abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 00:55:41 #26
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_28668415
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:08 schreef Dwaashaas het volgende:
In de tekst stond:
"Ruim zeventig procent van de werknemers blablablabla"

Vraag 1:
Hoeveel procent van de werknemers blablablabla ?
A) 70 %
B) 71 %
C) 80 %
pi_28668525
Ik denk dat genoeg mensen de fout zullen maken door A te kiezen bij deze vraag, vooral als ze de vraag te snel lezen en gewoon het eerste antwoord neerpennen waarvan zij denken dat dat de juiste is.
  zondag 10 juli 2005 @ 01:02:37 #28
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_28668576
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:30 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Het verschilt per opleiding, maar vaak zijn er geen vaste data. Ik vermoed echter wel dat je vrij laat (zo niet te laat) bent als je per september dit jaar nog wilt starten.
Ik wil pas volgend jaar september starten. Ik ben nu ook nog maar 20 en zou ook nog niet weten in welke stad ik het wil gaan doen, moet ik nog allemaal gaan uitzoeken. Als je daar misschien ook een idee van hebt... (verschil in inhoud/kwaliteit verschillende geschiedenis-studies)
pi_28668950
Ik heb zelf geen geschiedenis gestudeerd, dus ik ken de kwaliteit niet. Wel is het zo dat je bij vrijwel alle studies ook zelf iets van je studie moet maken en dat je bij vrijwel alle onderwijsinstellingen wel een aantal vervelende dingen kan tegenkomen. In principe zijn opleidingen in Nederland wel gelijkwaardig te noemen. Ik heb daarom zoiets van: kies de dichtsbijzijnste. Dan kan je vrienden mee naar huis nemen en tot laat blijven bij feesten. Kortom: genieten van het studentenleven.

Wat de toelatingstest betreft: als je toch pas volgend jaar wilt beginnen, dan kan je eens informeren naar herft- en/of zomercursussen bij de universiteit. Dat zijn cursussen waarmee je, uiteraard tegen betaling, je intensief voorbereid op de toelatingstest. Verder kan je natuurlijk bij de studieadviseur informeren over wat voor stof het gaat zodat je voor jezelf kan bepalen of je dat zelf kan voorbereiden of dat je liever gebruik maakt van zo'n cursus.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 10 juli 2005 @ 15:50:11 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28682819
Wat heb je dan nog aan een HAVO diploma???
  zondag 10 juli 2005 @ 15:51:33 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28682857
quote:
Op zondag 10 juli 2005 15:50 schreef Ixnay het volgende:
je moet 21+ zijn voor die toets, dus als je jonger aan het HBO wilt beginnen zul je toch echt HAVO, of MBO-4 moeten halen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28682974
quote:
Op zondag 10 juli 2005 15:50 schreef Ixnay het volgende:
Je hebt altijd iets om op terug te vallen. Ik heb mijn HAVO niet gehaald maar doe nu HBO Rechten dmv zo'n toets. Als de studie niet bevalt of niet lukt ofzo, moet ik toch weer steeds zo'n toelatingstest maken. Nu was die op de HAN simpel. Maar kan me voorstellen at er scholen zijn die wel een moeilijke(re) test samenstellen.

Ik zou er niet raar van opgekeken hebben als ik een HAVO examen nederlans voor m'n neus geschoven kreeg. Examenbundels Nederlands werden door de school aangeraden om te leren voor de test.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:05:18 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_28742545
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:58 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dat ben ik wanneer ik over een jaar mijn HAVO-avondstudie heb afgerond. Op welke tijden in het jaar kan je zo'n toets afnemen? Zo'n toets voor WO-geschiedenis zal vast wel flink pittig zijn trouwens.
Zo'n toets heet een colloquium doctum.

Gezien je FC Groningen-vlag als usericon ben ik er vanuit gegaan dat je aan de RuG wilt gaan studeren, maar voor andere studies is de situatie vergelijkbaar:

http://www.rug.nl/Studiek(...)umDoctum/aanmeldenCD
pi_31889969
Ik zit er ook aan te denken om over 1,5 jaar zo'n toets te doen. Ik doe nu een MBO opleiding International Bussines Studies, en zit in het eerste jaar en ben 19. Wegens omstandigheden heb ik nooit de Havo kunnen afmaken. Maar nu zit ik dus tussen 16/17 jarigen die net van het MBO afkomen, en ik merk het verschil. Heel erg. Sowieso wil ik HBO IBL doen, dat liever over 1,5 jaar dan 3,5 jaar. Hoewel ik ook zit te twijfelen om dan niet eerst MBO af te maken zodat ik toch een diploma heb. Maar het is toch twee jaar, en het leeftijdsverschil blijft. :\
  woensdag 2 november 2005 @ 17:41:21 #35
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_31902602
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:15 schreef Syytön het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om over 1,5 jaar zo'n toets te doen. Ik doe nu een MBO opleiding International Bussines Studies, en zit in het eerste jaar en ben 19. Wegens omstandigheden heb ik nooit de Havo kunnen afmaken. Maar nu zit ik dus tussen 16/17 jarigen die net van het MBO afkomen, en ik merk het verschil. Heel erg. Sowieso wil ik HBO IBL doen, dat liever over 1,5 jaar dan 3,5 jaar. Hoewel ik ook zit te twijfelen om dan niet eerst MBO af te maken zodat ik toch een diploma heb. Maar het is toch twee jaar, en het leeftijdsverschil blijft. :\
ik zou gewoon mijn diploma halen, heb je altijd wat achter de hand. Stel nu dat het HBO toch iets te hoog gegrepen blijkt, dan heb je niets om op terug te vallen. Dus nog maar 2 jaartjes verbijten, en hopen dat ze wat volwassen worden.
Bij tijd en wijle aanwezig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')