quote:De 21+ toets bestaat over het algemeen uit 3 vakken: Nederlands, Engels en een vak wat gerelateerd is aan de opleiding die je wilt gaan volgen. Specifieke informatie kun je opvragen bij het Secretariaat van de opleiding.
wiskunde zou mij logisch lijken...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Oke thx, maar dan vraag ik me af wat dat op de PABO zou kunnen zijn.
En al met al is het toch iets anders gegaan. Ik moest een c.v. mailen met daarin uitgebreid mijn school- en werkverleden. Aan de hand daarvan werd beoordeeld of ik MBO4-niveau zou hebben. Zoja, dan werd ik meteen toegelaten, zoniet werd ik niet toegelaten en bij twijfel zou ik een toets moeten doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat InHolland mij mailde over de 21+ toets:
[..]
wellicht is dit dan per HBO instelling anders. Wat ik zei is zeker geen onzin. Ik heb deze testen namelijk vorige week gedaan. Ik heb weliswaar een aantal vakken op MBO-4 niveau, maar niet een "officieel" diploma omdat ik alleen de voor mij relevante vakken heb gedaan destijds. Omdat dit diploma ontbrak moest ik (omdat die HBO instelling zich nu eenmaal moet indekken bij het IBG) die intake test gedaan en die was precies zoals ik omschreef. Dit icm een intake gesprek waar met name je motivatie onder de loep wordt genomen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Onzin. Je krijgt gewoon 3 toetsen van relevante vakken op havo niveau als je naar HBO wilt. En je krijgt ook stof om het voor te bereiden. Aldus InHolland.
Dat zou kunnen. Tot nu toe ken ik alleen tests zoals ik het omschreef. Zowel bij InHolland als bij, bijvoorbeeld, de HvA wordt het op die manier gedaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
wellicht is dit dan per HBO instelling anders.
Dat ben ik wanneer ik over een jaar mijn HAVO-avondstudie heb afgerond. Op welke tijden in het jaar kan je zo'n toets afnemen? Zo'n toets voor WO-geschiedenis zal vast wel flink pittig zijn trouwens.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:52 schreef Neuralnet het volgende:
Jazeker, maar je moet wel 21 jaar of ouder zijn.
Het verschilt per opleiding, maar vaak zijn er geen vaste data. Ik vermoed echter wel dat je vrij laat (zo niet te laat) bent als je per september dit jaar nog wilt starten. Sommige opleidingen hanteren de grens dat je je voor 1 juni al moet hebben aangemeld. Het beste kan je even de studieadviseur van de opleiding waar je naar toe wilt mailen of bellen (de gegevens kan je bijna altijd vinden op de website van de universiteit) om te vragen of het nog mogelijk is in deze twee maanden. In een aantal gevallen zijn er nog examinatoren beschikbaar die een afspraak kunnen maken, maar je kan ook de pech hebben dat ze het voor gezien houden omdat het vakantietijd is.quote:Dat ben ik wanneer ik over een jaar mijn HAVO-avondstudie heb afgerond. Op welke tijden in het jaar kan je zo'n toets afnemen? Zo'n toets voor WO-geschiedenis zal vast wel flink pittig zijn trouwens.
Ehhh, C?quote:"Ruim zeventig procent van de werknemers blablablabla"
Vraag 1:
Hoeveel procent van de werknemers blablablabla ?
A) 70 %
B) 71 %
C) 80 %
quote:Op zondag 10 juli 2005 00:08 schreef Dwaashaas het volgende:
In de tekst stond:
"Ruim zeventig procent van de werknemers blablablabla"
Vraag 1:
Hoeveel procent van de werknemers blablablabla ?
A) 70 %
B) 71 %
C) 80 %
Ik wil pas volgend jaar september starten. Ik ben nu ook nog maar 20 en zou ook nog niet weten in welke stad ik het wil gaan doen, moet ik nog allemaal gaan uitzoeken. Als je daar misschien ook een idee van hebt... (verschil in inhoud/kwaliteit verschillende geschiedenis-studies)quote:Op zondag 10 juli 2005 00:30 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Het verschilt per opleiding, maar vaak zijn er geen vaste data. Ik vermoed echter wel dat je vrij laat (zo niet te laat) bent als je per september dit jaar nog wilt starten.
je moet 21+ zijn voor die toets, dus als je jonger aan het HBO wilt beginnen zul je toch echt HAVO, of MBO-4 moeten halen.quote:Op zondag 10 juli 2005 15:50 schreef Ixnay het volgende:
Wat heb je dan nog aan een HAVO diploma???
Je hebt altijd iets om op terug te vallen. Ik heb mijn HAVO niet gehaald maar doe nu HBO Rechten dmv zo'n toets. Als de studie niet bevalt of niet lukt ofzo, moet ik toch weer steeds zo'n toelatingstest maken. Nu was die op de HAN simpel. Maar kan me voorstellen at er scholen zijn die wel een moeilijke(re) test samenstellen.quote:Op zondag 10 juli 2005 15:50 schreef Ixnay het volgende:
Wat heb je dan nog aan een HAVO diploma???
Zo'n toets heet een colloquium doctum.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:58 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat ben ik wanneer ik over een jaar mijn HAVO-avondstudie heb afgerond. Op welke tijden in het jaar kan je zo'n toets afnemen? Zo'n toets voor WO-geschiedenis zal vast wel flink pittig zijn trouwens.
ik zou gewoon mijn diploma halen, heb je altijd wat achter de hand. Stel nu dat het HBO toch iets te hoog gegrepen blijkt, dan heb je niets om op terug te vallen. Dus nog maar 2 jaartjes verbijten, en hopen dat ze wat volwassen worden.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:15 schreef Syytön het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om over 1,5 jaar zo'n toets te doen. Ik doe nu een MBO opleiding International Bussines Studies, en zit in het eerste jaar en ben 19. Wegens omstandigheden heb ik nooit de Havo kunnen afmaken. Maar nu zit ik dus tussen 16/17 jarigen die net van het MBO afkomen, en ik merk het verschil. Heel erg. Sowieso wil ik HBO IBL doen, dat liever over 1,5 jaar dan 3,5 jaar. Hoewel ik ook zit te twijfelen om dan niet eerst MBO af te maken zodat ik toch een diploma heb. Maar het is toch twee jaar, en het leeftijdsverschil blijft. :\
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |