abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26696386
Ik heb op dit moment een Seat Ibiza '94 1,4 sport
Ik heb er een Sebring Einddemper erop zitten (zie afbeelding), maar hij maakt niet echt het geluid wat ik wil bereiken.


Ik wil een mooi donker geluid als ik optrek of over schakel. (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Het moet nu ook niet zo zijn dat ze me 10 straten verder aan horen komen).
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik heb er al eens een keer een Green performance kit sportluchtfilter opgehad en dat klonkt wel redelijk, maar door die filter kwam hij niet door de keuring (ivm milieu eisen)


Nu is mijn vraag...Zijn er nog andere manieren te bedenken?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2005 14:41:12 ]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:49:46 #2
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_26696934
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:31 schreef pilske01 het volgende:
....Ik heb er al eens een keer een Green performance kit sportluchtfilter opgehad en dat klonkt wel redelijk, maar door die filter kwam hij niet door de keuring (ivm milieu eisen)
Waar slaat dat dan op, al heb je helemaal geen luchtfiler (bij wijze van dan): verandert echt nixxx aan je uitlaatgassen hoor, kan door een sportfilter alleen maar meer en sneller lucht pakken...

Voor je herrie: tussendempertje eruit slopen, kat eruit halen, alleen zul je bij deze twee dingen weer wel met emissie-problemen komen te zitten...

Maar euhm, 1,4 liter en dan zo'n broembroemuitlaat
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_26697100
koop een Greddy of Apexi uitlaat ofzo 10000X beter dan die troep remus uitlaten .
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:55:33 #4
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26697138
Inderdaad de catalysator er tussenuit halen.
Die moet je er wel weer onder frotten voordat je naar de apk boer gaat trouwens.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:56:04 #5
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_26697154
Heel simpel...pak de Black & Decker uit de schuur, loop naar je Seat Feesteiland en jas er een paar gaten met de B&D in... Je geluid gaat 200% erop voor uit
My mind is leaving, my body follows...
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:57:39 #6
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_26697198
kansloze patser met je 1 liter motortje, koop een echte wagen
pi_26697221
ik heb onder mijn auto een remus zitten en de middendemper heb ik vervangen...nu klinkt ie netjes en niet te hard. katalysator gaat ie meer van zuipe en je komt niet door de apk...dus misschien toch maar middendemper vervangen?!
Doet maar wat..
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:00:29 #8
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_26697279
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:54 schreef Vegito het volgende:
koop een Greddy of Apexi uitlaat ofzo 10000X beter dan die troep remus uitlaten .
De vraag is: Wat heb je aan zo'n uitlaat met een 1,4 liter, kunnen wel 6 van die blokjes tegelijk gebruik van maken
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:03:42 #9
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26697379
Kunnen de hatelijkheden achterwege blijven?

dank u.
pi_26697434
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:57 schreef Little_Meanie het volgende:
kansloze patser met je 1 liter motortje, koop een echte wagen
Wat heeft dit met kansloze patser te maken
Ik vind het zelf een mooier geluid...ga het echt niet doen voor andere mensen hoor.
En wat heb jij dan...een fiets met 3 versnellingen, en dan op je achterwiel van die kaartjes tussen de spaken gestoken die herrie maken???
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:05:55 #11
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26697444
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:54 schreef Vegito het volgende:
koop een Greddy of Apexi uitlaat ofzo 10000X beter dan die troep remus uitlaten .
Waarom zou je een high-performance uitlaat onder een 1.4 zetten?
Het gaat toch alleen om het geluid.

Onder mijn 1600cc corolla zit ook een dubbele sebring (zelfde fabriek als remus) en dat klinkt goed en lijkt goed.
pi_26697479
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:58 schreef Redbaron het volgende:
ik heb onder mijn auto een remus zitten en de middendemper heb ik vervangen...nu klinkt ie netjes en niet te hard. katalysator gaat ie meer van zuipe en je komt niet door de apk...dus misschien toch maar middendemper vervangen?!
en waar moet ik aan denken qua kosten als ik de middendemper vervang...? Heb geen idee wat zoiets kost
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:11:38 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26697636
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:06 schreef pilske01 het volgende:

[..]

en waar moet ik aan denken qua kosten als ik de middendemper vervang...? Heb geen idee wat zoiets kost
stuk rvs tussenpijp op maat.
afhankelijk van de beschikbaarheid (custom gemaakt / standaardpijp) richting de 100 euro
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:17:52 #14
38624 Flierp
A.S of U.
pi_26697867
quote:
Het moet nu ook niet zo zijn dat ze me 10 straten verder aan horen komen
je bedoelt . . dat aso-geluid. . waar iedereen in die 10 straten zich de tyfus aan ergert . ..???
Religion : Mankind's worst invention !
pi_26697928
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:17 schreef Flierp het volgende:

[..]

je bedoelt . . dat aso-geluid. . waar iedereen in die 10 straten zich de tyfus aan ergert . ..???
ja dat ja...want daar zou ik een hekel aan hebben...dat vind ik ook IETS TE
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:23:12 #16
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_26698058
Is die Sebring net nieuw?
Na een aantal kilometer zal de sebring wel iets meer (en lager) geluid gaan geven. niet erg veel hoor, maar wel goed waarneembaar
Ik besta, of dacht ik dat maar?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:24:05 #17
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_26698087
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:19 schreef pilske01 het volgende:

[..]

ja dat ja...want daar zou ik een hekel aan hebben...dat vind ik ook IETS TE
negen straten dus...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_26698254
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:23 schreef Jereon het volgende:
Is die Sebring net nieuw?
Na een aantal kilometer zal de sebring wel iets meer (en lager) geluid gaan geven. niet erg veel hoor, maar wel goed waarneembaar
nee hij zit er een jaar onder nu...en ja het klopt dat die na wat behoorlijk wat Km's wat anders ging klinken ja...maar nog niet naar tevredenheid
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:34:00 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26698446
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:28 schreef pilske01 het volgende:

[..]

nee hij zit er een jaar onder nu...en ja het klopt dat die na wat behoorlijk wat Km's wat anders ging klinken ja...maar nog niet naar tevredenheid
Mijn sebring begon na 2 jaar pas meer te brommen.
pi_26698526
middendemper slopen of een vervangingskat plaatsen......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_26699361
als je herrie wilt, dan boor je toch gewoon een gat in je uitlaat? begin net voor de einddemper en hoe meer je naar voren richting de motor gaat, hoe harder volgens mij de herrie wordt.
als je het bij 1 gat kan houden zou je er een moer op kunnen lassen om hem te kunnen dichtdraaien voor de apk.

verder, als je het zelf zo'n mooi geluid vind, waarom koop je dan niet de cd met autogeluiden en ga je daar naar luisteren.
als je denkt dat anderen het een mooi geluid vinden, dan vergis je je. in het gunstigste geval wordt erom gelachen en in het slechtste geval kan je je telkens gaan afvragen waarom de vandalen in de buurt net jouw auto uitzoeken om een kras op te zetten of een spiegel af te trappen.
pi_26700244
je kan toch gewoon alleen met de apk een gewoon luchtfilter erop plaatsen, en de rest van de tijd met de K&N kit rijden?
pi_26702884
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:56 schreef nogeenmaarten het volgende:
als je herrie wilt, dan boor je toch gewoon een gat in je uitlaat? begin net voor de einddemper en hoe meer je naar voren richting de motor gaat, hoe harder volgens mij de herrie wordt.
als je het bij 1 gat kan houden zou je er een moer op kunnen lassen om hem te kunnen dichtdraaien voor de apk.
Hahaha sjonge jonge.. Er zijn dus serieus gasten die dit doen..

Sebring onder je 1.4
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:17:48 #24
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_26706904
Wat dan nog. Ik rij met mijn 1.3 Gti swift een bmw boerensjonnie opgeleukte 318 vierkant kwijt en het klinkt nog beter dan zon bak ook
ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
pi_26707300
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef SpookY22 het volgende:
Wat dan nog. Ik rij met mijn 1.3 Gti swift een bmw boerensjonnie opgeleukte 318 vierkant kwijt en het klinkt nog beter dan zon bak ook
Nu ben je de man
pi_26707472
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef SpookY22 het volgende:
Wat dan nog. Ik rij met mijn 1.3 Gti swift een bmw boerensjonnie opgeleukte 318 vierkant kwijt en het klinkt nog beter dan zon bak ook
Je bent dan ook een enorme Prutser
pi_26708111
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef SpookY22 het volgende:
Wat dan nog. Ik rij met mijn 1.3 Gti swift een bmw boerensjonnie opgeleukte 318 vierkant kwijt en het klinkt nog beter dan zon bak ook
mijn 0.5 liter trekt ook porsches eruit
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:39:33 #28
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_26715572
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef SpookY22 het volgende:
Wat dan nog. Ik rij met mijn 1.3 Gti swift een bmw boerensjonnie opgeleukte 318 vierkant kwijt en het klinkt nog beter dan zon bak ook
goh

de 318 is niet zo erg snel hoor, dat ding weegt fucking veel

maar wees er maar trots op!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 4 mei 2005 @ 09:25:42 #29
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26719041
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:03 schreef Tjabbo het volgende:
Kunnen de hatelijkheden achterwege blijven?

dank u.
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:10:37 #30
55396 Gose
doelloos
pi_26721230
Zo anders reageert 80% ff triest, wat maakt het nou uit of hij er een sportuitlaat onder wil, het is duidelijk dat hij het niet wilt voor vermogenswinst, maar alleen voor het geluid. Hij geeft al aan dat het geen storende herrie moet zijn, nou dan maak je mij niet wijs dat iemand hier iets op tegen kan hebben. Al die mensen die nou zo neerbuigend reageren draaien allemaal hun nek om te kijken naar een auto met een mooi sportief geluid en dan niet om die gast in die wagen uit te lachen.
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:30:45 #31
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_26721801
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:10 schreef Gose het volgende:
Al die mensen die nou zo neerbuigend reageren draaien allemaal hun nek om te kijken naar een auto met een mooi sportief geluid en dan niet om die gast in die wagen uit te lachen.
Daar kan je je wel eens lelijk in vergissen... Maar goed, je hebt voor de rest gelijk... Het is zijn keus. En als het inderdaad niet storend is dan heeft niemand er wat op aan te merken...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:30:21 #32
55396 Gose
doelloos
pi_26724874
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:30 schreef Jereon het volgende:

[..]

Daar kan je je wel eens lelijk in vergissen... Maar goed, je hebt voor de rest gelijk... Het is zijn keus. En als het inderdaad niet storend is dan heeft niemand er wat op aan te merken...
dank je
pi_26730504
een ander luchtfilter helpt al veel en met een open luchtfilter moet je oppassen dat die niet te warme lucht aan gaat zuigen, dan kan die weer beroerder gaan lopen.

Of een gat zagen onderin je luchtbox (dus voor die het filter in gaat) dan kan er meer lucht bij en gaat die ook meer geluid maken, dat echte aanzuig geluid.

En voor een mooier geluid achterin moet je je middendemper er idd tussenuit laten, je kat gaat die zeker meer van drinken, en veeeeeeel meer geluid!

succes ermee
pi_26732167
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:10 schreef Gose het volgende:
Zo anders reageert 80% ff triest, wat maakt het nou uit of hij er een sportuitlaat onder wil, het is duidelijk dat hij het niet wilt voor vermogenswinst, maar alleen voor het geluid. Hij geeft al aan dat het geen storende herrie moet zijn, nou dan maak je mij niet wijs dat iemand hier iets op tegen kan hebben.
Niet storende herrie bestaat niet.
Herrie kan alleen wat zijn, als je het zelf aan en uit kan zetten.

Al kan de donkere brom van een motor voor sommigen nog zo mooi worden gevonden, als je 's zomers wilt slapen met je raam open en je wordt wakker gehouden door een stel apen met zo'n kachelpijpwagen dan is dat zeker storend. Bij mij in de buurt woont er een nog grotere aap die dan je kachelpijpauto sloopt.
pi_26733357
Ik heb geweldig geluid op dit moment met mijn escortje Lekker grauw....

Uitlaat is stuk
pi_26747791
ik heb een corsa 1.2 uit 1985 gehad, met een zelf gebakken uitlaat.... ding klonk zo diep dat als ik door de utrechtse parkeergarage reed dat er diverse alarmen afgingen.... erg grappig was dat.
Maar je kon er niet echt lange afstanden mee rijden.

Toen was het leuk haha
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:07:29 #37
41107 deriopramos
If you can't beat them,
pi_26750344
triest hoe hier gereageert wordt , omdat iemand een 1.4 heeft alsof je pas meetelt wanneer je een v6 onder je motorkap hebt.

Voordat je gaten in je luchtfilter box gaat maken , zou misschien een openluchtfilter een oplossing kunnen bieden. Kijk wel of je genoeg koude lucht hebt, want dan heb je wel meer geluid, maar minder vermogen.

Sebring is niet echt een merk die veel geluid produceert, gaat snel knetteren bij hoge toeren, misschien dat een remus meer wat voor jou is. Deze heeft een diepere brom zowel in laag als hoog toerental. Raceland heeft een nóg diepere brom op laag toerental, maar hoog gaat ook deze knetteren.

Geluid die je krijgt hangt ook af van de vorm van je uitlaat.

(het bovenstaande is op een astra G 1.6 16v uitgeprobeerd, momenteel hangt er een demper aan van 2 motoruitlaten - leuk op lage toerental, maar geknetter op hoog en alleeeeeen maar koppijn op snelweg !!!) voorkeur gaat nog steeds uit naar de remus.

suc6 met je keuze
Noord , Zuid ,............. Oost, West, ASBEST !!!
pi_27374622
middendemper vervangen valt nog wel mee qua prijs...pijpje kost hiero ±20 euro en ik heb er 20 euro voor betaald by een beunhaas. maar als je zelf kunt lassen is het alleen die pijp maar. die pijp is gehaald by een autozaak trouwens.
Doet maar wat..
pi_27378499
Remus is geen troep
pi_27378765
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 16:23 schreef -Muse- het volgende:
Remus is geen troep
Zal best goeie kwaliteit zijn..

Tis iig wel bagger. Altijd als je zon remuspot hoort brommen is t weer eoa sjon. Remus heeft de sjon reputatie. Jammer jammer jammer.
pi_27379445
Ja oke, dat kan.
Maar als je het geluid uit mijn 205 GTi hoort, dan hoor je dat het ook anders kan
Heb kat ertussen uit gehaald, en nu komt er met een 100mm ronde Remus, echt een mooi zwaar geluidje uit.
Niet overdreven hard, want daar erger ik mijzelf ook aan.
pi_27380226
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:54 schreef Vegito het volgende:
koop een Greddy of Apexi uitlaat ofzo 10000X beter dan die troep remus uitlaten .
Uhm volgens mij maken zij alleen uitlaten voor Japanse auto's
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:54:49 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_27392528
Ik ben erg blij met mijn Sebering zonder kat en zonder middendemper en het is geen 10 straten maar 1,5 Km....

Bij normaal rijden issie superlaag, en als je gas geeft klinkt ie als een rallyauto....

Nix mis mee ; loud pipes save lives
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_27396441
Heeeeee Riceboy!
pi_27399781
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 16:48 schreef -Muse- het volgende:
Ja oke, dat kan.
Maar als je het geluid uit mijn 205 GTi hoort, dan hoor je dat het ook anders kan
Heb kat ertussen uit gehaald, en nu komt er met een 100mm ronde Remus, echt een mooi zwaar geluidje uit.
Niet overdreven hard, want daar erger ik mijzelf ook aan.
Whehe ja mn ex had ook een 205 gti met een remus uitlaat (zat er al onder).. Klonk allemaal wel grappig hoor. Maar áls ik dan een andere pijp zou halen zou ik denk ik eerder gaan voor supersprint/laser... Tis wat exclusiever.. Niet iedereen heeft t.
pi_27401468
Ja oke, ik zit er ook over te denken om een Group-N officieele rally uitlaat eronder te gooien, die knalt lekker
pi_27404879
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 11:26 schreef -Muse- het volgende:
Ja oke, ik zit er ook over te denken om een Group-N officieele rally uitlaat eronder te gooien, die knalt lekker
Ja kijk das vet! Originaliteit. Een gti mag ook best een beetje gillen. Je hebt immers de power om het geluid een beetje waar te maken

Ik zou voor lul rijden met dikke herrie onder mn 1.4 vandaan.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:46:42 #48
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27405873
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:14 schreef TGT het volgende:
Ja kijk das vet! Originaliteit. Een gti mag ook best een beetje gillen. Je hebt immers de power om het geluid een beetje waar te maken

Ik zou voor lul rijden met dikke herrie onder mn 1.4 vandaan.
De meeste (wat oudere) gti'tjes zijn alles behalve snel en hebben nauwelijks noemenswaarig vermogen. De huidige generatie diesels laat hen alleen de achterlichten zien... Ik zelf zou drie keer overdenken alvorens in een auto te gaan zitten die je van drie straten ver hoort aankomen, maar waarmee het nog erg lang duurt voordat eindelijk die drie straten zijn afgelegd...

De huidige generatie gti's (lees de wat sportievere benzine auto) vraagt mi ook niet om aangepast te worden. Deze auto's hebben meestal al een strak uitlaatje (niet zo'n raar ding dat behalve te groot is ook nog eens te veel lawaai maakt) en wat betreft bumpers en spoilers heeft deze auto ook al genoeg. Een auto moet mi niet dmv toeters en bellen aan elkaar hangen maar moet lekker strak zijn en alleen op detail van de gewone versie te onderscheiden zijn. En daarbij zou ik juist de opvallende details, zoals een gti-logo op de gril, verwijderen ipv aanbrengen. Dan heb je mi pas een strakke bak.

Maarja, smaken verschillen.... en da's maar goed ook want je moet, hoe gevaarlijk dat ook kan zijn, ook wel eens wat te lachen hebben op de weg...

Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:48:53 #49
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_27405935
Katvervanger eronder zetten, middendemper leeghalen/demperloze middenpijp monteren, ander spruitstuk... Dan kom je al wat meer ind e richting qua sportief geluid. Heb zelf EPS spruitstuk en middenpijp en dat maakt behoorlijk lawaai. Ow, maar met katvervanger kome je idd vaak niet door de APK, vooral niet bij nieuwere auto's.
Don't let my username fool you...
pi_27406022
alles behalve snel... ja diesels rijden mij op de snelweg eruit, maar stoplichtsprintjes kan je echt vergeten met je dieseltje hoor...
En jij kan beter wegblijven uit dit topic, want blijkbaar erger jij je rot aan de "echte" gti's


en lees het topic goed door voor je antwoord, die herrie uitlaat komt onder eenm 1.4 en niet onder een GTi.
Dus waarom jij de gti's ineens aanvalt is mij ook een raadsel...
pi_27406032
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:46 schreef Jereon het volgende:

[..]

De meeste (wat oudere) gti'tjes zijn alles behalve snel en hebben nauwelijks noemenswaarig vermogen. De huidige generatie diesels laat hen alleen de achterlichten zien... Ik zelf zou drie keer overdenken alvorens in een auto te gaan zitten die je van drie straten ver hoort aankomen, maar waarmee het nog erg lang duurt voordat eindelijk die drie straten zijn afgelegd...

De huidige generatie gti's (lees de wat sportievere benzine auto) vraagt mi ook niet om aangepast te worden. Deze auto's hebben meestal al een strak uitlaatje (niet zo'n raar ding dat behalve te groot is ook nog eens te veel lawaai maakt) en wat betreft bumpers en spoilers heeft deze auto ook al genoeg. Een auto moet mi niet dmv toeters en bellen aan elkaar hangen maar moet lekker strak zijn en alleen op detail van de gewone versie te onderscheiden zijn. En daarbij zou ik juist de opvallende details, zoals een gti-logo op de gril, verwijderen ipv aanbrengen. Dan heb je mi pas een strakke bak.

Maarja, smaken verschillen.... en da's maar goed ook want je moet, hoe gevaarlijk dat ook kan zijn, ook wel eens wat te lachen hebben op de weg...

How kijk ik ben het hier verder wel volledig mee ens hoor. En trouwens... Een 205 gti met 140pk daar win je nog wel een aantal sprintjes mee hoor.

Maja iig ik zal je een linkje geven. Ik denk dat dit wel jouw tuningstyle is..

www.cleaned.be
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:54:16 #52
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_27406081
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:52 schreef -Muse- het volgende:
alles behalve snel... ja diesels rijden mij op de snelweg eruit, maar stoplichtsprintjes kan je echt vergeten met je dieseltje hoor...
En jij kan beter wegblijven uit dit topic, want blijkbaar erger jij je rot aan de "echte" gti's
En jouw auto is ook nog eens een stuk goedkoper, met het budget wat een huidige TDI kost, zou je van je GTi echt een monster kunnen maken
Don't let my username fool you...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:56:31 #53
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27406134
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:52 schreef -Muse- het volgende:
alles behalve snel... ja diesels rijden mij op de snelweg eruit, maar stoplichtsprintjes kan je echt vergeten met je dieseltje hoor...
En jij kan beter wegblijven uit dit topic, want blijkbaar erger jij je rot aan de "echte" gti's


en lees het topic goed door voor je antwoord, die herrie uitlaat komt onder eenm 1.4 en niet onder een GTi.
Dus waarom jij de gti's ineens aanvalt is mij ook een raadsel...
Juist met een stoplichtsprintje zijn de sportieve diesel veel sneller... De meeste gti'tjes moeten eerst naar de 4000 toeren voordat er ook maar iets uitkomt... de diesel is dan al bijna uit het zicht verdwenen...

ik denk dat jij beter weg kan blijven uit dit topic, als je er niet tegen kan dat iemand zijn mening over dingen geeft...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_27406158
Ja, maar die diesels van tegenwoordig hebben ook achterlijk veel koppel, ik rij zelf in veschillende nieuwe diesels waarbij ik echt een goede klap in mn rug krijg bij volgas
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:57:42 #55
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_27406171
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:56 schreef Jereon het volgende:

[..]

Juist met een stoplichtsprintje zijn de sportieve diesel veel sneller... De meeste gti'tjes moeten eerst naar de 4000 toeren voordat er ook maar iets uitkomt... de diesel is dan al bijna uit het zicht verdwenen...

ik denk dat jij beter weg kan blijven uit dit topic, als je er niet tegen kan dat iemand zijn mening over dingen geeft...
Dus: je laat je koppeling pas opkomen bij 4000 toeren... Zo moeilijk is dat toch niet
Don't let my username fool you...
pi_27406201
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:56 schreef Jereon het volgende:

[..]
ik denk dat jij beter weg kan blijven uit dit topic, als je er niet tegen kan dat iemand zijn mening over dingen geeft...
pi_27406225
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:56 schreef Jereon het volgende:

[..]

Juist met een stoplichtsprintje zijn de sportieve diesel veel sneller... De meeste gti'tjes moeten eerst naar de 4000 toeren voordat er ook maar iets uitkomt... de diesel is dan al bijna uit het zicht verdwenen...
Tis nogal een prijsverschil he.. en trouwens.. Een 1.9 tdi die 9 sec nog heeft om naar de 100 te komen wint t niet van een 1.9gti...

Ik heb zelf ook eens een paar keer in een 2051.9 mogen rijden.. Tis sneller dan je denkt
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:04:33 #58
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27406370
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:59 schreef TGT het volgende:

[..]

Tis nogal een prijsverschil he.. en trouwens.. Een 1.9 tdi die 9 sec nog heeft om naar de 100 te komen wint t niet van een 1.9gti...

Ik heb zelf ook eens een paar keer in een 2051.9 mogen rijden.. Tis sneller dan je denkt
Ik weet wel ongeveer wat de wat oudere gti zoal doet en kan... ik heb een poosje een ibiza cupra gereden.... totdat ik het zo zat was een auto te rijden die wel snel klonk maar niet zo snel was als dat die klonk...

En ja natuurlijk is een gti en een sportieve diesel over het algemeen wel lekker vlot... maar snel... ik denk dat we dat een verschillende definitie van 'snel' hebben...
nofi, ik ventileer alleen mijn mening...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:09:02 #59
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27406489
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:57 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dus: je laat je koppeling pas opkomen bij 4000 toeren... Zo moeilijk is dat toch niet
En dan sla je geen flater? Ik zie je al bij elke stoplicht zo wegrijden... en dan tref je misschien ook nog eens een vlotte diesel die normaal rijgedrag vertoont en toch naast je blijft rijden...

nofi...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:10:29 #60
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27406525
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:52 schreef TGT het volgende:

Maja iig ik zal je een linkje geven. Ik denk dat dit wel jouw tuningstyle is..

www.cleaned.be
De naam van die site spreekt me wel aan... ik zal straks es ff checken... (ben nog steeds aan het werk he....)
Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:18:07 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_27406707
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:09 schreef Jereon het volgende:

[..]

En dan sla je geen flater? Ik zie je al bij elke stoplicht zo wegrijden... en dan tref je misschien ook nog eens een vlotte diesel die normaal rijgedrag vertoont en toch naast je blijft rijden...

nofi...
Dus bij elk stoplicht wil altijd iedereen met je sprinten

Ik heb een snelle auto, maar wordt niet eens vaak uitgedaagd... Meestal rijd ik ze al met 2 vingers in de neus weg (wat trouwens lastig is met schakelen... )

Maar in die huidige auto's heb je helemaal geen gevoel van snelheid, je kunt dan nog zo snel zijn, het gevoel is er niet... Wat is daar interessant aan? Misschien leuk als dagelijks vervoer, maar niet voor de fun...
Don't let my username fool you...
pi_27407223
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:56 schreef Jereon het volgende:

[..]

Juist met een stoplichtsprintje zijn de sportieve diesel veel sneller... De meeste gti'tjes moeten eerst naar de 4000 toeren voordat er ook maar iets uitkomt... de diesel is dan al bijna uit het zicht verdwenen...

ik denk dat jij beter weg kan blijven uit dit topic, als je er niet tegen kan dat iemand zijn mening over dingen geeft...
Ooit gehoord van koppeling intrappen + gas daarna koppeling lossen ?

Met RWD helemaal dikke lol
pi_27407278
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:04 schreef Jereon het volgende:

[..]

Ik weet wel ongeveer wat de wat oudere gti zoal doet en kan... ik heb een poosje een ibiza cupra gereden.... totdat ik het zo zat was een auto te rijden die wel snel klonk maar niet zo snel was als dat die klonk...

En ja natuurlijk is een gti en een sportieve diesel over het algemeen wel lekker vlot... maar snel... ik denk dat we dat een verschillende definitie van 'snel' hebben...
nofi, ik ventileer alleen mijn mening...
daar zeg je het al, cupra ....
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:43:08 #64
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27407431
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:36 schreef yup het volgende:

[..]

Ooit gehoord van koppeling intrappen + gas daarna koppeling lossen ?

Met RWD helemaal dikke lol
Zoals ik al zei... "ik zie je al bij elk stoplicht zo wegrijden..." Je slaat dan mi echt een flater...
Een hoop herrie, een beetje piepende banden en dan welliswaar iets wat je heel voorzichtig "versnelling" zou mogen noemen...

ik hoop idd dat jullie niet bij elk stoplicht uitgedaagd worden...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:46:05 #65
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27407502
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:38 schreef -Muse- het volgende:

[..]

daar zeg je het al, cupra ....
Jah... hoe ik ooit zo stom heb kunnen zijn... ik verbaas me er nu nog over... maarja met de jaren komt ook een beetje verstand in mijn geval...

trouwens, mi verschilt een seat of een vw of een peugeot of een opel of wat dan ook in dezelfde trant, niet zeveel van elkaar... dus ik had toen de tijd evengoed een ander 'snel' autootje kunnen kopen...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:49:16 #66
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_27407596
benzine in de demper en ff in de fix steken.
gaat ie zeker meer geluid maken.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_27409270
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:46 schreef Jereon het volgende:

[..]

Jah... hoe ik ooit zo stom heb kunnen zijn... ik verbaas me er nu nog over... maarja met de jaren komt ook een beetje verstand in mijn geval...

trouwens, mi verschilt een seat of een vw of een peugeot of een opel of wat dan ook in dezelfde trant, niet zeveel van elkaar... dus ik had toen de tijd evengoed een ander 'snel' autootje kunnen kopen...
..... vergelijk een peugeot aub niet met een vw of opel, die gti's en gsi's van vw/opel zijn niet snel...

[ Bericht 1% gewijzigd door -Muse- op 27-05-2005 16:19:58 ]
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:51:00 #68
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27409549
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:42 schreef -Muse- het volgende:

[..]

..... vergelijk een peugeot aub niet met een vw of opel, die gti's en gsi's van vw/opel zijn ook niet snel...
Juist... je begint het te snappen...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_27409728
wat noemen jullie snel dan?
pi_27409756
Wat wil je hiermee bereiken? Je hebt nu inmiddels al 7 keer gezegt dat een gti traag is, volgens mij is jou mening nu meer dan duidelijk overgekomen, dus post aub iets nuttigs?

ps. ik beweer niet dat ze zo snel zijn, maar sportief en vlot, jazeker
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:12:57 #71
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27410255
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:57 schreef -Muse- het volgende:
Wat wil je hiermee bereiken? Je hebt nu inmiddels al 7 keer gezegt dat een gti traag is, volgens mij is jou mening nu meer dan duidelijk overgekomen, dus post aub iets nuttigs?

ps. ik beweer niet dat ze zo snel zijn, maar sportief en vlot, jazeker
Maar ... waarom ga je er dan telkens op in...
Ik beweer nl ook niet dat ze snel zijn, wel dat ik ze vlot vind...
dus is het inderdaad niet nodig dat jij ingaat op mijn meningsuitingen want je denkt er dus blijkbaar net zo over...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_27410465
Ik ga er op in omdat ik mij er aan irriteer.
En jij hebt waarschijnlijk een hele snelle wagen, waardoor jij pas weet wat snel is

Maargoed, ik wil over een jaartje ofzo een 2.0 liter turbo blok in mn peugje
pi_27410592
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:04 schreef Jereon het volgende:

[..]

Ik weet wel ongeveer wat de wat oudere gti zoal doet en kan... ik heb een poosje een ibiza cupra gereden.... totdat ik het zo zat was een auto te rijden die wel snel klonk maar niet zo snel was als dat die klonk...

En ja natuurlijk is een gti en een sportieve diesel over het algemeen wel lekker vlot... maar snel... ik denk dat we dat een verschillende definitie van 'snel' hebben...
nofi, ik ventileer alleen mijn mening...
Ja man ik rij een polo 1.4 (75pk) Álles is snel voor mij

Maar kom op geef toe je kan een cura best snel noemen. 150pk! Ja echt snel dan spreken wel over ferrari zeker. Of F1

Je kan wel fokken maar niet op cleaned kijken? Je moet t maar eens zien er zitten auto's tussen die niet echt mooi zijn maar ok hele stijlvolle sobere wagens.
pi_27410647
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:42 schreef -Muse- het volgende:

[..]

..... vergelijk een peugeot aub niet met een vw of opel, die gti's en gsi's van vw/opel zijn niet snel...
?? ik denk dat jij een golf 1 gti niet bijhoudt met je 205...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:30:47 #75
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27410844
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:19 schreef -Muse- het volgende:
Ik ga er op in omdat ik mij er aan irriteer.
En jij hebt waarschijnlijk een hele snelle wagen, waardoor jij pas weet wat snel is
Je moet je niet irriteren... da's niet goed voor je... (en je moet je natuurlijk vooral niet irriteren aan personen die er enigzins dezelfde mening op na houden als jezelf... )

En nee, ik heb geen snelle auto... ik rijdt momenteel een zeer trage Focus 1.6 en met veel meer plezier dan mijn vorige auto's. (op 1 na) En dat waren op volgorde:
  • D-kadett
  • bmw 2000 (ik ben nu nog bedroefd dat zij niet meer is... )
  • peugeot 205 1.3 rally (ohnee, ik lieg... die is nooit van mij geweest maar van mijn ex)
  • seat cupra
  • Focus

    [ Bericht 1% gewijzigd door Jereon op 27-05-2005 16:35:57 ]
  • Ik besta, of dacht ik dat maar?
    pi_27410994
    quote:
    Op vrijdag 27 mei 2005 16:25 schreef TGT het volgende:

    [..]

    ?? ik denk dat jij een golf 1 gti niet bijhoudt met je 205...
    Nee ok, das een uitzondering, maar de golfjes gti die erna zijn gekomen werden elke keer trager

    Heb zelf ook nog naar een Golf1 GTi gekeken, zonder bumpers en sierlijsten, was mooi bakje, maar net iets te duur
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')