Sleeeeeën........quote:
Dit ding draaide!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:26 schreef DemonRage het volgende:
Zit wel een vertikaal streepje in idd... 't zou kunnen, maar 't hoeft niet. Kan ook scud zijn of valstrepen van de regen die daar een beetje geconcentreerd zijn.
Antwoord van Bernard uit Soest.quote:Ik heb de situatie even vluchtig doorgenomen. Op zich zijn de atmosferische condities vandaag verre van gunstig voor het ontstaan van supercells, maar de thermische onstabiliteit is op zich wel voldoende voor het ontstaan van hoosjes.
Wat mij het meeste opvalt, is dat "jouw bui" zich aan het uiteinde van een buienlijn bevond. Dit soort buien heeft in Amerika een aparte benaming gekregen; de tail-end Charlie. Bij deze buien kan de winschering door interactie van inflow en outflow op een gegeven moment zo ideaal worden dat er rotatie ontstaat. Ook is op de radaranimatie te zien dat de cel een lichte afwijking naar rechts tov de heersende stroming vertoont. Hij lijkt meer naar zuid dan zuidoost te drijven.
Jouw foto vind ik niet echt overtuigend voldoende om het voor volwaardige een hoos aan te zien, maar ik sluit zeker niet uit dat je rotatie hebt waargenomen!
De eerste foto is een hoos in wording. helaas heeft mijn camera geen goede zoom, anders was het duidelijker. De tweede foto is gewoon een rotatie, ik denk door het draaien van de bui.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:30 schreef Weerman het volgende:
Mooie foto's. Denk dat het geen windhoos is.
idd.. * DemonRage heeft er weer een beetje kleur bij.quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:10 schreef indahnesia.com het volgende:
Waah.. het is warmer dan 10 graden.. het werd tijdEr staat wel veel wind trouwens, de zon maakt dat het in het zonnetje en uit de wind weer best aangenaam was vandaag.
Kleurquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
idd.. * DemonRage heeft er weer een beetje kleur bij.
Ik ga hier verder niet op inquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:56 schreef Funnie het volgende:
en toen was het hier heel erg stil..
----------------------
Gewoon doorgaan!
Dit is zeker wel mogelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:22 schreef xippie het volgende:
Vraagje, heeft hier denk ik wel iets mee te maken?
Hoe kan, of is ooit het spreekwoord gekomen: Als bij een donderslag bij heldere hemel.
Is dit mogelijk, zo'n donderslag bij heldere hemel? (Daarom in dit topic)
Of is dit puur uit de overleving tot stand gekomen? (Waarschijnlijk een ander topic)
Maar hoe zou dit dan kunnen, bliksem is een onlading vanuit de grond naar een wolk, of anders om.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is zeker wel mogelijk.
Zelfs bij helder weer kan er donder onstaan, zomaar uit het niets
Dit is flink aantal jaren terug tijdens een voetbal wedstrijd geweest in het buitenland (weet zo niet meer waar)
Bij helder weer, geen wolk aan de lucht een bliksemflits uit het niets was een paar spelers hadden geraakt.
Hoe het allemaal ontstaat is voor mij een hele raadsel.
Maar lijkt me wel spannend om dat eens mee te maken (Maar dan zonder slachtoffers)
Geloof ik niet! Een bliksem schigt kan 10km verder inslaan. Daarvan komt het spreekwoord een donderslag bij heldere hemel. Er zijn dus wel wolken bij alleen die kunnen gewoon verder weg zijn. Op 10km afstand van een onweder wolk loop je dus al gevaar. Maar bij heldere hemel als in nergens wolken... das gewoon onzin.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is zeker wel mogelijk.
Zelfs bij helder weer kan er donder onstaan, zomaar uit het niets
Dit is flink aantal jaren terug tijdens een voetbal wedstrijd geweest in het buitenland (weet zo niet meer waar)
Bij helder weer, geen wolk aan de lucht een bliksemflits uit het niets was een paar spelers hadden geraakt.
Hoe het allemaal ontstaat is voor mij een hele raadsel.
Maar lijkt me wel spannend om dat eens mee te maken (Maar dan zonder slachtoffers)
Het enige wat ik ooit gehoord heb, is dat in amerike een golfer gedood was omdat er een bliksem insloeg, en die kwam van de andere kant van een berg, tja, dan kan je de onweerswolken ook niet zien, als het bij jou heldere helmel is aan deze kant van de berg.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:10 schreef drelletje het volgende:
[..]
Geloof ik niet! Een bliksem schigt kan 10km verder inslaan. Daarvan komt het spreekwoord een donderslag bij heldere hemel. Er zijn dus wel wolken bij alleen die kunnen gewoon verder weg zijn. Op 10km afstand van een onweder wolk loop je dus al gevaar. Maar bij heldere hemel als in nergens wolken... das gewoon onzin.
bolt from the bluequote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:10 schreef drelletje het volgende:
[..]
Geloof ik niet! Een bliksem schigt kan 10km verder inslaan. Daarvan komt het spreekwoord een donderslag bij heldere hemel. Er zijn dus wel wolken bij alleen die kunnen gewoon verder weg zijn. Op 10km afstand van een onweder wolk loop je dus al gevaar. Maar bij heldere hemel als in nergens wolken... das gewoon onzin.
En dan maar een tornado over je heen krijgenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:06 schreef Richard_Zutphen het volgende:
En in Amerika is het weer raak:
https://thunderstorm.vaisala.com/tux/jsp/explorer/explorer.jsp
dikke hagel, tornado's en de hele meuk.
Tijd om te emigreren.
Dan heb je toch een bunker in de tuin? 3 kwart van mijn familie, die daar woontquote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dan maar een tornado over je heen krijgen
Nee ik blijf liever hier![]()
OMGquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:05 schreef drelletje het volgende:
[..]
Dan heb je toch een bunker in de tuin? 3 kwart van mijn familie, die daar woont
Beetje hagel vangen enzo... leuke bezigheidEr was voorspelt: baseball size hagel! Als er een gesloten laag ligt heb je al 100mm neerslag
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dan maar een tornado over je heen krijgen
Nee ik blijf liever hier![]()
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 17:31 schreef -CRASH- het volgende:
Zit net FF in de archieven van het K.N.M.I te speuren...
1967 een tornado Chaam/Tricht, 11 doden.
Idd ik heb al menig uurtje in de tuin gezeten vandaag. Ben benieuwd naar de verwachting voor morgen! Iemand? Ik heb bbq morgenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:43 schreef DemonRage het volgende:
Maar 't is hier wel lekker... heel aangenaam buiten
Idd en je auto is kaput... En je zit zonder stroom enzoquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
OMG
Lekker dan
Maar ik bedoel
Dan ben jeje huis kwijt![]()
Heb jij de code of een abbo??quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:59 schreef Yezz het volgende:
Er komt nog weer wat regen en misschien zelfs onweer aan. Nu voor de verandering vanuit het noordoosten![]()
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |