De krijgsraad werkte niet. Dat soort interne organen werken nooit goed, ze zijn niet of moeilijk te controleren en werken een beerput systeem in de hand. Het is niet zo verstandig om dit wat onhandige optreden van het OM te misbruiken om de krijgsraad weer in te voeren.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:14 schreef sp3c het volgende:
idd, voor jan lul op nieuwjaarsavond in de boeien geslagen worden lijkt me niet geweldig
Die ene post is idd geedit ja, daar was ik het vergeten. Bij de post daarboven ben ik het niet vergeten.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja leuk ... editten kunnen we allemaal
maar het is uberhaupt geen vrijbrief, het is een versoepeling van de regels vanwege oorlogsomstandigheden (die in Irak dus niet aanwezig zijn)
[..]
ik zou niet weten waarom niet, het werkte iig een stuk beter
meer 'feiten'quote:Op maandag 9 mei 2005 19:17 schreef SCH het volgende:
[..]
De krijgsraad werkte niet. Dat soort interne organen werken nooit goed, ze zijn niet of moeilijk te controleren en werken een beerput systeem in de hand. Het is niet zo verstandig om dit wat onhandige optreden van het OM te misbruiken om de krijgsraad weer in te voeren.
Voor de militairen ja. Het is niet goed om er gescheiden werelden van te maken, dat is voor defensie ook niet goed. Dan valt het helemaal niet meer te controleren.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
meer 'feiten'
het is zowieso niet gemakkelijk te controleren wat er in oorlogsgebied gebeurt, of het OM dit nu zelf doet of het leger alleen is het leger ter plekke met verstand van zaken en het OM niet daarom is de krijgsraad beter
we moeten ook niet vergeten dat soldaten net als chirurgen mensen zijn met een levensreddende missie. iedereen maakt fouten en deze twee beroepsgroepen kunnen fatale fouten maken. dus uiterste controle is gewenst. dit kan dan doormiddel van een krijgsraad en een civiel rechtsapparaat dat met deugdelijk bewijs komt en wat meer over een nacht ijs gaat alvorens iemand te nagelen. iets wat het om niet heeft laten zien in deze zaak.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
meer 'feiten'
het is zowieso niet gemakkelijk te controleren wat er in oorlogsgebied gebeurt, of het OM dit nu zelf doet of het leger alleen is het leger ter plekke met verstand van zaken en het OM niet daarom is de krijgsraad beter
yeah right, dit is net zoiets als de systeembeheerder de boekhouding laten controlerenquote:Op maandag 9 mei 2005 19:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor de militairen ja. Het is niet goed om er gescheiden werelden van te maken, dat is voor defensie ook niet goed. Dan valt het helemaal niet meer te controleren.
Wat een onzinnig idee. Dat is de arrogantie van defensie, alsof er alleen van binnenuit gecontroleerd kan worden. Nogal enge en bekrompe gedachtengang sp3c. Je moet niet zo in een ivoren torentje willen zitten.quote:Op maandag 9 mei 2005 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
yeah right, dit is net zoiets als de systeembeheerder de boekhouding laten controleren
ofwel het OM neemt militairen in dienst ofwel de krijgsraad moet terug en beiden komt ongeveer op hetzelfde neer alleen is het laatste goedkoper
Tuurlijk, mensen bij defensie zijn immers een slag apart, een treetje hoger dan de gewone burger die maar dom is en er niks van snapt. De arrogantiequote:Op maandag 9 mei 2005 20:43 schreef sp3c het volgende:
right, laat ook maar ik zou beter moeten weten
Dit is pas discussierenquote:Op maandag 9 mei 2005 20:57 schreef sp3c het volgende:
ja goed zo nog meer verzonnen argumenten![]()
man als ik zo full of shit was als jouw dan zou ik van mijn leven de wc niet afkomen, heb je internet in de toilet ofzo?
Dan is het een onzinnige beschuldiging, net als rotte vis enzo. Waar zie je dat?quote:Op maandag 9 mei 2005 21:07 schreef sp3c het volgende:
nee
quote:Op maandag 9 mei 2005 21:15 schreef Dagonet het volgende:
Sp3c en SCH, kan het iets minder kinderachtig? En SCH kap eens met dat zuigen richting defensie? Want je bent niet uit op een zinnige discussie volgens mij.
't Is te gek voor woorden dat dit verhaal nog steeds niet afgerond isquote:Op maandag 9 mei 2005 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Want dat het OM dom en onverstandig heeft geopereerd in de zaak Eric O. staat voor mij buiten kijf.
maar vind jij deze zaak bij uitstek geschikt om over dat soort 'ivoren torens' te praten? terwijl het om zich in deze zaak verschanst achter zandzakken, met knullig bewijsmateriaal?quote:Op maandag 9 mei 2005 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]ho ho ho, dat is geen gerechtvaardigde conclusie.
De arrogantie van veel mensen bij defensie stoort me bovenmatig. Dat blijkt heel vaak uit reacties die nogal denigrerend zijn richting mensen die niet bij defensie werken of kritisch zijn. Die begrijpen er dan niks van en kunnen geen oordeel vellen etc. Die ivoren toren houding vind ik juist bij defensie verkeerd. Daar hoort het bij uitstek transparant te zijn omdat het over zulke gewichtige zaken, nogal eens van leven en dood gaat. Vandaar mijn kritiek op krijgsraad, vandaar mijn kritiek op het gebruiken van dit falen van het OM voor een roep om de terugkeer van de krijgsraad.
Want dat het OM dom en onverstandig heeft geopereerd in de zaak Eric O. staat voor mij buiten kijf.
Ik snap niet wat je bedoelt met 'zo kan het niet'. De krijgsraad was ook bij lange na niet perfect. Dit is het minst slechte systeem waarbij zoals in ieder systeem fouten kunnen worden gemaakt.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:24 schreef sp3c het volgende:
toch moet er nagedacht worden over hoe het nu verder moet want zo kan het iig niet, dit is niet het eerste incident waarbij het OM de bal totaal misslaat.
Niet bij uitstek maar het is in het algemeen wel een punt. Gesloten systemen verdragen maar moeilijk kritiek, zowel het OM als defensie zijn daar goede voorbeelden van.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
maar vind jij deze zaak bij uitstek geschikt om over dat soort 'ivoren torens' te praten? terwijl het om zich in deze zaak verschanst achter zandzakken, met knullig bewijsmateriaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |