Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:44 schreef Syrena het volgende:
http://66.102.9.104/search?q=cache:GmcmklosNJ4J:www.volkskrant.nl/binnenland/1055827528667.html+onur+air+doorgeschoten&hl=nl
Wél gewonden dus.
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaalquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.
Verder vind ik het maar een overdreven gedoe.
En alsof KLM zo perfect is. Zag laatst op Discovery een docu over die ramp in Tenerife, waar twee vliegtuigen op elkaar botsten op de startbaan. En weet je waarom? Omdat de KLM piloot te arrogant was om op de luchtverkeersleider te wachten. Het was een piloot met een lange carrière bij de KLM, en hij vond het niet nodig om nog langer te wachten.Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Dús?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?
Die ramp op Tenerife heeft 28 jaar geleden plaatsgevonden. Toen was jij zelfs nog lang niet geboren.
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:11 schreef Porto het volgende:
[..]
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaal![]()
Volgens mij maakt dat heel wat uit, in die landen hebben ze nog nooit gehoord van onderhoud en zijn die bakken dus niet alleen tweedehands maar ook nog versleten (ik neem aan dat BV KLM gewoon nieuwe vliegtuigen koopt ipv bij 3de wereld landen aan te bellen) en las ik niet ergens in deze thread dat ze vooral met oude Russische tuplev's of zoiets vliegen? wat ook niet echt een aanrader isquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.
En vaak als er iets stuk gaat is het toestel nog wel te redden, maar komt het door gekneuter van piloten en verkeersleiding dat het uiteindelijk fout gaat.
Ja, die piloten weten ook wel met wat voor barrels dat ze vliegen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús?
Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Je hebt gelijk hoor. Onur Air is een veel veiliger vliegmaatschappij dan het arrogante KLM met zijn Tenerife-ramp.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús?
Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Zou de angst dan langzaam opbouwenquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:46 schreef kruimel_20 het volgende:
Ben alvast begonnen met het ontwikkelen van vliegangst....
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:13 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Onur betekent trouwens 'eer'.
Hahahaha ken je dat stukje van Najib Amhali niet? Gaat ie zo'n piloot nadoen, lekker onverstaanbaar hahahaha. "Ladies and gentleman, this is your captain speaking *wwggrgrgggrrr*"quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
Turken laten wat letters weg. Net zo efficiënt toch, niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLMquote:Startbaan op Londen Heathrow gesloten na remprobleem KLM-toestel
11-05-2005
LONDEN - Op de luchthaven Londen Heathrow is een baan gesloten vanwege een technisch defect aan een Boeing 767-300 van KLM. Vlak voor vertrek naar Amsterdam blokkeerden tijdens het taxiën de remmen van een van de wielen aan het toestel. Daardoor kon er niet opgestegen worden en werd de baan gesloten.
Volgens KLM is niemand bij het incident gewond geraakt. Alle 106 passagiers zijn omgeboekt op de eerstvolgende vluchten naar Amsterdam. De betrokken vlucht had het nummer KL1010.
Door de geblokkeerde baan liepen tientallen vertrekkende vluchten vanaf Europa’s grootste luchthaven minstens een uur vertraging op. Londen Heathrow beschikt slechts over twee banen.
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Heb er vorig jr mee gevlogen.
Op zich wel oke...alleen ze doen niet echt rustig...harde landing,raar met opstijgen.
Misschien wel gevaarlijk,wij vonden het op zich wel leuk..lekker spannend
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLM
Dat zei ik nietquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |