Wat een onzin, dat weet je nooit zeker. Net zo min als dat je zeker weet dat het bij Onur of Fly air mis gaat.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:18 schreef je-roen het volgende:
Dit jaar gaan we met transavia.. wel wat duurder, maar dan weet je wel zeker dat je aan 1 stuk over komt..![]()
Hmmz, ik hoorde ook al dat op zijn minst twee toestellen die naar Charleroi vlogen ook al af te rekenen hadden met technische problemen... Toeval ;-)quote:
www.airfleets.netquote:Op maandag 16 mei 2005 20:10 schreef Griffintje het volgende:
Euhm, als ik die site van Onur Air moet geloven hebben ze: 5 MD-88, 5 A-321 en 2 A-300.
Als ik vervolgens de registraties check op airliners.net dan kom ik tot de vaststelling dat er maar 2 A321 's bij zitten en de rest A300's zijn.
Kennen ze het verschil niet ofzo?![]()
Trouwens op de site zelf staat:
TC-ONJ A-321 09-07-1996
TC-ONK A-300B4 09-09-1996
TC-ONL A-300B4 09-09-1996
TC-ONM MD-88 07-05-1997
TC-ONN MD-88 07-05-1997
TC-ONO MD-88 09-05-1997
TC-ONP MD-88 03-06-1997
TC-ONR MD-88 27-06-1997
TC-ONS A-321 01-07-1998
TC-ONT A-300B4 27-11-2000
TC-ONU A-300B4 28-03-2000
TC-ONY A-300B4 11-12-2001
TC-OAA A-300/600 25-06-2002
TC-OAB A-300/600 23-06-2002
En deze info klopt weer wel.
haha, en dan word dat vliegverbod misschien verkort, wat een grap zeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:54 schreef Griffintje het volgende:
[..]
Hmmz, ik hoorde ook al dat op zijn minst twee toestellen die naar Charleroi vlogen ook al af te rekenen hadden met technische problemen... Toeval ;-)![]()
Die hebben immers geen onderhoud nodigquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:22 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ze moeten gewoon de A321's snel afgeleverd krijgen van Airbus dan is al het gezeur over.
Dag slimpiequote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:32 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Die hebben immers geen onderhoud nodig![]()
Ale Gertjequote:
Ja en ik ga morgen naar Marsquote:Die A320's daar hebben ze nooit problemen mee. En ze hebben van Airbus niet voor niets een Award gekregen m.b.t. maintenaince
quote:12-05-2005
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken fel is bekritiseerd vanwege meerdere incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321. Dit meldt een verslaggever van dagblad De Telegraaf vandaag (12 mei).
De onderscheiding komt op een bijzonder moment. De Nederlandse overheidsorganisatie Inspectie Verkeer en Waterstaat maakte deze week bekend dat Onur Air een vliegverbod wordt opgelegd als er nog één serieuze tekortkoming wordt vastgesteld.
Bull. Ligt aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:39 schreef Flyingdutchman het volgende:
Iedereen denkt/weet dat die A300's vaak een euvel hebben.
Alle 300's grounden. Good thinking.quote:Zet ze niet in, dan krijg je dat gezeur ook niet.
Hmm dan mis ik wat data op hun eigen site...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:56 schreef EagleJ het volgende:
[..]
www.airfleets.net
De oudste A300 in de vloot is uit 1976, de jongste is onlangs overgenomen van Lufthansa en komt uit 1996. Totaal 10 A300's. De data die hierboven staan zijn de data van toevoeging aan de Onur Air-vloot, niet de data van de eerste vlucht van de toestellen.
Verder hebben ze 2 A320's, 8 A321's, en 5 MD-80/90's.
Zie deze link en deze link voor alle toestellen.
wanneer en hoe heb je dit ontvangen?quote:Op maandag 16 mei 2005 14:22 schreef Gerard-Joling het volgende:
Wat D reizen ons nu meedeelt over onze reis van 23 juli:
Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.
Omboeken naar ander vliegtuig zal lastig gaan aangezien het voor het verbod al niet meer mogelijk was. Andere bestemming bij d tours hebben we al bekeken maar er is niet echt veel (lees; geen) keus meer.
Lastig alemaal
Oh idd! Mijn voorhoofd knalde er bijna uit. Dat deed echt pijn!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:16 schreef dutchdevil het volgende:
ca. 5 jaar geleden met Air Anatolia gevlogen. Dat doe ik nooit meer. Slecht vliegtuig en luchtdruk in cabine was op zowel de heen als de terugreis niet goed waardoor je de hele vlucht en nog een tijd erna last van oorpijn had.
Staat op www.dreizen.nl onder het kopje "informatie over Onur air" Hier vind je hoe elke touroperator (ook OAD) met dit probleem omgaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
wanneer en hoe heb je dit ontvangen?
Wij hebben ook geboekt bij D-Reizen, en de reis wordt verzorgd door Oad. We vliegen 22 juni al namelijk, en wij hebben niets gehoord?
Zerg Geeeeer, het zal toch niet zo zijn dat je dit soort reisjes afwijst hè Geeeeeer?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:46 schreef Gerard-Joling het volgende:
Staat op www.dreizen.nl onder het kopje "informatie over Onur air"
Het enige verschil is dat je bij de een hooguit misselijk wordt van het eten, maar bij de ander een of andere dodelijke voedselvergiftiging krijgt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:29 schreef syc-m het volgende:
Het is gewoon net een verschil tussen een snackbar een een luxe restaurant.
Eenschquote:
Ja je geloof toch serieus niet turbulentie.nl? deze site klopt echt van geen kantquote:Op woensdag 18 mei 2005 01:00 schreef veejay het volgende:Moet je voor de grap eens op www.turbulentie.nl kijken wat voor horror verhalen mensen over "OH NO!!!! Air" posten![]()
Het is heel simpel. Je moet je afvragen of D-Reizen je geen alternatief KAN aanbieden of niet WIL aanbieden. Indien ze het niet kunnen dan is daar een reden voor. Als bijvoorbeeld de 2e luchtvaartmaatschappij vol zit moeten ze naar de 3e of 4e gaan.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:18 schreef Gerard-Joling het volgende:
D-reizen geeft het volgende aan op haar website wat betreft de situatie met Onur air en wat D-tours hiermee doet:
Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.
Zodra dit bekend werd hebben we meteen geprobeerd om te boeken naar Transavia, de 2e maatschappij waarmee D-tours op Turkije vliegt. Echter werd ons medegedeeld dat overboeken totaal niet meer mogelijk is aangezien alles in de maand Juli bij Transavia al vol is.
Nu dragen ze een oplossing aan die ze niet kunnen waarmaken? We willen graag naar Marmaris en geen andere bestemming (is ook bekeken maar er is niks leuks meer!). Dan zou ons alleen een annuleren resten. Echter kost ons dit ruim 530 euro. Ruim 100 euro de man dus.
Nou mijn vraag: D-tours kan ons geen alternatief bieden. Hebben wij dan het recht om niet te gaan betalen? Er is tot nu toe alleen een kleine aanbetaling van 153 euro gedaan. De rest (506 euro PP) moet voor 28 mei betaald zijn.
Wij zijn het er dus niet mee eens dat D-tours ons geen alternatief kan aanbieden en weigeren dan ook te betalen. Kan D-tours ons iets maken of staan wij in ons recht?
Iemand die hier verstand van heeft??? Thnxs!
Er vliegen meer maatschappijen op Turkije dan Onur en Transavia. Denk aan Martinair, Turkish en wellicht ook KLM. Dat een ticket voor 1 van die maatschappijen duurder is dan een ticket voor een lowbudget maatschappij is dan het probleem van D-Reizen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:44 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ze hebben ons het omboeken aangeboden, terwijl dit al niet meer mogelijk was. Die zat vol. Nu hebben de keuze uit annuleren of met Onur.
Ze bieden geen 3e maatschappij aan is dat dan niet WILLEN aanbieden? Bedoel je dat, dus staan we in ons recht?
Wanneer jij met onur gaat, is alles daar (hopelijk) verbeterdquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:05 schreef kikoooooo het volgende:
wij gaan gewoon lekker met onur
het interesseert me geen fuck, en als ik t niet overleef, jammer dan
Leuk. Ik denk dat het dringend tijd wordt om die nationale luchtvaartinspectie af te schaffen en dat op Europees niveau te regelen.quote:Onur door personeelsgebrek
De verstrengde controles op de vliegtuigen van de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air blijven in België in dode letter. De controles werden ingevoerd na het vliegverbod voor de maatschappij in Nederland. Reden is het personeelsgebrek.
Personeelsgebrek
Het directoraat-generaal van de luchtvaart zegt dat het onmogelijk is alle vliegtuigen te inspecteren. "We beschikken niet over voldoende personeel", zegt Hugo Spruyt van het directoraat in de krant. Federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt had aangekondigd dat alle toestellen van Onur Air gecontroleerd zouden worden. Normaal gebeuren de controles steekproefsgewijs.
Onbereikbaar
De minister was woensdag niet bereikbaar voor commentaar. Van de Onur Air-toestellen die wel gecontroleerd werden in België, kregen er twee rood licht: bepaalde onderhoudswerken moeten dringend worden uitgevoerd voordat de vliegtuigen weer in België mogen landen.
Vliegverbod
Onur Air kreeg vorige een maand vliegverbod in Nederland omdat twee vliegtuigen de termijn voor technisch nazicht hadden overschreden. Vervolgens sloten ook Duitsland, Frankrijk en Zwitserland hun luchtruim voor Onur Air. Dinsdagavond landden nog twee toestellen van de Turkse maatschappij op Oostende.
Omdat een hoop sukkels bij het a.s. referendum NEE gaan stemmen wegens zaken die er niets mee te maken hebben (omdat ze tegen Balkenende zijn bijv), zou ook dit nog weleens lang een landelijke aangelegenheid kunnen blijven ipv een Europese.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:08 schreef Griffintje het volgende:
Leuk. Ik denk dat het dringend tijd wordt om die nationale luchtvaartinspectie af te schaffen en dat op Europees niveau te regelen.
Omdat maatschappijen als Onur Air extreem lage prijzen voor hun stoelen rekenen. In de reisbranche draait het (net als in alle andere branches) om marge.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:11 schreef Erik-19 het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat Nederlandse "gerenommeerde" reisorganisaties zich steeds weer inlaten met maatschappijen die (laten we het netjes houden) op het randje zijn.
Niets meer, want het bestaat niet meer.. heet nu ArkeFly.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:08 schreef stess het volgende:
wat is er in vredesnaam mis met holland exel?
HA-RI-GE!quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Knap dat je dat kan zien, vanuit Indonesie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |