijkt zou je het idee krijgen dat hard optreden van de politie juist leidt tot meer misdaad. Dus wat wil je liever? Dat harde optreden of minder misdaad?
Gezien het respect wat die (wapengevaarlijke) gangsters voor de politie tonen, ben ik geneigd te zeggen dat de politie daar de absolute macht heeft.

En docu's van Louis Theroux zijn nooit in scène gezet. Onmogelijk.
pi_63769758
Als de polite daar de absolute macht zou hebben zou de misdaad 0 zijn. Da's bepaald niet het geval. Sterker nog; ondanks dat harde optreden is er meer misdaad als hier.
pi_63770972
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:35 schreef k_man het volgende:
Er is idd meer zware misdaad in de VS, maar dat komt omdat er relatief meer kansarmen rondlopen. Die misdaad is geconcentreerd in bepaalde ghetto's. In Eindhoven bijvoorbeeld staat Woensel-West bekend als een "slechte wijk". Vergeleken met ik noem maar wat Gary Indiana is Woensel-West echter een paradijs.

In vergelijking met Nederland is er bijna geen kleine criminaliteit in de VS, buiten de ghetto's natuurlijk. Verder kun je hier nog mensen op hun gedrag aanspreken zonder dat je een grote mond terug krijgt of een mes tussen je ribben.

Verder zijn Amerikaanse politieagenten law enforcers. Bomen van kerels (en dames!) waar je echt geen gezeik mee wil hebben. Echte mannetjesputters. Reken maar dat criminelen daar respect voor hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_63771027
45 jaar sociaal-democratie heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen dus
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63771102
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
45 jaar sociaal-democratie heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen dus
Ja.

De Nederlandse kansarmen zijn idd minder kansarm, waardoor ze minder wanhopig zijn. Maar je hebt er wel verdomd veel van, die ook nog eens overal wonen. Hier in de VS wonen ze ten minste allemaal bij elkaar, zodat ze elkaar overhoop kunnen schieten. Zo vallen er nu meer doden in Washington DC dan in Irak.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_63771242
Amerika
pi_63772089
In vergelijking met Nederland is er bijna geen kleine criminaliteit in de VS

hoe bedoel je?
pi_63774599
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:30 schreef arjan1212 het volgende:
In vergelijking met Nederland is er bijna geen kleine criminaliteit in de VS

hoe bedoel je?
Ik heb de cijfers niet, maar spreek uit eigen ervaring. Ik heb nu voor langere tijd in vier verschillende steden, groot en klein, in de VS gewoond. In de 7 jaar dat ik hier gewoond heb, is er nog nooit een fiets van mij, of een fiets van vrienden/collega's gestolen. Toch heb ik relatief veel collega's die fietsen.

Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand die een auto kwijtraakte, of iemand die het slachtoffer was van vandalisme of (auto)inbraak. Dat noem ik kleine criminaliteit.

Niet dat er helemaal niets gebeurt. Twee collega's zijn beroofd, eentje in Sacramento, en de andere in New York City. Zelf heb ik in Boston drie vechtpartijen gezien. Dit valt IMHO niet onder kleine criminaliteit. Liever een afgebroken buitenspiegel dan een blauw oog.

Maar in vier jaar Boston, waarbij ik tot diep in de nacht in verschillende delen van de stad heb rondgelopen en vaak de laatste metro nam, heb ik me nooit onveilig gevoeld, laat staan mot gehad.
pi_63777521
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 07:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb de cijfers niet, maar spreek uit eigen ervaring. Ik heb nu voor langere tijd in vier verschillende steden, groot en klein, in de VS gewoond. In de 7 jaar dat ik hier gewoond heb, is er nog nooit een fiets van mij, of een fiets van vrienden/collega's gestolen. Toch heb ik relatief veel collega's die fietsen.

Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand die een auto kwijtraakte, of iemand die het slachtoffer was van vandalisme of (auto)inbraak. Dat noem ik kleine criminaliteit.

Niet dat er helemaal niets gebeurt. Twee collega's zijn beroofd, eentje in Sacramento, en de andere in New York City. Zelf heb ik in Boston drie vechtpartijen gezien. Dit valt IMHO niet onder kleine criminaliteit. Liever een afgebroken buitenspiegel dan een blauw oog.

Maar in vier jaar Boston, waarbij ik tot diep in de nacht in verschillende delen van de stad heb rondgelopen en vaak de laatste metro nam, heb ik me nooit onveilig gevoeld, laat staan mot gehad.
Ha, deze post moeten we serieus nemen? Sorry hoor, maar puur en alleen omdat jij nog nooit wat hebt meegemaakt kun je natuurlijk geen uitspraak doen als: 'in de VS is er minder kleine criminaliteit'. Misschien is het wel zo hoor, maar kom dan echt met cijfers.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:25:44 #200
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63778691
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Als jouw verklaring een reden zou zijn om geen boete uit te schrijven, zou iedereen zo'n verhaal op kunnen hangen hè? Je had wel bezwaar kunnen maken en bij het bezwaarschrift de bewijzen voegen dat je moeder op die dag met acute en ernstige klachten in het ziekenhuis is opgenomen.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Als jij vindt dat er omstandigheden zijn die een snelheidsovertreding rechtvaardigen zul je inderdaad zelf moeten aantonen dat die omstandigheden aanwezig waren. Je kunt moeilijk van de politie verwachten dat ze bij elke overtreding gaan onderzoeken of er niet toevallig ergens een familielid op sterven lag of dat er een bevallende vrouw naar het ziekenhuis moest.
Ter info: bezwaarschrift ingediend en deze is afgewezen: uiteindelijk was er geen situatie die levensbedreigend was. Achteraf was dat ook zo (beetje paniek agv opstapeling), maar op dat moment kon ik dat niet beoordelen.

Gaat mij niet om dit specifieke geval, maar om de botte houding van de politieagent. Ook al zal het 80% gelogen zijn, die 20% moet je serieus nemen. Daarom kan ik deze politieman en de desbetreffende officier van justitie (daar krijg je nooit een naam van) ook niet serieus nemen.
Ja, gewoon triest. Maar die 150 euro had ik wel over om mijn moeder gerust te stellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')