abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:33:50 #201
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26753818
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:43 schreef Piepje het volgende:
ik vind het niet zo heel vreemd hoor.

ik hoor ook allemaal namen en dingen de laatste dagen waarvan ik geen idee heb wat het betekent enzo, zo heel veel leer je daar toch niet over op school?

naja misschien hebben we het allemaal ook wel geleerd en ben ik het gewoon weer vergeten.
Ik snap niet dat jij vind dat je alles maar op school moet leren.. Door af en toe een boek te lezen, discovery te kijken, de krant eens door te lezen en het nieuws kijken leer je al een hele hoop over de wereld.
Leren moet je ook zelf doen, niet alleen op school...
pi_26753877
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:33 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat jij vind dat je alles maar op school moet leren.. Door af en toe een boek te lezen, discovery te kijken, de krant eens door te lezen en het nieuws kijken leer je al een hele hoop over de wereld.
Inderdaad, veel scholen komen er niet eens aan toe om hun leerlingen een beetje fatsoenlijke algemene kennis te leren.
(:
pi_26753896
quote:

[..]

Hoorde ik laatst van een meisje toen ik vertelde dat ik Discovery kijk: " ja dag, als ik thuis ben ga ik geen dingen meer leren hoor; dat doe ik op school wel!".

donderdag 5 mei 2005 @ 14:40:04 #204
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26753949
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:37 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Hoorde ik laatst van een meisje toen ik vertelde dat ik Discovery kijk: " ja dag, als ik thuis ben ga ik geen dingen meer leren hoor; dat doe ik op school wel!".

Zeker eentje die bepaalde alcoholische limonade drinkt?
Het is niet eens zozeer "leren" het is ook gewoon interessant om te zien hoe de wereld draait, en hoe het geworden is tot wat het nu is...
pi_26753983
Het gaat niet eens om discovery....
In deze tijd dat er (mooie) interessante oorlogsfilms voor komen gaan jongeren temptation Island zien ipv een oorlogsfilms.
Al kloppen die films niet altijd, je leert er wel van!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:44:32 #206
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26754039
Je leert van vrijwel alles op TV, BEHALVE van die irritante reality TV, en raad eens waar te "Jeugd van tegenwoordig" het liefst naar kijkt? (Blijkbaar ben ik een uitzondering).

Ik kan me sowieso niet voorstellen wat mn leeftijdsgenoten zo leuk vinden aan Temptation Island, 50 cent, Ali B, jezelf elk weekend compleet klem zuipen en 26 jongens/meisjes te zoenen...
pi_26754061
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:41 schreef vdo28 het volgende:
Het gaat niet eens om discovery....
In deze tijd dat er (mooie) interessante oorlogsfilms voor komen gaan jongeren temptation Island zien ipv een oorlogsfilms.
Al kloppen die films niet altijd, je leert er wel van!
Idd, dat je sommige standaard-weetjes niet weet, is dan ook echt aan je zelf te wijten. En niet aan school, of wie dan ook.
Als je niet telkens op zoek gaat naar nieuwe kennis, wat voor persoon ben je dan? Volgens mij loop je dan de hele dag aan je pik te trekken, want veel anders blijft er niet over.

... toch wel: SMS'en naar TMF .
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 14:51:36 #208
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26754192
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:32 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Nou ja goed, ik ben er inmiddels wel geweest...
Ik heb wel een aantal opmerkelijke dingen gezien e.d..

Maar om eerlijk te zijn neem ik je post niet heel serieus...
Ik wel, user is weg.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_26754231
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik wel, user is weg.
Puik werk.
pi_26754472
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:45 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Idd, dat je sommige standaard-weetjes niet weet, is dan ook echt aan je zelf te wijten. En niet aan school, of wie dan ook.
Als je niet telkens op zoek gaat naar nieuwe kennis, wat voor persoon ben je dan? Volgens mij loop je dan de hele dag aan je pik te trekken, want veel anders blijft er niet over.

... toch wel: SMS'en naar TMF .
Idd, ik ben dan ook altijd heel nieuwsgierig van aard en leer daarom veel van dingen om me heen.
Terwijl sommige anderen standaard dingen niet eens weten
En je hoeft van mij niet superintelligent te zijn maar toch, natuurlijk beoordeel ik mensen ook niet om het feit dat ze een lack aan algemene kennis hebben het gaat er tenslotte om of je met elkaar kunt opschieten....
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:07:04 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26754512
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik wel, user is weg.
maar post blijft wel staan...? sorry fb duurt me ff te lang.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26754537
quote:

Maar wat als je die interesse niet van thuis meekrijgt? Als je niet van leren houdt? Het haat om te lezen of educatieve programma's te kijken? Zo zijn er zat hoor. Ik ken mensen van 20 die serieus hooguit twee keer per jaar een krant inkijken. Die zelden tot nooit een boek lezen, hooguit een tijdschrift (en nee, niet de National Geographic), die niet stemmen omdat het hun niets boeit.

Hoe geef je die mensen iets mee van de wereld en de maatschappij? Juist, via school!
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:08:30 #213
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26754545
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:05 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Idd, ik ben dan ook altijd heel nieuwsgierig van aard en leer daarom veel van dingen om me heen.
Terwijl sommige anderen standaard dingen niet eens weten
En je hoeft van mij niet superintelligent te zijn maar toch, natuurlijk beoordeel ik mensen ook niet om het feit dat ze een lack aan algemene kennis hebben het gaat er tenslotte om of je met elkaar kunt opschieten....
Ik kan eigenlijk standaart niet opschieten met mensen die absoluut geen algemene kennis hebben, daar erger ik me teveel aan....
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:10:20 #214
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26754580
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:08 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Maar wat als je die interesse niet van thuis meekrijgt? Als je niet van leren houdt? Het haat om te lezen of educatieve programma's te kijken? Zo zijn er zat hoor. Ik ken mensen van 20 die serieus hooguit twee keer per jaar een krant inkijken. Die zelden tot nooit een boek lezen, hooguit een tijdschrift (en nee, niet de National Geographic), die niet stemmen omdat het hun niets boeit.

Hoe geef je die mensen iets mee van de wereld en de maatschappij? Juist, via school!
Oh ik ben het er zeker mee eens dat men op school meer geleert moet worden, maar ik vind ook dat jongeren moeten worden aangespoort ZELF dingen te leren.
Om normaal in de maatschappij te functioneren vind ik dat je toch wel enig benul moet hebben van wat er gebeurt in die maatschappij...
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 15:10:26 #215
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26754584
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar post blijft wel staan...? sorry fb duurt me ff te lang.
Duurt ff als iedereen zo'n post quote
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 5 mei 2005 @ 15:12:57 #216
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26754626
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Duurt ff als iedereen zo'n post quote
sorry ik ken het technisch principe niet. mea dinges.
pi_26754633
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:10 schreef Jeff89 het volgende:

Oh ik ben het er zeker mee eens dat men op school meer geleert moet worden, maar ik vind ook dat jongeren moeten worden aangespoort ZELF dingen te leren.
Om normaal in de maatschappij te functioneren vind ik dat je toch wel enig benul moet hebben van wat er gebeurt in die maatschappij...
Maar hoe??? Er zijn zat leerlingen die ontzettend leergierig zijn. Nog een deel dat gewoon wel dingen opsteekt van quizzen en een beetje internetten of een boek lezen, maar een groot deel dat gewoon bijna niets leert. En het niet wil leren. Omdat ze niet goed zijn in leren en die dag school al genoeg voor ze is. Dan willen ze inhoudsloos ontspannen. En het interesseert ze ook niet of ze iets van de wereld weten. Dat is te ver van hun bed.

Niet erg, maar sommige basisdingen behoor je gewoon te weten. En als je die niet op school leert, waar halen die mensen dan hun kennis vandaan?
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:15:34 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26754693
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:13 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Maar hoe??? Er zijn zat leerlingen die ontzettend leergierig zijn. Nog een deel dat gewoon wel dingen opsteekt van quizzen en een beetje internetten of een boek lezen, maar een groot deel dat gewoon bijna niets leert. En het niet wil leren. Omdat ze niet goed zijn in leren en die dag school al genoeg voor ze is. Dan willen ze inhoudsloos ontspannen. En het interesseert ze ook niet of ze iets van de wereld weten. Dat is te ver van hun bed.

Niet erg, maar sommige basisdingen behoor je gewoon te weten. En als je die niet op school leert, waar halen die mensen dan hun kennis vandaan?
helemaal gelijk, maar aangezien ts het in klb zet leek het me toch wel even reden om hierover te kunnen klagen.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:15:35 #219
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26754694
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:10 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Spelling vind ik ook belangrijk...
pi_26754716
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:08 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Ik kan eigenlijk standaart niet opschieten met mensen die absoluut geen algemene kennis hebben, daar erger ik me teveel aan....
Met opschieten bedoel ik dan ook op oppervlakkige basis.
Als direct goede vrienden zal het moeilijker worden idd....
pi_26754769
De meesten die niet willen leren spelen dan ook hier... Onzin voor je leven!
pi_26754792
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:15 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Spelling vind ik ook belangrijk...
Ontzettende tofferd .

[on-topic] Weet je wat het frapante is: doordat leerlingen buiten school steeds minder aan zelfkennis gaan doen, wordt zo'n holocaust op den duur vergeten. Ik hou m'n hart vast hoe de dodenherdenking er over 50 jaar uitziet (mocht die nog bestaan). " De Duitsers hadden toch gewonnen? " .
pi_26754855
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:18 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ontzettende tofferd .

[on-topic] Weet je wat het frapante is: doordat leerlingen buiten school steeds minder aan zelfkennis gaan doen, wordt zo'n holocaust op den duur vergeten. Ik hou m'n hart vast hoe de dodenherdenking er over 50 jaar uitziet (mocht die nog bestaan). " De Duitsers hadden toch gewonnen? " .
Dat is niet eens erg....

Het ergste is dat mensen vergeten hoe veel angst en pijn een oorlog veroorzaakt.
Oorlogen lossen nooit wat op maar brengen alleen maar ellende...
Dat moeten ze weten!!
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:21:40 #224
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26754865
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:13 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, heb ik echt geen idee hoe je dat soort mensen moet aanpakken... Dit klinkt misschien heel laf, maar ik vind persoonlijk dat dat meer de zaak is van de regering...
Ik weet niet hoe je dat soort mensen kan motiveren, echt niet... Misschien de CKV lessen uitgebreider maken (Ik weet niet of ze tot de verplichte vakken behoren, zo niet, wel doen) en aardrijkskunde en geschiedenis ook. Maar dan loop je weer tegen andere problemen aan, dat weet ik.
Moeilijke kwestie wel.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:24:23 #225
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26754931
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:18 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Ontzettende tofferd .

Ik vind eigenlijk dat er teveel aandacht aan word besteed (ik word hiervoor toch niet gebanned he?).
In die 60 jaar dat het geleden is, zijn er miljoenen, zoniet miljarden doden gevallen door AIDS, honger, andere oorlogen, onderdrukking en andere onmenselijke zaken, daar moet OOK aandacht aan worden besteed vind ik.
De holocaust is ook niet de enige genocide die heeft plaatsgevonden...

Overigens, ScienceFriction, als je met je spelling commentaar op mij doelde, ik vind mn eigen spelling een stuk beter dan die van de gemiddelde jongere eigenlijk. Hoewel het niet perfect is.
pi_26754938
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:21 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Dat is niet eens erg....

Het ergste is dat mensen vergeten hoe veel angst en pijn een oorlog veroorzaakt.
Oorlogen lossen nooit wat op maar brengen alleen maar ellende...
Dat moeten ze weten!!
Juist. De woorden " dit nooit meer", is natuurlijk een krachtige term, maar ik weet zeker dat WOIII eraan komt zodra we WOII vergeten zijn. Het is een feit dat de geschiedenis zich herhaald, en dat Nederland nu al 60 jaar lang geen gewapend conflict van enige omvang heeft, is een wonder te noemen.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:25:01 #227
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26754945
laten we niet net gaan doen of we ooit een wereld hebben gekend zonder 'denkers' en 'doeners'. neemt niet weg dat ik mag klagen over die 'doeners' op sommig gebied.
pi_26754947
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:21 schreef Jeff89 het volgende:

Om eerlijk te zijn, heb ik echt geen idee hoe je dat soort mensen moet aanpakken... Dit klinkt misschien heel laf, maar ik vind persoonlijk dat dat meer de zaak is van de regering...
Ik weet niet hoe je dat soort mensen kan motiveren, echt niet... Misschien de CKV lessen uitgebreider maken (Ik weet niet of ze tot de verplichte vakken behoren, zo niet, wel doen) en aardrijkskunde en geschiedenis ook. Maar dan loop je weer tegen andere problemen aan, dat weet ik.
Moeilijke kwestie wel.
Misschien denk ik te negatief, maar ik denk dat bepaalde mensen gewoon niet te motiveren zijn. Die hebben hun leventje, hun baantje, blijven tot hun dood in hetzelfde dorp of dezelfde wijk wonen en hebben geen enkele behoefte om iets (extra's) te weten van Nederland en de wereld. En op zich is dat helemaal niet slecht. Die mensen zijn zo tevreden, prima dus

Maar sommige dingen behoren ook zij te weten. Dingen die geen terugslag hebben op hun onmiddellijke omgeving, maar wel belangrijk zijn. Weten wie Van Heutsz is valt daar niet onder, weten wat de Tweede Oorlog was wel. En aangezien deze mensen uit zichzelf weinig zullen leren, moet je dat op school behandelen.
pi_26754976
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:24 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat er teveel aandacht aan word besteed (ik word hiervoor toch niet gebanned he?).
In die 60 jaar dat het geleden is, zijn er miljoenen, zoniet miljarden doden gevallen door AIDS, honger, andere oorlogen, onderdrukking en andere onmenselijke zaken, daar moet OOK aandacht aan worden besteed vind ik.
De holocaust is ook niet de enige genocide die heeft plaatsgevonden...
Gebeurd ook: wereld AIDS dag, grootse inzamelingsacties voor b.v. Darfur, en in ieder reclameblok wordt je doodgebombardeerd -terecht of niet- met IFAW/WNF reclames.
Maar andere genocides, zoals b.v. de Koerdische genocide, hoor je weinig over. Dat is best vreemd te noemen.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:27:32 #230
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26755000
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:25 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Misschien denk ik te negatief, maar ik denk dat bepaalde mensen gewoon niet te motiveren zijn. Die hebben hun leventje, hun baantje, blijven tot hun dood in hetzelfde dorp of dezelfde wijk wonen en hebben geen enkele behoefte om iets (extra's) te weten van Nederland en de wereld. En op zich is dat helemaal niet slecht. Die mensen zijn zo tevreden, prima dus

Maar sommige dingen behoren ook zij te weten. Dingen die geen terugslag hebben op hun onmiddellijke omgeving, maar wel belangrijk zijn. Weten wie Van Heutsz is valt daar niet onder, weten wat de Tweede Oorlog was wel. En aangezien deze mensen uit zichzelf weinig zullen leren, moet je dat op school behandelen.
Hmm, ik weet ook niet wie Van Heutsz is, even googlen. Dat zouden meer mensen overigens moeten doen, als ze iets zien wat ze niet kennen jezel er even in verdiepen, al doe je alleen maar wat oppervlakkige kennis op...
pi_26755035
quote:

[..]

Misschien denk ik te negatief, maar ik denk dat bepaalde mensen gewoon niet te motiveren zijn. Die hebben hun leventje, hun baantje, blijven tot hun dood in hetzelfde dorp of dezelfde wijk wonen en hebben geen enkele behoefte om iets (extra's) te weten van Nederland en de wereld.
Helaas zijn dat dan wel vaak diegene die heel gevoelig zijn voor propaganda....
En ook de "gevaarlijksten" in oorlogen aangezien ze gewoon doen wat gezegd word....
pi_26755056
quote:

[..]

Ponerende stelling: zijn die mensen waar je het ook over hebt, de mensen die het makkelijkste te mennen (en-slaven, hoe je het wil noemen ) zijn?
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:29 schreef vdo28 het volgende:

[..]

En ook de "gevaarlijksten" in oorlogen aangezien ze gewoon doen wat gezegd word....
Juist, daar doel ik op. Ik ben het namelijk met je eens.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2005 15:30:58 ]
pi_26755071
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:24 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

In die 60 jaar dat het geleden is, zijn er miljoenen, zoniet miljarden doden gevallen door AIDS, honger,
Met WOII kunnen we relateren...
De ver van onze bedshow vaak niet..
Btw is aids een ziekte en de holocaust iets wat we zelf gecreeerd hebben...
pi_26755116
Mij is het in 2VWO anders prima uitgelegd . En dat was 1999 ofzo.

-edit-
ik miste de laatste drie pagina's. Nevermind.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:33:24 #235
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26755136
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:30 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Met WOII kunnen we relateren...
De ver van onze bedshow vaak niet..
Btw is aids een ziekte en de holocaust iets wat we zelf gecreeerd hebben...
Aids is misschien en slecht voorbeeld, maar de rest vind ik persoonlijk zeer ernstig..
pi_26755194
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:29 schreef vdo28 het volgende:

DUS moet je er voor zorgen dat zij op school iets leren zodat ze hier weerstand aan kunnen bieden.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:35:32 #237
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26755199
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:32 schreef Heliospan het volgende:
Mij is het in 2VWO anders prima uitgelegd . En dat was 1999 ofzo.

-edit-
ik miste de laatste drie pagina's. Nevermind.
In 2 VWO? Dan was je dus een jaar of 13/14...
Wij leerden op de basisschool al oppervlakkig over WOII, en wat er toen gebeurde. Ook mn ouders hebben me het een en ander uitgelegt hierover...
pi_26755258
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:35 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

DUS moet je er voor zorgen dat zij op school iets leren zodat ze hier weerstand aan kunnen bieden.
Precies ja!
pi_26755266
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:38 schreef vdo28 het volgende:
Precies ja!
*vdo de hand schudt
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:38:32 #240
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_26755270
Sie hatte es nicht gewustt .
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:38:43 #241
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26755276
Ik ben het helemaal met jullie eens
pi_26755353
Het is wel een beetje zwart-wit gezegd natuurlijk, maar zo zit het wel.
pi_26755529
Trouwens erg slap om alleen de school de schuld te geven, kinderen opvoeden en wereld wijs maken is in de eerste plaats taak van de ouders.
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 15:54:11 #244
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26755577
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:51 schreef LibertarianX het volgende:
Trouwens erg slap om alleen de school de schuld te geven, kinderen opvoeden en wereld wijs maken is in de eerste plaats taak van de ouders.
Juistem!
Daar verbaas ik me over, dat de onkunde eigenlijk totaal is.
Ze krijgen van huis uit OOK niets mee.

pi_26755704
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:54 schreef yvonne het volgende:

Juistem!
Die kinderen waar we het nu over hebben, die krijgen natuurlijk ook een keertje kinderen Ik denk niet dat ze dan ineens wel interesse voor de wereld zullen tonen
pi_26755707
quote:

[..]

Juistem!
Ja, ouders hangen voor RTL en het gros van de mensen zijn meer geintresseerd in Big Brother dan in wat anders.
Was vroeger niet veel anders hoor, mijn vader nam mij op vakantie mee, en liet ons romeinse ruines zien, vertelde over stoomtreinen, en liet ons zien hoe dingen werkten. Als ie dan voorlas uit asterix dan wist je waar het over ging. We gingen bunkers in, en leerden kompas lezen.
Maar zeg eens eerlijk, hoeveel papa´s doen dat?
Meeste hebben het alleen maar over voetbal enzo.
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:01:41 #247
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26755712
quote:
Behalve zakgeld om zich af te tanken en de pil om zich doormidden te laten neuken.
Nederland is bezig om, na de VS, de meest oppervlakkige generatie aan kutjeugd ter wereld op te voeden. Dat belooft nog wat voor de toekomst.
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:03:43 #248
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26755748
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 16:01 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Ja, ouders hangen voor RTL en het gros van de mensen zijn meer geintresseerd in Big Brother dan in wat anders.
Was vroeger niet veel anders hoor, mijn vader nam mij op vakantie mee, en liet ons romeinse ruines zien, vertelde over stoomtreinen, en liet ons zien hoe dingen werkten. Als ie dan voorlas uit asterix dan wist je waar het over ging. We gingen bunkers in, en leerden kompas lezen.
Maar zeg eens eerlijk, hoeveel papa´s doen dat?
Meeste hebben het alleen maar over voetbal enzo.
Mijn vader en moeder hebben me vanalles geleerd, als ik het nieuws keek, en ik vroeg wat oorlog was legde ze me uit dat dat heel erg was. Mn moeder heeft me min of meer Engels geleerd toen ik steeds vroeg wat woorden betekende als ik films keek of computerspelletjes keek, en ik praat tegenwoordig nog steeds met mn vader over de dingen des levens....

Dat is jammer genoeg zeldzaam...
  donderdag 5 mei 2005 @ 16:04:11 #249
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26755752
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 16:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Behalve zakgeld om zich af te tanken en de pil om zich doormidden te laten neuken.
Nederland is bezig om, na de VS, de meest oppervlakkige generatie aan kutjeugd ter wereld op te voeden. Dat belooft nog wat voor de toekomst.
Ach... Wij worden teminste oppervlakkig MET de pil...
pi_26755758
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 16:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ach, dat was vroeger niet anders. Gros van mijn klasgenootjes van de lagere school kwam ook niet verder dan friet.
Schelden over de jeugd van tegenwoordig, dat deed Plato al...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')