abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27032500
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 22:18 schreef je-roen het volgende:

Dit jaar gaan we met transavia.. wel wat duurder, maar dan weet je wel zeker dat je aan 1 stuk over komt..
Wat een onzin, dat weet je nooit zeker. Net zo min als dat je zeker weet dat het bij Onur of Fly air mis gaat.

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het charterpassagiers zijn die zeuren. Lekker boeiend dat stewardessen geen engels spreken, of dat een start wordt afgebroken. Liever dat, dan neerstorten.

Zelf heb ik vaak met dubieuze maatschappijtjes gevlogen en nooit problemen gehad. Wel een keer een afgebroken start, klapband en voorzorgslanding bij gerenommeerde maatschappijen die zich daarna qua service overigens niet van hun beste kant lieten zien.

Kortom: je kunt pech hebben, of geluk, maar niets is gegarandeerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wakey op 15-05-2005 19:10:17 ]
Ik zoek niet, ik vind.
  maandag 16 mei 2005 @ 14:22:06 #252
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27052897
Wat D reizen ons nu meedeelt over onze reis van 23 juli:

Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.

Omboeken naar ander vliegtuig zal lastig gaan aangezien het voor het verbod al niet meer mogelijk was. Andere bestemming bij d tours hebben we al bekeken maar er is niet echt veel (lees; geen) keus meer.

Lastig alemaal
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_27052906
Ik had volgens mij een vlucht eerder dan die van Onur Air en vloog met Inter Airlines, ging prima en was vergelijkbaar met Transavia. Ben blij dat ik niet in die Onur vlucht terecht ben gekomen
pi_27053371
Ik zag vannacht op de BRT1 het nieuws en wat ik daar zag deed mijn bloed koken.

Een nederlandse vrouw die in Belgie staat, geland net met Onur Air. Verslaggever vertelt dat Onur Air niet mag landen in Nederland, Duitsland, Frankrijk en volgens mij Zwitserland. Zegt dat mens
gewoon: ik zie het problleem niet als het in belgie mag is het toch veilig, ach de nederlanders zullen het wel weer eens beter weten. Ik vind dat Onur Air wel wat meer hun best mag doen om goed materiaal te gebruiken, en niet alleen je stinkende best doen als je de vergunning wilt krijgen ook als je hem wilt behouden!!
Hell To The Liars
  maandag 16 mei 2005 @ 20:10:04 #255
99001 Griffintje
The Pinguin
pi_27062226
Euhm, als ik die site van Onur Air moet geloven hebben ze: 5 MD-88, 5 A-321 en 2 A-300.
Als ik vervolgens de registraties check op airliners.net dan kom ik tot de vaststelling dat er maar 2 A321 's bij zitten en de rest A300's zijn.

Kennen ze het verschil niet ofzo?

Trouwens op de site zelf staat:

TC-ONJ A-321 09-07-1996
TC-ONK A-300B4 09-09-1996
TC-ONL A-300B4 09-09-1996
TC-ONM MD-88 07-05-1997
TC-ONN MD-88 07-05-1997
TC-ONO MD-88 09-05-1997
TC-ONP MD-88 03-06-1997
TC-ONR MD-88 27-06-1997
TC-ONS A-321 01-07-1998
TC-ONT A-300B4 27-11-2000
TC-ONU A-300B4 28-03-2000
TC-ONY A-300B4 11-12-2001
TC-OAA A-300/600 25-06-2002
TC-OAB A-300/600 23-06-2002

En deze info klopt weer wel.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:59:41 #256
779 WaStEd
Hellaluha
pi_27064033
Ze zijn boos weggelopen uit het overleg...
too much is not enough....
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:54:31 #257
99001 Griffintje
The Pinguin
pi_27078650
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:59 schreef WaStEd het volgende:
Ze zijn boos weggelopen uit het overleg...
Hmmz, ik hoorde ook al dat op zijn minst twee toestellen die naar Charleroi vlogen ook al af te rekenen hadden met technische problemen... Toeval ;-)
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:56:25 #258
94688 EagleJ
United will stand!
pi_27078706
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:10 schreef Griffintje het volgende:
Euhm, als ik die site van Onur Air moet geloven hebben ze: 5 MD-88, 5 A-321 en 2 A-300.
Als ik vervolgens de registraties check op airliners.net dan kom ik tot de vaststelling dat er maar 2 A321 's bij zitten en de rest A300's zijn.

Kennen ze het verschil niet ofzo?

Trouwens op de site zelf staat:

TC-ONJ A-321 09-07-1996
TC-ONK A-300B4 09-09-1996
TC-ONL A-300B4 09-09-1996
TC-ONM MD-88 07-05-1997
TC-ONN MD-88 07-05-1997
TC-ONO MD-88 09-05-1997
TC-ONP MD-88 03-06-1997
TC-ONR MD-88 27-06-1997
TC-ONS A-321 01-07-1998
TC-ONT A-300B4 27-11-2000
TC-ONU A-300B4 28-03-2000
TC-ONY A-300B4 11-12-2001
TC-OAA A-300/600 25-06-2002
TC-OAB A-300/600 23-06-2002

En deze info klopt weer wel.
www.airfleets.net
De oudste A300 in de vloot is uit 1976, de jongste is onlangs overgenomen van Lufthansa en komt uit 1996. Totaal 10 A300's. De data die hierboven staan zijn de data van toevoeging aan de Onur Air-vloot, niet de data van de eerste vlucht van de toestellen.
Verder hebben ze 2 A320's, 8 A321's, en 5 MD-80/90's.

Zie deze link en deze link voor alle toestellen.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:57:53 #259
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27078745
Als er nu een vliegtuig in Belgie neer zou storten van Onur dan neemt het Belgische volk dat de eigen overheid wel kwalijk...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27078750
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:54 schreef Griffintje het volgende:

[..]

Hmmz, ik hoorde ook al dat op zijn minst twee toestellen die naar Charleroi vlogen ook al af te rekenen hadden met technische problemen... Toeval ;-)
haha, en dan word dat vliegverbod misschien verkort, wat een grap zeg.
pi_27079428
Ze moeten gewoon de A321's snel afgeleverd krijgen van Airbus dan is al het gezeur over.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:32:36 #262
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27079665
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:22 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ze moeten gewoon de A321's snel afgeleverd krijgen van Airbus dan is al het gezeur over.
Die hebben immers geen onderhoud nodig
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27079848
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:32 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Die hebben immers geen onderhoud nodig
Dag slimpie

Die A320's daar hebben ze nooit problemen mee. En ze hebben van Airbus niet voor niets een Award gekregen m.b.t. maintenaince
Iedereen denkt/weet dat die A300's vaak een euvel hebben. Zet ze niet in, dan krijg je dat gezeur ook niet.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:41:17 #264
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27079901
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:39 schreef Flyingdutchman het volgende:
Dag slimpie
Ale Gertje
quote:
Die A320's daar hebben ze nooit problemen mee. En ze hebben van Airbus niet voor niets een Award gekregen m.b.t. maintenaince
Ja en ik ga morgen naar Mars
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27080107
quote:
12-05-2005

SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken fel is bekritiseerd vanwege meerdere incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321. Dit meldt een verslaggever van dagblad De Telegraaf vandaag (12 mei).

De onderscheiding komt op een bijzonder moment. De Nederlandse overheidsorganisatie Inspectie Verkeer en Waterstaat maakte deze week bekend dat Onur Air een vliegverbod wordt opgelegd als er nog één serieuze tekortkoming wordt vastgesteld.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:51:14 #266
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_27080179
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:39 schreef Flyingdutchman het volgende:
Iedereen denkt/weet dat die A300's vaak een euvel hebben.
Bull. Ligt aan de maatschappij.
quote:
Zet ze niet in, dan krijg je dat gezeur ook niet.
Alle 300's grounden. Good thinking.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:57:25 #267
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27080381
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:48 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]
Is al eerder gepost.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:49:32 #268
99001 Griffintje
The Pinguin
pi_27084015
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:56 schreef EagleJ het volgende:

[..]

www.airfleets.net
De oudste A300 in de vloot is uit 1976, de jongste is onlangs overgenomen van Lufthansa en komt uit 1996. Totaal 10 A300's. De data die hierboven staan zijn de data van toevoeging aan de Onur Air-vloot, niet de data van de eerste vlucht van de toestellen.
Verder hebben ze 2 A320's, 8 A321's, en 5 MD-80/90's.

Zie deze link en deze link voor alle toestellen.
Hmm dan mis ik wat data op hun eigen site...
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
pi_27091448
Dit topic zocht ik. *Met Onur Air vliegt
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27096034
Vorig jaar was er niks mis mee behalve dan dat de crew een veiligheidspraatje voorlas in het Engels terwijl ze zelf geen idee hadden wat ze voorlazen. De passagiers ook niet trouwens.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:16:37 #271
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_27099372
10 mei met OHY gevlogen vanaf Enschede naar Dalaman. Prima vliegtuig, geen problemen gehad en goede service. Hadden een half uurtje vertraging bij vertrek maar kwamen op tijd op Dalaman Airport aan. Terug vanochtend met Transavia (werden omgeboekt door Oad van OHY naar HV) naar Amsterdam. Meteen 70 minuten vertraging. Verder wel prima vlucht gehad maar mensen die vanaf Enscheden en/of Groningen waren vertrokken werder daar met bussen weer naar vervoerd vanaf Schiphol.

Vorig jaar heb ik ook met Onur Air gevlogen, ook geen problemen gehad. ca. 5 jaar geleden met Air Anatolia gevlogen. Dat doe ik nooit meer. Slecht vliegtuig en luchtdruk in cabine was op zowel de heen als de terugreis niet goed waardoor je de hele vlucht en nog een tijd erna last van oorpijn had.
pi_27099802
quote:
Op maandag 16 mei 2005 14:22 schreef Gerard-Joling het volgende:
Wat D reizen ons nu meedeelt over onze reis van 23 juli:

Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.

Omboeken naar ander vliegtuig zal lastig gaan aangezien het voor het verbod al niet meer mogelijk was. Andere bestemming bij d tours hebben we al bekeken maar er is niet echt veel (lees; geen) keus meer.

Lastig alemaal
wanneer en hoe heb je dit ontvangen?
Wij hebben ook geboekt bij D-Reizen, en de reis wordt verzorgd door Oad. We vliegen 22 juni al namelijk, en wij hebben niets gehoord?
pi_27099848
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:16 schreef dutchdevil het volgende:
ca. 5 jaar geleden met Air Anatolia gevlogen. Dat doe ik nooit meer. Slecht vliegtuig en luchtdruk in cabine was op zowel de heen als de terugreis niet goed waardoor je de hele vlucht en nog een tijd erna last van oorpijn had.
Oh idd! Mijn voorhoofd knalde er bijna uit. Dat deed echt pijn!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:46:22 #274
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27100567
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

wanneer en hoe heb je dit ontvangen?
Wij hebben ook geboekt bij D-Reizen, en de reis wordt verzorgd door Oad. We vliegen 22 juni al namelijk, en wij hebben niets gehoord?
Staat op www.dreizen.nl onder het kopje "informatie over Onur air" Hier vind je hoe elke touroperator (ook OAD) met dit probleem omgaat.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:51:47 #275
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_27100776
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:46 schreef Gerard-Joling het volgende:
Staat op www.dreizen.nl onder het kopje "informatie over Onur air"
Zerg Geeeeer, het zal toch niet zo zijn dat je dit soort reisjes afwijst hè Geeeeeer?

Getuige je vlieggedrag.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_27102042
Ik ben donderdagavond teruggekomen met Inter, goeie maatschappij, toestellen zijn 3 jaar oud.
Maar dat had ik vantevoren ook wel opgezocht voor ik boekte. Bij ons in het hotel zaten ook plenty mensen die nog terugmoesten met Onur. Lekker vakantievieren als je van een week 4 dagen de race hebt vanwege de terugreis. Dan is je goedkope vakantie best wel duurkoop eigenlijk.
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
pi_27104124
Jullie zitten wel netjes Onur Air af te kraken hier, met zijn vieze eten etc.
Ik geef het zelf ook toe dat onur air een k*t maatchappij is net zoals fly air.
Maar dat willen die mensen zelf. betaal dan ook wat meer en stap in bij Sultan air of Turkisch Airlines. Top kwaliteit, niets minder dan bij KLM of Transavia
Jongens dat is gewoon kwaliteit, en niemand kan me wijsmaken dat het eten in een KLM lekker is!
Geen een vliegtuigfood smaakt.
En het betekent ook absoluut niet dat andere turkse maatschappijen net zoals onur air zijn.
Mensen hier willen weinig betalen en verwachten dan ook eerste klasse.
Het is gewoon net een verschil tussen een snackbar een een luxe restaurant.
Betaal meer en je krijgt meer.
En in Nederland gebeuren er ook zulke dingen, alleen Turkije heeft veel en veel meer vliegtuigen dus het valt ook veel en veel meer op.

Zo denk ik erover
Eerst denken, dan praten
pi_27104266
Donder op met je Spam.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27104681
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:29 schreef syc-m het volgende:
Het is gewoon net een verschil tussen een snackbar een een luxe restaurant.
Het enige verschil is dat je bij de een hooguit misselijk wordt van het eten, maar bij de ander een of andere dodelijke voedselvergiftiging krijgt.

Mensen, het gaat hier niet om het eten! Ik geloof graag dat deze maatschappijen een aantal nieuwe, goed onderhouden vliegtuigen heeft. Maar het is toch ronduit schandalig dat ze een slecht onderhouden ransbak die 20 jaar geleden al verouderd was even inhuren om hun capaciteits problemen op te lossen

Het eten in een vliegtuig kan mij niets schelen, als ik van te voren weet dat ik niets te eten/drinken krijg... prima! Ik haal wel wat op de luchthaven voor die paar uurtjes. Maar als er bezuinigd wordt op onderhoud is dat een ronduit slechte zaak. Terecht dus dat ze niet mogen landen.

Moet je voor de grap eens op www.turbulentie.nl kijken wat voor horror verhalen mensen over "OH NO!!!! Air" posten
pi_27108187
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:29 schreef syc-m het volgende:

Zo denk ik erover
Eensch
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 01:00 schreef veejay het volgende:Moet je voor de grap eens op www.turbulentie.nl kijken wat voor horror verhalen mensen over "OH NO!!!! Air" posten
Ja je geloof toch serieus niet turbulentie.nl? deze site klopt echt van geen kant . Mensen zien allem dingen en kwalificeren dat als 'hoort niet' rare geluiden aan toestellen e.d. Kom op he, als je geen piloot, cabin crew of technicus bent kun jij niet horen of het goed of fout is.
pi_27108356
Natuurlijk zijn niet alle Turkse maatschappijen slecht, Inter Airlines is ook goed en Turks.
En de Turken vliegen zelf ook liever niet met Onur (Too cheap vinden ze dat en terecht).
Eten is onbelangrijk, daar vlieg je niet voor en meeste maatschappijen slaan bij dezelfde catering in hoor, KLM is evenmin te eten, tis maar net wat het menu is want de pasta bijvoorbeeld is beter te doen dan de hamburger met groenten.
Ik vind dat mensen die een vakantie boeken en nu met Onur Air in dr maag zitten, die zijn wel een beetje erg naief. Waarom zou je wel naar een kwaliteitshotel uitkijken en niet opletten waarmee je vliegt?
Vind dat laatste, onze veiligheid veel belangrijker. Wat heb je aan een mooi hotel als je nooit aankomt of dagenlang zit te stressen op je vakantie of je wel of niet veilig terug komt.
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:17:21 #282
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27110716
Helemaal mee eens. We vinden het ook erg dom van ons. We kwamen er na de boeking pas achter. Toch wel vreemd dat het nergens bij het maken van de boeking stond, maar dat zijn ze ook niet verplicht. Ach ja in ieder geval wel iets van geleerd. Horen vanmiddag of er nog overgeboekt kan worden, vorige week was het al vol, dus verwacht er weinig van.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:44:14 #283
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27120823
Ik vind KLM voedsel prima te eten!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:18:50 #284
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27125665
D-reizen geeft het volgende aan op haar website wat betreft de situatie met Onur air en wat D-tours hiermee doet:

Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.

Zodra dit bekend werd hebben we meteen geprobeerd om te boeken naar Transavia, de 2e maatschappij waarmee D-tours op Turkije vliegt. Echter werd ons medegedeeld dat overboeken totaal niet meer mogelijk is aangezien alles in de maand Juli bij Transavia al vol is.

Nu dragen ze een oplossing aan die ze niet kunnen waarmaken? We willen graag naar Marmaris en geen andere bestemming (is ook bekeken maar er is niks leuks meer!). Dan zou ons alleen een annuleren resten. Echter kost ons dit ruim 530 euro. Ruim 100 euro de man dus.

Nou mijn vraag: D-tours kan ons geen alternatief bieden. Hebben wij dan het recht om niet te gaan betalen? Er is tot nu toe alleen een kleine aanbetaling van 153 euro gedaan. De rest (506 euro PP) moet voor 28 mei betaald zijn.

Wij zijn het er dus niet mee eens dat D-tours ons geen alternatief kan aanbieden en weigeren dan ook te betalen. Kan D-tours ons iets maken of staan wij in ons recht?

Iemand die hier verstand van heeft??? Thnxs!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:23:34 #285
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27125819
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:18 schreef Gerard-Joling het volgende:
D-reizen geeft het volgende aan op haar website wat betreft de situatie met Onur air en wat D-tours hiermee doet:

Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.

Zodra dit bekend werd hebben we meteen geprobeerd om te boeken naar Transavia, de 2e maatschappij waarmee D-tours op Turkije vliegt. Echter werd ons medegedeeld dat overboeken totaal niet meer mogelijk is aangezien alles in de maand Juli bij Transavia al vol is.

Nu dragen ze een oplossing aan die ze niet kunnen waarmaken? We willen graag naar Marmaris en geen andere bestemming (is ook bekeken maar er is niks leuks meer!). Dan zou ons alleen een annuleren resten. Echter kost ons dit ruim 530 euro. Ruim 100 euro de man dus.

Nou mijn vraag: D-tours kan ons geen alternatief bieden. Hebben wij dan het recht om niet te gaan betalen? Er is tot nu toe alleen een kleine aanbetaling van 153 euro gedaan. De rest (506 euro PP) moet voor 28 mei betaald zijn.

Wij zijn het er dus niet mee eens dat D-tours ons geen alternatief kan aanbieden en weigeren dan ook te betalen. Kan D-tours ons iets maken of staan wij in ons recht?

Iemand die hier verstand van heeft??? Thnxs!
Het is heel simpel. Je moet je afvragen of D-Reizen je geen alternatief KAN aanbieden of niet WIL aanbieden. Indien ze het niet kunnen dan is daar een reden voor. Als bijvoorbeeld de 2e luchtvaartmaatschappij vol zit moeten ze naar de 3e of 4e gaan.

Als ze geen alternatief willen aanbieden dan is het simpelweg weigering en komen ze hun beloften niet na. Doordat D-Reizen niet met een alternatief wil komen hoef jij ook niet de rest van het bedrag te voldoen omdat zij niet de mogelijkheid bieden tot het nemen van een alternatief. Ze komen immers hun beloften niet na.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:43:10 #286
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27126472
Zie hieronder
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:44:29 #287
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27126507
Ze hebben ons het omboeken aangeboden, terwijl dit al niet meer mogelijk was. Die zat vol. Nu hebben de keuze uit annuleren of met Onur.
Ze bieden geen 3e maatschappij aan is dat dan niet WILLEN aanbieden? Bedoel je dat, dus staan we in ons recht?
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:04:09 #288
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27127141
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:44 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ze hebben ons het omboeken aangeboden, terwijl dit al niet meer mogelijk was. Die zat vol. Nu hebben de keuze uit annuleren of met Onur.
Ze bieden geen 3e maatschappij aan is dat dan niet WILLEN aanbieden? Bedoel je dat, dus staan we in ons recht?
Er vliegen meer maatschappijen op Turkije dan Onur en Transavia. Denk aan Martinair, Turkish en wellicht ook KLM. Dat een ticket voor 1 van die maatschappijen duurder is dan een ticket voor een lowbudget maatschappij is dan het probleem van D-Reizen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_27127193
wij gaan gewoon lekker met onur
het interesseert me geen fuck, en als ik t niet overleef, jammer dan
pi_27128845
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:05 schreef kikoooooo het volgende:
wij gaan gewoon lekker met onur
het interesseert me geen fuck, en als ik t niet overleef, jammer dan
Wanneer jij met onur gaat, is alles daar (hopelijk) verbeterd
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:08:06 #291
99001 Griffintje
The Pinguin
pi_27141635
quote:
Onur door personeelsgebrek
De verstrengde controles op de vliegtuigen van de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air blijven in België in dode letter. De controles werden ingevoerd na het vliegverbod voor de maatschappij in Nederland. Reden is het personeelsgebrek.

Personeelsgebrek
Het directoraat-generaal van de luchtvaart zegt dat het onmogelijk is alle vliegtuigen te inspecteren. "We beschikken niet over voldoende personeel", zegt Hugo Spruyt van het directoraat in de krant. Federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt had aangekondigd dat alle toestellen van Onur Air gecontroleerd zouden worden. Normaal gebeuren de controles steekproefsgewijs.

Onbereikbaar
De minister was woensdag niet bereikbaar voor commentaar. Van de Onur Air-toestellen die wel gecontroleerd werden in België, kregen er twee rood licht: bepaalde onderhoudswerken moeten dringend worden uitgevoerd voordat de vliegtuigen weer in België mogen landen.

Vliegverbod
Onur Air kreeg vorige een maand vliegverbod in Nederland omdat twee vliegtuigen de termijn voor technisch nazicht hadden overschreden. Vervolgens sloten ook Duitsland, Frankrijk en Zwitserland hun luchtruim voor Onur Air. Dinsdagavond landden nog twee toestellen van de Turkse maatschappij op Oostende.
Leuk. Ik denk dat het dringend tijd wordt om die nationale luchtvaartinspectie af te schaffen en dat op Europees niveau te regelen.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
pi_27147130
@ Gerard-Joling:
Ze bieden wel een alternatief, nl annuleren. Dat is in ieder geval iets en zou ik ook zeker doen.
Met dat geld zou je bijvoorbeeld bij Kras kunnen boeken of Reiscompas.
Ik boekte ook altijd via D-Reizen en vorige week teruggekomen van mijn eerste vakantie via Kras (Turkije ook) maar toppie hoor, Kras is echt Turkije specialist en vliegt met eigen toestellen, Inter airlines dus. Ik had voor Kemer geboekt (Orange County) maar dat was nog niet af dus we werden omgeboekt naar het Miracle in Antalya. Gelukkig maar, achteraf meer mijn smaak.
Maar voor de rest was alles perfect in orde, dagelijks tijdens kantooruren een Nederlandstalige reisleider aanwezig in de hal van het hotel (Eentje heette er Mehmed dus we noemden ze allemaal maar Mehmed I tm IV). Echt grandioos geregeld. Dagelijks de Telegraaf gelezen, dus we waren goed op de hoogte van alle drama's die hier met Onur speelde. Mensen die niet via Kras daar waren knepen em ook goed. Wij hebben nergens last van gehad, geen vertraging niks. Prima vlucht gehad, eten was ook binnen te houden, crew met humor. Volgende keer gewoon weer Kras dus, kan het je warm aanbevelen. Reiscompas is van een Turkse eigenaar, die ook eigenaar is van het plaatselijke Birce Tours (Kraskantoor in Turkije) en Inter Airlines. Allemaal 1 pot nat dus als je via die organisaties boekt is het alsnog gewoon dezelfde reis en service.
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
  Moderator donderdag 19 mei 2005 @ 14:10:40 #293
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27150007
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:08 schreef Griffintje het volgende:
Leuk. Ik denk dat het dringend tijd wordt om die nationale luchtvaartinspectie af te schaffen en dat op Europees niveau te regelen.
Omdat een hoop sukkels bij het a.s. referendum NEE gaan stemmen wegens zaken die er niets mee te maken hebben (omdat ze tegen Balkenende zijn bijv), zou ook dit nog weleens lang een landelijke aangelegenheid kunnen blijven ipv een Europese.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_27150045
Ik vind het vooral vreemd dat Nederlandse "gerenommeerde" reisorganisaties zich steeds weer inlaten met maatschappijen die (laten we het netjes houden) op het randje zijn. Tui (van Arke, Kras en Holland International) deed het met Airholland, Hollandexel en Phuketair. Nu weer Oad, D-tours/evenementsreizen, Sunrise en nog veel meer met Onur.
Dat gaat toch ten koste van de service die ze aan hun klanten willen aanbieden? Nu zitten ze met de problemen die ze weer afwentelen op hun gasten, die vaak wel veel geld voor hun vakantie betalen.
Waarom worden die risico's genomen?
Waarom kan prijsvechter Sunweb/GoGo Tours wel alles met Transavia vliegen? En Neckermann? Waarom kan het daar wel?
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:39:42 #295
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27151045
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 14:11 schreef Erik-19 het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat Nederlandse "gerenommeerde" reisorganisaties zich steeds weer inlaten met maatschappijen die (laten we het netjes houden) op het randje zijn.
Omdat maatschappijen als Onur Air extreem lage prijzen voor hun stoelen rekenen. In de reisbranche draait het (net als in alle andere branches) om marge.

In de toeristenindustrie is een enorme prijsconcurrentie uitgebroken, deels omdat het economisch minder gaat, en deels omdat toeristen niet meer bereid zijn om veel geld te betalen om te 'mogen' vliegen.
Reisorganisaties moeten dus alle zeilen bijzetten om niet in de rode cijfers te belanden en sluiten dus contracten af met Onur Air en Phuket air etc. om zelf te overleven.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_27154418
wat is er in vredesnaam mis met holland exel?
pi_27157390
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:08 schreef stess het volgende:
wat is er in vredesnaam mis met holland exel?
Niets meer, want het bestaat niet meer.. heet nu ArkeFly. maar het had wat problemen met de eigenaar die van alles en nog wat verdacht wordt

en om te reageren waarom reisorganisaties met dit soort maatschappijen werken; dat komt omdat de klant er (indirect) om vraagt en het aanbod er ook is in een markt die zichzelf in stand houdt; in Turkije is het nou eenmaal mooi weer en je kan er niet met de bus naar toe. Er zijn goedkope hotels en veel mensen willen er naar toe, net als vroeger Spanje en Portugal populair waren.
Als er veel vraag is zul je enerzijds de prijs verhogen en anderzijds meer aanbod proberen te creeëren door stoelen in te kopen bij andere chartermaatschappijen.
Er is nou eenmaal een beperkt aantal vliegtuigen op de wereld en die kunnen niet allemaal heen- en weer tussen NL en Turkije vliegen
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:52:59 #298
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27161162
Ik woon redelijk dichtbij het vliegveld van luik en ik zie opvallend vliegtuigen van onur air richting Luik gaan de laatste dagen! Lang leve Belgie! Dankzij "ons" Belgen kunnen de Nederlanders nog steeds vlak over de grens met Onur Air vliegen!

De Belgen hebben toch geen vliegmaatschappijen meer, dus geen belangen om Onur air een vliegverbod op te leggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 19-05-2005 19:58:45 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:01:50 #299
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27161451
Knap dat je dat kan zien, vanuit Indonesie
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:02:50 #300
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_27161485
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Knap dat je dat kan zien, vanuit Indonesie
HA-RI-GE!




(BHFH bestaat niet popje.. )
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')