Ik heb red hat geprobeerd toen ik nog nooit met linux gewerkt had en dat ging ook al redelijk (maar ik ben geen computernerd dus als jij dat wel bent moet het zeker lukkenquote:Op donderdag 5 mei 2005 08:12 schreef ChOas het volgende:
Linux
En als je nog niet zo ervaren bent met Linux zou ik je de Mandrake of Suse distributie aanraden.
Is niet echt geschikt voor een desktop pcquote:Op donderdag 5 mei 2005 09:58 schreef charon het volgende:
e-smith is dan ook wel aardig
Quote topicstarter:quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:00 schreef StephanL het volgende:
[..]
Is niet echt geschikt voor een desktop pcis meer een server.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 08:32 schreef deGVR het volgende:
BeOS personal edition
Juist, was in de war door de tekst " windows achtig operating system"quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:31 schreef charon het volgende:
[..]
Quote topicstarter:
"ik heb gister even een simpel systeempje in elkaar geflutseld voor server doeleinden"
Die heb ik toevallig van het weekend geprobeerd. Alles klaar enzo, de boot gemaakt, de kernel goed, wil hij niet opstarten. Nooit meer linux voor mij. Echt uuuuuuuren mee bezig geweest, hoewel dat nu wel wat sneller moet gaanquote:Op donderdag 5 mei 2005 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Zoals altijd zal je hier veel verschillende persoonlijke voorkeuren krijgen. Mijn voorkeur: www.gentoo.org ! Veel zelf doen, maar ook veel leren, en daarna weet je wel precies waar alles staat!
Mandrake is heel simpel; 3 CDtjes wisselen met een Nederlandse GUI er omheen, en klaar (maar daarna wist ik niks te vinden).
Ik zou zeggen, download er een paar, probeer er een paar, en kijk wat je het beste bevalt!
Lijkt me niet zo verstandig als ie nog niet zo ervaren is.quote:Op donderdag 5 mei 2005 09:44 schreef dutchmilan het volgende:
Ja er is meer dan alleen Linux, zie http://unix.pagina.nl voor de 'gratis' os'en als freebsd, openbsd en netbsd
De installatie van Linux en van veel andere progsels onder Linux is en blijft een beetje brak ivt Windhoos. Komt vaak toch nog wat handwerk aan te pas.quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:22 schreef Fernorato het volgende:
[..]
Die heb ik toevallig van het weekend geprobeerd. Alles klaar enzo, de boot gemaakt, de kernel goed, wil hij niet opstarten. Nooit meer linux voor mij. Echt uuuuuuuren mee bezig geweest, hoewel dat nu wel wat sneller moet gaan
Dat vind ik nou zo mooi aan BeOS: het installeren kan bijna niet fout gaan. Ik heb zelf een oude Aldi-pc waar ik wat mee aanklooi voor de fun, dat ding is zelfs zo onstabiel dat een schone installatie Linux er amper op wil lopen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:22 schreef Fernorato het volgende:
[... Gentoo ...]
Die heb ik toevallig van het weekend geprobeerd. Alles klaar enzo, de boot gemaakt, de kernel goed, wil hij niet opstarten. Nooit meer linux voor mij. Echt uuuuuuuren mee bezig geweest, hoewel dat nu wel wat sneller moet gaan
zoveelste wannabe moderatorquote:Op donderdag 5 mei 2005 14:33 schreef BarBaar het volgende:
"zoveelste welke linux moet ik iezen"-topic
![]()
zoveelste discussie over welke beter is
![]()
Nee.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:14 schreef schvvmert het volgende:
Knoppix of elke andere linux bootable CD.![]()
BeOS is niet dood, er komen nog steeds nieuwe versies van uit.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:33 schreef mbeis het volgende:
Helaas is BeOS dood...
Dus erg veel heb je er niet aan.
Er zijn opstartdisks voor (ik had hier ooit ergens een link gepost maar die werd verwijderd - op de betreffende site konden ook illegale dingen worden gedownload). Met zo'n diskette kan je de installatie-cd gewoon opstarten 'from scratch', hoef je geen Windows te hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:26 schreef mbeis het volgende:
NB 2: BeOS 5 is toch die versie die alleen boot vanaf een Windows partitie? Wel lastig als je geen Windows hebt.
ubuntu wat een scheit distro zegquote:Op donderdag 5 mei 2005 09:01 schreef BladE-l----- het volgende:
ubuntu-linux.org
SME server van E-smith hebben we hier ook op server draaien.quote:Op donderdag 5 mei 2005 09:58 schreef charon het volgende:
e-smith is dan ook wel aardig
als compleet beginner gelijk in het diepe springen met gentoo is ook niet handig neequote:Op donderdag 5 mei 2005 12:22 schreef Fernorato het volgende:
[..]
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, reageer dan gewoon NIET. Het gaat er nu niet om welke distro beter is. Elke linuxgebruiker weet gewoon dat mandrake goed is voor beginners.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:33 schreef BarBaar het volgende:
"zoveelste welke linux moet ik iezen"-topic
![]()
zoveelste discussie over welke beter is
![]()
ja hele set up doorgelopen, alles gaat goed, totdat hij (volgens mij) in het daadwerkelijke ubuntu wil booten?quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:18 schreef Modwire het volgende:
heb je al opties moeten invoeren enzo?
Ext2, of voor nieuwere versies van Linux Ext3.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:39 schreef flappiewappie het volgende:
naar welk formaat (Fat32/ntfs) moet je je hdd formateren voor linux? volgens mij licht het nl daar aan.
Nee hoor, je mag zelf kiezen welk formaat je wilt gebruiken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:39 schreef flappiewappie het volgende:
naar welk formaat (Fat32/ntfs) moet je je hdd formateren voor linux? volgens mij licht het nl daar aan.
Je moet je harde schijf niet formateren voor je linux gaat installeren, dat moet je de linux installer zelf laten doen...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:39 schreef flappiewappie het volgende:
Daar leer je dan wel weer veel van!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:14 schreef StephanL het volgende:
Ik heb laast Arch Linux er op gezet, heel mooi pakket. Alleen jammer dat de software die ik wil gebruiken nog niet te downloaden is via de package manager(pacman) en alleen php is te downloaden via de package manager, is ook minder. Nu kan ik het wel los installeren maar dan moet ik even studeren hoe dat moet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |