Min of meer, maar je leert iemand vaak toch kennen op basis van uiterlijk. Of dat uiterlijk mooi is hangt van jouw smaak af, maar echt blind ben je niet natuurlijk.quote:
rijtje algemeenheden:quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:26 schreef MaRySe het volgende:
Als je een relatie hebt. Dan vind je elkaar geweldig toch ?
Maar wat als die ander niet zo mooi is, zie je dat dan niet omdat je verliefd bent? (Smaken verschillen)
Of maakt het niet uit en denk je, ach hij/zij is lelijk maar heel aardig/leuk/liev
Of doe je niet aan lelijke mensen ?
Dit leidt direct tot een stelling. Ik zal haar in het Engels formuleren.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:26 schreef MaRySe het volgende:
Maar wat als die ander niet zo mooi is, zie je dat dan niet omdat je verliefd bent? (Smaken verschillen)
Of maakt het niet uit en denk je, ach hij/zij is lelijk maar heel aardig/leuk/liev
maar als een man het alleen maar zou kunnen op een claudia schiffer-type, dan zouden wel heel veel vrouwen uit de boot vallen hé ...quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Onzin. Voordat een man verliefd wordt maakt hij eerst de afweging: "Zou ik het hier op kunnen of niet?"
Echt waar, alle mannen, hoe dat bij vrouwen zit weet ik niet natuurlijk.
Op een mooie man die niet prettig ruikt zou ik het ook niet kunnen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:29 schreef AudreyHepburn het volgende:
Er is een verschil tussen 'knap' en 'leuk'.
Als ik mensen met een klapper en een pen moet gaan beoordelen op hoeveel ze op Brad Pitt of Peter Andre lijken dan krijg je ook een andere uitkomst dan wanneer jij mij vraagt wat ik nou zo leuk vond aan de vriendjes die ik gehad heb.
Ikzelf val meer op geur trouwens. Iemand die niet lekker ruikt kan nog zo knap zijn, maar dat werkt bij mij niet. En iemand die minder "mooi" is maar heerlijk ruikt.....
Die heeft ie weg laten halenquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:32 schreef AudreyHepburn het volgende:
Tuurlijk kijk je naar het uiterlijk.
Maar als je goed met iemand op kan schieten, dan zal het uiterlijk een stuk minder grote issue zijn dan wanneer je iemand puur daarop moet beoordelen. Bijv. Enrique Iglesias, die heeft zo'n smerige pukkel naast zijn neus, waardoor ik hem echt NIET knap vind. Maar als ik een hele avond heb zitten praten met een gewone jongen met net zo'n pukkel, ga ik hem echt niet NIET bellen omdat ie zo'n pukkel heeft ofzo.
eenschquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:15 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Als iemand mij uit het * niets * 'bedroevend' en 'teleurstellend' noemt dan vind ik hem inderdaad een kansloze helmjosti.
het is wel de enige tent die ik ken die je binnen kan stappen zoals je wilt, van in je ondergoed tot een driedelig pak, zonder dat iemand je meteen veroordeelt tot een hokje.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:28 schreef Christine het volgende:
[..]
De tagrijn. Daar noem je ook wat
Mijn ex komt daar nog wel es
Het is niet naar ruiken alsin: stinken, maar gewoon een lichaamseigen geur die objectief gezien niet vies is, die ik zelf gewoon niet lekker vind ruiken. Dat ik niet zou zeggen "hij stinkt", maar dat de jongen in kwestie niet lekker ruikt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:31 schreef Sanne het volgende:
[..]
Op een mooie man die niet prettig ruikt zou ik het ook niet kunnen.
maar dan gaan we gewoon even samen douchen
Geloof mij, die mannen zijn er niet.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:31 schreef petitlapin het volgende:
[..]
maar als een man het alleen maar zou kunnen op een claudia schiffer-type, dan zouden wel heel veel vrouwen uit de boot vallen hé ...
Wat dat betreft verschillen mannen en vrouwen toch wel behoorlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:36 schreef nozem het volgende:
[..]
Geloof mij, die mannen zijn er niet.
Er zijn zoveel vrouwen waar ik seks mee zou kunnen hebben, puur qua uiterlijk.
Uiterlijk based wel jaquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:36 schreef nozem het volgende:
[..]
Geloof mij, die mannen zijn er niet.
Er zijn zoveel vrouwen waar ik seks mee zou kunnen hebben, puur qua uiterlijk.
Er is altijd nog een verschil tussen knap, minder knap, normaal en lelijk.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:26 schreef MaRySe het volgende:
Ja precies. Dat heb ik ook.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het is niet naar ruiken alsin: stinken, maar gewoon een lichaamseigen geur die objectief gezien niet vies is, die ik zelf gewoon niet lekker vind ruiken. Dat ik niet zou zeggen "hij stinkt", maar dat de jongen in kwestie niet lekker ruikt.
Ik heb weleens gehad dat ik dan dichtbij iemand stond met wie ik prima kon praten, maar dat die fysieke klik niet komt omdat mijn hormonen met van die spandoekjes rondlopen "Zijn hormonen zijn stom ! Hij ruikt fout !".
Heeft ook gewoon met lichamelijke aantrekkingskracht te maken. Dat zit echt niet alleen in hoe iemand eruit ziet.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:38 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ja precies. Dat heb ik ook.
Wat helpt is soms een parfummetje. Die zitten vol met feromonen.
Bijvoorbeeld JPG het maakt (bijna) niet uit wie dat luchtje opheeft maar dan denk ik gelijk van miauw!
Nee, dat bedoel ik niet. Ik kijk nu puur naar de lichamelijke aantrekkingskracht, als die oke is, moet er ook nog een klik zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:37 schreef Sanne het volgende:
[..]
Wat dat betreft verschillen mannen en vrouwen toch wel behoorlijk.
Geloof niet dat ik seks kan hebben met iemand om puur het uiterlijk, dan moet ik er toch eerst wat meer leuks aan ontdekken.
Ik heb een dilemma namelijk. Ik ken een jongen en die is heel aardig grappig en hij heeft leuke interesses. En heel leuk en liev en en en nnz enz enz.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er is altijd nog een verschil tussen knap, minder knap, normaal en lelijk.
Ik vind vooral het innerlijk erg belangrijk. en misschien maakt liefde inderdaad blind, zou zomaar kunnen. Maar een goede combinatie tussen aardig / goed mee op kunnen schieten en leuk uiterlijk verdient wel de voorkeur. Stel je me voor de keuze tussen extreem knap een een bitch en normaal en aardig dan gaat mijn voorkeur toch naar normaal en aardig uit.
echt hele lelijk mensen doe ik niet aan
o.k. dat begreep ik even niet.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:40 schreef nozem het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik kijk nu puur naar de lichamelijke aantrekkingskracht, als die oke is, moet er ook nog een klik zijn.
Maar heel veel vrouwen voldoen alvast aan de uiterlijke criteria voor seks. Als ze echt stomvervelend is dan bespaar ik mezelf echter een kut-ochtend.
Laatst zat ik met een jongen te praten die ik die avond voor het eerst zag, en hij had hetzelfde parfum op als mijn ex. En ik heb gewoon zitten janken op de plee, en die jongen verder bewust ontweken. Mijn hormonen raakten helemaal in de war, verdomme.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:38 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ja precies. Dat heb ik ook.
Wat helpt is soms een parfummetje. Die zitten vol met feromonen.
Bijvoorbeeld JPG het maakt (bijna) niet uit wie dat luchtje opheeft maar dan denk ik gelijk van miauw!
Als vriend wel waarschijnlijk,quote:
Grappig. Heb ik een aantal topics geleden ook een keer aangehaald. Geur is thé most important thing. Onbewust.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het is niet naar ruiken alsin: stinken, maar gewoon een lichaamseigen geur die objectief gezien niet vies is, die ik zelf gewoon niet lekker vind ruiken. Dat ik niet zou zeggen "hij stinkt", maar dat de jongen in kwestie niet lekker ruikt.
Ik heb weleens gehad dat ik dan dichtbij iemand stond met wie ik prima kon praten, maar dat die fysieke klik niet komt omdat mijn hormonen met van die spandoekjes rondlopen "Zijn hormonen zijn stom ! Hij ruikt fout !".
Heeft ook gewoon met lichamelijke aantrekkingskracht te maken. Dat zit echt niet alleen in hoe iemand eruit ziet.
Verschil tussen mannen en vrouwen:quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:42 schreef Sanne het volgende:
[..]
o.k. dat begreep ik even niet.
ik had laatst een hele discussie over " geil worden" met wat vriendinnen. er was er maar één die spontaan geil kon worden in de bus of trein om een lekker ding of wat dan ook. bij de rest kwamen de geile gevoelens pas na de eerste zoen, of het verliefd zijn. niet om de vleselijke lusten.
Ik weet niet of jij die jongen leuk vindt natuurlijkquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:40 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik heb een dilemma namelijk. Ik ken een jongen en die is heel aardig grappig en hij heeft leuke interesses. En heel leuk en liev en en en nnz enz enz.
Alleen vind ik hem helemaal niet echt knapEcht vreemd. Alle dingen zijn er om iemand leuk te vinden maar alleen dat uiterlijke deeltje niet.
Vind ik die jongen nou leukWant dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt.
lul niet een lelijk wijf dat lekker ruikt, is niet in ene een mooi meisje..quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:42 schreef dawg het volgende:
[..]
Grappig. Heb ik een aantal topics geleden ook een keer aangehaald. Geur is thé most important thing. Onbewust.
Ik voel me wel tot hem aangetrokken, maar hij heeft geen mooi hoofd. (=niet heel knap, geen model geen brad pitt2 maar ook niet oerlelijk) En hij is een beetje chubby.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij die jongen leuk vindt natuurlijk
En vind je hem niet knap of lelijk, zit nogal een verschil tussen....
Uiteindelijk leef je voornamelijk met het innerlijk. Goed voorbeeld is mijn eerste vriendin, zag er goed uit, leuk koppie, lekker lijf![]()
Alleen wilde het op de een of andere manier gewoon niet goed lopen in onze relatie en is het uiteindelijk uitgegaan omdat we qua innerlijk niet bij elkaar pasten.
dat ken ik ja.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Laatst zat ik met een jongen te praten die ik die avond voor het eerst zag, en hij had hetzelfde parfum op als mijn ex. En ik heb gewoon zitten janken op de plee, en die jongen verder bewust ontweken. Mijn hormonen raakten helemaal in de war, verdomme.
Ik heb om mezelf te kwellen wel eens aan haar geurtje gesnuffeld bij de Bijenkorf.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
dat ken ik ja.
Vooral toen het net uit was gegaan met mijn 1e vriendin heb ik nogal eens een traan gelaten als er iemand langskwam met dezelfde parfum op. Gelijk alle gedachten en emoties kwamen weer naar boven
nee, maar het kan wel drempelverlagend werken.. een lelijk wijf wat stinkt maakt helemaal geen kans.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:47 schreef Frenkie het volgende:
[..]
lul niet een lelijk wijf dat lekker ruikt, is niet in ene een mooi meisje..
heel waarquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:45 schreef nozem het volgende:
[..]
Verschil tussen mannen en vrouwen:
Mannen zijn veel visueler ingesteld en kunnen opgewonden worden van een lekker kontje of een geile blik, vrouwen reageren pas op aanrakingen.
Natuurlijk, maar dat verschilt natuurlijk van man tot man. Aantrekkelijkheid is geen universeel aanvaarde wetenschappelijke definitie. Daardoor valt die afweging van man tot man anders uit.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Onzin. Voordat een man verliefd wordt maakt hij eerst de afweging: "Zou ik het hier op kunnen of niet?"
Echt waar, alle mannen, hoe dat bij vrouwen zit weet ik niet natuurlijk.
Nee.. Dat is heel zieligquote:Op donderdag 5 mei 2005 13:49 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik heb om mezelf te kwellen wel eens aan haar geurtje gesnuffeld bij de Bijenkorf.![]()
Lezen Frenkie.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:47 schreef Frenkie het volgende:
[..]
lul niet een lelijk wijf dat lekker ruikt, is niet in ene een mooi meisje..
een mooi meisje dat stinkt is echter wel onaantrekkelijk.
Tja en uiterlijk is wel redelijk belangrijk. Maar vooral smaak gebonden natuurlijk.
De twee uitersten zijn doorgaans zo goed als universeel, een grijs gebied daartussenin niet. Er zijn vrouwen waar geen man naar kijkt en er zijn vrouwen waar alle mannen naar kijken.quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat verschilt natuurlijk van man tot man. Aantrekkelijkheid is geen universeel aanvaarde wetenschappelijke definitie. Daardoor valt die afweging van man tot man anders uit.
Indien wij samen op een terras gaan zitten en een lijst moeten samenstellen van de tien mooiste vrouwen die ons die avond gepasseerd hebben weet ik zeker dat die lijsten niet exact hetzelfde zullen zijn. Dat komt omdat smaak verschilt en dat is maar goed ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |