abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 11:46:48 #151
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26908430
quote:
Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26908476
Hm. ik vlieg er niet meer mee Vond die ene landing echt al creepy genoeg.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26908771
Voorlopig geen vliegverbod voor Onur Air

Er komt voorlopig geen vliegverbod voor toestellen van de Turkse maatschappij Onur Air, die ook vliegt vanaf Maastricht Aachen Airport.

Dat zegt de Inspectie Verkeer en Waterstaat in reactie op vragen van het Veldense Kamerlid Ger Koopmans aan de minister van Verkeer. Koopmans wil per direct een vliegverbod voor Onur Air. De luchtvaartmaatschappij is in opspraak geraakt na een aantal incidenten. Zo moest afgelopen zondag een toestel een noodstop maken op de luchthaven van het Turkse Antalya. De Inspectie wil eerst weten waardoor dat incident is veroorzaakt, voordat actie wordt ondernomen.

Bron: http://www.l1.nl
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26909015
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:46 schreef Gert het volgende:

[..]

Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.

Verder vind ik het maar een overdreven gedoe.

En alsof KLM zo perfect is. Zag laatst op Discovery een docu over die ramp in Tenerife, waar twee vliegtuigen op elkaar botsten op de startbaan. En weet je waarom? Omdat de KLM piloot te arrogant was om op de luchtverkeersleider te wachten. Het was een piloot met een lange carrière bij de KLM, en hij vond het niet nodig om nog langer te wachten. Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 12:10:14 #155
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26909152
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:

[..]
Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?
Die ramp op Tenerife heeft 28 jaar geleden plaatsgevonden. Toen was jij zelfs nog lang niet geboren.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:11:24 #156
8474 Porto
Fok it..!
pi_26909187
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.

Verder vind ik het maar een overdreven gedoe.

En alsof KLM zo perfect is. Zag laatst op Discovery een docu over die ramp in Tenerife, waar twee vliegtuigen op elkaar botsten op de startbaan. En weet je waarom? Omdat de KLM piloot te arrogant was om op de luchtverkeersleider te wachten. Het was een piloot met een lange carrière bij de KLM, en hij vond het niet nodig om nog langer te wachten. Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaal
pi_26909471
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:10 schreef Gert het volgende:

[..]

Wil je hier nu serieus een punt mee maken?
Die ramp op Tenerife heeft 28 jaar geleden plaatsgevonden. Toen was jij zelfs nog lang niet geboren.
Dús?

Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
pi_26909578
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:11 schreef Porto het volgende:

[..]

Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaal
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.

En vaak als er iets stuk gaat is het toestel nog wel te redden, maar komt het door gekneuter van piloten en verkeersleiding dat het uiteindelijk fout gaat.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:29:01 #159
8474 Porto
Fok it..!
pi_26909675
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:24 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.

En vaak als er iets stuk gaat is het toestel nog wel te redden, maar komt het door gekneuter van piloten en verkeersleiding dat het uiteindelijk fout gaat.
Volgens mij maakt dat heel wat uit, in die landen hebben ze nog nooit gehoord van onderhoud en zijn die bakken dus niet alleen tweedehands maar ook nog versleten (ik neem aan dat BV KLM gewoon nieuwe vliegtuigen koopt ipv bij 3de wereld landen aan te bellen) en las ik niet ergens in deze thread dat ze vooral met oude Russische tuplev's of zoiets vliegen? wat ook niet echt een aanrader is
pi_26909693
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dús?

Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Ja, die piloten weten ook wel met wat voor barrels dat ze vliegen!
"Het kraakt een beetje, ik draai maar snel om"

Als ik weet dat mijn auto net goed nagekeken is zet ik 'm bij een rammeltje niet aan de kant.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26909720
Ik heb bij Martinair ook nog nooit een stuk plafond naar beneden zien komen trouwens
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 12:37:11 #162
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26909899
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dús?

Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Je hebt gelijk hoor. Onur Air is een veel veiliger vliegmaatschappij dan het arrogante KLM met zijn Tenerife-ramp.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:46:11 #163
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26910162
ik vlieg in oktober ook met onur... het is de eerste keer dat ik ga vliegen...
(ik ga met iemand mee dus weet niet of we gaan omboeken , maar es vragen)

Ben alvast begonnen met het ontwikkelen van vliegangst....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_26910934
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:46 schreef kruimel_20 het volgende:

Ben alvast begonnen met het ontwikkelen van vliegangst....
Zou de angst dan langzaam opbouwen
pi_26910981
Onur betekent trouwens 'eer'. Of het de lading dekt betwijfel ik ten zeerste hahaha.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 13:19:39 #166
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26911171
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:13 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Onur betekent trouwens 'eer'.
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26911513
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
Hahahaha ken je dat stukje van Najib Amhali niet? Gaat ie zo'n piloot nadoen, lekker onverstaanbaar hahahaha. "Ladies and gentleman, this is your captain speaking *wwggrgrgggrrr*"
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26914650
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
Turken laten wat letters weg. Net zo efficiënt toch, niet?
pi_26919173
Heb er vorig jr mee gevlogen.
Op zich wel oke...alleen ze doen niet echt rustig...harde landing,raar met opstijgen.
Misschien wel gevaarlijk,wij vonden het op zich wel leuk..lekker spannend
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:28:26 #170
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26919487
Ik vraag me af of je het nog steeds zo spannend vindt als je na die harde landing doorschiet
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_26920140
quote:
Startbaan op Londen Heathrow gesloten na remprobleem KLM-toestel

11-05-2005

LONDEN - Op de luchthaven Londen Heathrow is een baan gesloten vanwege een technisch defect aan een Boeing 767-300 van KLM. Vlak voor vertrek naar Amsterdam blokkeerden tijdens het taxiën de remmen van een van de wielen aan het toestel. Daardoor kon er niet opgestegen worden en werd de baan gesloten.

Volgens KLM is niemand bij het incident gewond geraakt. Alle 106 passagiers zijn omgeboekt op de eerstvolgende vluchten naar Amsterdam. De betrokken vlucht had het nummer KL1010.

Door de geblokkeerde baan liepen tientallen vertrekkende vluchten vanaf Europa’s grootste luchthaven minstens een uur vertraging op. Londen Heathrow beschikt slechts over twee banen.
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLM
pi_26920163
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Heb er vorig jr mee gevlogen.
Op zich wel oke...alleen ze doen niet echt rustig...harde landing,raar met opstijgen.
Misschien wel gevaarlijk,wij vonden het op zich wel leuk..lekker spannend
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 19:42:30 #173
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26923308
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLM
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:45:57 #174
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26925299
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 19:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.
Dat zei ik niet

Het gaat er om dat dit waarschijnlijk pas op pagina vijf wordt gemeld ofzo, het Onur Air verhaal stond met lettergrootte 3283232 op de voorpagina.
pi_26925604
Inderdaad, dit is alleen te lezen op www.luchtvaartnieuws.nl en dat terwijl volgens de eerste berichten het toestel naast de baan terecht was gekomen. Hieruit blijkt overigens wel dat taxiën nog altijd het gevaarlijkste deel is van de reis, zoals elke piloot vertelt.

Voor degenen die Afrikaanse vliegtuigen niet vertrouwt: Transavia heeft op dit moment 2 Zuid-Afrikaanse Boeing 737's in dienst.

Voor iedereen die zich afvraagt of de stewardessen op hun vakantievlucht wel Engels spreken: ja maar geen Nederlands, want Transavia heeft ook 2 vliegtuigen van een Amerikaanse airline inclusief personeel op dit moment in dienst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')