Iig mijn grootvaderquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:01 schreef skiczukie het volgende:
Dat is dus vandaag alweer?Waarom 'vieren' we 4 en 5 mei niet op éen dag. Is veel makkelijker te onthouden. Zijn er ook veel Polen omgekomen trouwens in de 2e WO? Waarom hebben we geen Bevrijdingsdag van WO1?
Werd niet besproken.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Iig mijn grootvader
Terug naar school en de de geschiedenislessen volgen![]()
Ken je roots!quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:01 schreef skiczukie het volgende:
Dat is dus vandaag alweer?Waarom 'vieren' we 4 en 5 mei niet op éen dag. Is veel makkelijker te onthouden. Zijn er ook veel Polen omgekomen trouwens in de 2e WO? Waarom hebben we geen Bevrijdingsdag van WO1?
Omdat Nederland daar nauwelijks bij betrokken was... my 2 cents...quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:01 schreef skiczukie het volgende:
Waarom hebben we geen Bevrijdingsdag van WO1?
Maar.. wat hebben die Polen dan nou weer gedaan?quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ken je roots!!
De Polen hebben in de tweede Wereldoorlog zo'n beetje het meest geleden.
Iig wel dat Nederland neutraal was tijdens WO I, dus voort.quote:
Genoeg over Polen. Geef eens antwoord op die andere vragen, de écht belangrijke zaken.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Iig wel dat Nederland neutraal was tijdens WO I, dus voort.
En het lijkt me stug dat de inval van Polen niet is behandeld.
Dan heb ik het dus niet over de deelname van de Poolse strijders tijdens WO II.
Nee hoor, dat viel wel mee.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:01 schreef skiczukie het volgende:
Zijn er ook veel Polen omgekomen trouwens in de 2e WO?
De enige onbeantwoorde vraag is waarom geen dodenherdenking en bevrijdingsdag op een dag gecombineerd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:15 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Genoeg over Polen. Geef eens antwoord op die andere vragen, de écht belangrijke zaken.
Festivals en herdenkingen op 1 dag?quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:01 schreef skiczukie het volgende:
Dat is dus vandaag alweer?Waarom 'vieren' we 4 en 5 mei niet op éen dag. Is veel makkelijker te onthouden.
Toen zijn we niet bevrijd.quote:Waarom hebben we geen Bevrijdingsdag van WO1?
Dat dacht ik al, niemand heeft het over Polen, alleen als er weer een kutbaantje in een kas wordt weggeven aan een Pool.quote:
Waarom niet. Voor beide zinnen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:19 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Festivals en herdenkingen op 1 dag?
[..]
Toen zijn we niet bevrijd.
Hmmmm, volgens mij is dat meer in jou beleving, de rest weet (hopelijk) ondertussen wel wat de Polen voor dit land hebben betekend.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:20 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, niemand heeft het over Polen, alleen als er weer een kutbaantje in een kas wordt weggeven aan een Pool.
Vroeger is verleden tijd. Het zou nu best kunnen. En waarom acht uur?quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:23 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
1e zin: Dat vonden ze vroeger een beetje raar.
2e zin: Omdat we toen niet bezet waren.
Het zou kunnen, maar het is al een traditie geworden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:25 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Vroeger is verleden tijd. Het zou nu best kunnen. En waarom acht uur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |