Dat klopt helemaal, maar nu moet je niet gaan ontkennen dat de informatie danwel het gebrek aan informatie van Nintendo regelmatig voor net zulke grote danwel grotere teleurstellingen hebben gezorgd.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:57 schreef BMH het volgende:
Als Petertje een keer niet alles vertelt waar hij aan denkt bij het maken van een game, dan zouden gamers helemaal niet zo teleurgesteld zijn in zijn games. Ik hoor Miyamoto toch ook niet roepen dat er 20 dungeons in de nieuwe zelda komen terwijl het er maar 7 bleken te zijn. Maar nu ga ik offtopic.
Maar dan ligt het vooral aan het enthousiasme van de fan (kleinere groep). Petertje zorgt ervoor dat haast iedereen dingen mist in een game. Maar dat is nu niet relevant.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:02 schreef twi het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, maar nu moet je niet gaan ontkennen dat de informatie danwel het gebrek aan informatie van Nintendo regelmatig voor net zulke grote danwel grotere teleurstellingen hebben gezorgd.
true, ik beperk me ook tot wat we er nu van weten... Maargoed talk Xbox 360 maar weerquote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:02 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Bij de launch van de PS2 was het niet bekend dat er een eyetoy kwam en bovendien weet jij ook nog niks van wat de Xbox 360 aan snufjes zal hebben. Daarvoor is er gewoon te weinig losgelaten.
is het al aan de gang dan.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:41 schreef Xrenity het volgende:
Hmm dan vond ik dat fake logo eigenlijk mooier eerlijk gezgedMaar waar is dit? Wat werd hier bekend gemaakt?
hij download nu, maar de naam speedtree_pangaea.wmv. Speedtree was een soort engine voor bomen om die snel, in grote hoeveelheden en zonder grote rekenkracht realistisch op het scherm te toveren.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:57 schreef PandorasBox het volgende:
Videobeelden van een X360 spel...
http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=1A44KIUFLH3OC2DPIG1B6RPSP2
Open de file, niet verwijderen a.u.b.
Dat las ik ook in de FAQ van IGN. Maar als je daar even over nadenkt, is het financieel toch waanzin? Kijk naar de prijs van een huidige 3GHz processor van bijvoorbeeld Intel, rond de 200¤.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:33 schreef P-Style het volgende:SpecsDe CPU is afkomstig van IBM, hij zal 3 cores bevatten die gebaseerd zijn op de PowerPC processors van IBM. Ze zullen draaien op een klokfrequentie van rond de 3GHz.
Dat is toch een bepaalde technologie van een bedrijf die ze in een engine gaan stoppen? Ik geloof dat de makers van Unreal die als eerste gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:57 schreef PandorasBox het volgende:
Videobeelden van een X360 spel...
http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=1A44KIUFLH3OC2DPIG1B6RPSP2
Open de file, niet verwijderen a.u.b.
Ja wat Cerbie zegtquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:16 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Dat is toch een bepaalde technologie van een bedrijf die ze in een engine gaan stoppen? Ik geloof dat de makers van Unreal die als eerste gaan gebruiken.
Helemaal overheen gelezen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:19 schreef Tain het volgende:
[..]
Ja wat Cerbie zegtDit is de Speedtree technology demo
http://www.gamespot.com/news/2005/05/06/news_6123821.htmlquote:The listing appears to cement suspicions that the next Xbox will launch on the fourth anniversary of the original Xbox's release on November 16, 2001. However, despite the clear wording of the MTV listing, Microsoft representatives said they could not comment on it for the time being.
Gelukkig is die CPU die in de 360 gaat komen geen 3GHz CPU van Intel!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:10 schreef Cerbie het volgende:
Dat las ik ook in de FAQ van IGN. Maar als je daar even over nadenkt, is het financieel toch waanzin? Kijk naar de prijs van een huidige 3GHz processor van bijvoorbeeld Intel, rond de 200¤.
Goed, deze zelfontwikkelde proc zullen een hoop kosten niet opzitten die je bij een Intel proc wel hebt, de naam Intel Pentium bijvoorbeeld (ja, ook voor het merk betaal je). Met die dingen kun je de prijs wel zover omlaag halen dat een processor die 3 cores @ 3GHz bevat misschien wel terugbrengen naar een euro of 300.
Dan heb je dus alleen de processor. Daarbovenop komen nog veel meer dingen, videochip, geheugen en natuurlijk de designkosten. Als ze dat ding voor ~¤400 (gok van IGN) gaan verkopen, maken ze gigantisch veel verlies.
Met al die technologie gaat zo'n ding errug duur worden om te produceren, en zal ook wel lekker onbetaalbaar zijn ten tijde van de launch, net als de PS2 in het begin.
499,- was toch ook de launchprijs van de eerste Xbox?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gelukkig is die CPU die in de 360 gaat komen geen 3GHz CPU van Intel!Maar je hebt wel gelijk. De hardware zal erg duur zijn, en Microsoft heeft niet z'n eigen fabrieken (die Sony bijv. wel heeft), dus het zal Microsoft erg veel kosten om een xbox 360 in elkaar te zitten. Ik denk dat 'ie hier ¤499,- gaat worden bij de launch (wat op zìch nog best een vriendenprijsje is voor de technologie die erin zit!)
Inderdaad... zoiets, maar binnen een paar weken zakte die prijs enorm! Moet wel bijgezegd worden dat de hardware in de eerste xbox totaal niet bijzonder was ten tijde van z'n launch. Deze keer zit er unieke (dure!) hardware in de xbox 360 en heeft dat ding een veel origineler ontwerp...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
499,- was toch ook de launchprijs van de eerste Xbox?
Destijds zat er ook unieke, dure hardware in de Xbox, flutargumentje dus...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad... zoiets, maar binnen een paar weken zakte die prijs enorm! Moet wel bijgezegd worden dat de hardware in de eerste xbox totaal niet bijzonder was ten tijde van z'n launch. Deze keer zit er unieke (dure!) hardware in de xbox 360 en heeft dat ding een veel origineler ontwerp...hmmm... misschien wordt 'ie wel duurder dan ¤499,- !!
Cool toch! Wordt ie juist lekker vet.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:10 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat las ik ook in de FAQ van IGN. Maar als je daar even over nadenkt, is het financieel toch waanzin? Kijk naar de prijs van een huidige 3GHz processor van bijvoorbeeld Intel, rond de 200¤.
Goed, deze zelfontwikkelde proc zullen een hoop kosten niet opzitten die je bij een Intel proc wel hebt, de naam Intel Pentium bijvoorbeeld (ja, ook voor het merk betaal je). Met die dingen kun je de prijs wel zover omlaag halen dat een processor die 3 cores @ 3GHz bevat misschien wel terugbrengen naar een euro of 300.
Dan heb je dus alleen de processor. Daarbovenop komen nog veel meer dingen, videochip, geheugen en natuurlijk de designkosten. Als ze dat ding voor ~¤400 (gok van IGN) gaan verkopen, maken ze gigantisch veel verlies.
Met al die technologie gaat zo'n ding errug duur worden om te produceren, en zal ook wel lekker onbetaalbaar zijn ten tijde van de launch, net als de PS2 in het begin.
Dat zeiden ze ook van die cell dinges en uiteindelijk was de XBOX met z'n pc hardware ook beter.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:22 schreef BMH het volgende:
De PS3 heeft een speicale processor die speciale dingetjes kan doen.
Nee, je bedoeld dat de winkeliers zo stom waren om een week voor de officiele prijsverlaging het al te verkopen voor 299,- waardoor veel mensen het snel kochten om daarnaast ook nog 2 games en een controller te krijgen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:45 schreef mikando18 het volgende:
En daarna werd ie goedkoper en kregen de mensen die het ding bij de launch kochtten 2 spellen en een controller gratis waarop de mensen die het ding iets later kochtten boos werden, heerlijk was dat![]()
Nu stel je je gewoon aan.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Destijds zat er ook unieke, dure hardware in de Xbox, flutargumentje dus...
Je mist het punt: het is allemaal zo uniek zoverre het een samenstelling op maat (de NV core was echt alleen voor de Xbox en heeft nVidia bijna de doodssteek toegebracht), maar uiteindelijk zijn het allemaal "gewoon" processors...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:51 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nu stel je je gewoon aan.Een standaard Intel x86 Processortje van 700MHz in de xbox (terwijl er al snellere Intel's in PC's zaten) tegen een speciaal voor xbox 360 ontworpen 3 core PowerPC die op 3GHz draait (die niet te vergelijken is met CPU's in huidige PC's). Er was helemaal niks unieks aan xbox's hardware. Bij de xbox 360 heeft Microsoft tenminste laten zien dat ze wel met originele hardware kunnen (laten) komen!
Oké... je hebt gelijk dat de NV core voor de ouwe xbox destijds vrij uniek was. Maar over dat processor verhaal ben ik het niet helemaal met je eens. De ouwe xbox had een simpele Intel x86 CPU. Met alle x86 instructies die voor een groot deel totaal overbodig zijn voor een gamesconsole. De xbox is ook de eerste gameconsole in de geschiedenis met een CISC CPU in plaats van een RISC CPU. De CPU die ze in de xbox 360 gaan proppen zou ik absoluut niet als "gewone processor" bestempelen. Een 3 core PowerPC op 3Ghz kom je op dit moment nergens tegen. Dit is werkelijk een unieke architectuur waar veel meer mee mogelijk is dan met "gewone" (single core) processors.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:18 schreef Skull-splitter het volgende:
Je mist het punt: het is allemaal zo uniek zoverre het een samenstelling op maat (de NV core was echt alleen voor de Xbox en heeft nVidia bijna de doodssteek toegebracht), maar uiteindelijk zijn het allemaal "gewoon" processors...
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:31 schreef Skull-splitter het volgende:
En zal straks net als de Cell waarschijnlijk overal in terug te vinden zijn. Tis maar net hoe je het bekijkt... De nieuwe grafische core van de Xbox is feitelijk ook niets speciaals...
Natuurlijk gaat het erom wat je ermee doet, maar met een lange/brede kun je nou eenmaal meer!quote:Maar net als met leuters: het maakt niet uit hoe lang of hoe breed het is, het gaat erom wat je ermee doet...
Persoonlijk vind ik het echt een slecht logo. Een goed logo kun je in mijn ogen binnen 3 seconden natekenen met een paar pennenstreken...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:17 schreef MMaRsu het volgende:
Volgens mij word dit gewoon het logo hoor...
[afbeelding]
Inderdaad, en niet een logo waar je Spyrograph voor nodig hebt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:23 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het echt een slecht logo. Een goed logo kun je in mijn ogen binnen 3 seconden natekenen met een paar pennenstreken...
Dat ligt er maar net aan waar je 'm in wilt gebruikenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:37 schreef P-Style het volgende:
Natuurlijk gaat het erom wat je ermee doet, maar met een lange/brede kun je nou eenmaal meer!
Ik neem aan dat je op het huidige Xbox logo doelt, maar je vind dus het Gamecube/Ps2 logo slecht ( om maar even een paar voorbeeldjes te noemenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:23 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het echt een slecht logo. Een goed logo kun je in mijn ogen binnen 3 seconden natekenen met een paar pennenstreken...
Het GC logo is uiterst eenvoudig en dat van de ps2 ook.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:35 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op het huidige Xbox logo doelt, maar je vind dus het Gamecube/Ps2 logo slecht ( om maar even een paar voorbeeldjes te noemen) ?
Ik vind het juist wel een vet logo, iig stylish.
Ga jij maar eens dat logo met al die cirkeltjes natekenen. Ik garandeer je, dat is echt onmogelijk. Kijk dan eens naar 't cube logo en da's gewoon een cube met een kubus schilletje eromheen. Best simpel na te tekenen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:46 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vind het gamecube logo helemaal niet eenvoudig, zeker niet om te tekenen oid.
Dat stylish gedeelte ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:57 schreef MMaRsu het volgende:
hhmk lol @ Fliepke. Ik geef je helemaal gelijk sorry
Toch blijf ik het wel een stylish logo'tje vinden.
beetje laatquote:Op zaterdag 7 mei 2005 04:37 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Cool toch! Wordt ie juist lekker vet.
* mikando18 hoopt dat MS flink op hun bek gaatquote:"...people are looking really at two companies. I'd say that everyone's watching what Sony will come out with for this next- generation, and what will we come out with, and who can be the leader this time around. Both companies will be very big on it. Nintendo is more likely to be a niche player this time around," Gates told Business Week.
Waar maak je je druk om?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:18 schreef mikando18 het volgende:
Bill Gates ziet Nintendo niet meer als concurentie
[..]
* mikando18 hoopt dat MS flink op hun bek gaat![]()
Hmmm... Ik wou je net een console aanbevelen maar ik ben effe de naam vergeten..quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:47 schreef Cerbie het volgende:
Geef mij maar een console met minstens 4 controllers en wat leuke partygames
Je moet 't niet op een server zetten, maar voor de rest was er niks mis met Windows 98, in tegenstelling tot bijvoorbeeld ME.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:43 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om?
Toen Bill Gates met Windows 98 kwam zei die dat het stabiel was.
Die staat hier pas sinds z'n launchquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hmmm... Ik wou je net een console aanbevelen maar ik ben effe de naam vergeten..![]()
![]()
maar toch frapant dat een nieuweling ze eerst van de 1ste plaats afduwt en dat de generatie erna weer een nieuweling ze van de 3de plek afduwt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:42 schreef MMaRsu het volgende:
Ik haat die kutnerd.
Kom op zeg, Nintendo Gamecube liep niet eens zoveel achter op de Xbox deze keer, en volgende keer zie precies hetzelfde gebeuren!
Met z'n 300 xboxen per maand in japan.
Ik zal 'm even toelichten... tot 2007 gaat Microsoft verlies draaien op de xbox 360, dan spelen ze quitte en vanaf 2013 gaan ze winst maken, die 60.000 slaat op het aantal wereldwijd verkochte units in 2013 en die 0,00015 slaat op het marktaandeel wat ze dan hebben!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:40 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
*snapt iemand de nieuwe opgave bij ourcolony?*
Het lijkt een som...
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |