abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26698618
Hoe kom je aan je kluservaring? Gewoon door te proberen, afgekeken van je vader of geleerd op school, werk in de bouw of heb je een eigen bedrijfje?

Ik heb zelf veel ervaring opgedaan door altijd mijn klussende vader te helpen. Ik had zelfs een eigen kinder werkbankje in de garage

Toen ik zestien was begon ik bij een groothandel in bouwmaterialen. Ik heb daar een jaar gewerkt. Van mijn 24 tot mijn 25e heb ik bij een andere groothandel in bouwmaterialen gewerkt. Ook heb ik een tijdje bij de Praxis gewerkt als oproephulp.

Ik heb als veger op de bouw rondgelopen en heb een tijd bouwmaterialen bezorgd op bouwplaatsen.

Ik heb zo'n tien verschillende kamers gehad in mijn leven die ik mooi geschilderd heb. Verder heb ik erg veel laminaat-leg ervaring opgedaan de laatste jaren. Ook heb ik samen met mijn vader hun nieuwe bungalow opgeknapt.

Momenteel ben ik een tussenwoning aan het renoveren. Dat is de tweede keer dat ik een heel huis aanpak.

pi_26698973
Bouwvakker geweest, semi professioneel dus.
Ik zat zowel in de ruwbouw als het aftimmerwerk en alles wat daar tussen in zit.
Iemand wel eens langs de A10 gereden, het ING gebouw? Dat was het leukste object waar ik ooit aan gewerkt heb. Kunststukje al zeg ik het zelf.
pi_26699167

Die?

Ken ik wel, mooi gebouw! En vanaf nu zal ik altijd aan jou denken als ik er langs kom
pi_26699249
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:51 schreef Conflict het volgende:
[afbeelding]

Die?

Ken ik wel, mooi gebouw! En vanaf nu zal ik altijd aan jou denken als ik er langs kom
Yep die, is zo'n mooi ding geworden. Mocht ook wel wat kosten.
Ik ben daar gekomen toen de poten er al stonden, daarna tot al het betonwerk klaar was ben ik daar gebleven.
pi_26699968
Ik gebruik de doehetzelf-folders van diverse bouwmarkten en klooi daar wat mee aan en ben stiekem stikjaloers op mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn. Heb vroeger mijn vader ook wel veel geholpen maar dat was meer met knutselen (mast en zijzwaarden maken voor de boot, koffer voor mijn contrabas e.d.) dan echt klussen.
Ik vin dat ING gebouw trouwens lelijk. Net zo'n ICE-trein. Maar lijkt me wel leuk om daaraan meegebouwd te hebben. Het Gasuniegebouw in Groningen, dat vind ik pas mooi

[ Bericht 2% gewijzigd door anneja op 03-05-2005 16:15:52 (op wat voor trein lijkt het nou eigenlijk :)) ]
pi_26699984
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:54 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Yep die, is zo'n mooi ding geworden. Mocht ook wel wat kosten.
Ik ben daar gekomen toen de poten er al stonden, daarna tot al het betonwerk klaar was ben ik daar gebleven.
Vet!
pi_26700007
De schoen... Wat een vreselijk gebouw...

OT: Gewoon zelf doen, met een beetje hulp van andere.
Veel vragen. En fouten maken...
Maar een badkamer installeren, dat laten we aan de pro over.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26700056
Doe het zelver.

Maar ik ben nooit veel verder gekomen als timmeren en verven.

Gelukkig heb ik een handige vader.
pi_26700060
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:14 schreef anneja het volgende:
Ik vin dat ING gebouw trouwens lelijk. Net zo'n hondekoptrein. Maar lijkt me wel leuk om daaraan meegebouwd te hebben. Het Gasuniegebouw in Groningen, dat vind ik pas mooi
Ja, het gebouw heeft al heel wat namen gehad, strijkijzer, glasbak enz. . Je moet inderdaad van dat soort gebouwen houden. Het gasunie gebouw is inderdaad heel erg mooi.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 16:17:40 #10
47213 ArmaniMania
pi_26700061
Heb van mijn vader alles zelf moeten doen, als ook maar iets kapot was wat dan ook, wasmachine ofzo moet ik dat zelf maar doen. Had ik er geen verstand van dan maar naar de bibliotheek. Behalve van auto`s daar moest ik niks van hebben, niet zo zeer de techniek maar de chemische stoffen en ik kan heel erg slecht tegen uitlaatgassen.

Maar voor de rest alles zelf doen in een huis, nu is het wel handig
pi_26700174
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:17 schreef ArmaniMania het volgende:
Heb van mijn vader alles zelf moeten doen, als ook maar iets kapot was wat dan ook, wasmachine ofzo moet ik dat zelf maar doen. Had ik er geen verstand van dan maar naar de bibliotheek.
Kon ie het zelf niet, of vond hij dat Leerzaam?
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 16:28:47 #12
47213 ArmaniMania
pi_26700449
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:21 schreef anneja het volgende:

[..]

Kon ie het zelf niet, of vond hij dat Leerzaam?
Ik leerde het van mijn vader ook, mijn vader vond het leerzaam en ik dacht in het begin altijd dat het om het geld ging, mijn vader is ook een heel erg zuinig man wat dat betreft.
pi_26712993
Ik ben een doe-het-zelver .. maar probeer eerst alles zelf..
Zoals het behangen 'toen'
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26713076
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik ben een doe-het-zelver .. maar probeer eerst alles zelf..
Zoals het behangen 'toen'
Oh ja, mijn allereerste behangwerk hield het niet zo lang

Wat ik kan heb ik mezelf geleerd (afkijken bij een ander en veeeeel vragen stellen).
pi_26713324
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:19 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Oh ja, mijn allereerste behangwerk hield het niet zo lang

Wat ik kan heb ik mezelf geleerd (afkijken bij een ander en veeeeel vragen stellen).
Als ik er tijd voor heb wil ik het idd wel een keer doen met iemand die het kan. Daarna kan ik het zelf wel. Maar vooral dat vouwen (drogen voordat je plakt) werd een regelrechte ramp
pi_26713617
Ik ben een klunser ipv. een klusser .
Mijn ouders hebben het altijd afgehouden dat ik zelf aan de gang ging. Een spijker in de muur voor een poster ofzo mocht al niet .
Alleen nu ik op mezelf woon begin ik een btje te experimenteren , en ik vindt het vooralsnog erg leuk! De mislukkingen kosten alleen zo veel geld .
Ik hou ook mijn hart vast voor mijn appartementje waar ik 1 juni in trek. Ik wil nieuw laminaat, 1 muur behangen, de boel verven, de keuken voor een groot gedeelte zelf doen etc. etc. en dat alles voor de eerste keer (op verven na dan).

Ach je leert er van .
pi_26713770
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:35 schreef blieblie het volgende:
Ik ben een klunser ipv. een klusser .
Mijn ouders hebben het altijd afgehouden dat ik zelf aan de gang ging. Een spijker in de muur voor een poster ofzo mocht al niet .
Alleen nu ik op mezelf woon begin ik een btje te experimenteren , en ik vindt het vooralsnog erg leuk! De mislukkingen kosten alleen zo veel geld .
Ik hou ook mijn hart vast voor mijn appartementje waar ik 1 juni in trek. Ik wil nieuw laminaat, 1 muur behangen, de boel verven, de keuken voor een groot gedeelte zelf doen etc. etc. en dat alles voor de eerste keer (op verven na dan).

Ach je leert er van .
Niet alleen leer je ervan. Je bespaart zóó veel geld als je bijvoorbeeld zelf een bureau o.i.d. in elkaar knutselt ipv er een koopt. Ik heb zelf pas een oud TV-meubel van m'n tante gekregen. Ding zag er niet uit. Heb er een wit spuitbusje bij gehaald, de glazen deurtjes eruit en het ding zag er uit als nieuw
pi_26713796
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:39 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Niet alleen leer je ervan. Je bespaart zóó veel geld als je bijvoorbeeld zelf een bureau o.i.d. in elkaar knutselt ipv er een koopt. Ik heb zelf pas een oud TV-meubel van m'n tante gekregen. Ding zag er niet uit. Heb er een wit spuitbusje bij gehaald, de glazen deurtjes eruit en het ding zag er uit als nieuw
Idee voor een topic btw
pi_26713982
Ik ben niet handig, ik meet altijd 3x en krijg verschillende uitkomsten.....
Ik kan de gewone dingen wel, lamp ophangen enzo.
Na m'n scheiding heb ik een cursus klusjes in huis gedaan, omdat het me leuk leek. En ik heb er idd veel plezier van.
Schilderen en sauzen kan ik ook.
Ik wilde de simpele dingen gewoon zelf kunnen, omdat ik dan niet op iemand hoef te wachten. En vooral omdat het errug leuk is, als je het zelf kan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26714030
Een House Invaders topic Kluup? Dingen opknappen met spul wat je nog hebt liggen?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26714043
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:45 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben niet handig, ik meet altijd 3x en krijg verschillende uitkomsten.....
Ik kan de gewone dingen wel, lamp ophangen enzo.
Na m'n scheiding heb ik een cursus klusjes in huis gedaan, omdat het me leuk leek. En ik heb er idd veel plezier van.
Schilderen en sauzen kan ik ook.
Ik wilde de simpele dingen gewoon zelf kunnen, omdat ik dan niet op iemand hoef te wachten. En vooral omdat het errug leuk is, als je het zelf kan.
Vaak is het met 'de zwaardere klussen' oook niet zo dat je het niet zou kunnen, maar je moet het gereedschap maar net hebben.
pi_26714090
Afgezien van het gereedschap, had ik gewoon het idee dat het een diep en duister geheim was, wat alleen handige mensen konden doorgronden.......:+
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26714210
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:40 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Idee voor een topic btw [afbeelding]
"Pimp my oude meubelstuk" .
pi_26714305
Of zelfs een kamer.... Wie wat bewaart, die heeft wat. Met Weinig spul en wat fantasie, kan je veel bereiken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26714386
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

"Pimp my oude meubelstuk" .
Er liep dus al een topic..
Maar een bank met een 20" LCD tv in de leuning verwerkt en een dikke woofer aan de achterkant lijkt me wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')