abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26747364
Ik zit een beetje met een probleem.

Stel een vorm van dienstverlening binnen een onderneming gaat veranderen. Om deze verandering in goede banen te leiden wordt een projectteam samengesteld. Alleen bestaat dit team uit alleen maar externen omdat er bij het management niet genoeg vertrouwen in in de capaciteit van de eigen medewerkers die zich bezig houden met het beheer van de huidige processen en systemen.

Nu blijkt al snel dat het projectteam te weinig kennis bezit van de onderneming om goede producten op te leveren. Op hoofdlijnen de nieuwe dienstverlening uiteen zetten lukt ze wel. Maar concreet iets opleveren is teveel gevraagd. Gevolg is dat onze manager, laten we haar D. noemen, de vaste medewerkers opdraagt het project van informatie te voorzien. Ook dit leidt niet tot de gewenste resultaten waardoor uiteindelijk door D. maar wordt gezegd dat de werkzaamheden toch maar door de eigen medewerkers moeten worden gedaan. Dit bovenop het reguliere werk van het beheer van de huidige processen en systemen.

Dit lukt uiteindelijk met redelijk veel stress en er worden rond 1 mei eerste werkbare versies van producten als werkinstructies, processchema's, etc, opgeleverd. Nu moeten medewerkers uit de uitvoering die de nieuwe dienstverlening gaan uitvoeren uiteraard worden opgeleid. Nu hadden wij als vaste medewerkers aangeboden hierin een rol te gaan spelen, omdat wij nu de meeste kennis hebben van de nieuwe dienstverlening en omdat we als staffunctionarissen de contacten met de uitvoering willen verbeteren. Ze weten nauwelijks wie wij zijn terwijl we ze wel moeten ondersteunen. Door D. werd ons toen verteld dat dit niet kon "opleiden was immers een vak". Toen "echte" opleiders echter te duur bleken te zijn boden de projectleden zich aan om de opleidingen dan maar te gaan verzorgen. Dat was opeens geen probleem. En het mag wat kosten hoor, 8 sessies van 3 dagen (met overnachtingen en diner) op een landgoed bij Apeldoorn. Opleiden is blijkbaar opeens geen vak meer en de projectleden kunnen zich, met ons werk, mooi gaan verkopen in het land.

Nu hadden we wel afgesproken met de projectleider dat we binnen die opleiding een presentatie zouden geven over de producten die precies worden aangeboden en onze ondersteunende rol binnen het geheel. Kortom, waar kan de uitvoering informatie en hulp vinden. Het project is immers niet voor eeuwig en gebruikers zullen uiteindelijk toch door ons ondersteund moeten worden. Afgesproken was dat vier vaste medewerkers 1 sessie geheel zouden volgen om ons een beeld te kunnen vormen van het kennisniveau van de medewerkers en bij de overige sessies een aantal presentaties zouden geven. Dit was 2 maanden geleden met alle betrokken partijen afgesproken.
Nu wordt een collega van me opeens afgelopen maandag door manager D. aangesproken. Zij was als enige van de club van vier aanwezig deze week. Niet alle vier de medewerkers kunnen naar die eerste sessie gaan. Een echte reden kon ze niet geven, het werd afgeschoven op geen geld (wij worden uit een ander potje betaald) en er moet voldoende capaciteit op kantoor aanwezig zijn (is gelul, die is er). Er kan maar 1 van ons gaan. Verdere discussie was niet mogelijk en D. ging nu naar huis, want ze had het weer helemaal gehad vandaag. Nu heeft die collega daar absoluut geen zin meer in en heeft ze tegen D. gezegd dat ze zal vragen of ik wil gaan.

Nu zit ik met het dilemma van wel of niet gaan.

Argumenten om wel te gaan:

• Contact met de uitvoering, beetje netwerken.
  • 3 dagen in een mooi landgoed beetje naar verhaaltjes luisteren en een presentatie van een half uur geven.
  • Ik maak mezelf kenbaar als flexibel en meegaand. Niet onverstandig als ik carrière wil maken binnen onze onderneming.

Argumenten om niet te gaan:

• Solidair met directe collega's.
  • 3 dagen, 2 nachten van huis. Alleen maar luisteren naar slap gelul wat inhoudelijk voor 25% niet klopt door gebrek aan kennis bij projectleden.
  • Ik ken de meeste mensen alleen oppervlakkig, en de projectleden vind ik een stel slappe kontkruipers met een verborgen agenda. Niet echt mensen waar ik 's avonds gezellig een glas bier mee aan de bar wil drinken.
  • Ik heb het helemaal gehad met D. het is niet alleen dit, maar haar hele manier van managen. Geen sturing geven, geen structuur aangeven. Elke keer weer in paniek naar je bureau komen als ze het gevoel heeft de greep ergens op te verliezen. En vooral, meer openstaan voor gevlei en gekontkruipt dan voor een kritische geluid. Memo's en notities die terechte knelpunten aangeven worden gewoonweg genegeerd.
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:37:57 #2
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747367
    Download de 'charge' movie (de 2e) ..... ga het spel niet halen ofzo, maar dat is echt gaaf....... !!

http://media.ps2.ign.com/media/734/734615/vids_1.html

Spartan: Total Warrior

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_26747374
    He, dat verhaal van mij dat niemand gaat lezen.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:39:05 #4
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747375
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:39:19 #5
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747377
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 08:38 schreef Strolie75 het volgende:
    He, dat verhaal van mij dat niemand gaat lezen.
    Welk verhaal !!
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:39:36 #6
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747379
    Nee Gijs Ik ga het even lezen... is niet te missen namelijk
    pi_26747383
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 08:39 schreef Chocobo het volgende:
    Nee Gijs Ik ga het even lezen... is niet te missen namelijk
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:44:02 #8
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747403
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 08:37 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik zit een beetje met een probleem.

Stel een vorm van dienstverlening binnen een onderneming gaat veranderen. Om deze verandering in goede banen te leiden wordt een projectteam samengesteld. Alleen bestaat dit team uit alleen maar externen omdat er bij het management niet genoeg vertrouwen in in de capaciteit van de eigen medewerkers die zich bezig houden met het beheer van de huidige processen en systemen.

Nu blijkt al snel dat het projectteam te weinig kennis bezit van de onderneming om goede producten op te leveren. Op hoofdlijnen de nieuwe dienstverlening uiteen zetten lukt ze wel. Maar concreet iets opleveren is teveel gevraagd. Gevolg is dat onze manager, laten we haar D. noemen, de vaste medewerkers opdraagt het project van informatie te voorzien. Ook dit leidt niet tot de gewenste resultaten waardoor uiteindelijk door D. maar wordt gezegd dat de werkzaamheden toch maar door de eigen medewerkers moeten worden gedaan. Dit bovenop het reguliere werk van het beheer van de huidige processen en systemen.

Dit lukt uiteindelijk met redelijk veel stress en er worden rond 1 mei eerste werkbare versies van producten als werkinstructies, processchema's, etc, opgeleverd. Nu moeten medewerkers uit de uitvoering die de nieuwe dienstverlening gaan uitvoeren uiteraard worden opgeleid. Nu hadden wij als vaste medewerkers aangeboden hierin een rol te gaan spelen, omdat wij nu de meeste kennis hebben van de nieuwe dienstverlening en omdat we als staffunctionarissen de contacten met de uitvoering willen verbeteren. Ze weten nauwelijks wie wij zijn terwijl we ze wel moeten ondersteunen. Door D. werd ons toen verteld dat dit niet kon "opleiden was immers een vak". Toen "echte" opleiders echter te duur bleken te zijn boden de projectleden zich aan om de opleidingen dan maar te gaan verzorgen. Dat was opeens geen probleem. En het mag wat kosten hoor, 8 sessies van 3 dagen (met overnachtingen en diner) op een landgoed bij Apeldoorn. Opleiden is blijkbaar opeens geen vak meer en de projectleden kunnen zich, met ons werk, mooi gaan verkopen in het land.

Nu hadden we wel afgesproken met de projectleider dat we binnen die opleiding een presentatie zouden geven over de producten die precies worden aangeboden en onze ondersteunende rol binnen het geheel. Kortom, waar kan de uitvoering informatie en hulp vinden. Het project is immers niet voor eeuwig en gebruikers zullen uiteindelijk toch door ons ondersteund moeten worden. Afgesproken was dat vier vaste medewerkers 1 sessie geheel zouden volgen om ons een beeld te kunnen vormen van het kennisniveau van de medewerkers en bij de overige sessies een aantal presentaties zouden geven. Dit was 2 maanden geleden met alle betrokken partijen afgesproken.
    Nu wordt een collega van me opeens afgelopen maandag door manager D. aangesproken. Zij was als enige van de club van vier aanwezig deze week. Niet alle vier de medewerkers kunnen naar die eerste sessie gaan. Een echte reden kon ze niet geven, het werd afgeschoven op geen geld (wij worden uit een ander potje betaald) en er moet voldoende capaciteit op kantoor aanwezig zijn (is gelul, die is er). Er kan maar 1 van ons gaan. Verdere discussie was niet mogelijk en D. ging nu naar huis, want ze had het weer helemaal gehad vandaag. Nu heeft die collega daar absoluut geen zin meer in en heeft ze tegen D. gezegd dat ze zal vragen of ik wil gaan.

Nu zit ik met het dilemma van wel of niet gaan.

Argumenten om wel te gaan:

• Contact met de uitvoering, beetje netwerken.
  • 3 dagen in een mooi landgoed beetje naar verhaaltjes luisteren en een presentatie van een half uur geven.
  • Ik maak mezelf kenbaar als flexibel en meegaand. Niet onverstandig als ik carrière wil maken binnen onze onderneming.

Argumenten om niet te gaan:

• Solidair met directe collega's.
  • 3 dagen, 2 nachten van huis. Alleen maar luisteren naar slap gelul wat inhoudelijk voor 25% niet klopt door gebrek aan kennis bij projectleden.
  • Ik ken de meeste mensen alleen oppervlakkig, en de projectleden vind ik een stel slappe kontkruipers met een verborgen agenda. Niet echt mensen waar ik 's avonds gezellig een glas bier mee aan de bar wil drinken.
  • Ik heb het helemaal gehad met D. het is niet alleen dit, maar haar hele manier van managen. Geen sturing geven, geen structuur aangeven. Elke keer weer in paniek naar je bureau komen als ze het gevoel heeft de greep ergens op te verliezen. En vooral, meer openstaan voor gevlei en gekontkruipt dan voor een kritische geluid. Memo's en notities die terechte knelpunten aangeven worden gewoonweg genegeerd.
  • Jeeeeetje Strol,......... mmmm,.... pittige. Als je echt verder wil in deze branche (of niet trouwens) zou ik het wel doen. Extra kennis is nooit mis. Het probleem is herkenbaar... dit vind je echt overal en ik vind je voordelen beter dan je nadelen. Mensen als D. komen en gaan,..... het gaat hier toch om jezelf en dan zou ik voor 'wel gaan' gaan.

Ik moet het nog wat beter lezen hoor, maar ik zit hier met een pikkie die wilt eten..... spreek je zo vriend
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:54:48 #9
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747458
    Gijs komen mijn sms'jes eigenlijk wel aan
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:58:00 #10
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_26747470
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 08:54 schreef Chocobo het volgende:
    Gijs komen mijn sms'jes eigenlijk wel aan
    Ik heb mijn telefoon tijdens de vakantie uitgezet.

En ik heb het een beetje gehad met mijn nieuwe telefoon/abo van T-Mobile.
      donderdag 5 mei 2005 @ 08:59:01 #11
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_26747480
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 08:37 schreef Chocobo het volgende:
    Download de 'charge' movie (de 2e) ..... ga het spel niet halen ofzo, maar dat is echt gaaf....... !!

http://media.ps2.ign.com/media/734/734615/vids_1.html

Spartan: Total Warrior

[afbeelding]
    Ziet er wel graqppig uit, maar is gewoon een vechtspel zo te zien.
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:04:44 #12
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_26747511
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:10:49 #13
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747545
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 08:59 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ziet er wel graqppig uit, maar is gewoon een vechtspel zo te zien.
    Gijs er lijkt me geen reet aan, maar de charge was cool man
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:12:00 #14
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_26747554
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 09:10 schreef Chocobo het volgende:
    Gijs er lijkt me geen reet aan, maar de charge was cool man
    Ja, die charge zag er goed uit. Maar ik heb liever een gewoon strategisch spel dan een "simpel" vechtspel. Deed me beetje denken aan die Japanse games, Dynasty Warriors.
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:18:19 #15
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747595
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:22:11 #16
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747620
    Helemaal gek geworden bij het zien van Forza video review
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:25:07 #17
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_26747639
    Die nieuwe Batman film ziet er goed uit.

http://www.apple.com/trai(...)/trailer4/large.html
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:29:10 #18
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747674
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:31:30 #19
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747693
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 09:25 schreef Strolie75 het volgende:
    Die nieuwe Batman film ziet er goed uit.

http://www.apple.com/trai(...)/trailer4/large.html
    Vind je ..... ik zie een Batman verneuking.... !
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:34:56 #20
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_26747722
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 09:31 schreef Chocobo het volgende:
    Vind je ..... ik zie een Batman verneuking.... !
    Slechter als de vorige delen kan bijna niet. Al wordt het niveau van Tim Burton niet gehaald nee.
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:36:23 #21
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747732
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 09:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Slechter als de vorige delen kan bijna niet. Al wordt het niveau van Tim Burton niet gehaald nee.
    De eerste met Jack Nickelson De rest Maar deze vind ik niet cool... ik wil zoiets gewoon in het geheim laten zeg maar... niemand weet hoe batman batman wordt en nu zie je een soort training van een man zeg maar
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:42:10 #22
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_26747774
    Ik ga de videoreview weer kijken
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:51:58 #23
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_26747873
    mogguh
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:57:24 #24
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26747932
    Tam komt er achter dat het Hemelvaart is
    The truth was in here.
      donderdag 5 mei 2005 @ 10:04:53 #25
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26748021
    Strol: Zo te zien weet je heel duidelijk wat er aan de hand is, en heb je beide al erg goed overwogen.. Je neigt naar niet gaan, uiteerzaamheid, tijdsverspilling, en dat het kontkruiperij is. Het andere staat voor carrieremaken binnen de organisatie die je zo verfoeid.

Vraag is dus eigenlijk, wat zegt je gevoel? Je bent al bezig met een dtp cursus om daarin verder te gaan, je werkt daar al omdat je werk moet hebben. Ik zou dus lekker de eer aan mijzelf houden, en die dikke vinger geven aan ze, die je al een tijdje wil geven. Geef de argumenten maar door zoals jij ze ook ziet staan.

Kontkruiperij is geen eigenschap van jou.

Althans dat denk ik niet.
    The truth was in here.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')